![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk jij nu echt dat Chinezen jouw welzijn niet willen schaden ![]() Ik heb dat al vaak hier gezegd, maar wij zijn totaal idioot geweest om tijdens onze koloniale superioriteit niet alle volkeren waar we kwamen af te maken, zoals de Amerikanen dat ten minste juist gedaan hebben met de indianen. En dat is gekomen door onze onmetelijke pretentie van superioriteit tegenover de negerkes. We konden ons gewoon niet indenken dat die huisdieren-negerkes echte mensen waren die even gevaarlijk waren als wij, en we hebben er niet van geprofiteerd om die vijanden neer te leggen toen dat gemakkelijk was. En nu zitten we ermee. Komt allemaal door die zottigheden van "universalisme" gemengd met een dwaas superioriteitsgevoel dat we niet hebben omgezet in echte superioriteit (ttz, anderen afmaken). Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2022 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de wederzijdse onmacht om er zeker van te zijn dat we gaan winnen, komen dan gezonde afspraken om tijdelijk elkaar niet af te maken. Zoals met kernwapens he, is het een MAD doctrine: jij zou mij graag doden, maar je weet dat als je dat probeert, er veel kans is dat jij het bijltje erbij neerlegt. En ik zou U graag afmaken, maar ik weet ook dat als ik dat probeer, ik zelf een serieus risico neem. En uit die wederzijdse dreiging en schrik voor elkaars moordzucht, komt een pat stelling die we "vrede" noemen. Tijdelijk toch. Zolang we aan elkaar gewaagd zijn. En ik zag dat het goed was. Minder goed dan mocht ik de overhand hebben natuurlijk, maar ik heb die niet, en moet mij dus neerleggen bij een tijdelijke wapenstilstand. En gij ook. Het is op DIE manier dat ik de "regel" begrijp van "gij zult niet doden": ge zijt gewoon niet sterk genoeg, en het is niet slim om het te proberen, tenminste niet ten aanzien van mensen die even machtig zijn en gevaarlijk als gijzelf. Maar zorg er ondertussen ook zelf maar voor dat ge dreigend genoeg kunt zijn, of anders zijt ge zelf kipkap. En zo elimineren we tevens alle zwakkelingen, wat een goeie zaak is. Voor mij is de tijdelijke wederzijdse onmacht om gemakkelijk anderen te overmeesteren, af te maken en zo precies de basis van wat we "maatschappelijke afspraken" noemen, en die vindt haar hoeksteen juist in twee aspecten: 1) het feit dat we elkaar WILLEN afmaken 2) het feit dat we allemaal aan elkaar gewaagd zijn, en weten dat elke aanval ook slecht voor onszelf kan aflopen, omdat we niet veel sterker zijn dan de andere. Voor mij is dat de basis van een samenleving. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2022 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou het liefste van al mijn buurman afmaken, maar als ik dat probeer gaat het verkeerd aflopen. Daarom doe ik dat niet. Voor de rest wil ik dat mijn buurman zo weinig mogelijk problemen oplevert voor wat mijn welzijn en dergelijke betreft. Kortom, als mijn buurman zijn kinderen verkracht, hoop ik dat dat niet teveel lawaai maakt als ik aan het slapen ben, bijvoorbeeld. Voor de rest kan het mij niet schelen wat hij doet, zolang ik daar geen nadeel van heb. Ik zou zelfs zeggen, hoe meer die onnozelaar van de zijnen omzeep helpt hoe beter ik dat vind. Ik zal de laatste zijn om de polies te bellen he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2022 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Maar voor zoverre we allemaal beseffen dat iedereen dat denkt, kunnen wij allemaal een pact sluiten, omdat we samen gemakkelijker de niemand afmaken. En DAT is de reden waarom er voorlopig een wereldvolk gevormd moet worden, om gemakkelijker in groep niemand af te maken he."
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() snap ik niet: dat afmaken is toch de meest extreme vorm van controle? En jij was toch tegen controle?
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() moet er geen controle zijn op het naleven van dat pact?
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden wij een pact afsluiten met groepen die met ons in competitie zijn voor resources ? Citaat:
Vergeet ook niet dat je enkel een pact afsluit als het teveel kost om de anderen te elimineren, en te riskant is. Kortom, een pact afsluiten is tweede keuze, als de kosten en de risico's te groot zijn voor de eerste keuze: de anderen elimineren. En vergeet ook niet dat het afsluiten van een pact tevens een soort van risico is in de toekomst toe: immers, zij met wie je een pact afsluit, doen dat omdat ze voordelen halen uit dat pact, die ze niet zouden hebben mochten ze dat pact niet afsluiten met jou. Dat wil zeggen dat ze door die voordelen sterker kunnen worden. Een pact houdt op van zin te hebben tussen een heel sterke en een heel zwakke partij: het is dan beter voor die sterke partij om die zwakke te elimineren, eerder dan zich aan de verplichtingen van het pact te onderwerpen natuurlijk. Wie dus een pact sluit met een partij die reeds ongeveer even sterk is als jezelf (de enige reden om dat te doen), riskeert van door dat pact, de partner sterker te maken tot op het punt dat die partner de gevaarlijkste vijand wordt. Dat is wat we bijvoorbeeld met China gedaan hebben. We dachten dat de economische relaties in ons voordeel waren, en we hebben van die arme Chinezen een sterke reus gemaakt die er wel eens zou kunnen aan denken om ons plat te walsen. We hadden beter de Chinezen uitgeroeid toen zij nog arme gekoloniseerden waren he. En met Afrika gaan we dezelfde stoot uithalen. Het is totaal idioot om die nu niet af te maken nu die nog zwak zijn. We gaan die ook sterk maken via pacten, en dan gaan we het nadien ook vlaggen hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik tegen ben, is tegen het idee dat 'derden' controle zouden moeten uitoefenen over iets waar ZIJ HUN voordeel aan hebben, en dat we dat OK zouden moeten vinden. Ga er nooit van uit dat een ander individu het goed met U voor heeft, dat is een dwaas idee. Een ander individu heeft het enkel goed voor met zichzelf "en de zijnen", en nooit met U. Maar aangezien gij het ook niet goed voorhebt met hem, kan daar een gewapend evenwicht gevonden worden, dan wel, kan de sterkste winnen, he. Maar denken dat anderen het voor het zeggen moeten hebben 'voor uw goed' is het domste idee ooit. Citaat:
Vergeet niet dat een pact een vrije keuze is van de twee partners, die daar mutueel voordeel bij denken te hebben. Dan hebben die alletwee een incentive om dat pact te respecteren he. Kijk naar de MAD doctrine: er is daar geen "controle" op. Niemand gebruikt kernwapens, gewoon omdat hij weet dat als hij begint, hij er zelf op zijn raap krijgt. Meer is daar niet aan. Er bestaat nochtans geen "atoombommen politie" die daar "controle" op uitoefent. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2022 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "ik pas in mijn pyama" "mijn pyama past in mijn valies" "dus pas ik in mijn valies" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanwaar de drang om te fetisj-shamen? mogen mensen niet zichzelf zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon dom, om te denken dat "leiders" het "goed" met U zouden voorhebben. Het is altijd hetzelfde verhaaltje, he. Sommige naievelingen zoals jij denken dat leiders, "als het tenminste goeie leiders zijn" het met "mij" goed voor gaan hebben. En dan ga je nadien fulmineren dat we "slechte" leiders hebben die UW dada's niet doordrukken maar wel de hunne.
Kortom, tegen leiderschap zijn is niet iets wat *ik* wil als dusdanig en in mijn voordeel is. Het is wat iedereen met wat inzicht en verstand zou denken mocht die aan zijn eigen voordeel denken en wat inzicht hebben. Het is PRECIES om die idiotie erdoor te krijgen, namelijk dat onnozelaars niet beseffen dat door "leiders" te willen, ze zichzelf zwaar aan het verneuken zijn, dat er onlogische concepten zoals universalisme werden uitgevonden he. Om U laten te geloven dat je aan het welzijn van anderen zou moeten denken, en er zijn veel kiekens die daarin trappen. Wat wil een normale egoist ? Dat een andere normale egoist afleert van egoist te zijn om zo beter de dienaar te worden van de eerste egoist he. En DAT is precies gans het geleuter van universalisme "denk aan anderen". De enigen die dat willen, zijn de slimmerikken die doorhebben dat als jij zoals zij en zoals elk normaal individu aan zichzelf denkt, zij minder voordeel uit U kunnen halen he, en jij dus als onnozel schaap moet omgedoopt worden tot een empathische universalist-dienaar. Citaat:
Ik ben niet anders dan gelijk welke leider. Ik ben gewoon niet zo hypocriet om U te laten geloven dat je universalistisch moet denken om mijn belangen te dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is symmetrie in de asymmetrie "ik" vs "de anderen".
Die symmetrie is geen reden om te denken dat de relatie "ik" "de anderen" zelf symmetrisch moet zijn. Het is een gekende situatie van een symmetrisch systeem van asymmetrieen. Dat is samengevat, maar dat begrijpen de meesten niet, dus moet ik weer beginnen uitleggen. Je kan dingen eenvoudig maken, maar niet te eenvoudig. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2022 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat meten, die moraliteit van het hele verhaal?
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |