![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop maar tijdig, gij moorddadige automobilist. Deze ochtend reed er eentje, het was nog donker, zonder licht op een baan buiten de bebouwde kom. 'k Heb nog willen stoppen en vragen of ze haar licht zou willen aansteken maar ja, dan ben ik weer de moeilijke.
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Zonder kijken oversteken - Negeren van voorrangregels, verkeersborden, verkeerslichten - Rijden zonder handen aan het stuur - Bezig met de GSM - Plots bewegingen uitvoeren en verwachten dat automobilisten hun gedachten maar kunnen lezen - Niet op hun daarvoor voorziene rijvak rijden - Het in de donker niet voorzien zijn van fluoricerende kledij, reflectoren en lichten aan de fiets (Ben zelfs al eens 2 ruiters te paard in de pikkedonker tegen gekomen. Die gatachterlijken waren totaal onzichtbaar tot opt allerlaatste moment wegens geen verlichting, reflectoren,...) - Onaangepast gedrag in het verkeer -Negeren van dodehoeken bij (vracht)wagens - Slechte verkeersinfrastructuur - Slecht onderhouden verkeersinfrastructuur -... Enfin, ik kan die lijst eindeloos aanvullen, maar je snapt het principe wel.Oppotunistische idioten van politiekers moeten stoppen met uitsluitend automobilisten en vrachtwagens e verketteren, en veel meer aandacht besteden aan de wetteloosheid van de zwakke weggebruikers. Zorg voor een deftig verkeersopvoeding vanaf lagere school waarin preventie, anticipatie en logisch verstand in het verkeer primeert ipv "Zwakke weggebruikers hebben altijd gelijk". -
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 2 augustus 2022 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen zou er al wat grondig fout kunnen zitten met de voorrangsregels zelf. Om de zwakke weggebruiker voorrang te verlenen moet je ze eerst gezien hebben. Ze komen van overal - vandaag aan E-bike snelheden - , ergens is er een grens van wat een chauffeur aan informatie kan verwerken.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
geweest zijn.
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Dat is uitzonderlijk. Hier in de buurt rijden ze gewoon over het zebrapad.
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier weeral zo'n geval. https://www.hln.be/buitenland/vermis...icht~ae32c370/ Zone dertig zou dit niet hebben kunnen voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn zones waar voetgangers niet mogen komen, niet mogen komen tenzij ze een fluo vestje dragen en er eerst voor zorgen dat de heftruck- en andere chauffeurs hen gezien hebben (oogcontact). Snelheid is daar ongeveer 8 km/u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze checken niet, hebben geen kennis van zaken, maar ze zijn wel goed in het verzinnen van ronkende titels (niet alleen journalisten trouwens). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw geen enkele automobilist waarmee ik geen oogcontact heb gehad. Het is niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld bij het inhalen, maar dat gebeurd dan aan een klein snelheidsverschil. Ook een gouden regel in het verkeer: geef de andere bestuurder de ruimte om een fout te maken. Op die manier leef je gewoon langer.
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wij moeten uit de auto en zelfs het bezit van een auto moet verdwijnen voor de bevolking, dat is het eu/globalisten plan waaraan de politieke marionetten meedoen, daarom alleen wordt de auto verketterd en verwaarlozen en negeren ze zelfs de verkeersopvoeding/preventie. Daarom hebben ze ook de "zwakke weggebruikers" prioritair gemaakt, die mogen de verkeersregels aan hun laars lappen want automobilist zal altijd de schuld krijgen. Verkeersveiligheid kan de politiek geen moer schelen, de auto moet weg, dat mag toch duidelijk zijn?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog eentje. Een koppel old-timers op een fiets. Madam springt van haar fiets en begint het zebrapad over te steken. Discussie tussen de twee. Ik stop uiteraard. Mijnheer excuseert zich voor het gedrag van zijn vrouw.
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard gaat het demoniseren van "de autobestuurder" (vooral media) geen fluit helpen om de verkeersveiligheid te verhogen, eerder integendeel.
Zo kan men de betere weg- en fietsinfrastruktuur op lange baan uitstellen want "de automobilist" is toch de hoofdschuldige. ![]() Kijken hoe Nederland het al decennialang aanpakt (ook wetenschappelijk = SWOV) hoeft men dan natuurlijk niet te doen. In Nederland komt fietsinfra in de regel op de eerste plaats als het om oorzaken van fietsongevallen gaat. Citaat:
En nu media van Denemarken, ook zo een fietsland: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk is dat omdat de meeste automobilisten op andere momenten zelf ook fietser zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Zone 30 in bebouwde kom is te zot om los te lopen. De overheid moet haar verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor een veilige scheiding van de weggebruikers met erg verschillende snelheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het stopt nooit met enkel zone 30.
Een heleboel straten worden onbereikbaar gemaakt. De rijrichtingen veranderen zo snel en vaak op elkaar dat zelfs de laatste gps het opgeeft. Vergunnings straten, uurrooster wanneer wel en niet toegelaten. En voor u goed genoeg te kloten geregeld een omleiding er bovenop, een marktdag of een foor of een vélo koers er middendoor. Puur wegjagen doen ze maar als ze de vakman bellen verwachten ieder wel dat die er door geraakt. Maar dat is steeds vaker onmogelijk.
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet persé , maar ge zult toch wel anders klappen en/of denken !!
Citaat:
In sommige gevallen mogen voor de boetes 20x hoger , enkel bij de hardleerse , eerder gaan zulke toch niet luisteren !! Absoluut zelfs !! Citaat:
maar het verdriet van overlevende familie & vrienden blijft even erg !! Citaat:
Dealers die aan kinderen leveren , worden ze betrapt , al de rommel die ze bij hebben en/of ze bij zulke thuis vinden , laat hen die troep ter plekke volledig opeten !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nogal een vriendelijke mens. Ik leerde mijn kleinkinderen, toen ze nog kleuters waren, ook zwaaien naar de automobilisten (en fietsers) als die vriendelijk en veilig stopten ... Men zou dat zwaaien moeten promoten in de kleuter- en lagere schoolkes. Maar ja, die groensels en sossen leren onze kinderen liever spijbelen om te gaan betogen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 augustus 2022 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tegelijk zijn jullie verplaatsingsonkosten op jullie facturen ook niet van de poes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |