Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2022, 10:52   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen dat is het niet. Dat is de mening van een wetenschapper. Niets meer dan dat. Die kan ten hoogste een advies formuleren. Enkel de politiek beslist.
En de criteria die de politiek hanteert om maatregelen te nemen kent iedereen die de actualiteit de laatste twee jaar volgde.
De cijfers geven trouwens aan dat het aantal zware gevallen eerder klein is, dus de KANS dat men ooit zou moeten beslissen om terug maatregelen te nemen minimaal is.

Maar voor Wappies & hun prikangst is dat niet voldoende : neen, politici zouden luid toeterend moeten rondrijden in de straten met een megafoon om te roepen dat wat er ook moge gebeuren er géén maatregelen komen...

Ik denk dat het fair is om te stellen dat dit niet gaat gebeuren, dus leef maar voort in die pathologische prikangst.
U vindt het misschien fair om te stellen dat er geen maatregelen meer gaan komen terwijl het ondertussen klaar en duidelijk is dat Frank vandenbroucke voor geen haar te vertrouwen valt. Ik durf absoluut niet te stellen dat ik deze winter niet weer met een mondmasker moet rondlopen in de supermarkt door de pathologische angst voor een verkoudheid. Het valt absoluut niet uit te sluiten dat de regering in samenwerking met de media een nieuwe angstcampagne tracht op te zetten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 11:05   #82
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Er zijn trouwens nog steeds maatregelen.
- In de zorg wordt nog steeds sterk aangedrongen op vaccinatie
- mondmaskers bij de dokter
- mondmaskers in ziekenhuizen
- verplichte quarantaine als je je durft te testen
- inreisbeperkingen voor bepaalde landen
...

En alles kan opeens weer opgestart worden, is het niet voor covid dan is het voor pokken of iets anders. Eenmaal iets mogelijk is dan zal het opnieuw worden gebruikt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 11:14   #83
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
covid gaat net zoals griep blijven denk ik. Het zou handig zijn moesten ze er ooit 1 spuit van maken. Of zouden er dan weer van die onnozele achterlijke strontmongolen zijn die daar iets tegen zouden hebben om welke reden dan ook?
Enkel als er nog ergere onnozele achterlijke strontmongolen zijn die die onnozele achterlijke strontmongelen gaan verplichten denk ik...

Laatst gewijzigd door StV : 15 september 2022 om 11:17.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 11:21   #84
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
covid gaat net zoals griep blijven denk ik. Het zou handig zijn moesten ze er ooit 1 spuit van maken. Of zouden er dan weer van die onnozele achterlijke strontmongolen zijn die daar iets tegen zouden hebben om welke reden dan ook?
Als ze dat doen dan zullen het gewone vaccins moeten worden en niet die mRNA-vaccins. Tenzij ze de griep vaccins ook gaan omvormen naar mRNA om vlugger op de bal te kunnen inspelen, dan kunnen ze griep en covid inderdaad samen in 1 spuit geven.

Ze zitten nu al aan de 2e booster dit jaar dus zouden ze griep ook 2x per jaar kunnen geven, die heeft ook 2 seizoenen per jaar.

Allemaal voor een verkoudheid.
Oud 16 september 2022, 20:00   #85
Walvader
Parlementslid

Standaard

De beerput gaat verder open. Hopelijk wordt daar iets mee gedaan hier te lande tegen al die nazi's die ongevaccineerden egoïsten nomden en vonden dat ze maar de discriminatie moesten ondergaan door hun foute keuze:

éHet RIVM liet al in december 2020 aan het ministerie van VWS weten dat niet bewezen was dat coronavaccins verspreiding voorkwamen. Toch zette het ministerie emotionele chantage in om mensen over te halen zich te laten injecteren."

DECEMBER 2020 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.blckbx.tv/corona/vws-mis...voor-een-ander
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 20:32   #86
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De beerput gaat verder open. Hopelijk wordt daar iets mee gedaan hier te lande tegen al die nazi's die ongevaccineerden egoïsten nomden en vonden dat ze maar de discriminatie moesten ondergaan door hun foute keuze:

éHet RIVM liet al in december 2020 aan het ministerie van VWS weten dat niet bewezen was dat coronavaccins verspreiding voorkwamen. Toch zette het ministerie emotionele chantage in om mensen over te halen zich te laten injecteren."

DECEMBER 2020 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.blckbx.tv/corona/vws-mis...voor-een-ander
En alle echte wappies geloofden uiteraard ECHT dat ze "het ook voor een ander deden" omdat ze te achterlijk waren om zelf even op onderzoek te gaan en na te denken.

Weldenkende kritische mensen, die beter wisten, werden zelfs uitgemaakt voor egoïsten door die echte wappies !

https://www.youtube.com/watch?v=TNaT5A-1gHc(opgelet: sarcasme overload)

Laatst gewijzigd door StV : 16 september 2022 om 20:36.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 15:55   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
En alle echte wappies geloofden uiteraard ECHT dat ze "het ook voor een ander deden" omdat ze te achterlijk waren om zelf even op onderzoek te gaan en na te denken.

Weldenkende kritische mensen, die beter wisten, werden zelfs uitgemaakt voor egoïsten door die echte wappies !

https://www.youtube.com/watch?v=TNaT5A-1gHc(opgelet: sarcasme overload)
Wat ik tegenwoordig vooral vaststel is dat niemand nog geïnteresseerd is of je wel of niet bent gevaccineerd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 16:07   #88
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat ik tegenwoordig vooral vaststel is dat niemand nog geïnteresseerd is of je wel of niet bent gevaccineerd.
Het zijn vooral de vax-forceurs die oorverdovend stil zijn.
Oud 26 oktober 2022, 16:14   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom met geen tang aan een gevaccineerde vrouw.
Oud 26 oktober 2022, 22:42   #90
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik kom met geen tang aan een gevaccineerde vrouw.
Ik zet ook geen tangen in ongevaccineerde vrouwen
Oud 28 oktober 2022, 06:38   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men toch eerst moet ophelderen waarom mensen die gewoon 2 vaccins hebben genomen, en nadien niks meer, gemakkelijker zwaar ziek worden, dan mensen die niet-gevaccineerd zijn gebleven (of mensen die 3 of meer spuiten hadden). Dat is nu een trend die we al een half jaar lang zien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 06:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 06:55   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat men toch eerst moet ophelderen waarom mensen die gewoon 2 vaccins hebben genomen, en nadien niks meer, gemakkelijker zwaar ziek worden, dan mensen die niet-gevaccineerd zijn gebleven (of mensen die 3 of meer spuiten hadden). Dat is nu een trend die we al een half jaar lang zien.
Ah, oplossing, blijven spuiten, ja toch?
Oud 28 oktober 2022, 07:05   #93
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Covid is viraal gezien een verkoudheid, geen griep. Het is dus niet zomaar te mixen. Ook gaan ze geen traditioneel vaccin mixen met een mRNA vaccin, ze zullen dezelfde vaccin techniek moeten gebruiken en dat zal jaren duren.

2 spuiten geven op dezelfde dag is ook dubbel de reactie, best enkele weken tussen laten.

Dan heb je de seizoenen, covid komt het volledige jaar voor, tot in de zomer, griep heeft meer seizoensgevoel.

Griep verspreidt zich trager en muteert minder waardoor je seizoen-varianten kunt proberen te voorspellen, covid verspreidt zich te vlug over de wereld waardoor je nooit kan voor-lopen zoals bij griep.

Ze gaan die maar lastig kunnen combineren.
Oud 28 oktober 2022, 07:19   #94
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het zijn vooral de vax-forceurs die oorverdovend stil zijn.
Dat kan tijdelijk zijn. Wat mij achterdochtig maakt is dat het dezelfde vaccinspushers a la Gates zijn die nu zwaar investeren om digitaal te gaan qua paspoorten. Zeg maar een social credit systeem. Het zou wel eens kunnen dat men nu de maatregelen op punt aan het stellen is vooraleer een trigger te lanceren.

Uiteindelijk gaat het deze machthebbers niet prioritair om volksgezondheid maar om volkscontrole. Dat komt ervan als je een systeem hebt dat psychopaten aan de macht brengt. Misschien moest er van dat probleem beter eens werk van gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 oktober 2022 om 07:20.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 08:08   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemakkelijker ziek worden na 2 vaccins ? Dan zou dat toch ook moeten zijn na 4 of 5 vaccins. Die dingen geraken toch uitgewerkt ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 08:23   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gemakkelijker ziek worden na 2 vaccins ? Dan zou dat toch ook moeten zijn na 4 of 5 vaccins. Die dingen geraken toch uitgewerkt ?
Vandaar dat ik zeg dat men dat fenomeen zou moeten begrijpen alvorens zomaar blijven te prikken.

De data van sciensano zijn toch wel sprekend, en je vindt het sinds dit voorjaar bijna systematisch terug. Pas op, het kan zijn dat er een verklaring voor is, in de zin dat het speciale patienten zijn die geen booster namen, omdat ze een hartziekte hadden of zo he.

Maar het is heel heel eigenaardig, en ik vind dat persoonlijk verontrustwekkend, dat mensen die een "normaal" vaccinatie schema hadden, 3 of 4 keer (of nog veel meer) meer kans hebben om op IZ te geraken, dan niet-gevaccineerden in dezelfde leeftijdsgroep.

Zoals hier elders werd aangehaald:

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf

Kijk naar p 67.

In de groep 65 - 84 jaar hebben we een incidentie (dus omgerekend naar de grootte van de groep, is proportioneel met individuele kans) van 137 per 100 000 om in het ziekenhuis terecht te komen met vaccinatie schema (zonder booster), en slechts 34 per 100 000 als men niet gevaccineerd is. Dat is meer dan 4 keer minder, en de cijfers zijn significant want ze komen van respectievelijk 100 en 32 ziekenhuis opnames (dus niet 2 of 3 of zo).
De groep gevaccineerd-geboosten hebben een incidentie van 25 op 100 000 wat een KLEIN BEETJE beter is dan niet-gevaccineerden (met 434 ziekenhuis opnames).

Je kan dus zeggen dat de booster de schade van de eerste vaccins herstelt. Maar voor hoelang ?

Je vindt hetzelfde terug bij de 85+:

de normaal gevaccineerden zonder booster hebben daar een incidentie van zo maar eventjes 445, en de niet-gevaccineerden, 102. Dat is weer een verhouding van wat meer dan 4. De geboosten zijn met 82, wat ook weer EEN KLEIN BEETJE beter is dan niet-gevaccineerden.

Dat zijn twee onafhankelijke groepen he, die 65-84 en de 85+. En toch vindt men dezelfde cijfers, en die zijn significant. Men vindt het ook terug in andere rapporten van andere periodes. Het is SYSTEMATISCH.

BENEDEN de 65 jaar vindt men dat effect niet terug. Het kan dus iets te maken hebben met de selectie van de groepen. Maar dat zou toch uitgeklaard moeten worden: een factor 4 "erger" is niet onder de mat te vegen he.

Ook bij de IZ opnames vindt men het effect terug. Maar gezien de kleinere aantallen opnames, zijn de getallen daar minder significant (hebben meer statistische ruis). Maar niettemin zien we dat in de 65-84 jaar groep, de incidentie daar 16 keer groter is voor de normaal gevaccineerden, dan de niet-gevaccineerden.

Kortom, je hebt 16 keer meer kans om op IZ terecht te komen als gevaccineerde niet-gebooste, dan als niet-gevaccineerde.

Vorig jaar was dat exact omgekeerd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 08:34.
Oud 28 oktober 2022, 08:30   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals de jaarlijkse griepvaccins werken ze tegen ernstige besmetting slechts enkele maanden. De effekten op ziekenhuisopname en IC opname daarentegen zijn van langere duur.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 oktober 2022 om 08:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 08:36   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Net zoals de jaarlijkse griepvaccins werken ze tegen ernstige besmetting slechts enkele maanden. De effekten op ziekenhuisopname en IC opname daarentegen zijn van langere duur.
Nee, het merkwaardige effect is dat mensen die het gewone vaccinatie schema genomen hebben vorig jaar, 4 keer MEER KANS hebben om in het ziekenhuis terecht te komen, dan niet-gevaccineerden in dezelfde leeftijdsgroep.

En 16 keer meer kans om op IZ te komen.

Dat is niet "het product is uitgewerkt". Dat is "het product geeft serieus nadeel".

Maar, zoals ik zegde, dat zou meer in detail moeten bekeken worden of er geen systematische verschillen zijn in de groepen.

Niettemin zijn het EXACT diezelfde cijfers, vorig jaar, die in omgekeerde richting werkten, en het argument waren om te zeggen dat men zich moest vaccineren tegen ziekenhuis opname.

Een jaar later keren de kansen om.
Oud 28 oktober 2022, 08:43   #99
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik zeg dat men dat fenomeen zou moeten begrijpen alvorens zomaar blijven te prikken.

De data van sciensano zijn toch wel sprekend, en je vindt het sinds dit voorjaar bijna systematisch terug. Pas op, het kan zijn dat er een verklaring voor is, in de zin dat het speciale patienten zijn die geen booster namen, omdat ze een hartziekte hadden of zo he.

Maar het is heel heel eigenaardig, en ik vind dat persoonlijk verontrustwekkend, dat mensen die een "normaal" vaccinatie schema hadden, 3 of 4 keer (of nog veel meer) meer kans hebben om op IZ te geraken, dan niet-gevaccineerden in dezelfde leeftijdsgroep.

Zoals hier elders werd aangehaald:

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf

Kijk naar p 67.

In de groep 65 - 84 jaar hebben we een incidentie (dus omgerekend naar de grootte van de groep, is proportioneel met individuele kans) van 137 per 100 000 om in het ziekenhuis terecht te komen met vaccinatie schema (zonder booster), en slechts 34 per 100 000 als men niet gevaccineerd is. Dat is meer dan 4 keer minder, en de cijfers zijn significant want ze komen van respectievelijk 100 en 32 ziekenhuis opnames (dus niet 2 of 3 of zo).
De groep gevaccineerd-geboosten hebben een incidentie van 25 op 100 000 wat een KLEIN BEETJE beter is dan niet-gevaccineerden (met 434 ziekenhuis opnames).

Je kan dus zeggen dat de booster de schade van de eerste vaccins herstelt. Maar voor hoelang ?

Je vindt hetzelfde terug bij de 85+:

de normaal gevaccineerden zonder booster hebben daar een incidentie van zo maar eventjes 445, en de niet-gevaccineerden, 102. Dat is weer een verhouding van wat meer dan 4. De geboosten zijn met 82, wat ook weer EEN KLEIN BEETJE beter is dan niet-gevaccineerden.

Dat zijn twee onafhankelijke groepen he, die 65-84 en de 85+. En toch vindt men dezelfde cijfers, en die zijn significant. Men vindt het ook terug in andere rapporten van andere periodes. Het is SYSTEMATISCH.

BENEDEN de 65 jaar vindt men dat effect niet terug. Het kan dus iets te maken hebben met de selectie van de groepen. Maar dat zou toch uitgeklaard moeten worden: een factor 4 "erger" is niet onder de mat te vegen he.

Ook bij de IZ opnames vindt men het effect terug. Maar gezien de kleinere aantallen opnames, zijn de getallen daar minder significant (hebben meer statistische ruis). Maar niettemin zien we dat in de 65-84 jaar groep, de incidentie daar 16 keer groter is voor de normaal gevaccineerden, dan de niet-gevaccineerden.

Kortom, je hebt 16 keer meer kans om op IZ terecht te komen als gevaccineerde niet-gebooste, dan als niet-gevaccineerde.

Vorig jaar was dat exact omgekeerd.
Verklaring kan natuurlijk zijn dat de niet gevaccineerden niet kampen met onderliggende aandoeningen en dat de gevaccineerden wel kampen met onderliggende aandoeningen. Maar zoals je stelt moet dit grondig bekeken worden, want we weten allemaal wat de teneur in de pers zou zijn moesten de cijfers omgekeerd zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 08:44   #100
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik dacht daar ook aan maar je zou denken dat mensen met verhoogd risico van vanalles eerder wel die 4e en 5e spuit zouden nemen, dat was ook de groep die het meest werd aangeraden om die boosters te nemen.

Anderzijds heeft bijna niemand slechts 2 spuiten genomen, de verplichting was tot 3 spuiten. Iemand die maar 2 spuiten gekregen heeft zal daarvoor een reden hebben zoals een slechte reactie op het vaccin of nevenwerkingen.

Het is zoals je zegt, het is iets verontrustend en moet eerst onderzocht worden voordat je iedereen vanaf 6 maanden oud daarmee inspuit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be