Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2022, 15:12   #81
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Opname is toch niet automatisch gelijk aan zwaar ziek?

Met zwaar ziek bedoel ik dat je er langdurige gevolgen of permanente schade aan overhoudt. Als het alleen maar een week of twee afzien in een ziekenhuisbed (of thuis) is, dan is dat in mijn ogen nog comfortabel genoeg om geen vaccin te nemen.

Ik moet mijn vraag dus allicht herformuleren: hoeveel procent van de Belgische 50-plussers zijn in de loop van de voorbije twee jaar gestorven aan corona of hebben er langdurige gevolgen of permanente schade aan overgehouden?

Als het antwoord op die vraag onder de 1 procent ligt, vind ik het coronarisico voor 50-plussers verwaarloosbaar.
De vraag is altijd al geweest; zwaar ziek DOOR of zwaar ziek MET covid. Ik vermoed dat zwaar ziek en dood DOOR nog schromelijk overschat worden, in de zin van dat dat netjes in het narratief past. De seizoensgriep bestond in ene keer ook niet meer hé, weet je nog?

Hoeveel op de lijst van "door covid" horen eigenlijk thuis op de lijst "door de griep?"
Oud 1 februari 2022, 15:27   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Opname is toch niet automatisch gelijk aan zwaar ziek?
Euh, 't is dan toch meer dan een paar dagen slecht in uw bed he.

Citaat:
Met zwaar ziek bedoel ik dat je er langdurige gevolgen of permanente schade aan overhoudt. Als het alleen maar een week of twee afzien in een ziekenhuisbed (of thuis) is, dan is dat in mijn ogen nog comfortabel genoeg om geen vaccin te nemen.
Inderdaad, is een week met veel koorts niet uit uw bed kunnen "niet zwaar ziek", maar ik beschouw dat van zodra je naar het ziekenhuis gebracht wordt en bijvoorbeeld zuurstof nodig hebt, het toch ernstig is. Ik weet ook niet in welke mate daar "schrik" opnames bijzijn (dat is vooral het geval bij omicron denk ik) die evengoed thuis hadden kunnen uitzieken. Maar van zodra het noodzakelijk is om U op te nemen, vind ik het "zwaar".

Citaat:
Ik moet mijn vraag dus allicht herformuleren: hoeveel procent van de Belgische 50-plussers zijn in de loop van de voorbije twee jaar gestorven aan corona of hebben er langdurige gevolgen of permanente schade aan overgehouden?
Ik ken daar geen specifieke cijfers van. Als het al zo is dat men 2000 corona doden heeft opgetekend, met een oversterfte uiteindelijk van 300, dan zie je al direct dat die verhoudingen moeilijk te schatten zullen zijn vanuit onafhankelijke bronnen (ttz, een bron voor het ene, en een andere bron voor het andere).

Er is een andere manier om dit te benaderen, maar weerom zonder specifieke data over die leeftijdszone.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8051865/

Citaat:
Forty studies with 15320 COVID-19 patients were included in this systematic review. The proportion of invasive mechanical ventilation (IMV) application in ICU patients with COVID-19 was 73.8%. Further analysis elucidated that the use rate of IMV in Asia, Europe and North America was 47%, 76.2% and 80.2%, respectively. The proportion of patients treated with prone positioning and IMV was 29.4%. 25.5% of COVID-19 patients requiring IMV developed ventilator-associated pneumonia. The mortality of patients treated with IMV was 51.1%, while only 17.5% of critically ill COVID-19 patients treated with non-IMV respiratory support died. Additionally, the utilization rate of IMV in non-survival patients was shown 17.26-folds (95%CI 2.89–103.24, p = 0.002) higher than that in survival patients, while the use rate of ECMO was no significant difference.
Als we zien dat patienten die zwaar ziek waren, en NIET geforceerd beademd werden, maar voor 17% stierven (terwijl die die beademd werden voor de helft dood gingen), dan lijkt het mij toch dat slechts ergens een vijfde van de zwaar zieken sterft. Dus zijn er 5 keer meer zwaar zieken dan doden, vanuit dit standpunt.

Citaat:
Als het antwoord op die vraag onder de 1 procent ligt, vind ik het coronarisico voor 50-plussers verwaarloosbaar. Zelfs tot 5 procent zie ik nog geen dringende noodzaak tot vaccinatie.
DAT is toch wel een hoog risico. 1 kans op 20, is niet echt leuk meer.

Citaat:
We doen in ons leven heel wat dingen met een hoger risico op sterven of permanente schade.
Natuurlijk niet. Je kan er onmogelijk veel meer dan 20 doen in uw gans leven he

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2022 om 15:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 08:29   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Is dit uw finale poging om schoofzak uit zijn hypnose te halen, want alle vorige pogingen zijn mislukt.
Goed voor u dat u blijft proberen
Ik denk dat ie zijn pogingen als oefening beschouwt om intellectueel met dwaze stijfkoppen om te gaan.
Iets anders kan het niet zijn.
Oud 2 februari 2022, 10:31   #84
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wat ik aan heel die vaccinatie historie totaal niet begrijp is dat ze, ondanks ondertussen wel iedereen die gevaxineerd is door een "niet gevaxineerde besmet" is dat ze nog steeds blijven vaccineren. Ik ben altijd van mening geweest dat een vaccin diende als "voorkoming" van een ziekte en niet als een langdurige therapie.
Of zou GELD er een rolletje in speken?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:10   #85
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wilt gij mij nu voortschrijdend inzicht aansmeren over Schoof zijn mentale capaciteiten ?

Nee, ik denk dat dat iedere keer ergens een klein kortsluitingske moet veroorzaken. Vele kleintjes maken een groot, misschien ?
Toen ik je post zag, dacht ik ook: alweer zoveel energie steken in een hopeloos geval! Maar als het je didactisch talent verder ontwikkelt en je kunt dat elders nuttig inzetten, nou ja...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be