Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2021, 10:23   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik dacht dat Patrickve de lantaarnpalen langs de snelwegen wou gebruiken. Voor maximale zichtbaarheid.
Dadee begint de schaal van het probleem te begrijpen, en heeft nu door dat de bestaande lantaarnpalen niet gaan volstaan
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 10:23   #82
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb Debels zijn boeken over het Koningshuis niet gelezen (God bespare me dat), ik weet dus niet hoe hij er zelf tegenaan kijkt.

Maar laten we stellen dat hij een bovengemiddelde interesse heeft in het Belgische koningshuis heeft, wat sommige mensen zouden kunnen omschrijven als "hij is er dol op".
Kronkel, kronkel.
Oud 9 december 2021, 10:23   #83
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men gaat dus toepassen wat ze mij verwijten
Zijn uw lantaarnpalen ook virtueel?
Zo soft ben je toch niet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 10:24   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn uw lantaarnpalen ook virtueel?
Zo soft ben je toch niet?
Ik zweer/beken/geef toe/schaam mij over het feit ... dat ik tot hier toe nog geen enkele politicus of viroloog aan een fysieke lantaarnpaal heb opgeknoopt. Kan het dus "virtueler" ?

Als men mij "virtueel" lynched, in welke mate zou dat niet door fysieke actie kunnen gevolgd worden denk je ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2021 om 10:26.
Oud 9 december 2021, 10:30   #85
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zweer/beken/geef toe/schaam mij over het feit ... dat ik tot hier toe nog geen enkele politicus of viroloog aan een fysieke lantaarnpaal heb opgeknoopt. Kan het dus "virtueler" ?
De omroepers achter Radio Mille Collines hebben ook nooit een Machete aangeraakt vermoedelijk.
Er is een dunne grens he. Ironie of satire is soms moeilijk te onderscheiden van echte mening.

Citaat:
Als men mij "virtueel" lynched, in welke mate zou dat niet door fysieke actie kunnen gevolgd worden denk je ?
Er is altijd een risico, daarom gebruiken mensen op dit forum doorgaans niet hun eigen naam he.
Dan ben je vrijer in dat soort zaken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 10:33   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Heb je artikel gelezen.

Critici die dan stellen dat het virus niét zal verdwijnen, worden niet aan bod gelaten. Enkel op fora, zoals forum.politics.be, klinken tegendraadse stemmen. Een van hen is ‘patrickve’. Hij plaatst onmiddellijk grote vraagtekens bij de uitlatingen van de vaccinoloog.
Inderdaad en de reden van vermelding van Patrickve is te vinden in dit

Citaat:
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Hij verblijft in Frankrijk en valt dus niet onder de Belgische wetgeving.
PatrickVE geeft ook steeds zeer uitgebreide uitleg als hij iets weerlegd.
En binnen de media worden er regelmatig opmerkingen uit zijn postingen gebruikt om de experten het vuur aan de schenen te leggen.

Mensen zoals PatrickVE moeten volgens die experten monddood gemaakt worden.
Citaat:
Van Damme nog: “De vrijheid van meningsuiting wordt naar voren geschoven, maar die heeft wel grenzen. Als we vaststellen dat de samenleving door zulke leugens in gevaar komt, moeten we ingrijpen, vind ik. (…)We moeten vermijden dat het escaleert en bekijken wat de juridische mogelijkheden zijn om daartegen iets te doen.”
De experten kunnen er namelijk niet tegen dat mensen hun voorspellingen via hun glazenbol weerleggen, met harde feiten.

En het is gek dat de media een interview van december 2020 terug boven haalt om te bewijzen dat de experten met een glazenbolwerken en om Forumexpert PartickVE gelijk te geven in zijn weerlegging van die uitspraak.

Citaat:
Midden december 2020, net geen jaar geleden dus, geeft vaccinoloog Pierre Van Damme een interview aan Trends. We staan dan aan het begin van de grote vaccinatiecampagne in ons land.

Van Damme: “De vaccinatiegraad hangt samen met de doeltreffendheid van het vaccin. Met 90 procent doeltreffendheid, zoals bij het vaccin van Pfizer en Moderna, hebben we een vaccinatiegraad van 70 procent nodig, om aan die groepsimmuniteit van minstens 60 procent te raken. Als de samenleving voor 60 procent beschermd is, weten we, kunnen we de epidemie onder controle krijgen en zal het virus vanzelf verdwijnen

De journalist van Trends wil tot slot ook weten wanneer knuffels en kussen weer ?* volonté kunnen. Van Damme: “Tegen eind 2021, verwacht ik. Al zullen we wel de nadruk moeten blijven leggen op zaken als handen wassen, iets wat velen bijna verleerd waren. Scholen zullen veel meer moeten inzetten op hygiëne. En waarom zouden we tijdens de winter niet een mondmasker blijven dragen in het openbaar vervoer?”
En wat de media wil bekomen met deze heruitgave, is dat de bevolking gaat inzien dat ze moet stoppen met blindelings achter de experten aan te lopen.
Iets dat PatrickVE reeds sinds maart 2020 probeert duidelijk te maken aan iedereen die het horen wie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 10:39   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De omroepers achter Radio Mille Collines hebben ook nooit een Machete aangeraakt vermoedelijk.
Er is een dunne grens he. Ironie of satire is soms moeilijk te onderscheiden van echte mening.
Een mening heeft geen belang, een redenering wel. Kan men akkoord gaan met de redenering dat "leiders" en "beslissers" die op basis van lulkoek burgerrechten op gigantische manier hebben geschonden met een heel negatieve kosten-baten balans, mogen geexecuteerd worden (na uiteraard een vorm van proces), al ware het maar als waarschuwing voor leiders en beslissers in de toekomst om twee keer na te denken alvorens terug zo een apenstreken uit te halen ? Wat mijn mening daarover is, heeft daarbij geen belang. De vraag en het argument staat daar. Onafhankelijk van wie er de auteur van is.

Waarom heeft men collaborateurs na WO II geëxecuteerd ?

Citaat:
Er is altijd een risico, daarom gebruiken mensen op dit forum doorgaans niet hun eigen naam he.
In een vrije wereld is er niet echt zo een risico. In een totalitair regime is dat wat anders natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2021 om 10:41.
Oud 9 december 2021, 10:39   #88
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad en de reden van vermelding van Patrickve is te vinden in dit

Hij verblijft in Frankrijk en valt dus niet onder de Belgische wetgeving.
PatrickVE geeft ook steeds zeer uitgebreide uitleg als hij iets weerlegd.
En binnen de media worden er regelmatig opmerkingen uit zijn postingen gebruikt om de experten het vuur aan de schenen te leggen.

Mensen zoals PatrickVE moeten volgens die experten monddood gemaakt worden.

De experten kunnen er namelijk niet tegen dat mensen hun voorspellingen via hun glazenbol weerleggen, met harde feiten.

En het is gek dat de media een interview van december 2020 terug boven haalt om te bewijzen dat de experten met een glazenbolwerken en om Forumexpert PartickVE gelijk te geven in zijn weerlegging van die uitspraak.

En wat de media wil bekomen met deze heruitgave, is dat de bevolking gaat inzien dat ze moet stoppen met blindelings achter de experten aan te lopen.
Iets dat PatrickVE reeds sinds maart 2020 probeert duidelijk te maken aan iedereen die het horen wie.
Seg , Jantje, mss zijde gij wel dienen Thierry DenBels, zenne.
Oud 9 december 2021, 10:42   #89
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Er zit een beetje een PatrickVE in ieder van ons.

#JeSuisPatrickVE
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 10:42   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die virologen ook niet he.
Oud 9 december 2021, 10:42   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Er zit een beetje een PatrickVE in ieder van ons.

#JeSuisPatrickVE
Oud 9 december 2021, 10:43   #92
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mening heeft geen belang, een redenering wel. Kan men akkoord gaan met de redenering dat "leiders" en "beslissers" die op basis van lulkoek burgerrechten op gigantische manier hebben geschonden met een heel negatieve kosten-baten balans, mogen geexecuteerd worden (na uiteraard een vorm van proces), al ware het maar als waarschuwing voor leiders en beslissers in de toekomst om twee keer na te denken alvorens terug zo een apenstreken uit te halen ? Wat mijn mening daarover is, heeft daarbij geen belang. De vraag en het argument staat daar. Onafhankelijk van wie er de auteur van is.

In een vrije wereld is er niet echt zo een risico. In een totalitair regime is dat wat anders natuurlijk.
als gedachten een geur hadden
zou het toch fel stinken
Oud 9 december 2021, 10:53   #93
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Uiteraard na een eerlijk proces. Onderstaand filmpje is daar een mooi voorbeeld voor hoe er dat kan uitzien.

https://www.youtube.com/watch?v=i-dJPoSlPfU&t=50s
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 11:05   #94
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar die virologen ook niet he.
Dit!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 11:08   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, hier moet ik je tegen spreken.
Jou uitlatingen hebben vanaf nu wel belang.
P magazine.be (pnws.be) is een veel gelezen site.
En het feit dat de media verkondingd dat jij een jaar geleden al de correcte feiten van vandaag verkondigde veroorzaken dat je volgelingen gaat hebben.

Postingen zoals deze
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik zweer/beken/geef toe/schaam mij over het feit ... dat ik tot hier toe nog geen enkele politicus of viroloog aan een fysieke lantaarnpaal heb opgeknoopt.
Moet je dus mee gaan opletten, want ze zouden je volgelingen op foute gedachten kunnen brengen.

Citaat:
Omdat de winnaar altijd gelijk heeft.
En omdat men pas van collaboratie kan spreken als de vijand verslagen is.

Citaat:

Europa kent al decenia geen vrije meningsuiting meer.
Europa heeft nooit tot de vrije wereld behoord.
Zelfs in de VS kan je vervolgd worden voor een foute mening of uitspraak.
Maar de laatste 21 maanden zijn we inderdaad naar een totalitair regime gegaan, een regime waarin je zelfs de vrijheid om je familie te bezoeken niet meer heb.
Een regime waarin je zelfs een tijd kon vervolgd worden omdat je zat uit te rusten op een bankje langst de weg, of omdat je naar je tweedeverblijf ging.
En dat alles om terug op hetzelfde punt te staan waar we begin maart 2020 stonden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 11:10   #96
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, hier moet ik je tegen spreken.
Jou uitlatingen hebben vanaf nu wel belang.
P magazine.be (pnws.be) is een veel gelezen site.
En het feit dat de media verkondingd dat jij een jaar geleden al de correcte feiten van vandaag verkondigde veroorzaken dat je volgelingen gaat hebben.

Postingen zoals deze

Moet je dus mee gaan opletten, want ze zouden je volgelingen op foute gedachten kunnen brengen.

Omdat de winnaar altijd gelijk heeft.
En omdat men pas van collaboratie kan spreken als de vijand verslagen is.

Europa kent al decenia geen vrije meningsuiting meer.
Europa heeft nooit tot de vrije wereld behoord.
Zelfs in de VS kan je vervolgd worden voor een foute mening of uitspraak.
Maar de laatste 21 maanden zijn we inderdaad naar een totalitair regime gegaan, een regime waarin je zelfs de vrijheid om je familie te bezoeken niet meer heb.
Een regime waarin je zelfs een tijd kon vervolgd worden omdat je zat uit te rusten op een bankje langst de weg, of omdat je naar je tweedeverblijf ging.
En dat alles om terug op hetzelfde punt te staan waar we begin maart 2020 stonden.
Hier ben ik het ook wel mee eens, die vermelding in P-magazine is op die manier een vergiftigd geschenk.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 december 2021 om 11:10.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 11:20   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Een beetje rare passage. Wie is die patrickve en wat heeft hij precies gezegd? We komen het niet te weten.

Het alsof dit de eerste aflevering is in een lange reeks, waarbij Thiery Debels overmoedige uitspraken van TV-kwakzalvers uit de oude doos zal oprakelen. En waarbij we gaandeweg meer details zullen krijgen over die mysterieuze patrickve.
Een klimaatgoeroe avant la lettre. Hij heeft zeeer efficiënte inzichten hoe we de CO2 productie gigantisch kunnen terugschroeven, en tegelijk de overbevolking kunnen wegwerken. Ik ben fan !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 11:21   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

We moeten er hier nu ook niet te veel kak aan smeren hé....aan ons forumbekendheid.
Oud 9 december 2021, 11:21   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch niet de oplossing met de lantarenpalen.
Dat is een belangrijk hulpmiddel, dus ja.
Oud 9 december 2021, 11:27   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben aan mijn Bracke bocht begonnen he
Toekomstige federaal kamervoorzitter moet dan ook haalbaar zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be