Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2021, 07:14   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ?

Uiteraard mogen oudere mensen sterven, daar zijn het oudere mensen voor.

Het punt is gewoon dat je de EIGEN KOSTEN moet maken voor EIGEN VOORDEEL. Dat ANDEREN geen koste moeten maken voor UW voordeel.

ANDEREN maatregelen opleggen waar zij zelf meer nadeel dan voordeel aan hebben, omdat GIJ een voordeel zou hebben, en zelf niet de volle kost daarvoor draagt, is not done, ZEKER niet voor mensen die toch enkel nog maar dienen om te sterven, en geen enkele investering meer betekenen.

Voor kinderen kan men immers nog eventueel zeggen: we offeren nu iets op voor hen, want later gaan ze rendabel zijn. Maar voor ouderen niet he.
U hebt het duidelijk moeilijk om te aanvaarden dat oudere personen ook graag leven. We mogen gerust stellen dat covid flink woekerde bij personen boven 50 jaar. Welnu een 50-plusser wordt graag 60 en een 60 plusser hoopt 70 te worden. Mijn leeftijd is 84 jaar en ik hoop minstens de kaap van 90 te kunnen ronden. En waarom zou ik dat niet mogen hopen? Ik prijs mij gelukkig want tot op heden heb ik geen last van dementie. Elke dag zit ik nog financieel-economische items te lezen en te bestuderen. Maar volgens de anti-vaxxers zou ik beter sterven want ik ben een hinderpaal voor de jongeren die hun festivals hebben moeten ontberen.

Laatst gewijzigd door quercus : 4 oktober 2021 om 07:15.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 07:21   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U hebt het duidelijk moeilijk om te aanvaarden dat oudere personen ook graag leven.
Ik heb daar geen moeite mee, maar dat is HUN probleem. Het is niet omdat ik graag lege straten heb om door te crossen, dat iedereen in zijn huis moet opgesloten blijven he. Wat gij zelf graag hebt, daar moet gij zelf voor zorgen he.

Citaat:
Mijn leeftijd is 84 jaar en ik hoop minstens de kaap van 90 te kunnen ronden. En waarom zou ik dat niet mogen hopen?
Ik wens U dat toe. Alleen, ik wil daar zelf geen moeite voor doen. Dat is uw zaak. Ik ga U niet toewensen dat ge daar niet in slaagt, maar dat is uw affaire. Ik moet daar geen vinger voor gedwongen worden om te verleggen he.

En ik wens ook niet dat anderen gedwongen worden om "mijn overleven" te bevorderen en daar zelf ambras voor te ondergaan. Misschien zou ik het plezant vinden om ook op uw manier oud te worden. Maar misschien ben ik volgende week dood. In de grond kan mij dat eigenlijk weinig schelen. Het enige dat ik hoop is dat het geen lange agonie wordt, maar dat is het zo ongeveer. Een hartaanval mag wat mij betreft op elk moment komen.

Ik vind niet dat gij wat dan ook van anderen te eisen hebt om UW dada, lang leven, kunnen door te voeren omdat GIJ dat graag hebt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2021 om 07:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 07:29   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het duidelijk moeilijk om te aanvaarden dat oudere personen ook graag leven. We mogen gerust stellen dat covid flink woekerde bij personen boven 50 jaar. Welnu een 50-plusser wordt graag 60 en een 60 plusser hoopt 70 te worden. Mijn leeftijd is 84 jaar en ik hoop minstens de kaap van 90 te kunnen ronden. En waarom zou ik dat niet mogen hopen? Ik prijs mij gelukkig want tot op heden heb ik geen last van dementie. Elke dag zit ik nog financieel-economische items te lezen en te bestuderen. Maar volgens de anti-vaxxers zou ik beter sterven want ik ben een hinderpaal voor de jongeren die hun festivals hebben moeten ontberen.
Volledig akkoord maar dat mag niet gebeuren ten koste van iemand anders z’n levensjaren en geluk. Dat is het probleem met heel die affaire, door de paniek kunnen mensen niet meer normaal nadenken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 07:51   #84
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Een absurd gebrek aan nuance maakt een volwassen gesprek voeren met u redelijk onmogelijk :s

Je plaatst zo makkelijk mensen in zo een grote vakken
Ik snap niet dat er nog altijd mensen zijn die nog altijd niet inzien dat dadee gewoon een troll is. Hij wil geen discussie, hij probeert alleen zoveel mogelijk mensen op stang te jagen. En daarvoor zal hij altijd de meest idiote en controversiele standpunten innemen, onafhankelijk van wat hij zelf gelooft.
Hij had hier net zozeer de diehard anti-vaxxer kunnen spelen, maar hij heeft deze keer toevallig voor het omgekeerde gekozen.

Zet hem gewoon op de negeerlijst. Stoppen met hem aandacht te geven is de enige manier om een troll te stoppen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 07:57   #85
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Corona woekert enkel bij diegenen die zichzelf niet beschermen. Het is mogelijk uzelf zodanig te beschermen dat uw kans om corona te krijgen quasi 0 is.
Oud 4 oktober 2021, 08:34   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Corona woekert enkel bij diegenen die zichzelf niet beschermen. Het is mogelijk uzelf zodanig te beschermen dat uw kans om corona te krijgen quasi 0 is.
Inderdaad, jezelf opsluiten en de rest van de bevolking zich laten besmetten tot het virus voldoende is afgezwakt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 08:41   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het punt niet. Zelfs al zijn die lockdowns niet erg, wat storend is, is dat het fundamentele belemmeringen zijn die in het voordeel van anderen zouden zijn, en die collectief gezien grotere kosten hebben dan het piepkleine voordeeltje dat die anderen daaruit halen.

Dat is een beetje zoals een boterham moeten laten voor de negerkes in Afrika he. Dat is not done.
Daar hebben die negerkes, net zoals aan vasten, geen boodschap aan.
Wat ik ondertussen vaststel is dat er vooral veel met de vinger wordt gewezen, van jong naar oud (en omgekeerd), van gevaccineerden naar niet gevaccineerden (en omgekeerd).
En dat terwijl het de bedoeling van de lockdowns en sluitingen was om de verspreiding van het virus tegen te gaan, opgelegd door een overheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:03   #88
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik wens ook niet dat anderen gedwongen worden om "mijn overleven" te bevorderen en daar zelf ambras voor te ondergaan.
Waarom eigenlijk niet? Even van jouw 'bredere' denkpatroon uitgaand.
Oud 4 oktober 2021, 09:04   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wens het je, Kjoe.

Begin toch al maar serieus verder te sparen want 't wordt elk jaar wat duurder:

Oud 4 oktober 2021, 09:16   #90
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iedereen die het moeilijk had met de lockdowns die niet eens lockdowns waren is een snowflake.
Jeezes zeg, afstand houden en soms een mondmasker aandoen. Wat erg zeg. Zageventen.
Het ging niet om dat beetje afstand houden.

Het ging om een overheid die zich gaat bemoeien met wie ik in een privéwoonst uitnodig.

Het ging om een overheid die gaat bepalen of ik na 12u nog mijn deur uitmag.

Het ging over een overheid die bepaalde welke verplaatsingen ik mocht doen.

...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:17   #91
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Nog nooit een snotvalling gehad zekers?" zullen de snotneuzen () van heden opmerken:

"Erger dan jarenlang in de loopgraven van 14-18"
...en zij kunnen het weten, de hedendaagse puberale snotneuzen.

Get a grip, bende idioten!
Jij al wel een oorlog meegemaakt?
Oud 4 oktober 2021, 09:18   #92
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag. En u mag de maatregelen nemen die u nodig acht om uzelf te beschermen.

Maar verwacht niet dat jongeren en kinderen hun economische/financiële toekomst opofferen omdat u niet zelf de moeite wil doen om uzelf te beschermen.
Oud 4 oktober 2021, 09:19   #93
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jij al wel een oorlog meegemaakt?
Nee, zoals zo goed als niemand hier.

Maar altijd maar komen zagen over mensen die niet meer bestaan die het nog zwaarder hadden.

Anders kunnen ze nog afkomen met de slachtoffers van de tirannie van de Romeinen, Spanjaarden, Napoleon,...
Oud 4 oktober 2021, 09:27   #94
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nee, zoals zo goed als niemand hier.

Maar altijd maar komen zagen over mensen die niet meer bestaan die het nog zwaarder hadden.

Anders kunnen ze nog afkomen met de slachtoffers van de tirannie van de Romeinen, Spanjaarden, Napoleon,...
Ja, dat was mijn punt.

Ouderen die klagen over hoe 'flauw' jongeren doen en dan gaan verwijzen naar de oorlog etc.

Terwijl ze zelf in één van de meest chille periodes ooit zijn opgegroeid.
Oud 4 oktober 2021, 10:14   #95
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Omdat die dwang de volgende keer omgekeerd kan werken.

Als jij vandaag gedwongen wordt om iets nadeligs te ondergaan ten voordele van mij kan dat voor mij zeer positief lijken. Maar eenmaal we besloten hebben dat zoiets kan, dan kan het ik zijn die de volgende keer gedwongen wordt om mij op te offeren voor iemand anders.

Zoiets schept een gevaarlijk precedent.
Oud 4 oktober 2021, 10:28   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, jezelf opsluiten en de rest van de bevolking zich laten besmetten tot het virus voldoende is afgezwakt.
Het rare is dat die evidentie "geschrapt" is van het logische denken vorig jaar.
Oud 4 oktober 2021, 10:30   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ah, mocht ik ze zelf dwingen, dan wel. Maar "gedwongen worden" door een derde partij is een gevaarlijk idee, dat de volgende keer op mij zal toegepast worden he.

Net zoals de afspraak "we moorden elkaar niet uit" een goeie is, omdat mijn voordeel van anderen af te lappen, minder waard is dan mijn voordeel om niet door anderen afgelapt te worden, is "we dwingen elkaar niet" een even goeie, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2021 om 10:31.
Oud 4 oktober 2021, 10:31   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat die dwang de volgende keer omgekeerd kan werken.

Als jij vandaag gedwongen wordt om iets nadeligs te ondergaan ten voordele van mij kan dat voor mij zeer positief lijken. Maar eenmaal we besloten hebben dat zoiets kan, dan kan het ik zijn die de volgende keer gedwongen wordt om mij op te offeren voor iemand anders.

Zoiets schept een gevaarlijk precedent.
Dit.
Oud 4 oktober 2021, 10:36   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het rare is dat die evidentie "geschrapt" is van het logische denken vorig jaar.
Nogal logisch. Die evidentie is actueel niet meer aan de orde gelet op de vaccinatiegraad. Toch wat Vlaanderen betreft.

Hoe dan ook. Je kan je de vraag stellen of het zinvol is te blijven mijmeren over lockdown toestanden. Het is in ieder geval niet meer voor herhaling vatbaar. Dat krijg je niet meer verkocht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:38   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nogal logisch. Die evidentie is actueel niet meer aan de orde gelet op de vaccinatiegraad. Toch wat Vlaanderen betreft.

Hoe dan ook. Je kan je de vraag stellen of het zinvol is te blijven mijmeren over lockdown toestanden. Het is in ieder geval niet meer voor herhaling vatbaar. Dat krijg je niet meer verkocht.
Daar ben ik alles behalve zeker van. Als men niet toegeeft dat het een kemel was, is er geen reden dat dat "succes" terug uit de kast gehaald wordt he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be