![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dat tegenkom met een splinternieuwe bak van +50 K is die meteen geklasseerd, als rommel om nooit meer van de lijst te verdwijnen. Dat is een designfout of gewoon gepruts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik reed eens met een Fordje huurwagen voor één dag in de Ardennen. Ik wou dat wagentje tanken 's avonds laat en in de pikkedonkeren om hem dan voor de verhuur-garage te zetten, maar ... ik zag dat er een klepje aan de brandstofopening zat. Ik dacht, dat zal ik eerst moeten openen ... maar gene moyen natuurlijk. Dan dacht ik, ik zal hem maar voorzichtig en traag tanken langs dat klepje, maar ... het tankpistool kwam nog maar in de buurt en ... het klepje sprong open.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien zijn je oude buurvrouw of haar zeer jonge kleindochter daar wel gediend mee. Die zeggen misschien: "mijne mini moet niet optrekken lijk een Porche, maar toch bijna".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet erg. Koop jij wat jij wil, wanneer je het wilt. Ik ga dat ook doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat dat met een nadeel voor EVs tov ICEs te maken heeft is me echt een raadsel. (Patrickve heeft dat trouwens al uitgelegd in een andere draad, iets met zonnepanelen die EVs kunnen bijladen) En dit kan er ook nog bij windturbines die direct gekopppeld worden met snellaadpunten in Gent (via x-megabatterijcontainer voor opslag en loadbalancing neem ik aan): Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2023 om 20:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Micele:
De meeste gaan zelfs geen openbaar laadstation gebruiken. Er staat precies ene met zijn mond vol tanden. Ook niet de eerste keer.
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jerrycans vullen.... als je dat doet aan een benzinepomp is dat echt wel elektriciteits-afhankelijk.
Maar je vult die jerrycans wel als er elektriciteit is. Maar, als je zelf je brandstof maakt, (alcohol dus), waarom moeilijk doen, je kan die alcohol met een thermosifon in een tank krijgen, een tank die hoger ligt dan de vuldop van die "gedaelemanste" R5
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ttz een PHEV is meestal de meest verbruikende EV in de e-modus (kWh) en een van de meest verbruikende ICE/EV in de gecombineerde modus (kWh + liter/100 km) en wanneer de batterij bijna niets meer bijdraagt of verbrandingsmodus (x liter/100 km). (alvast 9 op de 10 PHEVs of 45 van 50 haalden (veel) minder dan 4 sterren op 5) En hoe zwaarder of groter de wagen (SUVs) hoe erger het was. Maar uiteraard zijn ADAC allemaal oenen en heeft uw brave garagist altijd gelijk met zijn verkoopspraatjes om die zware PHEVs toch kwijt te geraken. ![]() "En iedereen koopt sowieso wat hij/zij graag wilt" Die verbruikscijfers kan men ook zwart op wit googlen (via ADAC-pdfs gewoon een benzine-SUV vergelijken met eenzelfde model in PHEV-uitvoering, uiteraard ook de prijs...) Van de 50 geteste PHEV haalden maar 5 PHEVs 4 sterren, en een hele hoop haalden amper 2 sterren en zelfs enkele met 1 ster: (stukje ggl-vertaald) Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2023 om 21:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
worden aangekocht/gebouwd maar het zal er ééntje zijn om rond de kerktoren te rijden. Als het ding geen stap meer verder wil of duurder aan 'brandstof' wordt dan zijn broer dan gaat hij op stal. Dit zou al een goed begin kunnen zijn. De essentie dus - alle onnozele en onnodige prullen mogen ze houden. ![]() https://aglomerado.digital/en/renaul...iginal-twingo/
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Lege jerrycans zijn redelijk waardeloos. Te vermijden dus.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn meest plezante "persoonlijke" all-round praktische mobiliteit was Fiat 128 3P coupe.
Niks elektronica, uitgezonderd de after market ontsteking en de Visaton geluidsinstallatie (experimenteel, Visaton heeft totaal niks met auto-audio hedentendage). Comfort, betrekkelijk slecht in verhouding tot de andere ervaringen. Schreeuwende motor, keiharde vering, iele bandjes, Recaro kuipzetels en 5punts gordels vooraan. Maar de volledig neerklapbare achterbank gaf goed laadvolume. En gewoon het rijplezier.... Ja, een EV zou het perfect kunnen na-apen, maar met 1 detail.... gewicht. 730 kg leeg gewicht met een moderne wagen, laat staan een EV.....
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
730 kg is het gewicht van een Renault Super5. Recente kleine wagen zoals de Volkswagen Polo 1.4 (2020) 1100 kg. De 63pk sterke Renault Super5 van 30 jaar oud is dus vinniger dan de nagenoeg nieuwe Polo met zijn 85 pk.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe rustig voort met het in het oog houden van de elektrificatie, die ik wel genegen ben. En pas overstag gaan als ik voor mijn situatie het gunstiger oordeel dan bij het oude te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet ik anders doen met mijn centen? Een dure horloge kopen? Ik zie het al voor mij (in de hypothese dat mijn actuele oude diesel het geen vijf jaar meer uithoudt): ik rij gans het jaar door max. 50 km per dag of per rit, ik kan overal laden. Maar op langere reizen: ik kom toe op een laadstation waar wagens staan aan te schuiven ... ik gooi hem vol benzine, neem een koffie en wat tijd, en vlam door. Ik kom tijdig aan in het hotel en maak nog wat van mijn late namiddag en avond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenvoudig uitleggen hoe klassieke tankstations toch kunnen werken zonder electriciteit is al teveel gevraagd? (tenzij die tankstations een noodgenerator hebben met een grote brandstofvoorraad, maar dan kunnen EVs ook opgeladen worden met een noodgenerator) Kijk voor mij is het poepsimpel te googelen in alle talen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2023 om 22:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo dikwijls mijn bromfiets (49 cc) en moto (125 cc) getankt, beide waren tweetakters die een bepaalde mengeling nodig hadden (2 takt olie en toen nog loodhoudende benzine) De viertakters tankten gewoon zoals de autos. Citaat:
Een collega van toen had overigens een oude tweetakt DKW (3 cilinder denk ik), regelmatig als passagier meegereden. Dit model: https://amklassiek.nl/dkw-36-zo-ongeveer/2020/05/28/
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2023 om 23:26. |
||
![]() |
![]() |