![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van die vrolijke flierefluiters die de ene moment ziek zijn en de volgende moment in hun hof staan te werken of 10 uur aan een stuk ziten te gamen op hune zolder. Die rolstoelen zijn inderdaad duur, maar als je ziet wat er kan, moet de staat mensen die daartoe veroordeeld zijn ook helpen. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die echt een nood hebben zo goed mogelijk moeten geholpen worden zodat ze een zo volwaardig mogelijk leven kunnen hebben. Maar de profiteurs moeten er dan uit, zij souperen nu budget nutteloos op. Door wat ikzelf heb, kan ik ook niet alles meer doen, ik zou het nog wel kunnen maar niet meer mogen. (veiligheid) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar smoort, spuit, slikt , zuipt wat ge wil, maar kruip niet in den auto. weet wel dat ze uwe wiet en coke nog tot lang na gebruik in uw pieske of bloed kunnen terugvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Boetes, en dan nog willekeurig, want inderdaad sommige pijnstillers hebben ook een verdovend effect met minder reactievermogen zoals drugs/alcohol, hebben dan ook geen zin als de ene wel en de andere niet beboet/verboden wordt...dat is overigens discriminatie? ![]() We weten allemaal dat boetes innen prioriteit heeft en het helemaal niet om de verkeersveiligheid gaat, dat is maar een smoes, de betutteling van de bemoeizieke staat om zoveel mogelijk poen te kunnen binnenrijven. De enige conclusie die je kan trekken is dat mensen hun gezond verstand moeten gebruiken en zelf inzien wanneer ze niet achter het stuur moeten kruipen voor hun eigen veiligheid en die van anderen. Want zelfs met boetes en elk moment controles zul je idioten er toch niet van kunnen weerhouden om onder invloed toch nog te gaan rijden en daarmee worden onschuldige burgers dan gestraft met oponthoud en eigenlijk pestgedrag door die voortdurende controles. Misschien is meer sociale controle wenselijk? Dat de omgeving iemand onder invloed verhindert om achter het stuur te kruipen? Dat zou mogelijk meer kans op slagen hebben voor een mentaliteitsverandering en veiliger verkeer.
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Zich aanmelden om een beroep te kunnen doen op overheidsgeld, is helemaal geen straf. Hoe kom je daar toch bij? Het is een zeer logisch principe, simpelweg om profitariaat uit te sluiten. Er moet daar geen dwangarbeid worden uitgevoerd.
Het is slechts een aanpassing op het huidige wettelijke voorstel dat alle langdurig zieken zich nuttig moeten maken bij oa de groendienst van de gemeente. Je weet al op voorhand dat ze zullen zeggen "dat doet te veel pijn" en zich er zo onderuit maken. Zich aanmelden in een gebouw kan quasi iedereen. Toch 95% van de langdurig zieken. Bedlegerige patiënten en palliatieve patiënten kan men een uitzondering geven mits strenge controle. Langdurig zieken kunnen zich daar ook nuttig maken. Al is het maar met postzegels te plakken. Maar we moeten onmiddellijk afstappen van de leugen dat sommige mensen "helemaal niks" meer kunnen. Wie beroep wil doen op overheidsgeld, moet daar iets voor doen. Zich aanmelden is echt wel het minimum.
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij zegt dus dat een "langdurig zieke" die zich op exact de zelfde manier moet aanmelden, en evenzeer een loon ontvangt, een gevangene is? Die langdurig zieke moet niet eens arbeid leveren. Ergens aanwezig zijn is het absolute minimum. Dat gejank over aanmelding is gewoon een stuiptrekking die elke profiteur vertoont als je hem/haar wijst op verantwoordelijkheden. Als we de profiteurs gewoon laten doen zoals nu, duurt het geen 5 jaar meer voor het hele samenlevingsmodel naar de kloten is. Dan rest er alleen nog het vingerwijzen. "Het is allemaal de schuld van Putin" We gaan allemaal kopje onder door de pampermentaliteit van België. Het gejank van profiteurs zoals Oma. Als je in België maar hard genoeg jankt krijg je alles. En wie zich verzet, is natuurlijk een halve nazi. Dat betoog was op voorhand te verwachten
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 december 2022 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het wordt duidelijk welke leden op dit forum profiteurs van de samenleving zijn.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je wil wel de vruchten plukken maar je wil er niet het minimum tegenover zetten.
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De win for life mentaliteit van de langdurig werklozen tav de belastingbetaler wordt dubbel en dik bevestigd. Het weigeren van een minimum aan inspanning die perfect haalbaar is (aanwezig zijn), wordt neergezet als een straf. Pesten, concentratiekampen, demoniseren, gevangenis.. De typische slachoffermentaliteit. "Geef me jouw geld en laat me met rust, of je bent een nazi" De kat in het nauw maakt extreme sprongen om het profitariaat tot in den treure in stand te houden. Ofwel gaan we mee in de pampermentaliteit tot we allemaal ten onder gaan aan het uitdelen van cadeaus die we niet kunnen betalen. Ofwel doen we zoals de rest van de ganse planeet en stoppen we onmiddellijk met het profitariaat. Gezien de zwakke mentaliteit van velen vrees ik dat het dat eerste scenario zal zijn.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 december 2022 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet gij het soms beter dan een controlearts? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En met een aanmeldingsplicht kun je vermijden dat de typische langdurige thuisblijver gaat poetsen, dealen of wat dan ook. Je hoeft ook niet op een stoel te zitten. Je kan er rondwandelen zoals in elk gebouw. Je kan je nuttig maken binnen de mogelijkheden die er zijn. Er is niks krankzinnigs aan. Al gaan natuurlijk alle profiteurs in de samenleving zich hardnekkig verzetten. Ik ben er immuun voor maar velen niet. Citaat:
Al decennia niet. Het laat heel veel ruimte voor interpretatie, die telkens misbruikt wordt door de langdurig zieken en door artsen die om de haverklap mensen langdurig thuis schrijven. Progressieve tewerkstelling, wat een lulkoek. Zo ken ik iemand met "fibromyalgie" die na 4 jaar pas enige druk ondervindt van de controlearts. Heeft zich ingeschreven voor een cursus (knelpuntberoep) om de uitkering te mogen behouden. Cursus is 3 weken bezig en de persoon stopt ermee. Komt binnen met een big smile "Ik mag mijn uitkering nog zo lang behouden" Dit is het straatje zonder einde waar men in verzeild geraakt met jouw politiek correct gezwam. Het werkt helemaal niet. Alle migranten in mijn buurt weten bij welke arts ze moeten zijn om maanden thuis te mogen blijven. Met dit soort non actie verandert er helemaal niks in de samenleving. De typische Belgische pampermentaliteit. Citaat:
Citaat:
Als je in België maar hard genoeg jankt, kan alles Citaat:
Citaat:
Binnen dit en 5 jaar krijgen we weer zorg voor arm en zorg voor rijk. Artsen zullen altijd beschermd worden. Zij schrijven namelijk massa's pillen voor, voor de steenrijke farma industrie. Die terugbetaling zal de overheid dus altijd vrijwaren.
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik volg mensen trouwens veel langer op dan een controlearts en ken hun dossiers veel beter.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 december 2022 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben autistisch trouwens. Ik hoor het al "gij hebt geen autisme, gewoon een gebrek aan blablabla". En neen, ik voel mij niet geroepen om lekker perfectionistisch data te gaan controleren. Laatst gewijzigd door Bhairav : 20 december 2022 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want in de wetten in het verdere verleden en in het hier-en-nu zijn er veel regulaties. Heel veel. Wel, als het gaat volgens (jouw tekst ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de algemene mentaliteit van profiteursschap - het gegeven dat werken zeer helend is voor mensen die dreigen sociaal geïsoleerd te worden. Scherpstelling van mijn visie: - vanzelfsprekend moet iemand die te ziek is om te werken, niet werken - ook: je moet die steuntrekkers niet verzamelen in plaatsen waar ze gewoonweg niets moeten of kunnen doen. Je moet ze iets aanreiken waarmee ze zich kunnen blijven ontplooien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het enige positieve aan autisme voorlopig: ik moet niet eeuwig studentenjobs uitvoeren. Wat ik ook zo belachelijk vind is dat "moeten willen". Ik zie het door omstandigheden nu eenmaal niet zitten, en daar word ik dan op afgerekend, ik bedoel: kust mijn gat eens met dat moeten willen. Bestaat er geen cursusje enthousiasme veinzen voor autisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U deelt mensen in 3 categoriën in, uw zelfbedachte categoriën! Volgens u zijn alle langdurig zieken profiteurs en moeten ze maar in een gemeentegebouw gaan zitten liefst van 9u tot 7u. Serieus? Ow ja, dan kunnen ze niet in't zwart gaan poetsen..goed dat u mij hierop attent maakt dat ik met mijn 2 kapotte schouders elke dag in het zaaltje moet gaan ztten zodat ik niet in't zwart kan gaan poetsen. Ik ben dus een profiteur eerste klas, ik ben lui, ik speel comedie, ik ben op invaliditeit gegaan omdat ik dat tof vind. Zwijg gewoon als je zelf niet in zo'n situatie zit ipv mensen die echt niet kunnen werken te schofferen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoonweg belachelijk. De oplossing is wat Alice verkondigt. De controleartsen en het voorschrijfgedrag van artsen. Nogmaals, kaf en koren. Het slachtoffer moet niet opdraaien voor de profiteur. Het tegendeel kan moeilijk ontspruiten uit de geest van een echte therapeut. Bij deze ook mijn twijfels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het gewoonweg de bedoeling wat te schofferen. |
|
![]() |
![]() |