Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2022, 22:33   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar als hij ontslag zou nemen als burgemeester krijgt hij toch weer gewoon zijn Parlementswedde? Voor een job in een parlement waar hij nooit komt.
Jij weet dus nu al wat hij in de toekomst dan zou gaan doen ,en of hij al dan niet aanwezig zou zijn....

U bent toch diegene die steeds weer verkondigd dat men niet té snel mag oordelen ....

Behalve u zeker ,hebt u een vrijstelling daarvoor ,waar anderen niet van mogen genieten...

Voor hij burgemeester van Antwerpen werd was hij toen wél aanwezig in het parlement hé, of ga je dat nog ontkennen ,en werd hij daar dan ook voor betaald...

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 juli 2022 om 22:36.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 23:08   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Voor hij burgemeester van Antwerpen werd was hij toen wél aanwezig in het parlement hé, of ga je dat nog ontkennen ,en werd hij daar dan ook voor betaald...
16 februari 2011:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/eq36dr9n
Bart De Wever grootste spijbelaar Vlaams Parlement

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever
De Wever werd door deze coalitie voorgedragen om vanaf 1 januari 2013 burgemeester van Antwerpen te zijn.

Edit: en wat deze discussie gestart heeft is dat ik het walgelijk vind dat men iemand die ontslag nam om haar stervende echtgenoot te helpen beschuldigt van ‘komedie spelen’.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 juli 2022 om 23:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 23:21   #83
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
16 februari 2011:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/eq36dr9n
Bart De Wever grootste spijbelaar Vlaams Parlement

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever
De Wever werd door deze coalitie voorgedragen om vanaf 1 januari 2013 burgemeester van Antwerpen te zijn.
Het gaat hier wel over zetelen in een commissie zoals ze voor elke scheet die er gelaten is een nieuwe commissie oprichten ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 23:26   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier wel over zetelen in een commissie zoals ze voor elke scheet die er gelaten is een nieuwe commissie oprichten ...
On topic: vind je dat Wilmes hier komedie speelt? Dat het maar om te lachen is dat ze haar stervende echtgenoot wil helpen?
Oud 16 juli 2022, 08:00   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zoals Bouchez zeker
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 08:13   #86
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Wilmès die ontslag neemt voor haar stervende echtgenoot, vind ik alle respect verdienen.
Op zich heb ik niets tegen deze vrouw, ze is geen islamist blijkbaar, maar een boeddhist.
Datgene waar ik een probleem mee heb is met witte konijnen.
Dat zijn dus mensen die zich niet voor de kiezer gepresenteerd hebben, maar zomaar in de regering gedropt worden vanuit de particratie.
Wettelijk gezien is dat allemaal in orde, maar dat is alleen omdat de wetgeving een lachertje is.
De scheiding der machten bestaat alleen op papier, want de parlementsleden van de meerderheid lopen aan het handje van de regering.

En ja, haar Nederlands mag beter, dat onderdeel is nog een probleem.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 juli 2022 om 08:13.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 08:14   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind ze een mooie madam.

Bijlage 116442

Of ze competent is weet ik niet.
Ik vind dat totaal géén mooie de zoveelste 'vreemdelinge' (afgeleid van de naam) die men naar voren schuift.

Extra:

Wie is Hadja Lahbib (52), nieuwe minister van Buitenlandse Zaken?: “Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben fundamenteel vrij”

Et alors?

Oud 16 juli 2022, 08:15   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
En hoeveel advocaten zitten er in onze multi-regeringen?
Niet meer dan normaal dat een meerderheid van de politici jurist is van opleiding.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 08:20   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was niet op dit forum ten tijde van M.R. Morel. Wat ik erover weet is dat het een smerige affaire (Van Hecke kaltgestellt) binnen het VB was.
Maar link gerust denigrerende berichten over de stervende Morel van mij als je dat kan.

Leugens, ze heeft zelfs zonder vergoeding tijdelijk afstand gedaan van haar vergoeding.

https://nl.metrotime.be/algemeen/sop...it-de-regering
Klopt.
De smeerlapperij over Morel kwam uit de eigen hoek van het Vlaams Blok. Dat was op het toppunt van de oorlog tussen PhDW en Vanhecke. En toen is Morel als munitie gebruikt.
Oud 16 juli 2022, 08:31   #90
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als hij ontslag zou nemen als burgemeester krijgt hij toch weer gewoon zijn Parlementswedde? Voor een job in een parlement waar hij nooit komt.
Men spreekt graag over de aftopping op 150% van het loon, maar 'vergeet' dat hij ondertussen wel pensioenrechten opbouwt zowel als burgemeester als parlementair.
Oud 16 juli 2022, 08:47   #91
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen er staat ,niet meer en niet minder ....

Jij wil het doen voorkomen alsof hij wordt betaald voor zijn afwezigheid ,en dat is niet het geval...
De Wever verdiende bruto als het goed zat in 2020 een slordige 333.707,88 € (bruto) door zijn cumuls. Geld dat wij burgers moeten ophoesten. En als hij dan nog iets uitspookte in dit Vlaams Parlement, maar eilaas, dat is nu eenmaal niet het geval. Nooit een wetsvoorstel gezien van Bart Cumul. De enige daad die hij stelt m.b.t. zijn job in het Vlaams Parlement is zijn wedde optrekken en daar wat zitten om dan dikwijls vroegtijdig het parlement te verlaten. Dat zijn de feiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juli 2022 om 08:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 08:48   #92
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
De Coup d'état van België is al een tijdje aan de gang, maar dit slaat echt nergens op!

https://businessam.be/le-mr-sort-une...es-etrangeres/

Hadja Lahbib, journaliste bij de RTBF, gaat Sophie Wilmes vervangen op Buitenlandse Zaken, omdat Wilmes voor haar doodzieke echtgenoot wil zorgen.

Begrip voor de gezinssituatie van Wilmes, maar totaal geen begrip voor de "opgedrongen" keuze om een journaliste (met Algerijnse roots) op een superbelangrijke post als Buitenlandse zaken te zetten!

Een onervaren persoon in deze functie duwen (ze was zelf verrast), getuigd van een onmeetbare dedain van de politieke kaste ten overstaan van zijn burgers!

Zij zal dus de verantwoordelijk zijn, en hou u nu vast, voor;

- Buitenlandse Zaken
- Europese Zaken (nooit van gehoord)
- Buitenlandse Handel

Eeennnn... [b]Federale Culturele Instellingen[b]!! (nooit van gehoord!!)

Als nu alle alarmbellen niet afgaan binnen de Vlaamse regering, breekt mijn klomp (en ik doe die niet elke dag aan hé!).
WIT konijn??? ZONDER enige ervaring? Allé, Lukaku of Eddy Merckx, er staat misschien een postje van Premier open
Met wie houden die politiekers nu de zot???? Juist, met de zwijgende massa;

Laatst gewijzigd door TREBRON : 16 juli 2022 om 08:53.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 09:05   #93
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En volgens de MR is ze "parfaite bilingue"

MR, Hervé Hasquin, ex-ministre et parlementaire MR, le pense aussi assez fort : « Une femme intelligente, excellente journaliste, 25 ans d’expérience dans le métier, symbole de la diversité, parfaite bilingue ».

Wie gelooft die mensen nog?
Ze is niet 'parfaite bilingue'. Verre van! Meer nog, ze spreekt schabouwelijk Nederlands, een federale minister onwaardig. Hopelijk gaat ze daar iets aan doen.

En daarom voor de toekomst een gulden regel: een politicus of politica die niet op een aanvaardbare manier de landstalen machtig is, kan geen federaal minister meer worden. Kortom: een 'Berufsverbot' als minister voor Nederlands of Frans onkundigen (of zelfs ook voor Duits onkundigen).
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 09:06   #94
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever verdiende bruto als het goed zat in 2020 een slordige 333.707,88 € (bruto) door zijn cumuls. Geld dat wij burgers moeten ophoesten. En als hij dan nog iets uitspookte in dit Vlaams Parlement, maar eilaas, dat is nu eenmaal niet het geval. Nooit een wetsvoorstel gezien van Bart Cumul. De enige daad die hij stelt m.b.t. zijn job in het Vlaams Parlement is zijn wedde optrekken en daar wat zitten om dan dikwijls vroegtijdig het parlement te verlaten. Dat zijn de feiten.
De Bruyne ;;;stampt tegen een bal....Jaar: € 24.602.864,00
OF € 2.808 PER MINUUT

Tom Waes....€ Jaar...700.000 .....om zich te amuseren..
Dat word ook door de modale burger betaald, en daar wordt met geen woord over gerept......integendeel, ze worden nog toegejuicht ook...
Oud 16 juli 2022, 09:10   #95
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze is niet 'parfaite bilingue'. Verre van! Meer nog, ze spreekt schabouwelijk Nederlands, een federale minister onwaardig. Hopelijk gaat ze daar iets aan doen.

En daarom voor de toekomst een gulden regel: een politicus of politica die niet op een aanvaardbare manier de landstalen machtig is, kan geen federaal minister meer worden. Kortom: een 'Berufsverbot' als minister voor Nederlands of Frans onkundigen (of zelfs ook voor Duits onkundigen).
In een drietalig land moest iedere politieker verplicht minimum de drie landstalen machtig zijn..in de firma waar ik werkte was daarbovenop Engels ook nog noodzakelijk, en dat voor veel minder loon.
Oud 16 juli 2022, 09:21   #96
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat geldt uiteraard in beide richtingen. Er zijn weinig Vlaamse politici die een debat in het Frans aankunnen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 juli 2022 om 09:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 09:32   #97
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Dat wit konijn stond dat op verkiezingslijst?
Wat zeggen de mensen uit die partij met veel voorkeurstemmen? Wat is het nut nog om dan op te komen? Iemand die niet verkozen is moet ook geen hoge politieke fuctie krijgen.

Laatst gewijzigd door Deo : 16 juli 2022 om 09:35.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 09:37   #98
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geldt uiteraard in beide richtingen. Er zijn weinig Vlaamse politici die ern debat in het Frans aankunnen.
Dat vind ik typisch, de Vlaming haalt zichzelf naar beneden omdat hij niet perfect is in het Frans.
De Franstalige spreekt een paar woordjes, schakelt dan terug op het Frans, en beweert van zichzelf dat hij / zij perfect tweetalig is.
Om goed te debatteren met moedertaalsprekers moet je die taal erg vloeiend spreken, dat zou het ideaal zijn.
Het zou echter een enorme vooruitgang zijn als alle Franstalige federale politici in staat zijn de vragen van een journalist te beantwoorden zonder terug te vallen op het Frans.
Daar slagen Vlaamse federale ministers vele malen beter in.
Oud 16 juli 2022, 09:40   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind dat totaal géén mooie de zoveelste 'vreemdelinge' (afgeleid van de naam) die men naar voren schuift.

Extra:

Wie is Hadja Lahbib (52), nieuwe minister van Buitenlandse Zaken?: “Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben fundamenteel vrij”

Et alors?

Alleszins mooier dan onze minister van binnenlandse zaken.
Bouchez ziet haar blijkbaar wel zitten. En toch iemand die goed Nederlands kent.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 09:41   #100
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wilmès die ontslag neemt voor haar stervende echtgenoot, vind ik alle respect verdienen.
Op zich heb ik niets tegen deze vrouw, ze is geen islamist blijkbaar, maar een boeddhist.
Datgene waar ik een probleem mee heb is met witte konijnen.
Dat zijn dus mensen die zich niet voor de kiezer gepresenteerd hebben, maar zomaar in de regering gedropt worden vanuit de particratie.
Wettelijk gezien is dat allemaal in orde, maar dat is alleen omdat de wetgeving een lachertje is.
De scheiding der machten bestaat alleen op papier, want de parlementsleden van de meerderheid lopen aan het handje van de regering.

En ja, haar Nederlands mag beter, dat onderdeel is nog een probleem.

Ze begrijpt blijkbaar wat Nederlands ,maar kan geen gesprek in het Nederlands voeren .
Zij kan enkel een voorgekauwd zinnetje van buiten afdreunen en een Nederlandse zin van een spiekbriefje aflezen.

Zij is ongeschikt voor de job van federale Minister van Buitenlandse Zaken van een land waar de meerderheid van de inwoners Nederlandstalig is.
Het is ook veelzeggend dat geen enkele Vlaamse Vivaldi partij dit durft aan te klagen.

Het is een schande voor dit land en haar benoeming zal dit land nog vlugger uit elkaar doen springen ,daar de score van de Vivaldi partijen bij de volgende verkiezing door haar geklungel in het Nederlands nog kleiner zal worden in Vlaanderen.

En dat voor iemand die in Brussel leeft en daar ook gestudeerd heeft.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be