Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2023, 12:10   #81
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het moet zijn dat je interesse eerder ligt op vlak van gelijk halen "ergens" dan in het onderwerp.
Het is net door moeite te doen, dat je de realiteit dichter nadert. Maar sommigen weigeren die realiteit te erkennen, dat is geen "principe" maar halsstarrige ontkenning, waar dan een motief achter zit dat minder fraai oogt, en dus niet voor publiceren vatbaar.
Wat ontken ik zoal ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:11   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Waar het op neerkomt is dat Rusland de Krim moet behouden om nog een grootmacht te blijven
Europa moet Sint Petersburg hebben om een grootmacht te blijven, zeker met de klimaatsverandering hebben we zo beter toegang tot de Arctische zee.

Als "ik heb het nodig om een grootmacht te zijn" een excuus is om het rechtmatig mogen te hebben en iedereen U laat te doen, dan gaat er nogal wat gebeuren.

Frankrijk heeft een deel van Afrika nodig voor zijn kerncentrales. Het westen heeft de oliegebieden in het midden oosten nodig voor zijn transport. We hebben het stuk van Rusland nodig waar gas uitkomt. Ma foi, we gaan nogal wat kunnen opeisen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:30   #83
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat ontken ik zoal ?
De postbode steekt de belastingsaanslag in de bus van kiko.
Kiko: als er meer dan 1 brief in de bus zit doe ik de moeite niet meer om het eruit te halen zunne.
Eens zien of de belastingsDIENST content gaat zijn met zulk een ontkenning van ontvangst.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:36   #84
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Europa moet Sint Petersburg hebben om een grootmacht te blijven, zeker met de klimaatsverandering hebben we zo beter toegang tot de Arctische zee.

Als "ik heb het nodig om een grootmacht te zijn" een excuus is om het rechtmatig mogen te hebben en iedereen U laat te doen, dan gaat er nogal wat gebeuren.

Frankrijk heeft een deel van Afrika nodig voor zijn kerncentrales. Het westen heeft de oliegebieden in het midden oosten nodig voor zijn transport. We hebben het stuk van Rusland nodig waar gas uitkomt. Ma foi, we gaan nogal wat kunnen opeisen.
Europa moet je logtink hebben zeker met de klimaatsverandering zo hebben ze beter toegang tot je frigo met smakelijke dranken. Stel dat je Vladimir Van E heet, wat ga je dan doen, voor de deur van je frigo staan waken/eten/slapen of een afsluiting rond je logtink zetten en in hondenvoer investeren? Het is beter voor Vladimir om Rusland in Oekraine te verdedigen dan in Rusland. Ik heb dat nog ergens gelezen meen ik, zoek eens op auteur, patrickve was het, meen ik me herinneren. Ben wel nie zeker of ik de plaatsnamen just heb, met al dat geroezemoes hier.

En just ja, ook nog, je kunt ook iets kopen ipv in beslag te nemen, da werkt beter op de langere termijn.

Laatst gewijzigd door Erw : 24 juli 2023 om 12:38.
Oud 24 juli 2023, 12:40   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord, Rusland moet geen grootmacht zijn. Maar als de VS dergelijke oorlogen mag voeren dan mag Rusland dat ook, we hebben geen morele overmacht, integendeel, in onze oorlogen zijn veel meer doden gevallen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:49   #86
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord, Rusland moet geen grootmacht zijn. Maar als de VS dergelijke oorlogen mag voeren dan mag Rusland dat ook, we hebben geen morele overmacht, integendeel, in onze oorlogen zijn veel meer doden gevallen.
Je kunt toch zowel de Amerikaanse oorlogen als de Russische oorlogen veroordelen ? Ik kan dat probleemloos.

Alsof Rusland trouwens iets te leren heeft van Amerika wat betreft oorlog en verovering.
Oud 24 juli 2023, 13:28   #87
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

[quote=kiko;10207020]Je kunt toch zowel de Amerikaanse oorlogen als de Russische oorlogen veroordelen ? Ik kan dat probleemloos.
Stel dat een kind een korrel rijst naar je gooit.
Je reageert niet.
Nog een korrel.
Je reageert niet.
Een handvol.
Je schudt even.
De hele doos.
Je slaat die van je weg.
De bloempot in de gang.
Zie je het aankomen?
Iemand die blijft provoceren, en daarin steeds verder gaat, WIL, en ZAL KRIJGEN, oorlog.
Wat doe je dan, wat doe ik, ik kijk wie de provocateur was en wie zijn doel.
En DAN heb je basis om te veroordelen. Niet "geweld", "oorlog", op zich, alsof het uit het niks kwam floepen.
Dat is zo een beetje het probleem in heel dit forumonderdeel. Velen ageren alsof de wereld begon te bestaan in 2020.

Citaat:
Alsof Rusland trouwens iets te leren heeft van Amerika wat betreft oorlog en verovering.
In WOII hebben ze al veel geleerd ja.
Een leger van gedwongenen onder befehl van Stalin pluimstrijkers en corrupt als ze waren geld in roze balletten ipv modernisering staken, tegenover de Duitse ervaren oorlogsmachine die op enkele jaren tijd uit het niets was opgebouwd, met de nieuwst ontdekte/bedachte materialen en technologieen en strategieen.
Pas toen Stalin zijn gemakkelijke zetel bedreigd zag, na enorme verliezen dus, begon ie andere prioriteiten te stellen dan zijn roze balletten.
En zijn pluimstrijkers te vervangen door competenten op militair ipv rozeballet vlak.
En inderdaad, Rusland had iets te leren, en ze hebben geleerd, net als toen. De vraag nu is of het Westblok ook iets zal leren, of dit tot extremis drijven en de lantaarnpalen die ze met hun remote hadden uitgezet zèlf ter plekke gaan verlichten.
Oud 24 juli 2023, 13:49   #88
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

[quote=Erw;10207064]
Citaat:
Je kunt toch zowel de Amerikaanse oorlogen als de Russische oorlogen veroordelen ? Ik kan dat probleemloos.
Je reageert niet.
Nog een korrel.
Je reageert niet.
Een handvol.
Je schudt even.
De hele doos.
Je slaat die van je weg.
De bloempot in de gang.
Zie je het aankomen?
Iemand die blijft provoceren, en daarin steeds verder gaat, WIL, en ZAL KRIJGEN, oorlog.
Wat doe je dan, wat doe ik, ik kijk wie de provocateur was en wie zijn doel.
En DAN heb je basis om te veroordelen. Niet "geweld", "oorlog", op zich, alsof het uit het niks kwam floepen.
Dat is zo een beetje het probleem in heel dit forumonderdeel. Velen ageren alsof de wereld begon te bestaan in 2020.
Jij slikt dus die nonsens dat Rusland, het grootste land ter wereld met naar eigen zeggen het beste leger en ook nog eens voorzien van nucleaire aanvalswapens, "bedreigd" werd.

Ik niet, zo simpel is het.

Door wie werden ze trouwens bedreigd, en hoe uitte die bedreiging zich concreet ? Ik heb dat al meerdere keren gevraagd, maar ik krijg daar nooit een concreet antwoord op. Dat is omdat een dergelijk antwoord niet bestaat.

Zoals al tot in den treure herhaald, zijn dat gewoon doorzichtige voorwendsels om de expansiedrift van Rusland wat mooier voor te stellen. Maar het blijft een brutale invasie van een onafhankelijk land, en er is geen reden om aan te nemen dat Rusland het bij Oekraïne zal houden.
Oud 24 juli 2023, 13:56   #89
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je reageert niet.
Nog een korrel.
Je reageert niet.
Een handvol.
Je schudt even.
De hele doos.
Je slaat die van je weg.
De bloempot in de gang.
Zie je het aankomen?
Wat doe je dan,
Als je een Duitse politieker bent, dan reageer je hierop door jezelf op vlak van energie zo veel mogelijk afhankelijk te maken van dat kind.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 24 juli 2023 om 13:57.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 13:57   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard mag Rusland dat ook. Als Rusland kontent is met hoe het gaat, is dat prima voor hen he.

Het gaat hier niet over "mogen". Je mag wat je kan doen he. Het gaat hier over het huilie huilie dat Rusland dat "wel moest" en dat wij "Rusland gedwongen zouden hebben in een laatste vlaag van zelfverdediging" en zo. Dat is gewoon zever in pakskes. Rusland was gewoon begonnen aan het heroveren van de vroegere Soviet invloedsfeer, en aangezien een deel van Europa daar deel van uit maakt, is het in ons voordeel om het Rusland moeilijk te maken bij zijn invasiedrang, zodat ze ermee stoppen voor ze bij ons zitten.
Oud 24 juli 2023, 14:00   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door wie werden ze trouwens bedreigd, en hoe uitte die bedreiging zich concreet ? Ik heb dat al meerdere keren gevraagd, maar ik krijg daar nooit een concreet antwoord op. Dat is omdat een dergelijk antwoord niet bestaat.
Tomm gaf daar het perfecte antwoord op: wie het waagt Rusland militair binnen te vallen krijgt een regen van kernbommen op zijn kop, dus geen kat riskeert dat. Meer nog, de grootste bedreiging was de hersendode NATO.

Inderdaad is het lulkoek dat Rusland bedreigd werd. Het enige wat bedreigd werd, was de mogelijkheid van Rusland om gemakkelijker terug Europa binnen te vallen.

Het is eigenaardig dat in de zomer van 2021, de zotte Vladimir min of meer stelde dat hij de invloedsfeer van de Soviet unie wilde herstellen, en dat men verhaaltjes gelooft over dat Rusland op het punt stond van een zware westerse invasie te ondergaan die het net op het nippertje kon afslaan in Oekraine.
Oud 24 juli 2023, 14:04   #92
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Als je een Duitse politieker bent, dan reageer je hierop door jezelf op vlak van energie zo veel mogelijk afhankelijk te maken van dat kind.
En de brave Belgen zijn Mutti gevolgd in de groene waanzin.
Oud 24 juli 2023, 14:11   #93
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tomm gaf daar het perfecte antwoord op: wie het waagt Rusland militair binnen te vallen krijgt een regen van kernbommen op zijn kop, dus geen kat riskeert dat. Meer nog, de grootste bedreiging was de hersendode NATO.
Met dank aan Poetin om de NAVO te reanimeren. Indien Rusland zich de laatste decennia als een goede, betrouwbare buur had gedragen, telde de NAVO nu nog twee man en een paardenkop.

Maar door het agressieve gedrag van Rusland zijn meer landen geïnteresseerd in een lidmaatschap.
Oud 24 juli 2023, 14:18   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dank aan Poetin om de NAVO te reanimeren. Indien Rusland zich de laatste decennia als een goede, betrouwbare buur had gedragen, telde de NAVO nu nog twee man en een paardenkop.

Maar door het agressieve gedrag van Rusland zijn meer landen geïnteresseerd in een lidmaatschap.
Inderdaad. Ge zou bijna denken dat Putin een handpop is van het westers militair-industrieel complex (nr 10, Bach, tomm: hint hint hint ).
Oud 24 juli 2023, 15:16   #95
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wij vechten samen met de Amerikanen, bombardeerden mee op Libië en Syrië zonder grondige reden behalve dan IS die ontstaan is door de Amerikaanse oorlog op Irak.

We konden ons uit die oorlog onderhandeld hebben, zeker nadat ze weggedreven waren rond Kiev. Maar nee, wapens leveren met de Amerikanen (weeral) en na 500.000 doden nog steeds op dezelfde positie zitten.

Kritiek hebben op de Amerikanen = kritiek hebben op onze wapenleveringen en het aanwakkeren van deze oorlog. Het gaat niet op om met het belerend vingertje te zwaaien naar de VS om dan zelf lustig mee te doen.

Oekraïne bestond niet in deze vorm tijdens de Sovjets of daarvoor, dat is een stomme fout die in 1992 is gemaakt en in 2014 onder leiding van de VS nog veel groter werd. We moeten dit onder ogen willen zien en niet uitsluitend de schuld bij de Russen willen steken.

De VS heeft aangestuurd op deze oorlog (ze waren het Oekraïense leger hier al 8 jaar op aan het trainen) en hebben die ook gekregen. Er is minstens gedeelde schuld maar de EU heeft kant gekozen, dat maakt dat ook wij verantwoordelijk zijn.
Oud 24 juli 2023, 15:21   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij vechten samen met de Amerikanen, bombardeerden mee op Libië en Syrië zonder grondige reden behalve dan IS die ontstaan is door de Amerikaanse oorlog op Irak.
Dat waren stommiteiten, zoals zo vaak met de Amerikanen: eraan beginnen en niet alles uitroeien zoals het hoort, dat is om ambras vragen. Met onze kolonien was het van 't zelfde.
Oud 24 juli 2023, 15:21   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zeg je nadat de VS en wij Syrië, Libië en Irak hebben plat gelegd, Iran stond nog op het lijstje en Yemen is nog steeds bezig. En braaf dat we zijn, zo braaf.

Maar ja, dat zijn negers en Arabieren, geen blanken. Ik begrijp dat wel.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 juli 2023 om 15:22.
Oud 24 juli 2023, 15:22   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We konden ons uit die oorlog onderhandeld hebben, zeker nadat ze weggedreven waren rond Kiev. Maar nee, wapens leveren met de Amerikanen (weeral) en na 500.000 doden nog steeds op dezelfde positie zitten.
Natuurljik niet. Het zou te gemakkelijk geweest zijn voor de Vladimir. Zijn goeiekoop invasieke zou gelukt zijn. Uitnodiging naar meer.
Oud 24 juli 2023, 15:23   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar de stommiteit is om ze niet helemaal af te maken, dan krijgt ge natuurlijk ambras.
Oud 24 juli 2023, 15:31   #100
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zeg je nadat de VS en wij Syrië, Libië en Irak hebben plat gelegd, Iran stond nog op het lijstje en Yemen is nog steeds bezig. En braaf dat we zijn, zo braaf.

.
Irak staat niet onder Amerikaans gezag.(zelfs niet pro- Amerikaans)
De Krim staat onder Russisch gezag.(pure veroveringsoorlog uit de goede oude tijd)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be