![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023 | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,56% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel mag men niet vergeten dat het VB nog steeds in een schutkring zit. Een blanco stem is het gewoon uit handen geven en daarna moet men wel akkoord gaan met waar andere stemmers wel op gestemd hebben. N-VA of dat een goede keuze is???? ![]() Staat u mij toe om daar mijn twijfels over te hebben. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 september 2023 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou wel interessant zijn dat forummers zeggen waarom ze op een partij stemmen.
Voor mij gaat het in de eerste plaats om de achterliggende ideologie. Liberalisme dus. Strikte scheiding van kerk en staat. Geen religioterie of theocratie. Persoonlijke vrijheid zolang je anderen niet schaadt. Pro abortus. Pro sex. Sex is good for you! Pro masturbatie. Pro vrouwenrechten. Tegen religieuze betutteling. … Dus bijvoorbeeld VB is een absolute no go voor mij omwille van hun religieuze affiliatie met extremistische moslim-ideologiën.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 september 2023 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet he. Het is een uniform totalitaire visie, met lichtjes andere accenten betreffende het op te leggen dogma. De essentie is in elk geval de totale controle van het individu en de afwezigheid van individualiteit. Enfin, toch in de wat karikaturale visie dat de extreem rechts genoemde partijen totalitair zouden zijn, wat enkel maar redelijk zeker is voor de extreem linkse partijen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2023 om 05:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is niet "wat werkt het beste" maar "wat wil je". Iets dat goed werkt, maar dat niet door de deelnemers gewenst is, is dat "beter" dan iets dat niet goed werkt, maar wel door de meesten gewenst is ? Heel veel mensen vinden dat zij aan anderen moeten opleggen hoe anderen moeten leven he, omdat zoiets hen toelaat hun eigen leven georganiseerd te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het probleem met het liberale kader is dat er nog heel veel reglementaire ruimte is binnen dat kader. Hoe worden daar de dingen beslist ? In tegenstelling tot wat men naief kan denken, is het minimalistische liberale kader geconfronteerd met een aantal problemen dat het niet in zo een kader kan oplossen. Ik zal U een simpel voorbeeld geven: immigratie. Is het "liberaal" of niet van migratie gewoon vrij toe te laten ? Mogen migranten die van elders komen met gelijk welke attitude zich vrij installeren zonder beperkingen ? A priori zou je denken dat een liberaal principe zegt: "ja, natuurlijk, ze zijn vrij he". Er zijn dan uiteraard ook geen uitkeringen of wat dan ook, die mensen zijn vrij om zich hier in een kartonnen doos komen te installeren met miljoenen als ze dat willen. Maar je begrijpt goed dat als zich dat echt voordoet, het propere ideaal van brave burgers die geweldloos hun liberale activiteiten doorvoeren, een beetje in de war zal gebracht worden door al die agressieve bedelaars, die lijken op straat, die vechtpartijen en wat weet ik allemaal die de echte resultaten zijn van een massa immigratie. Wat moet die liberale minimalistische overheid nu doen ? Toelaten dat hier met de vleet gemoord, gestolen, gevochten, verkracht, vernietigd.... wordt door de miljoenen vrij binnengelaten migranten ? Of: 1) die mensen "aanvankelijk toch maar helpen" ? En dus enorm veel sociale uitgaven beginnen te hebben en hogere en hogere fiscale druk ? 2) meer en meer politie en meer en meer repressieve middelen invoeren, en dus toch een hogere en hogere belasting op de vrije economie invoeren ? Een halve politiestaat, of een Apartheid ? 3) eigen burgers meer en meer toelaten om het "recht in eigen handen" te nemen ? 4) migratie verbieden en dus ingaan tegen het aanvankelijk evidente liberale "vrijheidsprincipe" ? Maar welke ingewikkelde regels gaan dan toch nog beperkte immigratie toelaten ? Of worden wij dan een totaal afgesloten land van de buitenwereld ? Met welke middelen ? En hoe kiezen we nu tussen die opties ? Gaan we democratisch te werk en wordt het de keuze van de meerderheid van het volk ? Of gaat een clubje aristocraten daar over beslissen ? En hoe weten we of dat clubje aristocraten in de belangen van het volk beslist, en niet in hun eigen verdoken voordelen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2023 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch evident dat zoiets een eigen spreidstand wil oplossen, van enerzijds het geloof dat het volk dom is, en dat een aristocratie "weet wat goed is en bekwaam is om te besturen" enerzijds, maar dat zoiets zeggen botst tegen uw indoctrinatie dat er toch ergens iets "democratisch" moet zijn en dat men het volk moet laten kiezen, maar het is te dom, nee ? Hoe kan men nu hopen dat uw wensen beter uitgedrukt worden door representatie dan door uw wensen direct uit te drukken ? Wie gaat "door U aangeduid" beter aangeven wat de meerderheidswens is, dan de directe uitdrukking van die meerderheidswens ? Representatie was aanvankelijk een PRAKTISCHE BENADERING van de directe democratie omdat het waarnemen van de meerderheidskeuze PRAKTISCH niet gemakkelijk was, he, en men een truuk wilde voorstellen die daar een benadering van gaf: het parlement. Het parlement is niet "een raad van wijzen" he. Het is bedoeld als een benadering van wat de meerderheidswens in de bevolking is ten aanzien van een zeker wetsvoorstel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld, mocht jij een onafhankelijk Vlaanderen willen, ga je dan voor N-VA stemmen ? Of geloof je nooit een snars dat die gasten ooit iets in die richting gaan doen ? Met het lijstje dat je aangeeft begrijp je toch goed dat elke partij die zich kant tegen elke vorm van genocide ten aanzien van moslims, radikaal, puur uit moedwilligheid en zonder de minste vorm van soepelheid en pragmatisme, al die bovenstaande wensen serieus in gevaar brengt omdat ze meewerken aan het komende Kalifaat waar je natuurlijk zal kunnen fluiten naar uw bovenstaande dingen he. Het is dus niet omdat die partijen DOEN ALSOF ze achter die ideologie staan die jij daar leuk vindt, dat ze die IN DE PRAKTIJK niet enorm tegenwerken door het Kalifaat te helpen installeren he. Ironisch genoeg is dus het VB de enige partij die een klein beetje in de richting gaat van het verdedigen van die waarden die je daar opsomt he. En al die die een groot bakkes daarover opzetten, dat aan een ijltempo aan het vernietigen zijn. Hoewel het VB zelf ook veel te terughoudend is en maar prutsjes voorstelt die in de praktijk de dag van vandaag niet meer gaan helpen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2023 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ik werd op de vingers getikt door de moderatie omdat ik de term “op de vingers getikt” had gebruikt, waarmee ik zou impliceren dat de moderatie mij in het verleden had aangesproken over anoniems/publieke polls, wat uiteraard niet het geval is. (I kid you not)
Ik wou het daarom maar even expliciteren hier, zodat mensen niet onterecht gaan denken dat de moderatie mensen op de vingers tikt voor het starten van anonieme/publieke polls…
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verkies toch liever representatief omdat voor vele thema’s waarover ik zou moeten stemmen, je alle nuances moet begrijpen, wat tijd kost om in te werken. Wil ik me niet mee bezig houden. Dan geef ik liever een “volmacht” aan iemand die ik vetrouw die dat allemaal deftig gaat uitzoeken.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijke kwestie: zover zou mijn vetrouwen in andere mensen toch niet meer gaan.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2023 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij weten ook dat ik de volmachten moet doorgeven aan anderen. Let op! Ik ga er niet actief achter aan. Mensen contacteren mij spontaan hiervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen, dat principe van volmacht, op een georganiseerde manier, dat is de facto representatieve democratie
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Vooruit is toch totaal niet ideologisch liberaal. Voor Vooruit is de oplossing voor elk probleem Meer Staat!, voor de (echte) liberaal is het antwoord vaak net Meer Vrijheid!
Nu nog een liberale partij vinden in BE… ![]()