![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn vaccins nuttig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 76,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hier met die corona vaccins niet het geval, zeker niet voor jongeren. Voor mensen boven de 40 hangt het af van de onzekerheid op de lange-termijn immunologische effecten. Binnen 1 of 2 jaar zullen we daar een betere kijk op hebben. Maar aangezien die corona vaccins niet lang werken komen ze zelfs al niet in aanmerking voor mijn criteria. Citaat:
Als jij gelooft dat gevaccineerden zullen verkracht worden door monsters afkomstig van Sirius, is zo een waanzinnig argument niet ontvankelijk, in tegenstelling tot "als ik geen mormel heb kan ik volgende week gaan skieen". Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wetenschap niet onfeilbaar is en uit het verleden gebleken is dat de wetenschap zich zelf zwaar kan vergissen, is dit geen basis om tot dwingelandij over te gaan. Wel hoogstens een basis om bepaalde zaken binnen een zekere context aan te bevelen, zonder evenwel het individu het laatste woord te ontnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen een ziekte waar 10% van de bevolking, alle leeftijden door elkaar, van sterft en 20% gehandicapt is, na zware hospitalisatie, is het totaal idioot om gaan te zeggen "jamaar ik ben er zeker van dat ik tot die 70% behoor en daarom wil ik geen spuitje waar ik 2 dagen een zere arm van heb". Als van dat spuitje geweten is dat het 1 persoon op 100 000 doodt, dan is het rationeel gezien normaal om dat spuitje te nemen he. Uw kans op sterven aan de ziekte is veel en veel groter dan uw kans op sterven van dat spuitje. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand wil denken dat een vaccin leidt tot verkrachting, dan is dat niet meer of minder dan vrijheid van opinie. Ook hier hetzelfde: zolang het individu de mogelijks verbonden gevolgen van deze opinies niet aan anderen oplegt, is er niets aan de hand. Ook hier is er zelfbeschikking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Is ivermectine nuttig?
Artikel uit een van Nederlands populairste kranten: https://deanderekrant.nl/nieuws/iver...ten-2021-12-06
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, je kan ZELF totaal niet weten dat je "slimmer" bent dan de wetenschappelijk voorhanden zijnde kennis, als je zelf die case niet kan maken he. Waarop ga je dan immers voort om uw "zelfbeschikking" slimmer te hanteren ? Toch niet op geloof of buikgevoel, neem ik aan, want dat vergist zich nog veel vaker. Dat is wat ik bedoel: zelfbeschikking moet ook rationeel zijn, en niet op irrationele frivoliteit gebaseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs zeggen dat vanaf een zekere graad van idiotie, mensen geexecuteerd mogen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Datzelfde zal wellicht ooit voor de ethische rationaliteit gelden.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat merk je wel: je kan dat in een andere context ook niet als excuus gebruiken. "jamaar ik moest wel door het rode licht rijden omdat ik anders door monsters van Sirius zou verkracht worden". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daarom dat ik het ook heb over een vaccinatie waar een collectief voordeel aan verbonden is, zoals groepsimmuniteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het in vrijheid over zichzelf te beschikken hoeft er geen rationele verantwoording te zijn. Dat brengt u in het debat, maar dat is een louter persoonlijke toevoeging. In de keuze van een individu hoeft het helemaal niet te gaan over voor- of nadelen. De motivering kan op een heel ander vlak liggen, wat juist essentieel is in het persoonlijk zelfbeschikkingsrecht: ieder blijft meester over zijn eigen motivering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook "lulkoek" mag. Kijk maar naar de boeken van Von Däniken. Als u zelf meent dat u in een bunker moet wonen om u te beschermen tegen een buitenaardse invasie, dan is dat uw recht. Niet echter als u anderen daartoe dwingt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. "ik heb er geen voordeel bij op geen enkel vlak, maar toch wil ik een absoluut nadeel ondergaan en hierdoor iedereen hinderen". Nee dus, zoiets telt niet. Dat zijn idiote argumenten waar men bijgevolg geen rekening mee moet houden, en dus ook geen vrijheden voor toekennen.
|
![]() |
![]() |