![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen Nederlandstalig interview geven. En zij moet dan een leger leiden waarvan de meerderheid Nederlandstaligen zijn . Vive la Belgique. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je je vergist : er is geen enkele federale minister afkomstig van Moeskroen. Die van Ronse waar je naar verwijst is waarschijnlijk Rudy Demotte, die is nu parlementsvoorzitter in Wallonië, dus ook geen regeringslid. Ofwel heb je het op Jean-Luc Crucke, maar die is minister in de Waalse regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je elkaars taal niet wil leren , waarom moet je dan wel met elkaar één land blijven wonen? Daar heb ik nog nooit een antwoord op gekregen van de Belgicisten. Bouchez draagt wel een tricoloor mondmasker,als "Bon Belge" maar weigert wel Nederlands te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
He, mensen kijken naar de zaken door een verschillende bril ook natuurlijk, maar toch. Ik leef al lang genoeg tussen Vlamingen om te weten. Verder heb ik mensen wel graag hoor, ook Walen. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ga je dan geen Waalse wijn meer kunnen drinken of denk je dat je dan niet meer naar die camping in Robertville kan gaan ? De Duitsers of Nederlanders op die camping wonen toch ook niet in het land van de Walen? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 november 2021 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten wij daarom met de Fransen één land gaan vormen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat me trouwens opvalt, waarvoor de Vlaming als bekrompen nationalistisch wordt bestempeld is de mainstream-ideologie in Wallonië. Een Waal zal niet gedwee zichzelf kastijden als die voor zijn taalrechten opkomt. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de Belgicisten die het tegenhouden. Di Rupo heeft eens "gedreigd" met een zulk een referendum.Tot de Vlamingen zegden ;"OK we zullen het referendum houden". Toen was het volgens Di Rupo alleen maar om te lachen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, is die minister?
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zullen wel zelf hun potje moeten koken en ons hun rekeningen niet meer laten betalen en ook geen Franstalige rechters meer moeten benoemen in Vlaams Brabant. Luxemburgers zijn ook aangename mensen ,maar daarom wonen we er nog niet mee samen in één land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy Demotte en Jean-Luc Crucke bedoelde ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beiden zijn "Walen" van Vlaamse oorsprong.
Een echte geboren en getogen Waal met Waalse ouders die Nederlands geleerd heeft en het goed spreekt zal je met een vergrootglas moeten zoeken. Ook Raoul Hedebouw heeft een Vlaamse moeder en een Vlaamse vader.Natuurlijk dat die Nederlands spreekt. De meeste Walen zijn evenveel in Nederlands geïnteresseerd als de meeste Vlamingen in Berbers geïnteresseerd zijn . Dat is de realiteit. Daar heb ik geen probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat wij met die mensen in één land moeten leven en over elk probleem een verlammend compromis met hen moeten sluiten ,ook al leven we in twee verschillende leefwerelden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 november 2021 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de Vlamingen willen afsplitsen van de Walen omdat ze niet dezelfde taal spreken dan is het kot te klein . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarop bleef ze vriendelijk jegens mij hoor. Thans woont ze in Engeland, maar heb verder geen idee hoe het met haar gaat. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |