Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2004, 22:47   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Arrogantie staat niet bepaald gelijk aan volwassenheid. Wat dat betreft heb je nog een hele weg af te leggen voor je een lange broek mag gaan dragen...
Dat heb je netjes op tijd aangepast. Ik had ondertussen al op het driehoekje geduwd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 22:47   #82
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Op de man spelen, daar weet jij ALLES van, nietwaar, Knuppel? Iedere keer als jij meent tegenover mij een opmerking te moeten maken, is het op de man en nooit over het onderwerp waarover het in het topic gaat. Ook hier doe je weer precies hetzelfde en heb je zelfs nog de gore moed om MIJ te komen beschuldigen op de man te spelen.
Loop niet zo de vermoorde onschuld uit te hangen. Je laatste twee postings hebben niks met discussie te maken. Als je zelf zo geraakt zegt te zijn over persoonlijke aanvallen, begin er dan zelf niet mee.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 22:48   #83
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dat heb je netjes op tijd aangepast. Ik had ondertussen al op het driehoekje geduwd...
Ah, moest je het woordje SNOTAAP nog hebben? Is er blijkbaar afgevallen bij een correctie, maar op vriendelijk verzoek voeg ik het er wel even toe.

Spaar u de moeite iets te melden, ik heb uw twee laatste postings al even geleden gerapporteerd.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 29 december 2004 om 22:50.
Oud 29 december 2004, 22:50   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
als overtuigd Vlaamsnationalist heb ik meerdere kennissen en vrienden in Ierland, Baskenland, Duitsland, Nederland, Friesland, Wallonië (jawel), Griekenland, Hongarije, enz.
Citaat:
Wat ben je toch een onverbeterlijke opschepper, Van den Berghe... Denk je nu echt dat iemand onder de indruk is?
Oud 29 december 2004, 22:50   #85
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Wat zitten die Belzen hier eigenlijk te leuteren?
Nu kunnen ze juist tonen dat ze goede Belzen zijn door het oordeel van de meest gezaghebbende gerechtelijke instanties (i.c. Arbitragehof en RvS) na te leven...
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 22:52   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Loop niet zo de vermoorde onschuld uit te hangen. Je laatste twee postings hebben niks met discussie te maken. Als je zelf zo geraakt zegt te zijn over persoonlijke aanvallen, begin er dan zelf niet mee.
En hoe komt het dat die niets met het topic te maken hebben? Vergeet je gemakkelijkheidshalve even de persoonlijke aanval die je naar mij lanceerde? Als jij vindt dat je mij mag aanvallen, dan vind ik dat ik me mag verdedigen, zo simpel is dat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 22:54   #87
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

In deze thread staan al zoveel persoonlijke aanvallen, afkomstig van verschillende forummers, dat ik geen zin heb er in te beginnen knippen. Gelieve persoonlijke aanvallen bij ons te melden, in plaats van het spelletje mee te spelen. Het is hier geen peutertuin. Ofwel discussieren jullie als volwassen verder, ofwel gaat dit topic dicht.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:03   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tweetaligheid ja, ook voor de Vlamingen in Wallonië.
De Vlamingen deden nooit anders als ze naar Wallonië trokken dan tweetalig worden.

Waarom doen de Franstaligen dat NIET als ze naar Vlaanderen komen?
Oud 29 december 2004, 23:08   #89
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kan ik in Wallonie Nederlandstalige documenten eisen ?
Waar ligt Schaarbeek trouwens ?
Men aanvaard er overal probleemloos ingevulde Nederlandstalige documenten.
Men zegt "geen probleem nederlands,frans of duits zijn onze landstalen"
Blanco nederlandstalige blanco documenten hebben ze zelden op voorraad, waarschijnlijk ook geen personneel om deze op te stellen.
Men kan ofwel de franstalige documenten meenemen en thuis met een woordenboek of met franstalige hulp in vullen.
Maar men wordt ook steevast vriendelijk uitgenodigd door de desbetreffende dienst en men helpt u bij het invullen van het document.

U moet goed besseffen dat de Waalse ambtenaar zich in de eerste plaats ziet als een Belgische ambtenaar en zodoende ook in dienst staat van elke Belgische inwoner onafgezien van taal of huidskleur of nationaliteit
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:09   #90
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat die niets met het topic te maken hebben? Vergeet je gemakkelijkheidshalve even de persoonlijke aanval die je naar mij lanceerde? Als jij vindt dat je mij mag aanvallen, dan vind ik dat ik me mag verdedigen, zo simpel is dat.
Kijk, het principe van verdedigen is dat je eerst wordt aangevallen. Waar heb ik jou persoonlijk aangevallen die zo'n reactie rechtvaardigde?
Oud 29 december 2004, 23:12   #91
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

to@Knuppel : een grote meerderhaid van de franstaligen spreek het Nederlands in de Rand, maar ze hebben de recht om hun papieren in frans te krijgen, dat is niet een probleem, men zie dat in Linkebeek, als ze deze administratieve kleine werken kunnen doen en bewaren, waarom niet in de andere gemeenten met een nederlandstalige buurgemeester?

Laatst gewijzigd door djaap : 29 december 2004 om 23:16.
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:18   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
to@Knuppel : een grote meerderhaid van de franstaligen spreek het Nederlands in de Rand, maar ze hebben de recht om hun papieren in frans te krijgen, dat is niet een probleem, men zie dat in Linkebeek, als ze deze administratieve kleine werken kunnen doen en bewaren, waarom niet in de andere gemeenten met een nederlandstalige buurgemeester?
Tja, waarom niet een heel Franstalig Belgique met Franstalige burgemeesters Nederlandse papieren aanvragen?
Oud 29 december 2004, 23:22   #93
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

en waarom niet een tweetalige België in plaats van je nationalistische ideën?

papieren in het frans geven is niet het probleem voor de nationalisten, maar wel een Franstalig die z'n moedertaal spreek in Vlaanderen te vinden.. "pure Vlaanderen"...onzin.
Oud 29 december 2004, 23:28   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en waarom niet een tweetalige België in plaats van je nationalistische ideën?

papieren in het frans geven is niet het probleem voor de nationalisten, maar wel een Franstalig die z'n moedertaal spreek in Vlaanderen te vinden.. "pure Vlaanderen"...onzin.

Papieren in het Nederlands zijn dus wél degelijk problemen in Wallonië want de Vlamingen leren er zonder uitzondering de taal van de streek als ze er gaan wonen.

Jouw tweetalige Belgique bestaat dus enkel in ...
Vlaanderen!

Van 'nationalistische ideeën' gesproken...
Oud 29 december 2004, 23:34   #95
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

nee, ze vragen niet hun papieren in het Nederlands want ze hebben niet deze mogelijkheid. maar dat zou het geval zijn als dat mogelijk was. en Vlamingen in Wallonië zijn niet zo talrijk in plaats van de Franstaligen in de Rand, dus dat maakt geen lawaai. er zijn zoals ik zegde geen grote nederlandstalige stad naast de taalgrens (behalve Kortrijk, maar Moeskroen is een faciliteitgemeent), dus geen rand met nederlandstaligen die daarover gaan wonen, zoals dat is het geval in Brussel met vooral Franstaligen in de stad die in de rand gaan leven. begrijp je ?
Oud 29 december 2004, 23:34   #96
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca
In deze thread staan al zoveel persoonlijke aanvallen, afkomstig van verschillende forummers, dat ik geen zin heb er in te beginnen knippen. Gelieve persoonlijke aanvallen bij ons te melden, in plaats van het spelletje mee te spelen. Het is hier geen peutertuin. Ofwel discussieren jullie als volwassen verder, ofwel gaat dit topic dicht.
Klaar en duidelijk en in het Vlaams!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:38   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, ze vragen niet hun papieren in het Nederlands want ze hebben niet deze mogelijkheid. maar dat zou het geval zijn als dat mogelijk was. en Vlamingen in Wallonië zijn niet zo talrijk in plaats van de Franstaligen in de Rand, dus dat maakt geen lawaai. er zijn zoals ik zegde geen grote nederlandstalige stad naast de taalgrens (behalve Kortrijk, maar Moeskroen is een faciliteitgemeent), dus geen rand met nederlandstaligen die daarover gaan wonen, zoals dat is het geval in Brussel met vooral Franstaligen in de stad die in de rand gaan leven. begrijp je ?
Het enige dat ik ervan snap is dat de vele Vlamingen die ooit naar Wallonië trokken onmiddelijk Frans leerden inplaats van lawaai te maken zoals de Franstaligen in Vlaanderen.
Oud 29 december 2004, 23:39   #98
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Klaar en duidelijk en in het Vlaams!
ja, en dat is niet een probleem om dat te begrijpen voor positieve franstaligen, zoals me.. 8) opschepper? nee, alleen een voorbeeld dat veel franstaligen Nederlands spreken of willen spreken. maar ze willen ook hun moedertaal houden.
Oud 29 december 2004, 23:42   #99
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Maar natuurlijk, al dat Vlaams-nationaal gedoe was misschien goed 50 jaar geleden, maar in 2004 hebben we wel wat anders te doen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:46   #100
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het enige dat ik ervan snap is dat de vele Vlamingen die ooit naar Wallonië trokken onmiddelijk Frans leerden inplaats van lawaai te maken zoals de Franstaligen in Vlaanderen.
toen ze niet talrijk zijn (een familie bv) maken ze geen lawaai, ja, maar als ze samen 1500 in dezelfde dorp zijn, dat is mogelijk maar dat bestaat niet.. er is geen massieve immigratie van Vlamaingen naar Wallonië in de zelfde steden, dorpen.
100 jaar geleden ja, toen het frans de enige officiele taal in België was, en de vlaamse beweging gelijk had. ze konden niet hun moedertaal in Wallonië (en in Vlaanderen) spreken, dat was onjuist maar dat is niet een reden om dezelfde fout nog eens te maken.
flaminganten zeggen dat de belgicisten zoals tijdens de "Belgique �* papa" denken, je opvatting is gelijk...

Laatst gewijzigd door djaap : 29 december 2004 om 23:47.
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be