Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2021, 00:04   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zeg gewoon dat er derde prikken geweest zijn zonder zes maanden tussen. Dat is gewoon zo.
Het is gewoon een leugen dat er hier in Belgie zes maanden tussen de 2e en 3e prik moet zitten.

Maar als ik een link krijg waar staat dat er in Belgie 6 maanden moet zitten tussen de tweede en derde prik ga ik hier zonder probleem mijn ongelijk toegeven.
Dadeemelee.
Mijn vrouw kreeg na 3 weken haar derde prik.
Ikke na 3 maanden.
Juist, er circuleren berichten dat 6 maanden optimaal is.
Zou dit niet kunnen om onze nodige vertraging te rechtvaardigen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 00:14   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dadeemelee.
Mijn vrouw kreeg na 3 weken haar derde prik.
Ikke na 3 maanden.
Juist, er circuleren berichten dat 6 maanden optimaal is.
Zou dit niet kunnen om onze nodige vertraging te rechtvaardigen ?
De vertraging is er blijkbaar omdat de vaccinatiecentra moeten verhuizen van cultuurcentra en sporthalls naar andere locaties. Wat ik volledig begrijp. We zitten hier niet in China.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 05:52   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat er derde prikken geweest zijn zonder zes maanden tussen. Dat is gewoon zo.
Het is gewoon een leugen dat er hier in Belgie zes maanden tussen de 2e en 3e prik moet zitten.

Maar als ik een link krijg waar staat dat er in Belgie 6 maanden moet zitten tussen de tweede en derde prik ga ik hier zonder probleem mijn ongelijk toegeven.
Er zijn zelfs gevallen waar je de derde prik krijgt VOOR de tweede.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 06:37   #84
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk, politiek werd beslist dat dit 4 weken was. Ik zeg het nog eens, je hebt gelijk. Op alle buitenlandse sites las ik echter 6 maanden.

Ook op de officiële Vlaamse site spreken ze van minstens 4 en 6 maanden naargelang. Bij ouderen hebben ze het vroeger gedaan omdat de werking minder goed is, soms na 1 of 2 maanden maar dat wil zeggen dat de werking bij die groep maar enkele maanden zou zijn. Met zo’n werkzaamheid zijn die vaccins bagger.

Eind september 2021 werd beslist om alle 65- tot 84 -jarigen een boostervaccin te geven. Vanaf november komen ook zorgverleners in aanmerking voor een boostervaccin. De tijd tussen de basisvaccinatie met AstraZeneca (2 prikken) en Janssen (1 prik) en de boostervaccinatie is minstens 4 maanden. Bij wie gevacceerd werd met een Pfizer- of Moderna-vaccin geldt een tussentijd van minstens 6 maanden.

https://www.laatjevaccineren.be/volg...natiestrategie

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 november 2021 om 06:38.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 06:53   #85
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Justitie werkt nog steeds zo goed als op papier maar om de werkgevers te pesten is er al een onlineregister dat hen moet mogelijk maken aan te geven wie ze niet kunnen missen op de werkvloer ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 15:14   #86
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De politie is net bezig met rare acties. Volgens de vakbonden om meer loon te krijgen maar die verdienen echt niet slecht dus ik denk dat de meesten gewoon meedoen uit frustratie omdat hun werk vechten tegen de bierkaai is. De hele dag illegalen oppakken die gewoon terug worden vrijgelaten in plaats van het land uitgezet te worden en zien hoe de autochtone bevolking almaar wanhopiger en pissiger wordt .... Het zal er dus van afhangen hoe ze de politici willen pesten, rechtstreeks of onrechtstreeks (via de burger). Stel u voor dat ze aan elke afrit van de autostrade gaan post vatten om mensen te vatten die minder dan vier dagen per week thuiswerken, of iedereen die van de trein stapt aan een onderzoek onderwerpen. Best dat eerste want met dat tweede zit je weer met al die illegalen ...
Het was van dat vandaag ... heel Vlaanderen en Brussel een verkeersinfarct. Goed voor het milieu. En de longen als je er als fietser langs rijdt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 18 november 2021 om 15:17.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 16:01   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat politie ook moet thuiswerken.
Oud 18 november 2021, 16:15   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vertraging is er blijkbaar omdat de vaccinatiecentra moeten verhuizen van cultuurcentra en sporthalls naar andere locaties. Wat ik volledig begrijp. We zitten hier niet in China.
En hoe gaan ze dat dan eigenlijk regelen voor de volgende herhalingsprikken. 2 prikken per jaar voor pakweg 8 miljoen belgen, dat is 16 miljoen prikken per jaar. Hoe gaan ze dat eigenlijk bolwerken? Het was nu al een serieus werkje met vaccinatiecentra en 100en vrijwilligers per centrum. Dat wordt nogal wat om dat tot in de eeuwigheid te bestendigen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 16:54   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hoe gaan ze dat dan eigenlijk regelen voor de volgende herhalingsprikken. 2 prikken per jaar
3 he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 17:09   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toegegeven, voor wie het van belang is kan die booster er niet vlug genoeg komen, uit eigenbelang.
De Franse 65+ moeten tegen 15 december hun derde prik krijgen of ze geraken nergens meer binnen. Op zich geen argument maar het betekent dat het daar toch iets sneller kan dan hier.
Er moet wel rekening worden gehouden met de tussentijd. Na een AZ is dat 4 maanden en voor wie met een Pfizer is geprikt is dat minstens 6 maanden. Ik mag mijn booster pas krijgen in de loop van februari 22
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 17:11   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe gaan ze dat dan eigenlijk regelen voor de volgende herhalingsprikken. 2 prikken per jaar voor pakweg 8 miljoen belgen, dat is 16 miljoen prikken per jaar. Hoe gaan ze dat eigenlijk bolwerken? Het was nu al een serieus werkje met vaccinatiecentra en 100en vrijwilligers per centrum. Dat wordt nogal wat om dat tot in de eeuwigheid te bestendigen hé.
Stel je voor dat het verplicht wordt

2 X per jaar een ganse bevolking inenten

Polio is toch ook verplicht zeggen en schrijven er wat kwallen. Ze vergeten dan dat 1 polio vaccin levenslang beschermt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2021 om 17:12.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 17:30   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dansen met een mondmasker op. Is dat te doen ?

Momenteel is er een discussie hieromtrent op Radio 2. De jonge gasten zijn niet content. Allez, ik ook niet eigenlijk.
Oud 18 november 2021, 17:32   #93
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen enkel probleem. Het is enkel omdat de overheid er zich mee wilde bemoeien dat het een probleem geworden is.

Gerekend aan 200 werkdagen zijn dat amper 100.000 spuiten per dag. Dat zijn er 6 per huisarts. En die kunnen voor een groot deel perfect gegeven worden tijdens een bezoek om andere redenen.

Er zijn nooit vaccinatiecentra en van die onzin nodig geweest, dat was gewoon omdat een aantal politici zich nuttig wilden voelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 17:32   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Polio is toch ook verplicht zeggen en schrijven er wat kwallen. Ze vergeten dan dat 1 polio vaccin levenslang beschermt
Ook zwijgt men in alle talen over de vergelijking op vlak van de impact die een poliobesmetting versus coronabesmetting kan hebben. Daardoor zijn er gegronde redenen voor een poliovaccin, maar heel weinig voor een algemene vaccinatie tegen COVID.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:08   #95
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stel je voor dat het verplicht wordt

2 X per jaar een ganse bevolking inenten

Het gaat hem vooral over het ritueel dat men ongevaccineerden wilt doen ondergaan. Twee verplichte prikken zal wel genoeg zijn dan. Er is geen medische reden he, zo'n verplichting is puur symboliek.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:10   #96
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook zwijgt men in alle talen over de vergelijking op vlak van de impact die een poliobesmetting versus coronabesmetting kan hebben. Daardoor zijn er gegronde redenen voor een poliovaccin, maar heel weinig voor een algemene vaccinatie tegen COVID.
Uiteraard. Het ergste is dat men door deze discussie en de vergelijking met het polliovaccin, ook zal bereiken dat mensen kritisch worden ten aanzien van de verplichte polliovaccinatie, waardoor minder kinderen daartegen zullen ingeënt worden. En dan gaan er wél slachtoffers vallen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:21   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och dat gaat heel vlot gaan. Uiteindelijk ook door door apothekers en huisartsen.
Ter informatie: er worden al jarenlang meer dan 3 miljoen griepprikken gezet. Daar heeft niemand ooit van gezegd dat het moeilijk te organiseren was.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 19:50   #98
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het gaat hem vooral over het ritueel dat men ongevaccineerden wilt doen ondergaan. Twee verplichte prikken zal wel genoeg zijn dan. Er is geen medische reden he, zo'n verplichting is puur symboliek.
Het is gewoon een symbool, zoals het gestrekt heffen van de arm.

De Duitsers waren in 1933 of 34 ook nog vrij om de arm niet te strekken. 5 jaar later was dat voldoende om een bezoekje te krijgen van de gestapo.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 08:54   #99
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Juist. Dit gebeurt dan automatisch.
De HTML (5) past de grootte wel aan aan je scherm.
Het is een kleine moeite om niet te grote afbeeldingen te gebruiken.
Met de gratis tools binnen ieder besturingssysteem mag dit geen probleem zijn.
Het is een kwestie van gemakzucht of niet.
Dit terzijde.
Niet akkoord, beter dat een afbeelding iets te groot is dan te klein, want de afbeeldingen van grafieken bevatten vaak tekst en daar blijft dan vaak weinig leesbaar van over.

Het fundamenteel probleem is dat de architecten van het Internet en giganten als Microsoft het vertikken om vector-grafieken deftig te ondersteunen en te vaak blijven vasthouden aan bitmap-afbeeldingen.

Daar zijn heel wat redenen voor, en de grootste is protectionisme van bepaalde beroepen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 09:02   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet wel rekening worden gehouden met de tussentijd. Na een AZ is dat 4 maanden en voor wie met een Pfizer is geprikt is dat minstens 6 maanden. Ik mag mijn booster pas krijgen in de loop van februari 22
Dat wordt nu gezegd.
Ik kreeg mijn booster na amper 3 maanden, mijn vrouw na 6 weken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be