Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Welke fractie van de mensheid willen uitroeien is "erover" ?
Zelfs de eerste dode is erover ! Wij zijn woke ! 2 40,00%
1 moord is normaal, meer, dan ben je kierewiet. 0 0%
Evenveel moorden als je mensen liefhebt. Meer is ongezond. 0 0%
Meer doden dan het jaarlijkse normale overlijden in uw land. 0 0%
Meer dan enkele procenten van de mensheid. 1 20,00%
Als je de meerderheid van de mensheid doodt ben je erover. 0 0%
Hoe meer moorden, hoe beter. Je bent nooit psychopaat. 2 40,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2021, 14:49   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Xeno,
Jij bent tenminste een evenwichtige consistente psychopaat
Daar verschiet je van hé?
Oud 31 augustus 2021, 14:50   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
'k heb em ook maar eens gedaan.

primary: 50.45% percentile
secundary: 49.13% percentile

djeeeezes, zo average of... "normal" (?!)

bleh, weinig bevredigend
85 % en 73 %, maar ik kan de score natuurlijk ook wel manipuleren als dat nodig moest zijn. Vandaar het feit dat die tests uiteraard niks zeggen. of slechts een indicatie geven.

Verder is het zoals Patrick hierboven aanhaalt, als je een sluwe psycho bent (ik wil niet zeggen slim want dat is nog iets anders) dan maak je gebruik van jouw wetenschap of vermoeden hoe die ander gaat reageren.

Laat ons zeggen dat dat misschien een beter herkeninningspunt is, dan het feit dat iemand empathie kan hebben. Persoonlijk kan ik veel empathie hebben voor iemand of een situatie, ... maar ik kan net zo goed besluiten om die andere zijn zwakte te gebruiken, al dan niet onbewust en al dan niet om goed of kwaad te doen.

Dat kwaad doen hangt af van uw karakter. Dat goed doen ook en wat nog straffer is, is als je dat kunt laten doen door iemand anders of het slachtoffer zelf. Dat maakt u pas tot een echte psychopaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 14:55   #83
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

OK, het was nog even fun, maar nu is't plezante er wel vanaf
Oud 31 augustus 2021, 14:59   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
OK, het was nog even fun, maar nu is't plezante er wel vanaf
tsja wat maakt u een psychopaat....

maar daarom moet je nog geen mensen aan vleeshaken hangen en er stukjes afsnijden he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 15:32   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Psychopathie is een neurologische afwijking in het Limbische systeem. Psychopaten hebben een gebrek aan affectieve empathie.

Je grootspraak op een forum is geen teken van psychopathie, Patrickje. Slechts een teken van aandachtsprostitutie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 15:38   #86
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tsja wat maakt u een psychopaat....

maar daarom moet je nog geen mensen aan vleeshaken hangen en er stukjes afsnijden he.
Nee, ik bedoel de al dan niet impliciete goedkeuring ja zelfs verheelijking van de niet zo goede eigenschappen van De Psychopaat.

Ik denk dat het sommigen aan inbeeldingsvermogen ontbreekt om zich een wereld voor te stellen waarin psychopathisch gedrag aanvaardbaar/de norm is. Ik ben een beetje allergisch voor dat soort romantisch/utopische waanbeelden, zoals alle "vroeger was het beter" claims.

Enfin, geen goesting om nog eens dat pad op te gaan, dus ik trek me terug uit de discussie!
Oud 31 augustus 2021, 16:11   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Psychopathie is een neurologische afwijking in het Limbische systeem. Psychopaten hebben een gebrek aan affectieve empathie.
Maar wat is daar nu pathologisch aan ? Of bedoel je, voor iedereen ? Ook voor uw naasten ?

Ik heb nooit begrepen hoe het zelfs maar conceptueel mogelijk is om "mee te voelen" met onbekenden he. Of met personen in het verleden of de toekomst. Empathie is toch beperkt tot mensen die je heel goed kent, waar je sterke affectieve banden mee hebt, en *op het ogenblik zelf*, hee. Anders houdt dat geen steek. Het is uit het "dat houdt geen steek" idee dat ik ervan uit ga dat veruit de meeste mensen enkel maar doen alsof. Het is gewoon niet mogelijk dat die "meevoelen" met onbekenden en asynchronen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 16:16   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat is daar nu pathologisch aan ? Of bedoel je, voor iedereen ? Ook voor uw naasten ?

Ik heb nooit begrepen hoe het zelfs maar conceptueel mogelijk is om "mee te voelen" met onbekenden he. Of met personen in het verleden of de toekomst. Empathie is toch beperkt tot mensen die je heel goed kent, waar je sterke affectieve banden mee hebt, en *op het ogenblik zelf*, hee. Anders houdt dat geen steek. Het is uit het "dat houdt geen steek" idee dat ik ervan uit ga dat veruit de meeste mensen enkel maar doen alsof. Het is gewoon niet mogelijk dat die "meevoelen" met onbekenden en asynchronen he.
De meesten doen alsof in de zin dat men een soort persona heeft die voldoet aan de verwachtingen die benodigd zijn om in een specifieke situatie te kunnen meedraaien.
Oud 31 augustus 2021, 16:18   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meesten doen alsof in de zin dat men een soort persona heeft die voldoet aan de verwachtingen die benodigd zijn om in een specifieke situatie te kunnen meedraaien.
Dat bedoelde ik ook. En als het gros van de mensen dat doet, dan ben je wel verplicht om mee te doen, en zo bestendigt zich dat.

Het erge is dat die dat blijven volhouden, ook al wil je wel eens de maskers afgooien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2021 om 16:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 16:20   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik ook. En als het gros van de mensen dat doet, dan ben je wel verplicht om mee te doen, en zo bestendigt zich dat.

Het erge is dat die dat blijven volhouden, ook al wil je wel eens de maskers afgooien.
Het is psychologisch gesproken normaal gedrag.

Zo zal de chef van de firma zich in het weekeind als sportvisser zich anders gedragen dan op het werk.
Oud 31 augustus 2021, 20:00   #91
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gevoelsmatige empathie heeft an sich niets met ethiek, laat staan rationele ethiek te maken (hoogstens is het een hulpmiddel, zolang het maar niet de motiverende factor wordt, wat overigens verkapt egoïsme zou zijn), maar dat alles gezegd zijnde: uw vraag is al door Spinoza beantwoord. Door de associatie met onszelf via onze gelijkenis, en dat in een ruimere zin: niet gewoon 'ik had het zelf kunnen zijn' (wat tevens vreugde oproept, op het platte emotionele niveau: 'gelukkig ben ik het niet'), maar ook in de zin dat we inzien hoe een mens met zijn vermogens tot inzicht en convivialiteit, en als zodanig potentieel onze grootste bondgenoot (al weet Spinoza dat niet sluitend te onderbouwen, aangezien hij de mimetische theorie niet kende) ten onder gaat. Maar dus nogmaals: rationele ethiek gaat niet over 'impressies' maar over de omgang ermee. Tussen het emotionele niveau en het rationele niveau bevindt zich dan nog het 'maatschappelijke'. Daarop ent zich de institutionele psychologische definitie van psychopathie (al is er steeds meer verwarring door het geloof in 'empathie'): een psychopaat negeert de maatschappelijke code door haar niet verankerd te hebben, en zonder daarbij een hoger ethisch doel te hebben ('maatschappelijk' en 'rationeel' zijn natuurlijk niet hetzelfde), maar puur vanuit het haken naar directe bevrediging (in tegenstelling tot bv. een autist die een grote zin voor rechtvaardigheid kan hebben maar weinig empathie). In meer poëtische termen zou je ook kunnen zeggen dat een psychopaat een 'mens zonder ziel' is: een mens die afgesloten is van alles wat de schrale wereld van directe satisfactie (die nu juist maar oppervlakkig, en tegen de prijs van angst voor 'de vijanden', kan 'voldoen' door niets anders te kennen) te boven gaat.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 augustus 2021 om 20:13.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 20:30   #92
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan patrickve eens een cursus aan de Universiteit van Rotterdam volgen - minder dan 500 euro voor vier sessies! - over connecteren met je hartintelligentie.

https://www.eur.nl/werken-bij/traini...tintelligentie

Voor meer informatie van de coach zelf, Kirsten-Ann:

https://www.youtube.com/watch?v=yStwEa6oA5c

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 augustus 2021 om 20:31.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be