![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ziektebriefje afschaffen voor kort ziekte periode? | |||
Ja, goed idee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
neen, geen goed idee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drie keer per jaar zonder ziektebriefje. Ik vind dat overdreven. Geef dan iedereen 3 extra verlofdagen, zo zijn de serieuze werknemers niet benadeeld.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211011_96755578 |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt echt een kluchtfilm...
Wat begonnen was als een "administratieve vereenvoudiging" met als gunstig gevolg een besparing voor de sociale zekerheid en vermindering van de werklast voor huisartsen zou nu,luidens voorstellen (nota bene gedragen door een deel van de werkgevers zelf! ![]() DAT zou het gevolg zijn van zo een "omgekeerd" ziektebriefje waar dan opgezocht zou worden wat je WEL nog zou kunnen....... Kelt besefte het pas ook vrij laat in zijn leven,we hebben echt te veel "hoger geschoolden" die nu aan de knoppen zitten om zichzelf werk te bezorgen,uiteindelijk op staatskosten...... Laatst gewijzigd door kelt : 12 oktober 2021 om 06:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo, moeilijk vervangbare werknemers hebben een klein voordeeltje op dat vlak.
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed Liever wantrouwen cultiveren, Mijn broer mag straks weer een stapel papieren invullen want hij zou eens genezen kunnen zijn van zijn diabetes Boeva zal weldra ook terug naar de controlearts mogen want misschien is hij per ongeluk wel gegroeid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien dat er nog ergens plaatsen in belgie zijn waar goed bekwaam personeel op overschot is en waar je iemand gemakkelijk kan vervangen, maar dat zal toch niet hier in west Vlaanderen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is eigenlijk de kunst van een goede werknemer, zich zo onvervangbaar mogelijk te maken
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er gebeuren ook grappige dingen. Zo was ik recent niet tevreden van de oogartsen in het ene ziekenhuis dus ging ik naar een andere ziekenhuis. Daar wist de oogarts me te vertellen dat ik laserchirurgie heb gehad aan beide ogen. Hij zei me dat terwijl ik aan dat microscoopachtige ding zat waar ze mee in uw ogen kijken. Nu, ik heb injectienaalden in mijn oog gestoken gehad, zulke dingen onthoud ik, zoals ik ook laserchirurgie aan mijn ogen zou onthouden. Ik zeg hem dus dat ik noot laserchirurgie heb gehad, jawel zei hij, ik zie het duidelijk aan beide ogen. Dus ja, ik zeg dan, ah ok. Tja, wat moet ik anders zeggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou iedereen aanraden die zich wat ziekjes voelt om toch naar de huisarts te gaan. Dan wandel je sowieso buiten met een briefje voor 3 dagen. Je bent gedekt en je ene dag worden er direct 3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() schrap die onzin, gooit de duizenden ambtenaren buiten die met die onzin bezig zijn, meer als papieren op de post doen si dat niet, en ge hebt volk voor de echte krapte op de arbeidsmarkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt ge dat die mensen met hun CV veel kans maken op de jobmarkt?
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat merk je wanneer iemand plots een ongeluk heeft en enkele weken afwezig is. In het begin is het soms wat chaos, maar daarna vind je oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plus dat de werkloze minder miserie verspreid dan sommige ambtenaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan me vergissen, maar één keer om de vijf jaar een routine-onderzoek ondergaan lijkt me nu niet zo onredelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |