![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Overdreven motorgeluid is een probleem bij vooral motorfietsen die met niet-reglementaire uitlaten rijden, ook recente modellen rijden rond zelfs zonder kat, sommige met een volledig open uitlaat. Die EU regels of nationale normen gaan daar niets aan veranderen. Ook het plan om motorfietsen te verplichten tot een jaarlijkse technische controle gaat daar niets aan veranderen. Voor een handige jongen, of één die een handige vriend heeft, is zo een open uitlaat op 1-2-3 vervangen door de standaarduitlaat, en na de keuring vice-versa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ADAC test overigens sinds 2023 de banden op geluid, dat doen ze niet zomaar, maakt wel maar 3 % uit op het algemene puntentotaal, wel 10% van milieu, maar milieu telt maar voor 30% mee. Veiligheid 70%. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2024 om 21:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoef geen test te doen want rijdende auto's/moto's storen mij geenszins en rubberen banden op de weg hoort men boven al het verkeer zelfs niet eens.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Buiten de bebouwde kom, hoofdwegen gewoon 90 (80 in NL) houden, 70 (60 in NL) vind ik prima voor secundaire wegen. Snelwegen moeten gewoon allemaal naar 130. Verder vind ik ook snelheidsbeperkingen voor vrachtwagens onverstandig, zeker met maar 2 rijstroken (dus 4 in totaal), leidt dit tot veel te grote snelheidsverschillen op de linkerrijstrook en veel mensen komen naar links zonder te kijken en vaak met gebrek aan inzicht dat men op de linkerrijstrook gewoon vlotter rijdt. Een trage blinde slak is zeker zo gevaarlijk. Maar u bent ook wel erg zuur tegenover bepaalde autobezitters, ik ben bij onze Oosterburen, de auto is vrijheid, daar moet de overheid zoveel mogelijk met hun tengels van af blijven. Ik zou bijna voorstellen, dat u bijna beter met het OV kan gaan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige gemeenten hebben de snelheidscontroles uitbesteed aan particuliere bedrijven. Deze controleren liefst op plaatsen waar er veel boetes te schrijven zijn die niks met verkeerveiligheid te maken hebben, maar wel met winstbejag. Zoals mijn huisgenote recent nog kon ondervinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jean Marie Dedecker
Ik verzet mij tegen elke jackpot v/h Vlaams Gewest. Verkeersveiligheid kan ook zonder in de zakken v/d mensen te grabbelen. Dat bewijzen de cijfers. In Middelkerke daalde sinds 2018 het aantal verkeersongevallen met 28% en het aantal verkeersslachtoffers met 29% (bron Statbel). pic.x.com/wue9rl4gcj 17/09/2024, 05:42 |
![]() |
![]() |