![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vooreerst (leugen 1) er is op dit moment (bij mijn weten) geen enkele thorium centrale in werking. Geen enkele nergens ter wereld. Mocht u bewijsbare informatie van het tegendeel hebben, moet u dringen contact opnemen met het wetenschappelijke blad EOS, die thoriumcentrales pas tegen 2050 op commerciele basis energie ziet leveren. https://www.eoswetenschap.eu/natuurw...p-zich-wachten Daarnaast (leugen 2) is het de fenomenale ecologische Groene Richard Nixon die de toenmalige research naar thorium als energiedrager heeft laten stilleggen (subsidie heeft ontnomen). Om de fenomenaal ecologisch groene reden dat thoriumcentrales geen plutonium produceren en dus nutteloos zijn voor het maken van kernwapens. Misschien even Wikipedia corrigeren ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Thoriumreactor Citaat:
Trouwens Kalkar, de financieel en technische flop dus, had niets maar dan ook niets met thoriumreactoren te maken. Niet alles op een hoopje gooien aub !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien eens on topic reageren, nadat u een paar populair wetenschappelijke kindermagazines hebt gelezen, misschien dat het dan wel zin heeft?
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
De wet op de BTW verlaging had een evaluatie-datum ingelast 1 september 2015. Tijdens de formatie van de regering Michel, juni 2015 hebben alle deelnemende partijen, dus ook de N-VA actief beslist om de BTW verlaging ongedaan te maken. De einddatum van de wet van de regering Di Rupo was 15 december 2015. Dus verkondigen dat de wet zijn einddatum had bereikt is een flagrante leugen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het beter moeten schrijven.
Mensen met relevante kennis schrijven zulke onzin niet. Maar ik denk niet dat ik op uw , of of niveau van Henri kan schrijven. Enkele lettergrepen zijn teveel van't goeie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die dingen maken van het licht radioactieve, bijna inerte Th232 U233, een uranium isotoop die wel splijtbaar is, en daar haalt een thoriumreactor zijn echte vermogen vandaan. Net zoals een kweekreactor, zoals in Kalkar gezet was, van het moeilijk te gebruiken U238 Pu239 maakt, ideaal als kernwapenmateriaal, maar even goed bruikbaar als kernreactorbrandstof. Citaat:
Citaat:
Als u me ergens in het politieke spectrum wil dwingen, een meritische technocraat.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 maart 2022 om 20:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
En inderdaad mensen met relevante kennis lachten zich daar een hoedje om.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de groensels in België onderzoek en ontwikkeling in de nucleaire sector hebben geneukt, dat wel. En er is nog steeds onderzoek gaande naar thorium reactoren. het is niet dat het niet kan, maar dat het gewoon tegengehouden wordt door politiek gekonkel.
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Dus niet commercieel en na dat bericht geen enkel gegeven meer over een eventuele begin van de bouw ervan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gesmoltenzoutreactor Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() [quote=maddox;9918589]Waar zou ik dat beweerd hebben?
/QUOTE] https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=77 Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moet ik geen wikipedia pagina voor open doen. Ik had gehoopt dat de link naar de VRT uw niveau kon halen. Ijdele hoop dus. En ik schreef duidelijk Prototype in mijn eerste verwijzing naar thorium reactoren. Maar ik ga niet verder in dit straatje. De Wever kraamt onzin uit. Dat is zijn job als politicus. Maar hij heeft wel een punt dat de infrastructuur van onze kerncentrales te gebruiken is als tegengewicht voor Poetins aarsgas -wat de groenen graag snuiven- en de roden met plezier willen binnenhalen. Het gaat alleen evenveel kosten als 2 nieuwe reactoren de generatie 3 (+) types. met minder efficientie en mogelijk minder opbrengst.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen groenen dus. En ook niet puur Belgisch.
Die op zichzelf zijn niet sterk genoeg, al zeker niet zonder Sovjet ondersteuning. En daar stopt het bij, u bent van een ander niveau dat another kack.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 maart 2022 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Want buiten het uranium, waar wij om veiligheidsredenen van willen afkomen moet u mij, en u moogt wiki raadplegen, eens een andere brandstof opnoemen die in een gesmolten zoutreactor kan gebruikt worden https://nl.wikipedia.org/wiki/Gesmoltenzoutreactor Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb in deze draad niet veel mensen met kennis ter zake gezien
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
U zou u beter bij uw eigen conclusie houden….
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze is beperkt door moeder natuur. Er zijn er maar 2 direct beschikbaar Uranium 235 en plutonium 239 (als we dat echt willen). U kan U233 bijtellen, als we thorium gaan opwerken. En een andere optie is MYRHHA eens bouwen. Dan is kernafval kernreactorbrandstof.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godver, weer trollen aan't voederen.
In alle geval, Met de geschiedenis van Kernenergie in België, en met modernere ontwerpen/bouwmethodes in gedachte, zou het bouwen van een nieuwe kernreactor van commercieel type in het kernpark van Doel of Thiange maar een jaar of 4 mogen duren. En niets dat "ons" vebied er een paar tegelijk te bouwen. Zeker nu met een enorme invoer van tijdelijke, doch bekwame arbeidskrachten. Dus als we echt willen als landje, kunnen we in 2026 alle fossiele brandstof buitenstampen als het aankomt op elektriciteit voor de burger en industrie.
![]() |
#99 | |||
|
![]() Citaat:
Mensen met enige kennis ter zake schrijven zulke onzin niet. Die scheurtjes waren al opgemerkt tijdens de bouw van de kerncentrales https://nos.nl/artikel/2194360-haars...j-bouw-ontdekt Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Plutonium is een kunstmatig aangemaakte splijtstof die in de natuur nauwelijks voorkomt https://nl.wikipedia.org/wiki/Plutonium Citaat:
![]() |