Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2023, 15:11   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is gewoon pure zottigheid he. Het was gewoon PANIEK, meer niet. En vooral paniek bij de overheden, totaal opgeklopt door zotte dokters. En wat doen politici als ze geconfronteerd worden met iets waar ze denken wat moeten te doen ? Dictatoriaal worden, want ze hebben geen echte oplossing.

Gaan denken dat zoiets overwogen was, terwijl je gewoon met een bende onbekwame mafkezen te maken hebt, is onnozel. Ja natuurlijk werden plannen van defensie bekeken, want ginder zitten plannenmakers die vanalle zottigheden moeten bedenken "in geval van", dat is hun bezigheidstherapie.

En ja natuurlijk zijn er bedrijven die denken: "als we het goed spelen kunnen we aan die mafkezen enorm veel belastingsgeld aftroggelen, want kijk, ze zijn bang, ze zijn in paniek".

Maar aan de grond ligt gewoon het gegeven dat we onbekwame mafkezen hebben die macht hebben: "overheid".
Paniek vooral omdat ze wisten dat ze ergens een deur van een labo met eigen brouwsels hadden laten open staan. Niet omdat er iets uit de natuur ontsnapt was naar de 'geciviliseerde wereld'. Ridicule maatregelen waren er zeker. Maar zonder overheid hadden er prive milities u komen opsluiten in uw kot in plaats van de nog vrij vriendelijke aanmaningen vanwege een overgewicht dame in naam van toch wat gezapige overheid. Het is gemakkelijk maar ook onrealistisch de overheid weg te denken alsof er dan niets in de plaats zou komen.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 15:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:16   #82
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon pure zottigheid he. Het was gewoon PANIEK, meer niet. En vooral paniek bij de overheden, totaal opgeklopt door zotte dokters. En wat doen politici als ze geconfronteerd worden met iets waar ze denken wat moeten te doen ? Dictatoriaal worden, want ze hebben geen echte oplossing.

Gaan denken dat zoiets overwogen was, terwijl je gewoon met een bende onbekwame mafkezen te maken hebt, is onnozel. Ja natuurlijk werden plannen van defensie bekeken, want ginder zitten plannenmakers die vanalle zottigheden moeten bedenken "in geval van", dat is hun bezigheidstherapie.

En ja natuurlijk zijn er bedrijven die denken: "als we het goed spelen kunnen we aan die mafkezen enorm veel belastingsgeld aftroggelen, want kijk, ze zijn bang, ze zijn in paniek".

Maar aan de grond ligt gewoon het gegeven dat we onbekwame mafkezen hebben die macht hebben: "overheid".
paniek en coördinatie gaan niet samen.
Over de gehele "westerse" wereld, tegelijk paniek. Jaja. Toevallig.
Oud 20 januari 2023, 15:17   #83
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Paniek vooral omdat ze wisten dat ze ergens een deur van een labo met eigen brouwsels hadden laten open staan. Niet omdat er iets uit de natuur ontsnapt was naar de 'geciviliseerde wereld'. Ridicule maatregelen waren er zeker. Maar zonder overheid hadden er prive milities u komen opsluiten in uw kot in plaats van de nog vrij vriendelijke aanmaningen vanwege een overgewicht dame in naam van toch wat gezapige overheid. Het is gemakkelijk maar ook onrealistisch de overheid weg te denken alsof er dan niets in de plaats zou komen.
The lab-theory. een goei manier om te zeggen, "foutje, 't zal ni meer gebeuren. maar 't was toeval zenne...."
Oud 20 januari 2023, 15:21   #84
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
The lab-theory. een goei manier om te zeggen, "foutje, 't zal ni meer gebeuren. maar 't was toeval zenne...."
U denkt aan een plandemie?
Oud 20 januari 2023, 15:23   #85
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen, als ze de mensen niet zoveel schrik hadden aangejaagd waren der wat bomma's gestorven. Einde verhaal.
Oud 20 januari 2023, 15:25   #86
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Maar neen, als ze de mensen niet zoveel schrik hadden aangejaagd waren der wat bomma's gestorven. Einde verhaal.
Zou Bourla wel niet zo leuk gevonden hebben. Die logica heeft wat lobbywerk van doen.
Oud 20 januari 2023, 15:32   #87
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Bourla had geen lobbywerk nodig, die zat in een onderhandelingszetel want overheden stonden aan te schuiven aan zijn deur. Israel is het diepst gegaan, en kreeg de vaccinprimeur in ruil om zijn bevolking als 1 groot proefkonijn aan te bieden
Citaat:
Israel paid a premium, locked in an early supply of Pfizer-BioNTech vaccines and struck a unique deal: vaccines for data.
Oud 20 januari 2023, 17:10   #88
gunter5148

Standaard

Citaat:
U denkt aan een plandemie?
Te veel toevalligheden wijzen op geen toeval hé.

Dat er zijn die daar opportunistisch hun karretje hebben aangehangen, dat neemt dat eerste niet weg.

Een pandemie begint niet op 100 plaatsen tegelijk.
Oud 20 januari 2023, 17:11   #89
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Er zijn meer bomma's gestorven door de paniek dan door hetgene waar men beng voor moest zijn.
Oud 20 januari 2023, 17:21   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te veel toevalligheden wijzen op geen toeval hé.
Nog eens: je kan emergente fenomenen hebben. Daar zit geen plan achter.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 19:48   #91
gunter5148

Standaard

Citaat:
Nog eens: je kan emergente fenomenen hebben. Daar zit geen plan achter.
Inderdaad, het zou, zoals elke pandemie, uit zichzelf ontstaan kunnen zijn. Dan had de bliksem vaak ingeslagen, maar zeer weinig op dezelfde plaats.

Laat het nu net zijn dat de bliksem op geen enkele andere plaats heeft ingeslagen…

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 januari 2023 om 20:01.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 19:51   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ligt volgens u de macht? Toch Ursula? Of 'de kiezer' misschien?

De maatregelen werden uitgevaardigd door de overheid, waarschijnlijk als gevolg van beslissingen genomen in de VS op niveau van het departement van defensie, en van daaruit overgenomen in Europa...

Als ik me niet vergis was in die dagen Donald Trump de president van de VS, en die kreeg toch de wind van voor net omdat hij geen 'beslissingen' wilde nemen?

De Europese overheden waren al lang met hun waanzin bezig toen uiteindelijk ook Trump zich gedwongen zag 'iets te doen', toch?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 20:03   #93
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik me niet vergis was in die dagen Donald Trump de president van de VS, en die kreeg toch de wind van voor net omdat hij geen 'beslissingen' wilde nemen?

De Europese overheden waren al lang met hun waanzin bezig toen uiteindelijk ook Trump zich gedwongen zag 'iets te doen', toch?
Toen ging het al over de injecties hé. Maar point made; trump = controlled opposition.

Zoals het vlaams belang.
Oud 20 januari 2023, 21:34   #94
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Mijn indruk is dat Trump een ongeluk was vanuit het standpunt aan de overkant van de kiezer.
Oud 21 januari 2023, 07:04   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ging het al over de injecties hé. Maar point made; trump = controlled opposition.

Zoals het vlaams belang.
Ik hoop dat je beseft dat uw verhaal op die manier "onfalsifieerbaar" is, want alles wat gebeurt en zijn tegengestelde zijn dan "bevestigend". Als iets loopt "volgens de duistere plannen": ziedetwel. En als iets tegengewerkt wordt, "gecontroleerde oppositie", ziedetwel.

Op den duur zit je opgesloten in een zichzelf altijd maar bevestigend verhaaltje wat er ook gebeurt he.

Ik denk dat het toch beter is om dingen te bekijken als een spel-theoretische interactie van aparte entiteiten, dan als een grote cooperatieve geheimzinnige "samenwerking" van al die schijnbare antagonisten zonder dat daar ooit iets van is bovengekomen ("ziedetwel").
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 16:17   #96
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je beseft dat uw verhaal op die manier "onfalsifieerbaar" is, want alles wat gebeurt en zijn tegengestelde zijn dan "bevestigend". Als iets loopt "volgens de duistere plannen": ziedetwel. En als iets tegengewerkt wordt, "gecontroleerde oppositie", ziedetwel.

Op den duur zit je opgesloten in een zichzelf altijd maar bevestigend verhaaltje wat er ook gebeurt he.

Ik denk dat het toch beter is om dingen te bekijken als een spel-theoretische interactie van aparte entiteiten, dan als een grote cooperatieve geheimzinnige "samenwerking" van al die schijnbare antagonisten zonder dat daar ooit iets van is bovengekomen ("ziedetwel").
Maak me wakker als de mainstream over lantaarnpalen begint, of rationeel met putin omgaat.

Voor de rest zijn ze allemaal dezelfde kant van de medaille.

-isten, die -ismes najagen.

Stomme idioten.
Oud 21 januari 2023, 18:05   #97
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Greta Thunberg is nu aan de beurt.

Rebelnews stelt vragen aam haar:

https://twitter.com/OzraeliAvi/statu...Tun5C9D0w&s=19

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 januari 2023 om 18:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 18:36   #98
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Gisteren gezien. De eeuwige tiener pakt dat eigenlijk niet zo slecht aan. Sommige vragen zijn hilarisch. Geeft een zicht op de persoonlijkheid van de 'slachtoffers'.

Maar eigenlijk brengt het niet zo veel bij aan het begrip van de situatie want er komen geen echte antwoorden. Het is eerder goed om een gevoel van frustratie wat kwijt te geraken over een main stream media die haar werk weigert te doen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 januari 2023 om 18:44.
Oud 21 januari 2023, 22:22   #99
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Ze doet het nog rgoed eigenlijk, beter kan ze het niet aanpakken. Ik ben nog on the fence betreft haar, natuurlijk woke maar voorlopig kan ik het nog verdragen van de eeuwige tiener.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 13:55   #100
gunter5148

Standaard

Citaat:

Hier, de samenzwering in de praktijk.

https://www.zerohedge.com/political/...y-expert-warns

Al een geluk dat over “oekraïne” alles 100% eerlijk verteld wordt hé.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be