Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2023, 09:41   #81
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb in 2023 nog geen cash geld gebruikt en zal dat waarschijnlijk ook niet doen. Ik ben niet straatarm. Ik kan overigens veel meer uitgeven via elektronische weg dan via cash. Er staat immers een limiet van 650 euro per dag op afhaling. Het is overigens ook een serieuze rompslomp. Ik haal geld af om het aan een winkelier te geven die het dan weer naar diezelfde bank doet om op zijn rekening te zetten. Als u de ongelooflijke dwaasheid van dergelijk systeem niet ziet dan is dat uw probleem
Inderdaad, maar dat straatarm komt eraan zogauw ze alle cash eruit hebben geband en gij niet meer aan je eigen geld kunt geraken.
Je kan nu dus al niet meer aan je eigen geld boven 650€ per dag.
Met gemakzucht hebben ze de schaapjes elke keer liggen maar ze zien het nog steeds niet.
En dergelijk systeem wordt al gebruikt sinds er bankrekeningen zijn en nu is het opeens dwaasheid...duh

Er zijn nu ook al automaten waar je enkel cash nog 10€ briefjes krijgt tot een limiet bedrag van 100€....
Oud 3 april 2023, 09:54   #82
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Zo makkelijk is het bij digitale dingen om een limiet in te stellen.
Ik fantaseer even een voorbeeld: over enkele jaren staat er een limiet op het aankopen van alcohol -jaja, voor uw gezondheid- en merk je plots in de winkel bij het kopen van een flesje wijn dat je uw 'alcohol-limiet' van de maand al bereikt hebt.. computer says 'no' en ge moogt met lege handen naar huis.

Digitalisering heeft een pak voordelen, daar niet van.. maar het grootste nadeel is dat men alles van u in handen heeft en men u dus kan dwingen in hun gareel te lopen.. Allemaal niet erg als je aan hun kant staat natuurlijk.. of als je een brave burger bent en ge u mak en gedwee spuitjes laat zetten om de bomma te beschermen.. en daar zal men u in de toekomst dan niet toe dwingen door de toegang van 't café af te sluiten, maar de toegang tot uw centjes.

Of die digitalisering eerder voordeel zal brengen dan wel nadeel, zal afhangen van de instelling van de machthebber in kwestie. Ijvert de overheid voor het welzijn van de onderdanen, dan hebben we niets te vrezen.. maar zelden is dat de prioriteit van overheden.
Huh? Zijn er dan nog idioten die denken dat ze het goed met ons voorhebben? Echt?
De "overheid" heeft bewezen alleen bezig te zijn met graaipostjes, aan de vetpotten te kunnen blijven zitten om zichzelf te bedienen en eu/wef-marionet aan een touwtje te zijn.
En na het machtsmisbruik, misleidingen en leugens van de coronazwendel blijft er van de geloofwaardigheid en het vertrouwen dat ze "het goed zouden voorhebben met de bevolking" helemaal niks meer over..getuige zijn de vele vax-pineuten die nu met vaccinatieschade zitten, om nog van de vaxdoden te zwijgen.
Wie gelooft die corrupte en betrapte leugenaars nog?
Dan ben je niet goed wijs.
Oud 3 april 2023, 10:30   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad, maar dat straatarm komt eraan zogauw ze alle cash eruit hebben geband en gij niet meer aan je eigen geld kunt geraken.
Je kan nu dus al niet meer aan je eigen geld boven 650€ per dag.
Met gemakzucht hebben ze de schaapjes elke keer liggen maar ze zien het nog steeds niet.
En dergelijk systeem wordt al gebruikt sinds er bankrekeningen zijn en nu is het opeens dwaasheid...duh

Er zijn nu ook al automaten waar je enkel cash nog 10€ briefjes krijgt tot een limiet bedrag van 100€....
Ik kan begrijpen dat het nogal lastig is om te begrijpen voor mensen die geen snars van economie kennen, maar uw cash geld is ook maar een briefje papier hoor. Daar kan je niet meer mee dan met een kaart waar dat geld opstaat.

En boehoe, de bank weet dat ik zondagmorgen naar den delhaize geweest ben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 10:50   #84
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrijpen dat het nogal lastig is om te begrijpen voor mensen die geen snars van economie kennen, maar uw cash geld is ook maar een briefje papier hoor. Daar kan je niet meer mee dan met een kaart waar dat geld opstaat.
Wat als, ik zeg zomaar wat, er een bankrun en hyperinflatie tegelijk is en je kan maar 2000 euro maximum per maand van je spaarboekje halen?

Zou je daar een probleem mee hebben.
Oud 3 april 2023, 11:08   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat als, ik zeg zomaar wat, er een bankrun en hyperinflatie tegelijk is en je kan maar 2000 euro maximum per maand van je spaarboekje halen?

Zou je daar een probleem mee hebben.
Als er morgen een bankrun is die bvb via Faecesbook wordt georganiseerd

Dan is iedereen behalve die klojo die het georganiseerd heeft zijn geld kwijt.

Er is geen enkele bank ter wereld die genoeg cash heeft om wat op zijn rekeningen staat af te dekken.

Al dat geld is lucht , dat 2 a 3 keer uitgeleend is, (en misschien zelf nog meer) En dat is bij elke bank zo.

Als je zeker wil zijn van je centen, ga dan elke maand als uw loon gestort is naar de bankcontact uw centjes afhalen en steek ze in een sok onder uw bed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 11:24   #86
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En boehoe, de bank weet dat ik zondagmorgen naar den delhaize geweest ben.
Geld is sowieso niks meer waard, briefke of digitaal, sinds ze miljarden uit lucht bijdrukten en nog doen zonder dekking en de tegenwaarde van de goudstandaard.

Geef jij je privacy maar vrijwillig prijs daarmee kunnen ze je achteraf eens goed een poot uitvijzen maar je hebt toch niks te verbergen, hé?
Oud 3 april 2023, 11:29   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als er morgen een bankrun is die bvb via Faecesbook wordt georganiseerd
Geen slecht idee. De ideale manier om politici te kloten.

Citaat:
Dan is iedereen behalve die klojo die het georganiseerd heeft zijn geld kwijt.
Hmmm, helaas doe ik niet aan faecesbook.
Citaat:
Er is geen enkele bank ter wereld die genoeg cash heeft om wat op zijn rekeningen staat af te dekken. Al dat geld is lucht , dat 2 a 3 keer uitgeleend is, (en misschien zelf nog meer) En dat is bij elke bank zo.
Iets is de waarheid wat iemand geloofd/

Citaat:
Als je zeker wil zijn van je centen, ga dan elke maand als uw loon gestort is naar de bankcontact uw centjes afhalen en steek ze in een sok onder uw bed.
Of zet die om in gereedschap en ruw materiaal. Met kennis en vaardigheid kom je dan altijd in de plus.
Oud 3 april 2023, 12:23   #88
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen slecht idee. De ideale manier om politici te kloten.

Hmmm, helaas doe ik niet aan faecesbook.

Iets is de waarheid wat iemand geloofd/

Of zet die om in gereedschap en ruw materiaal. Met kennis en vaardigheid kom je dan altijd in de plus.
Weet je nog toen we makkelijke doelen voor terroristen aan het verzamelen waren ?

Wel dit is er zo eentje, je moet wat brains hebben en wat volgelingen en genoeg fake news produceren
Oud 3 april 2023, 12:55   #89
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om rigide gepensioneerden te faciliteren. Onbegrijpelijk. Schaf die cash toch gewoon af.
Omdat uw regering tot de laatste cent zou weten wat je hebt en waar je het aan spendeert? Steelt die dievenbende nog niet genoeg van de bevolking?
Oud 3 april 2023, 13:00   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je nog toen we makkelijke doelen voor terroristen aan het verzamelen waren ?

Wel dit is er zo eentje, je moet wat brains hebben en wat volgelingen en genoeg fake news produceren
https://www.youtube.com/watch?v=Bzz8BvaQL9Q
Oud 3 april 2023, 13:03   #91
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan brandt uw kot af...
Oud 3 april 2023, 13:05   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan heb je gewoon een slechte matras
Oud 3 april 2023, 13:32   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep...
Oud 3 april 2023, 13:32   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
ge moet goei sokken gebruiken he,
Oud 3 april 2023, 13:43   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat uw regering tot de laatste cent zou weten wat je hebt en waar je het aan spendeert? Steelt die dievenbende nog niet genoeg van de bevolking?
Precies of Alexander Decroo is geinteresseerd in welke cornflakes ik koop. Beetjes serieus blijven hé. En voor de rest weten de supermarkten zelf wel wat je allemaal koopt, wanneer en waarom. Tenzij je natuurlijk geen kortingen wil meenemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 14:10   #96
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

In de Traffic vragen ze tegenwoordig uw identiteitskaart om u korting te kunnen/willen geven...
Oud 3 april 2023, 14:16   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De banken willen van die biljetten-automaten af. Wegens kostelijk en aanlokkelijk voor overvallers. De fiscus wil dat alle geldverrichtingen digitaal gebeuren. Maar “de menschen” komen daartegen in opstand en daar heb ik alle begrip voor.
Oud 3 april 2023, 16:52   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De banken willen van die biljetten-automaten af. Wegens kostelijk en aanlokkelijk voor overvallers. De fiscus wil dat alle geldverrichtingen digitaal gebeuren. Maar “de menschen” komen daartegen in opstand en daar heb ik alle begrip voor.
T zal wel zijn. Als ik morgen mijn neefje 500 ballen in zijn hand geef is de roverheid hier in staat om, eens electronisch gegeven, dat bij zijn inkomsten te voegen en te belasten. Nope, cash zal het blijven.
Oud 3 april 2023, 18:32   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
+ hoe betrouwbaar is dat alles?

Onlangs nog waren de rekeningen van de Zwitserse bank bijna weg wegens failliet van de bank.
Ook silicon valley had Bijna Prijs.

Ik denk wel dat de grootste vermogens nochtans net daar zitten.
Ik kan me maar moeilijk meer voorstellen dat de "grootste vermogens" tegenwoordig nog zitten bij die amateurs van het Zwitsers Bankwezen tenzij ze daar heel erg afgeschermde en afgesplitste "Private Banking" afdelingen hebben die dan wel dezelfde naam dragen maar er verder niks meer mee te maken hebben....

"Zo veilig als bij een Zwitserse Bank" is een spreuk waarvan de juistheid ongeveer 20 jaar geleden reeds in vraag kon gesteld worden...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2023 om 18:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 20:13   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan me maar moeilijk meer voorstellen dat de "grootste vermogens" tegenwoordig nog zitten bij die amateurs van het Zwitsers Bankwezen tenzij ze daar heel erg afgeschermde en afgesplitste "Private Banking" afdelingen hebben die dan wel dezelfde naam dragen maar er verder niks meer mee te maken hebben....

"Zo veilig als bij een Zwitserse Bank" is een spreuk waarvan de juistheid ongeveer 20 jaar geleden reeds in vraag kon gesteld worden...
In de veronderstelling dat iemand een paar miljard heeft en zo zijn er, willen ze dat denk ik toch ergens legaal op een vertrouwde bank zetten.
En niet het risico nemen om ergens op een eiland of in een land die eventueel zou kunnen nationaliseren of zoiets en alles in beslag neemt.

Nu ja denk ik toch.

Mensen die illegaal veel geld hebben zullen eerder wel daar ergens een bank nemen allicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be