![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Tja, zottigheden. Toch maar oppassen met wat je wenst, patrickve.
Doet me denken aan deze tekening:
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij betekent het dat ik mij ertoe verbind te trachten gelukkig samen te blijven en samen een mooi leven uit te bouwen. Met uw redenering moet je geen enkel contract afsluiten hé. Neem bijvoorbeeld een huurcontract. Daar gaan huurder en verhuurder verplichtingen aan voor een bepaalde tijd. De huurder belooft huur te betalen, de verhuurder het pand ter beschikking te stellen en in orde te houden. Ook al gaan huurder en verhuurder met de beste intenties het huurcontract aan, toch gebeurt het vaak dat een huurcontract vroegtijdig wordt verbroken. Is het dan hypocriet om een huurcontract aan te gaan, wetende dat de kans bestaat dat dit wordt verbroken? Zo neen: wat is het verschil met trouwen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 februari 2022 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ven in een 'ver' verleden eens getrouwd geweest. Wij hebben dat 1 jaar volgehouden. Of er tijdens die relatie sprake was van dat er één van de gehuwden zijn/haar gedachten ergens anders zaten dat zou best kunnen, ik was het zeker niet. ![]() Zat mijn gedacht bij een liedje misschien Jezebel (SADE) ![]() p.s. Niet voortverklappen hé Met dank bij voorbaat
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2022 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach ja The show must go on ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 februari 2022 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leugenaars zoals die mensen die anderen, in hun naam, kaartjes laten versturen uit één of ander zuiders land en zelf achter de hoek naar de zonnebank lopen? (ik heb dat weten doen)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Je zou het toch moeten weten want je bent getrouwd
![]() Ik citeer: Ik wil je man (vrouw) zijn en ik beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid. De vergelijking met een huurcontract gaat natuurlijk niet op, dat is iets helemaal anders.
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij een huurcontract ga je verplichtingen aan, terwijl je weet dat de kans bestaat dat het huurcontract zijn volledige levensduur niet zal halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet voor de kerk getrouwd. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 februari 2022 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat viel dus toch op, damn ...
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel eens de moeite te vermelden dat wie voor 1987 trouwde dit deed toen ontrouw (echtbreuk) een misdrijf was. in 1987 werd ontrouw uit het strafwetboek "gewipt" (oeps). Tot 2007, en dat is dus nog niet zo heel lang geleden, was dit een basis tot echtscheiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, dat maakt al veel duidelijker. Ik heb het hier specifiek over het kerkelijk huwelijk.