Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2025, 04:45   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nu gaat u mijns inziens iets te ver. Het VK zal de facto een soort Frankrijk en Duitsland worden qua invloed, maar hun oude privileges danwel uitzonderingen zijn ze kwijt.
En wat dat betreft, weet ik niet zeker of Remain mensen beseffen, dat als ze na de Brexit terug zouden keren, ze niet zo maar alle oude uitzonderingen terug zullen krijgen.
In de huidig gestructureerde EU,die nog altijd geen einddoel of beperkingen heeft gesteld aan zichzelf ,niet alleen geografisch maar ook in hoever ze willen gaan met integratie op alle vlakken,is er geen plaats voor het VK....

Zelfs EU-adept Kelt wordt steeds geirriteerder over de concentratie van regelgeving op "Brussels" niveau,terwijl de landen dan zelf de veroorzaakte shit moeten opkuisen.
Migratie is HET voorbeeld...
Gevallen als "Hongarije" ontstaan niet uit de ijle lucht zoals ook bij het VK overheen de decennia de oranje lampen nooit uit geweest zijn....

Anderszijds ondervindt het VK al enkele jaren in zijn eigen geografische zone ("Westelijke Europa") wat de VS al aan het ondervinden is op wereldschaal.....Je snijdt niet zomaar relaties door om dan te verwachten dat alles in orde gaat zijn en de rest van de wereld zich gaat accomoderen aan uw eisen.......

Het is een louterend proces voor zowel de EU als het VK....Tenslotte verloor de Eu in een klap meer dan 20% van zijn economische kracht en een groot percentage van zijn geopolitieke invloed met het vetrek van de Britten,en omgekeerd zitten de Britten economisch wel in diepe en structurele economische sh*t."Britain in the World" is blijkbaar toch niet zulk sterk merk behalve bij de illegale migranten....

En voor ons,de bewoners van de Westelijke rand van de EU(de Noord-Fransen,de Nederlandstaligen,de Denen....),is dat allemaal nog steeds een beetje pijnlijk om zien.....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2025 om 04:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 04:58   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat u mijns inziens iets te ver. Het VK zal de facto een soort Frankrijk en Duitsland worden qua invloed, maar hun oude privileges danwel uitzonderingen zijn ze kwijt.
En wat dat betreft, weet ik niet zeker of Remain mensen beseffen, dat als ze na de Brexit terug zouden keren, ze niet zo maar alle oude uitzonderingen terug zullen krijgen.
Ik denk dat Dadee bedoelde dat de Britten een beetje zoals de Zwitsers en Noren en zo BUITEN de EU meer en meer overeenkomsten gaan hebben die de EU regels zullen volgen maar geen lid zullen zijn van de EU en dus over die regels niks te zeggen hebben.

Dat is inderdaad niet slecht: zij nemen van de EU wat ze willen (of moeten), maar ze beslissen niet over WAT dat precies is want ze maken geen deel uit van het beslissingsproces.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 05:01   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Migratie is HET voorbeeld...
Gevallen als "Hongarije" ontstaan niet uit de ijle lucht zoals ook bij het VK overheen de decennia de oranje lampen nooit uit geweest zijn....
Het is natuurlijk zo dat als iedereen die het "progressieve" van de EU niet wil hebben, dat niet BINNEN de EU wil veranderen, maar het dan maar afbolt of op zichzelf plooit, de EU zelf altijd met het progressieve zal blijven zitten, he.
De EU is niet zomaar "progressief". Het is omdat de individuela nationale politieken die progressief zijn, zich meer in de EU manifesteren dan de andere, die zich niet enkel anti progressief manifesteren, maar ook anti EU. De EU neemt de kleur aan die men het geeft. Het is tenslotte een administratieve structuur. Wie minder "EU" georienteerd is zal ook zijn politieke visies minder in de EU opleggen, en ze er dus ook minder in terugvinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 07:45   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk verafstoot, die mee verantwoordelijk is voor deze fuckup is uit the picture en er kan nu wel serieus doorgesproken worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 09:08   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat Dadee bedoelde dat de Britten een beetje zoals de Zwitsers en Noren en zo BUITEN de EU meer en meer overeenkomsten gaan hebben die de EU regels zullen volgen maar geen lid zullen zijn van de EU en dus over die regels niks te zeggen hebben.

Dat is inderdaad niet slecht: zij nemen van de EU wat ze willen (of moeten), maar ze beslissen niet over WAT dat precies is want ze maken geen deel uit van het beslissingsproces.
Klopt, eigenlijk zijn ze met dat verdrag terug bij de EU en de Brexiteers hebben dat niet door/doen alsof. Er is officieel ook geen gezichtsverlies.

Maar hun privilegies en inspraak zijn ze kwijt.
Oud 20 mei 2025, 22:35   #86
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Klopt, eigenlijk zijn ze met dat verdrag terug bij de EU en de Brexiteers hebben dat niet door/doen alsof. Er is officieel ook geen gezichtsverlies.

Maar hun privilegies en inspraak zijn ze kwijt.
Er zijn ook Britten, die gewoon terug lid van de EU wensen te worden. Een aantal van hen, denkt dat ze dan gewoon hun oude privileges zomaar terug kunnen krijgen, maar soit.
Een verdrag zoals nu tussen het VK en de EU is momenteel het meest realistisch. Zeker het Britse en Europese bedrijfsleven wil een meer werkzame situatie.
Iets wat politiek kort na de Brexit gewoon niet bespreekbaar was. Maar ook nu is nog maar de vraag hoe lang dit duurt, de huidige partij van Farage, Reform UK is groeiende.
Oud 21 mei 2025, 11:19   #87
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen...

Wie al wat ouder is beseft wel dat de Britten,speciaal de Engelsen,gewoon niet in de EU thuishoren en er nooit in thuis gehoord hebben.
Dat is geen verwijt,dat is gewoon een vaststelling na hun decennialange lidmaatschap.

Met Oekraine er bij gaan we nog wat meemaken......één probleem is weg,één probleem komt er bij...

Ik zie ook dat de eventuele Turkse toetreding NIET van de baan is () en dat er zelfs in Armenie en Georgie vrij sterk verlangen is toe te treden....niet-Europese volkeren staan dus te trappelen,en tienduizenden per jaar komen zelfs met bootjes aan om te gaan deel uitmaken van de EU....

De EU is op weg een "gevangenis der volkeren" zijn.....Een soort modernistische versie van wat ooit het Ottomaanse- en het Oostenrijkse ,en tegenwoordig het Russische Rijk waren en zijn....

Ongeacht of "Rijken",in hun tijd en plaats ,het goed meenden met hun bevolking,zelfs als het economisch profijtig was,gaan "Rijken" die buiten een zekere natuurlijke evolutie groeien er uiteindelijk aan......

Ik ben eerder voorstander van de komplete stopzetting van de INTEGRATIE van de EU,en een beredeneerde omschakeling,een reset feitelijk,terug naar een aantal modules naar EGKS model...Waarbij groepjes van landen voor bepaalde welbepaalde zaken zeer verregaand integreren,maar anderen daarvoor dan juist niet...

In zulke "overlappende invloedsferen" zal er ongetwijfeld wel overlapping zijn met het VK,speciaal voor ons,bewoners van de Westkant van de EU...

Doen we dat NIET,zoals onze huidige generatie bestuurderen denkt,dan ZULLEN we uiteenvallen......het is onhoudbaar aan het worden.We zien ook wel wat de "Duitse Leiding" ons gebracht heeft overigens.....

De systeemzwakte van de EU ....wordt wereldwijd al als ZWAKTE uitgebuit...Ze komen voor onze dinero's,NIET voor ons sociopoco gelul(kan je dat aan buitenstaanders nog verwijten eigenlijk,als je heel eerlijk bent?)...De EU ZAL niet versterken als geopolitieke macht omdat je een bende katten niet KUNT temmen als kudde.

In casu,en aanverwant aan de EU-problematiek,haal de VS uit de NATO en de NATO valt in ongeveer 15 minuten uit elkaar en zou door NIKS vervangen worden.....Na inmiddels MEER dan een halve eeuw is dat toch wel duidelijk niet?

Haal uw Venn-diagrammen maar uit voor het uittekenen van Kelts plannen....
Opmerken dat nogal wat landen bij de EU willen en het een gevangenis noemen vergt verdere uitleg.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 17:21   #88
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Opmerken dat nogal wat landen bij de EU willen en het een gevangenis noemen vergt verdere uitleg.
U quote een post van mij van voorzeker al 3 jaar terug....

Dingen zijn aan het veranderen IN de EU,en in het VK ook blijkbaar.Ik zou niet direct weten waarom .

Maar mijn voorkeur van toen naar een enigszins terugrollen van verdere "integratie" sta ik nog geheel voor....

En inderdaad...met Oekraine erbij,samen met hun spitsbroeders de Polen, gaan wij,de janetten, nog wat meemaken....ik juich het al toe....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2025 om 17:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 20:44   #89
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U quote een post van mij van voorzeker al 3 jaar terug....

Dingen zijn aan het veranderen IN de EU,en in het VK ook blijkbaar.Ik zou niet direct weten waarom .

Maar mijn voorkeur van toen naar een enigszins terugrollen van verdere "integratie" sta ik nog geheel voor....

En inderdaad...met Oekraine erbij,samen met hun spitsbroeders de Polen, gaan wij,de janetten, nog wat meemaken....ik juich het al toe....
Integratie is nochtans een voorwaarde voor bvb een sterke Europese defensie...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be