![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn er nog geen 10 000 openbare oplaadpunten in België. Vlaanderen heeft er 30 000 bijkomende ingeplant tegen 2030. Daarnaast wonen meer dan 2/3 van de bevolking in flatgebouwen en woningen, waar ze geen stopcontact hebben op de aanwezige parkeerplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie niet werkt zal niet veel rijden.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 11:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drie porties
Ik ga uit van het in het Verenigd Koninkrijk ontwikkelde plan van de TEQs, Tradable Energy Quotas. Omdat die quota verhandelbaar zijn, moet er een instantie komen die deze quota-handel kan faciliteren, de ‘TEQs-veiling’. Het beschikbare CO2-budget wordt eerst verdeeld in drie porties, één voor alle huishoudens, één voor de overheid en één als inbreng voor de TEQs-veiling. De eerste portie wordt gelijkelijk verdeeld onder alle huishoudens. Elk huishouden krijgt een ‘TEQs-rekening’ waarop maandelijks de portie wordt gestort. Zonder kosten. Betalingen van de energierekening en aan de benzinepomp worden gedaan in geld en in TEQs. Met moderne betalingssystemen is dit goed uitvoerbaar. Voor alle andere uitgaven worden de energiekosten door de leveranciers in geld doorberekend. https://www.trouw.nl/opinie/rantsoen....google.com%2F
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vliegen dus op rantsoenen. Een soort overlevingspakket zeg maar.
Dankzij de brulapen van afgelopen jaren dat iedereen doodvalt van partikels en verzuipen Nietwaar micele?
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal enkel 2021: 102.092 Algemeen totaal: 461.790 In 30 minuten zijn er weer een pak meer, en een pak minder ICE. Nederland heeft momenteel 90.000 openbare laadpunten en afgerond 2 BEV voor elk openbaar laadpunt. https://www.eafo.eu/countries/netherlands/1746/summary Het aantal private laadpunten zal wel minstens het dubbele zijn. Dat maakt pakweg 300.000 laadpunten. De NL-overheidsbron blz 22 schat het op 196.000 private charging points, t.e.m. september 2021. Elk jaar sinds 2018 komen er zowat 40.000 bij elk jaar. Bron via https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...trisch-vervoer Pdf blz 22 tabel rechtsonderaan geschatte private laadpunten. https://www.rvo.nl/sites/default/fil...ust%202021.pdf In feite is elk vrij stopcontact een laadpunt aan 230 V 10 ampére. Ik heb er zeker een 15-tal die nog vrij zijn, en 2 buitenstopcontacten- spatwaterdicht. Ik heb 2 verlengkabels een heel zware 50 meter lengte met 4 stopcontacten. En nog een aparte zware van 20 meter lengte, 1 stopcontact. Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg, nu het nog plezanter wordt...
Mijn toekomstige EV gaat zowat 400 of *500 km praktisch rijbereik hebben (ik ben *nog niet 100% zeker) en aangezien we maar gemiddeld 42 km per dag rijden (15.000 km/jaar) moet ik die EV slechts om de 8-9 dagen gemiddeld aan de stekker hangen. Nu dat ik zo denk is 300 km zelfs genoeg, soit. En zeggen dat "onze apparaten" dikwijls 24 hr aan stopcontacten durven blijven te hangen. lol. Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afijn, het gaat er zeker en vast van komen dat alle personenwagens elektrisch zullen zijn.
Maar wanneer? Er zijn een aantal zaken die uitgerold moeten worden, en dat neemt zo nogal de nodige tijd in beslag. Voorbeeld: grote toeters dat de elektriciteitsmeters digitaal en slim zullen zijn. Er zijn er al een paar digitaal geïnstalleerd, ja. Maar nog niet één daarvan is al slim ingezet geraakt. Verder zie ik in steden en dorpskernen, in de straten met aangesloten bebouwing, of nabij hoogbouw, nog niet zo gauw de mogelijkheid voor voldoende laadpalen. Goh ja, op de parkeerplaats van het appartementsgebouw kan je op eigen kosten een laten zetten. Lap, 3000 euro voor de rijke aap in een appartementje van 80 vierkante meters en een slaapkamer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vertel jij dus maar eens waar je die 100 000 openbare oplaadpalen in Vlaanderen kan vinden. Je weet toch dat er in Vlaanderen 4.787 tankstations zijn, maar dat die allemaal meerdere tankpunten hebben. En dat je daar om de 5 minuten een ander voertuig kan tanken. Met de laadstations heb je er 1000 keer zoveel nodig, omdat het gemiddelde oplaadpunt meer dan 4 uur nodig heeft om een voertuig voor de helft op te laden. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is geen fenomeen hoor, dat is feit. In Noorwegen weten ze wat eigendom in waarde kan stijgen als er een degelijk laadpunt aanwezig is waar de auto staat. Of het nu appartementenkelders zijn of huizen maakt geen fluit uit. Het is een lonende investering. Natuurlijk weten ze dat in andere landen ook, maar Noorwegen was er al heel vroeg mee bezig. Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook in de andere steden kosten die veel geld. En tegenwoordig krijgen ze de ondergondse parkeerplaatsen in veel geeenten niet meer kwijt aan de straatstenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2029 komen ze tot de vaststelling dat van de 110.000 geplande laadpunten er al 537 geïnstalleerd zijn. (Waarvan 210 permanent buiten dienst)
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel openbare laadpunten heeft België nu? Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog 2 want bij heraanleg van het voetpad + nieuw fietspad heeft de gemeente die rare palen waarvan ze niet wisten wat het juist was weggehaald ![]()
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 3 november 2021 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |