![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel fluo hesjes, lampen en reflectoren ik ook meezeul. Neen, betere infrastructuur (denk aan Nederland qua fietsen), een duidelijker beleid en andere fixatie qua boetes en prioriteit ervan. Flitsmatathons op de paar lange stukken snelweg zonder op/afritten is kassa kassa. Maar het enige dat doet is mensen ervan overtuigen dat het toch alleen maar voor het geld is. Het helpt de verkeersveiligheid niet verder. En natuurlijk, minder mensen op de baan. Nu thuiswerken nog een beetje "verplicht" is, is het al een pak beter rijden, welk voertuig dan ook
![]() |
![]() |
#82 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor uw eigen veiligheid, ik hoop voor u dat u "nooit" die "pedagogische tik" aan één van ons geeft. Voor ieders veiligheid, blijf uit het verkeer.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 12 augustus 2021 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een fiets aan 30km/u tegen een muur gaan, staat gelijk aan een val van +5 meter hoog. Geen mens die er aan denkt om vrijwillig en onbeschermd zo'n val te doen. Maar veel fietsers rijden zelfs met blote huid en onbeschermd hoofd tegen hogere snelheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is het geweten dat er steeds meer fietsers sterven of in het ziekenhuis belanden door hun eigen toedoen (enkelvoudige ongevallen)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2021 om 08:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
extra aandacht die moet besteed worden aan het rijden zelf. Daar is tussen het beantwoorden van berichtjes op de telefoon niet veel tijd voor over. Door alle extra recente rij hulpmiddelen hoeft dat ook niet meer. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 augustus 2021 om 08:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook de speed pedelecs zullen ook wel hun weerslag op de resultaten hebben, want die dingen gaan gewoon veel te hard voor fietspaden.
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zwaar en spijtig ongeval. Wou je daar ook iets over kwijt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat de geluidloze vervoersmiddelen de oorzaak zijn.
Ik merk het zelf. Een elektrische auto hoor ik moeilijker. En ook, geluidloze vervoermiddelen geven een veilig gevoel, je beseft niet hoe snel je rijdt, of het nu gaat om een elektrische fiets of auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Afrolgeluid van de banden vergeten? Dus een normale fiets is onveiliger dan een electrische fiets waar je het motortje hoort zoemen bij belasting? ![]() Citaat:
Citaat:
bvb een *Golf 1,5 Tsi benzine (van 2017) is verwaarloosbaar 0,1 dB luider dan **Tesla model 3 (van 2019) bij 130 kmh, bij vergelijkbare bandbreedte. *Innengeräusch 130 km/h 69,0 dB(A) **Innengeräusch 130 km/h 68,9 dB(A) Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2021 om 15:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wellicht zal vooral de toename van het aantal fietsers, ook ouderen in combinatie met de toename van het aantal elektrische fietsen de verklaring zijn.
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/putte/na-dodelijk...t-af~a1cb1054/
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik waarom veel fietsers met oortjes in hun oren zitten. Die elektrische auto's horen ze toch niet en de anderen moeten maar stoppen want die horen ze ook niet. Onlangs nog met een taxichauffeur hier in Oostende gesproken. Hier langs de kust is het nog erger met die zwakke weggebruikers in vakantiestemming, die denken "alles" te mogen. Het is gewoon hindernis rijden voor de automobilist, dat is trouwens ook mijn mening daarover als kustbewoner. Voor kinderen let ik graag extra op en doe ik ook meer dan nodig maar de anderen mogen zich wel wat hoffelijker opstellen en de verkeersregels volgen zodat het voor "iedereen" leuk en veilig blijft.
![]() |