![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: wat doen jullie | |||
wij stappen in het nieuwe verbond |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
wij blazen het akkoord af |
![]() ![]() ![]() |
5 | 55,56% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag dan nu uw reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(b) Dialectisch !? Ook daar kan je de lijn zo ver doortrekken als je wil. Het dialect van Maaseik lijkt op dat van Genk, terwijl dat van Genk ook wel op dat van Hasselt lijkt, maar je kan niet zeggen dat het dialect van Maaseik veel op dat van Hasselt lijkt. Toch is er een rode draad als je de weg door Genk volgt. En zo liggen er wel overal vertakkingen, naar alle mogelijke streken in Limburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franse president heeft bijzonder grote bevoegdheden, vooral als het gaat om buitenlandse betrekkingen. Hij kan tevens het Parlement ontbinden (en hoeft daarbij niet de instemming van de regering of eerste minister, maar moet die volgens het Franse recht wel eerst raadplegen). In moeilijke tijden kan de Franse president alle wetgevende en uitvoerende macht naar zich toehalen (dat is al eens gebeurd onder De Gaule -alias Van de Walle, wat zijn oorspronkelijke naam was...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst begint u zelf uw redering historisch te duiden. U stelde immers dat Limburgers geen Vlamingen zijn juist OMWILLE VAN DIE ENE HISTORISCHE REDEN, nl. dat het gebied dat de huidige Vlaamse provincie Limburg beslaat geen deel uitmaakte van het graafschap Vlaanderen. Nu kronkelt u weer stellend "wat is historisch?" Komen er trouwens meer bevoegdheden voor Limburg? Waar heeft u dat gelezen? En waaruit moge blijken dat Hasselt hierover een andere mening heeft dan Tienen? Allemaal uit uw duim gezogen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Leopoldsburg wordt zuiver Brabants gesproken. Geen Limburgs. Zelfs geen Brabants met overgangskenmerken naar het Limburgs. Voor u stelt dat ik onwaarheden verkoopt: dat zijn de woorden van de eminente taalkundige professor Jan Goossens, hoogleraar aan de Universiteit van Leuven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze Koning blijft.
Onze vlag blijft. Ons Vaderlands lied blijft. En ons land blijft. NEEN aan de Vlaams-nationalisten die ons Vaderland willen verkopen aan Holland en er een prutsrepubliekske van maken ![]() BELGIË AAN DE BELGEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben wij iets tegen Nederland of tegen de Benelux? Neen, natuurlijk niet.
Wij vinden het alleen onmenselijk om het Koningshuis af te schaffen als de meerderheid achter de Monarchie staat, ons land aan Holland te geven als amper 1 procent daar voor is, en om onze symbolen gewoon af te geven omdat de Hollanders dat willen. Verdere samenwerking in Benelux-verband kan en mag, maar België is en blijft ons Vaderland, en Albert II blijft onze Vorst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 december 2004 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het helemaal niet antidemocratisch om voorstander te zijn van de republiek. Wel zou dat het geval zijn wanneer ik het wil opleggen aan een meerderheid die een andere opvatting heeft. Daarom heeft het Vlaams Belang/Blok altijd gesteld dat hierover een volksraadpleging moet worden georganiseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal Europa een federatie worden, en het is twijfelachtig of die federatie een monarchie zal zijn. Dan zal het de koningshuizen net zo vergaan als die van de deelstaten van Duitsland in 1871. Dus ja: Europa zal dat doen...
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
gaat u nu anders kijken naar uw antwerpse voorzitter kim roovers die het koningshuis, uw vlag en uw volkslied WEL wil opgeven voor het bekomen van een unitaire benelux staat? |
|
![]() |
![]() |