![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk volk laat haar cultuurbeeld en volksfeesten ook van een ander zijn gevoelens of een bende fascisten afhangen? Darwinisten ... “dat mag niet: stigma x of y beperkt mij.” Doe het gewoon? Who cares en who cares someone would care?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 13 november 2022 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De ROL van zwarte piet werd aangepast, niet zijn huidskleur, hij was altijd al een neger, een zwarte met kroezelhaar en dikke (rode) lippen... ![]() Dus de volwassen, zwárte "zumpen" zijn nu dan, behalve racistisch, volgens jou ook nog de xenofoben want alleen zij doen moeilijk en hebben een probleem met zwarte piet. Ze willen van zwarte piet zelfs respectloos "roetmoppen" maken, dat is pas racistisch en beledigend. ![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 13 november 2022 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Ik schreef niet: iedereen.
Het woord 'nagenoeg' heeft betekenis. En wat moet ik bewijzen..? Dat blank zich ooit superieur voelde ten opzichte van alle andere kleuren..? En dat dit al voor Darwin zijnen tijd zo was..? Moet dat echt bewezen worden..? En ja, dat niet letterlijk iedereen met dat gedachtegoed rondliep zal wel zo zijn.. daar gaat het ook helemaal niet om.. de teneur in de samenleving was toen racistisch.. de algemene gedachte heerste toen dat zwart ondergeschikt was.. snapt ge 't..? En zulke ideeën worden nu niet meer algemeen aanvaard en beheersen onze samenleving al jaren niet meer zoals dat ooit wel was.. Dat is verleden tijd. Wij (jaja, niet letterlijk iedereen) hebben daar afstand van genomen. En belangrijker: wij (de meesten, dus eh) kunnen die geschiedenis ook plaatsen.. wij hebben dus geen moeite met zwartjes die karikaturaal afgebeeld worden in strips uit die tijd.. net zoals wij ook geen probleem zien in het hele zwarte pieten gedoe.. er wordt namelijk geen link meer gelegd met slavernij of weet ik veel wat voor idioterie uit het verleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pijnlijke cyclus
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wa denkte zelf?
Hebt ge mijn andere post gezien waar ik vraag of het bij wet verboden is u zwet te schminken?
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Na alles wat ik van u gelezen heb de laatste maanden, denk ik dat gij zover heen zijt dat ge het paadje niet meer terug vindt. Jammer.. ooit waart ge best genietbaar.
En op andere vragen ga ik niet meer in.. als ge zelf al niet de moeite kunt nemen om op vragen te antwoorden... Het ga je goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zwarte piet geen wettelijk probleem maar tv beleid is, wie is dan het probleem?
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelijkheid maar door voorkeuren een beetje meer gelijk... ![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat een der onze voorvaderen mensen afgeslacht of verkracht heeft , dan zijn wij niet mede(schuldig) aan de daden die zij gepleegd hebben !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2022 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Idd, omwille van zijn culturele bijdragen kreeg die wel 'amnestie'. Idem voor Hergé. Een soort van wafelijzerpolitiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee sommigen zich toch denken te moeten bezighouden ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 13 november 2022 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten wij hopen dat het verstand ooit wederkeert en we die duivelse boeken oproken.
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: