Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2022, 14:37   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De vraag was retorisch he kieksken.
Als je reageert op antwoorden van retorisch bedoelde vragen valt de retoriek weg. In jouw geval begint dan het schelden. Of bedoel je "hé kieksen" louter retorisch ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 november 2022 om 14:37.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 14:45   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de drager van een hoofddoek, tulband, keppel, mijter, of welk ander soort hoofddeksel dan ook, dat hoofddeksel niet wil afzetten en daarvoor fantasieregels van een onzichtbare vriend inroept om elementaire beleefdheid met de voeten te treden, laat staan hygiëne of soortgelijke regelgeving te negeren, dan is dat effectief "geloof belijden"
Door te spreken over "fantasieregels" en "onzichtbare vriend" maak je duidelijk dat het niet om geloofsbelijdenis gaat.

Voor een gelovig persoon gaat het niet over fantasie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 november 2022 om 14:45.
Oud 17 november 2022, 14:58   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Door te spreken over "fantasieregels" en "onzichtbare vriend" maak je duidelijk dat het niet om geloofsbelijdenis gaat.

Voor een gelovig persoon gaat het niet over fantasie.
Voor mensen met gezond verstand is religie gelijk aan sprookjes.

Nu beweer ik niet dat ik gezond verstand heb. Maar ik geloof in mijn eigen sprookjes en dring die niet op aan iemand anders.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 november 2022 om 14:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 15:02   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mensen met gezond verstand is religie gelijk aan sprookjes.

Nu beweer ik niet dat ik gezond verstand heb. Maar ik geloof in mijn eigen sprookjes en dring die niet op aan iemand anders.
Wat zijn die eigen sprookjes waarin jij zelf gelooft ?
Oud 17 november 2022, 15:04   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat zijn die eigen sprookjes waarin jij zelf gelooft ?
Ik ga die niet opdringen aan de mede forumleden. Dat schreef ik al.
Oud 17 november 2022, 16:30   #86
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofddoek is een grondrecht.
Neen, de hoofddoek is een kledingvoorschrift van een uitheemse woestijn ideologie dat zich verschuilt achter godsdienst/geloof, dat is géén belgisch grondwettelijk recht waar overigens de scheiding kerk/staat wet is.
Citaat:
Het verbod op discriminatie in de toepassing van rechten en vrijheden, en de bescherming van ideologische en filosofische minderheden (art. 11).
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid".
Door de hoofddoek onderscheiden moslima's zich van de gangbare cultuur waarin geen hoofddoek wordt gedragen en worden alle vrouwen zonder hoofddoek dus gediscrimineerd en de gelijke behandeling van alle vrouwen geschonden door het dragen van de hoofddoek.
Moslima's zijn dus door het dragen van de hoofddoek degenen die alle andere vrouwen discrimineren en zichzelf buiten de maatschappij plaatsen.
Citaat:
De vrijheid van eredienst en het recht om zijn geloof publiek te belijden, zonder vrijgeleide om misdrijven te plegen of dwang ten aanzien van anderen (art. 19 en 20).
Artikel 11 is duidelijk. Want men discrimineert op een grondrecht.

Artikel 19 en 20 is ook duidelijk. Een hoofddoek is een vorm van je geloof publiekelijk belijden. Wie dit verbiedt voert dwang over anderen uit en is dus onwettelijk.
Citaat:
Artikel 19
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
Er wordt misbruik gemaakt van de vrijheid om een hoofddoek te mogen dragen door elke vrouw zonder hoofddoek te discrimineren en ongelijkheid te veroorzaken.
Segregatie ipv integratie.
Citaat:
Art. 20
Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.
Door de hoofddoek plegen ze wel dwang ten aanzien van elke andersgelovige want die wordt publiekelijk gediscrimineerd.
Geloofsbelijdenis behoort tot de privésfeer zoals voor elk geloof.
Citaat:

De vrijheid van onderwijs, waarbij de gemeenschap de vrije keuze van de ouders waarborgt en neutraal onderwijs inricht en waarbij gelijke rechten gelden voor studenten, ouders, personeelsleden en onderwijsinstellingen (art. 24).
Wel, het waarborgen van NEUTRAAL onderwijs zegt het toch al zelf?
Voor de klas staan met hoofddoek is geen neutraliteit maar een geloofsbelijdenis in een omgeving waar neutraliteit én gelijkheid wettelijk moeten gewaarborgd worden.
Citaat:
Artikel 24 maakt dat scholen die een hoofddoek verbieden niet neutraal zijn. Ouders die problemen hebben met nonnen of moslima’s hoeven sowieso geen katholiek onderwijs te kiezen.
WTF???
Een islam hoofddoek is NIET NEUTRAAL, dat is een...geloofsbelijdenis??
Citaat:
Een hoofddoek is een vorm van je geloof publiekelijk belijden.
Het VERBOD op de hoofddoek is neutraliteit.
De neutraliteit in Artikel 24 van de grondwet wordt pas geschonden door de hoofddoek voor de klas wél toe te staan.
Scholen die de hoofddoek verbieden, respecteren en waarborgen, niet enkel de neutraliteit, maar ook de gelijkheid van alle vrouwelijke leerkrachten!
Een middeleeuwse moslima met kopvod heeft sowieso niks verloren in het katholiek onderwijs. Als ze voor de klas willen staan, dan moeten ze de wetten volgen en niet de sharia.

Een hoofddoek kan niet in een katholiek land op (katholieke ea) scholen, net zomin als een non (zonder kap ) als leerkracht zou kunnen in een islamitisch land op een islam school!

Dat moslima's met hoofddoek die voor de klas willen staan maar naar iran of elk ander islamitisch land trekken om les te geven maar daar komen ze helemaal niet aan de bak omdat ze minderwaardige vrouwen zijn die jongens niet mogen onderwijzen en waar meisjes zelfs geen onderwijs mogen volgen!
Oud 17 november 2022, 19:04   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik ben in de war en trek me uit de discussie weg.
Oud 18 november 2022, 16:35   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoofddoek dragen is niet je geloof belijden?
Helemaal niet. Het toont alleen aan dat je een aanhanger bent van een fascistische ideologie. Volledig vergelijkbaar met het dragen van een swastika op je kledij. Jij blijft hier maar beweren dat de Islam een geloof is, maar dat is het natuurlijk niet. Het is een fascistische politieke ideologie die we hier met haar en wortel moeten uitroeien. Zoiets hoort niet thuis in een schoolgebouw
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 november 2022 om 16:35.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2022, 17:32   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Helemaal niet. Het toont alleen aan dat je een aanhanger bent van een fascistische ideologie. Volledig vergelijkbaar met het dragen van een swastika op je kledij. Jij blijft hier maar beweren dat de Islam een geloof is, maar dat is het natuurlijk niet. Het is een fascistische politieke ideologie die we hier met haar en wortel moeten uitroeien. Zoiets hoort niet thuis in een schoolgebouw
Degene die mijn erfgoed en cultuur vermoordden, gaan na hun zelfvernietiging aan andere culturen beginnen. De waanzin voorbij.
Oud 18 november 2022, 18:00   #90
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degene die mijn erfgoed en cultuur vermoordden, gaan na hun zelfvernietiging aan andere culturen beginnen. De waanzin voorbij.
Hoe? Heb je opeens het licht gezien?
Je vond de hoofddoek toch een "grondrecht" waarmee jouw erfgoed en cultuur worden vermoord?
Dat komt ervan als mensen gaan leuteren zonder te weten waar ze het over hebben en dan onwetend zelf hun overname door een uitheemse ideologie verdedigen, net zoals de domme linkiewinkies en poco's.
Oud 18 november 2022, 18:52   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoe? Heb je opeens het licht gezien?
Je vond de hoofddoek toch een "grondrecht" waarmee jouw erfgoed en cultuur worden vermoord?
Dat komt ervan als mensen gaan leuteren zonder te weten waar ze het over hebben en dan onwetend zelf hun overname door een uitheemse ideologie verdedigen, net zoals de domme linkiewinkies en poco's.
Neen ge begrijpt me niet.
Niet de moslims vermoordden onze cultuur, maar mijn eigen volksgenoten.
Ontchristenen van Europa was 1, wat kwam in de plaats? Massa consumptie, wegwerpmaatschappij, abortussen, ene scheiding na de anderen, etc...
Izebel-feministen zijn de heksen van deze tijd.
Oud 18 november 2022, 19:20   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ge begrijpt me niet.
Leg het dan beter uit.
Citaat:
Niet de moslims vermoordden onze cultuur, maar mijn eigen volksgenoten.
Dus, moslims willen onze cultuur laten bestaan? Breugel-festijnen, huwelijken buiten de familie, inventiviteit en vooruitgang, hard werken en braaf belastingen betalen...
Het enige de "moslims" willen is dat we als goeie dhimmies belastingen betalen, en uit ellende toch bekeren. Zonder breugelfeesten, zonder inventiviteit. Het hard werken is voor de slaven.
Citaat:
Ontchristenen van Europa was 1, wat kwam in de plaats? Massa consumptie, wegwerpmaatschappij, abortussen, ene scheiding na de anderen, etc...
De maatschappij van het kiesvee, de meute die communistisch kiest voor kwantiteit over kwaliteit.
Citaat:
Izebel-feministen zijn de heksen van deze tijd.
Moderne heksen zijn ook inheems. Het zijn de opvolgers van de "perfecte groenen uit de oudheid", de Druiden.
Oud 18 november 2022, 19:24   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het dan beter uit.

Dus, moslims willen onze cultuur laten bestaan? Breugel-festijnen, huwelijken buiten de familie, inventiviteit en vooruitgang, hard werken en braaf belastingen betalen...
Het enige de "moslims" willen is dat we als goeie dhimmies belastingen betalen, en uit ellende toch bekeren. Zonder breugelfeesten, zonder inventiviteit. Het hard werken is voor de slaven.

De maatschappij van het kiesvee, de meute die communistisch kiest voor kwantiteit over kwaliteit.

Moderne heksen zijn ook inheems. Het zijn de opvolgers van de "perfecte groenen uit de oudheid", de Druiden.
Wa leg het beter uit? Zelfs den blinde kan zien wat ik bedoelde...
Oud 18 november 2022, 19:26   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wa leg het beter uit? Zelfs den blinde kan zien wat ik bedoelde...
Dan moet je het uitleggen voor Oma en ik, niet blind of te dom om te kunnen lezen.
Oud 18 november 2022, 19:27   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je het uitleggen voor Oma en ik, niet blind of te dom om te kunnen lezen.
Als ge al niet uitgelegd krijgt dat zwarten met dieren vergelijken racistisch is...
Oud 19 november 2022, 00:04   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge al niet uitgelegd krijgt dat zwarten met dieren vergelijken racistisch is...
Stel je voor ...
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 07:56   #97
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Witten zijn ook dieren.

De soort mens, welk kleurtje, geurtje of smaakje dan ook valt onder deze classificatie.

Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Chordadieren)
Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
Orde: Primates (Primaten)
Infraorde: Simiiformes (Apen)
Familie: Hominidae
Geslacht: Homo

Dat er exemplaren tussen zitten die met moeite zelfstandig kunnen ademen en/of functioneren in een samenleving, da's een ander verhaal.
Oud 19 november 2022, 09:36   #98
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben in de war en trek me uit de discussie weg.
Niks van aantrekken mensen, CUFI is in de war. Het ene moment wordt er warm geblazen en het andere koud. U kunt het vergelijken met wartaal of leuteren. Gun die mens z'n moment de gloire, Het besef dat hij verward is.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 09:46   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Niks van aantrekken mensen, CUFI is in de war. Het ene moment wordt er warm geblazen en het andere koud. U kunt het vergelijken met wartaal of leuteren. Gun die mens z'n moment de gloire, Het besef dat hij verward is.
Ontwaken na enkele promille alcohol is nochtans wel zeer ontnuchterend.

Het is wat het is. Zelf was ik alles waar ge “foob” achter kunt plakken, maar kheb verdorie wel het besef nu te weten waar het probleem ligt. Tis ik en mijn eigen mensen. Niet de hoofddoek of andere culturen.
Oud 19 november 2022, 11:47   #100
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al niet uitgelegd krijgt dat een grap om te lachen is..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be