Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2004, 09:41   #81
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan moslims dan naar de kerk? Wel, wel...
Met de Kerk bedoelde ik een gebedshuis. (beeld-object).

Tuurlijk gaan moslims ook naar Kerken en Joden waarschijnlijk ook.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 december 2004 om 09:41.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 09:50   #82
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie a zegt moet trouwens ook b zeggen, als Hiroshima en Nagasaki volgens jou een genocide waren is wat er met de Armeniërs is gebeurd in 1915 een genocide in het kwadraat.
Nee, het was geen genocide,
Het was een oorlog tegen de Russen en de Armenen collaboreerden met de Russen
Dus (oorlogsgedachte om afbrokkelend rijk bijelkaar te houden) moesten de Armenen bevochten worden. Dat er daar bij veel (ook onschuldge) Armenen gingen omkomen was toen niet van belang (zoals dat wel vaker bij een oorlog is).

Bij Japan het Amerika 2 keuzes
1 een jarenlange oorlog wat veel geld en soldaten zou kosten(eilanden zijn heel goed verdedigbaar, ook tegen vliegtuigen)
2 Gooi 2 atoombommen en Japan geeft zich over, kost heel weinig.

Turk4ever heeft een punt, als de Armeense kwestie als genocide kan worden gerekend kan de Japans kwestie ook als genocide worden gerekend.
Overigens vind ik dat ze allebei geen genocide zijn.

Kan jij mij trouwens ook uitleggen waarom er PKK-terroristen in Armenië opgeleid worden. De mensen die vorige maand bij het opleidingskamp in Nederland werden opgepakt, (Nos nieuws) zouden naar Armenië gaan om verder opgeleid te worden.
In nederland leerden ze al om over een slootje te springen, aldus omwonende die zag dat ze heel vak oer het slootje sprongen.
Oud 19 december 2004, 09:52   #83
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Als Turkije echt wil bewijzen dat het "Europees" is, zal Erdogan het voorbeeld van Willy Brand moeten volgen en aan het Genocide-monument in Yerevan, Armenië een knieval moeten doen.

Meer en meer regeringen zeggen nu trouwens ook openlijk dat Turkije die genocide onder de ogen zal moeten zien en dat dit onderwerp wel degelijk aan bod zal komen bij de toekomstige onderhandelingen. Een land dat een volkerenmoord goedpraat of minimaliseert hoort niet in de EU; zelf-kritiek is een typisch Europese deugd.
Staatsrevisionisme is net als alle andere vormen van revisionisme verwerpelijk en in de meeste lidstaten van de EU strafbaar. Turkije is zonder de minste twijfel Europees wat mij betreft, alleen zal het de Europese grondwet moeten onderschrijven (net zoals alle andere lidstaten dat ook nog moeten doen incl. België).

Dan wordt het uitkijken hoe Turkije zal reageren en of het zijn minderheden wel zal erkennen en gelijke rechten toekennen (Georgiërs, Armeniërs, Koerden enz.) Een mea culpa tav de minderheden en het erkennen van Cyprus lijkt me wel essentieel om Turkije toe te laten.

Ik volg Verhofstadt perfect wanneer hij stelt dat het opstarten van toetredingsonderhandelingen vanaf 3 oktober volgend jaar, de meeste kansen bieden aan Turkije om de weg van de open parlementaire democratie te verkennen en te bewandelen.
Oud 19 december 2004, 12:00   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
De tv wordt niet door de overheid gecontroleerd alleen de TRT-kanalen, die toch bijna geen kijkers trekken. Als de overheid een fout maakt in Turkije dan kan je dat veelvuldig in het nieuws horen. Ja, de Turkse tv is een objectieve bron.
Alle geschreven en gesproken media wordt door de overheid gecontroleerd en er wordt desnoods hardhandig ingegrepen wanneer die media een beetje teveel kritiek spuit. Dat heeft journalist Van Herten enige tijd geleden in een interessante reportage op de Nederlandse tv aangetoond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 12:01   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Graag eens een antwoord op de volgende vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mag ik dan van u eens vernemen welke andere katholieke geestelijke in Antalya door de katholieke Kerk is aangesteld?
Oud 19 december 2004, 13:02   #86
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik dan van u eens vernemen welke andere katholieke geestelijke in Antalya door de katholieke Kerk is aangesteld?
Ik ken geen namen uit mijn hood, er zijn gewoon heel veel. In Antalya en nog meer in Istanbul. Zoek het zelf maar op.

BTW,Istanbul wordt door de Orthodox-Chtistelijken als hoofdstad gezien.
Oud 19 december 2004, 13:30   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken geen namen uit mijn hood, er zijn gewoon heel veel. In Antalya en nog meer in Istanbul. Zoek het zelf maar op.
Oja, er zijn er heel veel. Merkwaardig is dan toch dat uit die reportage duidelijk werd dat die pastoor daar de enige door de Kerk officieel aangestelde pastoor is...

We hebben het niet over Istanboel trouwens. Daar is de situatie trouwens ook heel schrijnend: de enige lutheraanse dominee heeft van de Turkse overheid geen toelating gekregen om als geestelijke zijn ambt uit te oefenen. Daarom heeft men uiteindelijk via de Duitse ambassade een oplossing uitgewerkt: deze dominee staat ingeschreven als diplomatiek medewerker... Schitterend toch, die Turkse staat...
Oud 19 december 2004, 13:34   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BTW,Istanbul wordt door de Orthodox-Chtistelijken als hoofdstad gezien.
Neen, Constantinopel is slechts de zetel van de Grieks-orthodoxe patriarch. Meer niet.

De orthodoxe Kerk kent immers niet dat centralisme zoals de katholieke Kerk.
Oud 19 december 2004, 15:25   #89
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
de enige lutheraanse dominee heeft van de Turkse overheid geen toelating gekregen om als geestelijke zijn ambt uit te oefenen.
Hoeveel protestanten wonen er in Istanbul ? Het zou toch alleen maar geldverspilling zijn.
De meeste westerlingen die daar wonen zijn gewoon atheïst.

En dan heb ik nog niet gehad over de geloofwaardigheid van de ''dingen die jij gehoord hebt op de Duitse tv''

Citaat:
Oja, er zijn er heel veel. Merkwaardig is dan toch dat uit die reportage duidelijk werd dat die pastoor daar de enige door de Kerk officieel aangestelde pastoor is...
Ga naar Antalya, zoek een pastoor
Ze zijn er in overvloed.

Citaat:
Schitterend toch, die Turkse staat...
Briljant idee van Atatürk
hij wist ook wel dat sommige mensen er niet tegen zouden kunnen dat Turkije aan het ontwikkelen is, maar toch ging hij door met het moderniseren van Turkije tot hij stierf.
Oud 19 december 2004, 15:45   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel protestanten wonen er in Istanbul ? Het zou toch alleen maar geldverspilling zijn.
Geldverspilling? Op welke manier verspilt de Turkse overheid dan geldt door de man een arbeidstoelating als geestelijke te geven?

Daar gaat het immers om. Niet om betaling. Die dominee ontvangt een loon immers dat door zijn parochianen wordt betaald (overeenkomstig de regelingen in de lutheraanse Kerk).
Oud 19 december 2004, 15:46   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga naar Antalya, zoek een pastoor
Ze zijn er in overvloed.
Daarom nogmaals mijn vraag: mag ik van u vernemen welke priesters er nog actief zijn, voor welke taalgroepen en door wie in de RKK aangesteld?

Geen antwoord op die vraag betekent gewoon dat u hier zaken neerschrijft die u uit uw duim heeft gezogen.
Oud 19 december 2004, 15:47   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste westerlingen die daar wonen zijn gewoon atheïst.
En een paar bladzijden eerder beweerde u nog dat de toeristen weldegelijk nood hebben aan een kerk en dat Erdogan daarom een kerkgebouw liet neerpoten... Mens, u draait ook nogal als een windhaan.
Oud 19 december 2004, 16:47   #93
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En een paar bladzijden eerder beweerde u nog dat de toeristen weldegelijk nood hebben aan een kerk en dat Erdogan daarom een kerkgebouw liet neerpoten... Mens, u draait ook nogal als een windhaan.
In istanbul hoeft er geen LUTHERSE kerk. Wel een katholieke daar had ik het over.
Jij had het over een de enige lutherse dominee.
De toeristen komen meestal uit Rusland, russen zijn meestal wel nog gelovig.
Oud 19 december 2004, 16:48   #94
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
dat door zijn parochianen wordt betaald
Die zijn er dus wel.....
U, heeft uw mond voorbij gepraat.
Oud 19 december 2004, 16:49   #95
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
die u uit uw duim heeft gezogen.
Ik heb op het ''een duitse tv zender'' gezien
Oud 19 december 2004, 16:55   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In istanbul hoeft er geen LUTHERSE kerk. Wel een katholieke daar had ik het over.
Jij had het over een de enige lutherse dominee.
De toeristen komen meestal uit Rusland, russen zijn meestal wel nog gelovig.
U vergist zich. Er is weldegelijk in Istanboel een lutherse gemeente die enerzijds bestaat uit Duitsers die op een permanente basis daar wonen alsook enkele Turkse bekeerlingen. In Istanboel is er zelfs een lutheraans kerkgebouw dat daar al sedert de 19e eeuw staat. Maar de huidige Turkse staat wil de bedienaar van die kerk niet als geestelijke erkennen (wat, nogmaals herhaald, geen financiële verplichting inhoudt maar alleen de wettelijke erkenning alsook de noodzakelijke verblijfsvergunning). Juist dit weigert de Turkse staat... dan nog zonder opgave van reden. In overleg tussen de BRD en de Duits-lutheraanse Kerk werd overeengekomen om die weigering te omzeilen door de dienstdoende dominee als diplomatiek personeel van de Duitse ambassade in te schrijven. Zo gebeurt al vele jaren.

De Russen kunnen terecht in de Grieks-orthodoxe kerken.
Oud 19 december 2004, 17:03   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb op het ''een duitse tv zender'' gezien
Blijkbaar bent u van kwade wil daar ik eerder al heb geschreven - en ik citeer - :

Citaat:
l die voorstanders van Turkse toetreding hadden gisteren naar de NDR moeten kijken. Daar werd 's avonds laat een reportage uitgezonden over het lot van de christenen in Turkije, een heel weinig positief beeld.

http://www.ndrtv.de/doku/20041215_tuerkei.html

De orthodoxe bisschop van Efese wees heel duidelijk op de ongelijke behandeling: "In Europa", zo zei hij, "kunnen moslims gebruik van alle faciliteiten om hun godsdienst te belijden en ook te verbreiden. Wij kunnen dat in Turkije niet: we zijn tweederangs burgers."

En de geïnterviewde Armeense patriarch Mesrop vertelde heel duidelijk dat de Turkse staat de inheemse christenen tot op de dag van vandaag als een soort staatsvijanden beschouwt, een veiligheidsprobleem waarmee afgerekend moet worden.

En een Volksgriek die in Istanboel woont, vertelde voor de camera: "Wij mogen hier niets. Wij kunnen nog geen klein kapelletje bouwen, terwijl de moslims in Europa op allerlei wijzen geholpen worden om moskeeën en scholen te bouwen."

Turkije is duidelijk geen land dat in de EU thuishoort. Zoveel is duidelijk.
Oud 19 december 2004, 17:04   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn er dus wel.....
?

U beweerde dat er geen lutherse kerk in Istanboel is omdat er geen gelovigen zijn. Ik heb al altijd het tegengestelde beweert.
Oud 19 december 2004, 17:05   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan heb ik nog niet gehad over de geloofwaardigheid van de ''dingen die jij gehoord hebt op de Duitse tv''
U kunt steeds bij de NDR een kopie van die uitzending aanvragen:

http://www.ndrtv.de/doku/20041215_tuerkei.html
Oud 19 december 2004, 17:20   #100
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn er dus wel.....
reageer is hierop eerst zeg je dat al die dingen er niet zijn en dan zijn ze er opeens plotseling. Jij zei, dat er maar een lutherse dominee was en dat die werd tegengehouden, je zwijgt over de patriochen.

Citaat:
In Istanboel is er zelfs een lutheraans kerkgebouw dat daar al sedert de 19e eeuw staat.
Was dat niet toevallig de eeuw van het einde van het ottomaanse rijk, in welke (volgens u) vele Assyrische christenen werden vermoord. Of mochten ze als troost een kerk bouwen???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be