![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden beter het gevaar van alcohol erkennen en daarbij beginnen. Wat wij nu hebben is een charade waarin verdienmodellen van politici centraal staan en niet de belangen van de burger.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het minste dat moet gebeuren is de minimumleeftijd voor alle verdovende middelen naar 21 jaar op te drijven. Dat gaat veel problematiek voorkomen. Jong geleerd, oud gedaan. Het brein is in volle ontwikkeling en een bezorgde staat messed daar niet mee om aan de taksen te verdienen.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op 6 jarige leeftijd dronk ik (choco)melk op de speelkoer met boterhammekes met confituur of choco. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk. Wie verdovende middelen gebruikt heeft geld om die te kopen. Waar komt dat geld vandaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die opeten, dat deden we in refter, en de keuze qua drinken was simpel. Gemeentepils, thee of koffie. Avondeten, dat was de warme maaltijd thuis, en dan kwam er een fles of 2 donkere Piedboeuf op tafel.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ik eraan terug denk, begon mijn alcoholmisbruik al vroeger,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en s middags was het soep, op donderdag dikwijls tomatensoep met ballekes, maar soms was het ook van die vieslijke kervel soep, bweikes, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij het "warm" eten 's middags in de lagere school, een gemeenteschool. Het eten werd geleverd in een isomo bak met aluminiumfolie maaltijdbakjes waar je eerst een aluminiumfolie moest aftrekken. Dan kon je beginnen eten uit het bakje. Het eten was koud en smaakte naar aluminium, gene zever. Ik heb mij al eens afgevraagd wat we toen niet allemaal hebben binnengespeeld. Terzijde: die Inex chocomelkskes kan je nog altijd kopen in de Prik en Tik. Het zijn de beste. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 februari 2023 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gij hebt precies nog nooit gehoord van dubai? Burj kalifa? https://nl.wikipedia.org/wiki/Burj_Khalifa Weet je van hoeveel water de burj khalifa wordt voorzien? 946.000 liter per dag. Energie? De maximale elektriciteitsvoorziening wordt geschat op 36 MVA. Het koelsysteem voor de glazen toren gebruikt het equivalent van ruim 10,2 miljoen kilo gesmolten ijs als koelwater. De toren vormt het middelpunt van een multifunctioneel complex, dat onder meer het daarnaast gelegen grootste winkelcentrum ter wereld, de Dubai Mall omvat. De toren ligt aan een kunstmatige vijver met daarin de grootste fontein ter wereld. De milieuschade en de dramatische verandering in golfpatronen langs de kust door deze kunstmatige palmeilanden? https://nl.wikipedia.org/wiki/Palmeilanden Citaat:
![]() Wie gelooft dat nog? Dit is nu wel erg ver afgedreven van de topic, sorry CUFI.
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld wordt altijd gepakt waar de gelegenheid zich voordoet.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inex is ook goed. Zolang het maar geen Nestlé brol is.
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt zo weinig fantasie?
Misschien eens proberen met château de la pompe.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 17 februari 2023 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, bedankt Alice.
Het woord gemeentepils was mij gewoonweg onbekend. Nooit van gehoord. Leidingwater. Dat doet mij denken aan het internaat. Water met chloor tijdens het eten. Afschuwelijke smaak. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 februari 2023 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |