Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2024, 12:31   #81
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nazis dansen op het graf van een ander. Die mentaliteit. In deze draad terug te vinden.
Je bedoelt deze die dansten als Trump niet won?

Nazies zijn wel meer dan dat hoop ik.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 13:03   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zalig

Men moet het de Joden nageven, ze zijn efficient. Zelfs de begrafenis maakt deel uit van het systeem. Mooi !
Nu nog automatiseren.

Ge komt toe in uw bunker in Tel Aviv en start uw Dozer op in Gazza.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 13:40   #83
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet even te vermelden dat de andere partij gesteund wordt door een coalitie die meer mankracht ten velde kan brengen. En dat maar een paar keer geprobeerd heeft (gaat weer te lang geleden zijn zeker?)
Het heeft geen waarde om dat te vermelden.

Citaat:
Wees blij dat Israël nog iets doorliet. Anders hadden Hamas en soortgelijken geen tunnels kunnen bouwen, raketten en nog vele andere wapens fabriceren en importeren
Moeten ze dat van U? Van mij niet.
Alsof dat dat nieuw is in oorlogsvoering. Och ja, te lang geleden voor u.
nieuw is wel dat sommigen van ons een probleem hebben met het oude oorlog voeren.

Citaat:
Slechts 10 000 kinderen, in een omgeving waar meer dan de helft kinderen zijn. Die Israëli doen nogal wat moeite om geen kinderen te raken dan.
In zo weinig tijd zo veel kinderen vermoorden is het record van deze eeuw!
Citaat:
Het is al oorlog sinds de blunder van de VN in 1948...
Dat was inderdaad een blunder.

Citaat:
Alsof het voor 2005 beter was, dan kwamen er ook regelmatig stukken Israëli en Palestijn uit bus en pizzaria gespoten.
Ook toen was er immers al bezetting.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 13:42   #84
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We zijn het vaak eens, Bach. Maar de moslims hebben het echt niet zo goed voor met ons dan wij met hen.
Er is geen sprake van reciprociteit.
'we' the good guys, yea right.
Oud 3 januari 2024, 13:44   #85
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad in een notendop waar het op neerkomt in de epistels van Bach, Atmosphere en hun “fellow travellers”. In feite is elke discussie met dergelijke (echte of nep-) moslims volstrekt zinloos. Deze mensen zijn “islamitisch gefossiliseerd”.
fuck islam , ik heb er geen reet mee van doen.
Oud 3 januari 2024, 13:46   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het heeft geen waarde om dat te vermelden.
Vrij vertaalt. Het komt u niet goed uit,
Citaat:
nieuw is wel dat sommigen van ons een probleem hebben met het oude oorlog voeren.
Tja, ik heb ook een probleem met oorlog in mijn tuin hoor. Maar een oorlog win je, of verlies je, in beide gevallen is het probleem wel weg.
Maar overal waar "tussenoplossingen" en soortgelijke bricolage gebruikt wordt, blijft het conflict gewoon aanslepen.
Citaat:
In zo weinig tijd zo veel kinderen vermoorden is het record van deze eeuw!
De misrekening van de eeuw. Gazaanse kindjes zijn geen goed pantser.
Citaat:
Dat was inderdaad een blunder.
Nu is de vraag, was het een blunder toe te geven aan Joodse terroristen, of was het een blunder niet hard te kloppen op de arabische Liga, die vanaf moment 1 de VN uitlachte (en ferm op hun bakkes kregen van die joose terroristen)
Oud 3 januari 2024, 15:53   #87
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'we' the good guys, yea right.
DAT heb ik niet gezegd.

Is minder slecht ook goed? Letterlijk of figuurlijk, of is minder slecht gewoon "minder slecht?"

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 15:54.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 16:36   #88
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Extremist

Citaat:
Kortom, als men geen Putin lover is, als men niet walgt van "het westen" , en als men geen Joden hater en geen moslim lover is, dan is men een "extremist".
Dan begrijpt men niet wat het woord extremist betekent.
Een extremist is iemand die een bepaalde gezindheid aanhangt en daarin op bepaalde onderwerpen verder gaat (extremer) dan de vastgestelde leer. Men kan extremistische joden, islamieten, katholieken en communisten onderscheiden die de officiële ideologie (willen) wijzigen door deze strenger of vrijer te maken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 16:56   #89
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een extremist is iemand die een bepaalde gezindheid aanhangt en daarin op bepaalde onderwerpen verder gaat (extremer) dan de vastgestelde leer. Men kan extremistische joden, islamieten, katholieken en communisten onderscheiden die de officiële ideologie (willen) wijzigen door deze strenger of vrijer te maken.
Ik denk dat patrickve best begrijpt wat het predicaat "extremist" betekent, want, voor zover een genocidair zijn op zich al niet extreem is, is hij een extreme genocidair.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 16:56.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 17:03   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat patrickve best begrijpt wat het predicaat "extremist" betekent, want, voor zover een genocidair zijn op zich al niet extreem is, is hij een extreme genocidair.
Dan ben ik ook extremist. Joepie....
Oud 3 januari 2024, 17:50   #91
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Genocidaal extremisme.

Citaat:
Genocidair zijn ken ik niet als gezindheid of ideologie. De echte genocidair zou bij zichzelf moeten beginnen en dan is hij suïcidaal. In ruimere zin kan iemand dan genocidaal zijn en op dat gebied ook nog geniaal.

Maar goed. Ik zie de uitlatingen van P.V. in dat kader als hyperbool, een sterke overdrijving met komische of ironische intentie, om een lastige kwestie belachelijk voor te stellen en zo wat van de spanning in het onderwerp weg te nemen. Zoiets als 'herhaling voor nadruk' en 'metaforen' in je tekst gebruiken. Zelf hou ik niet van een grove overdrijving en bij dit onderwerp helemaal niet. Het nodigt ook anderen uit om de lolbroek uit te hangen. Maar ik geef toe, het prikkelt de opponent om met een serieus antwoord als oplossing te komen. En dat is hier het grote probleem. Welke rechtsbeginselen, welk internationaal humanitair wetboek en filosofie kan een beide parijen overtuigen van een rechtvaardige oplossing?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 22:47   #92
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u kunt zien in de reactie van uw opponent maken uw veeeeele woorden geen indruk en verschil. Ga dan argumenteren met weinig woorden, kernachtig, en niet op de man, of negeer hem. Bach is geen kwade pier. Hij heeft geen oplossing en dat zit hem duidelijk dwars. Maar hij is ook niet verantwoordelijk. U en ik ook niet. Wat ons rest is een poging tot nuchtere analyse van de kwestie. Koel en afstandelijk.
Ik krijg eerder de indruk dat hij bang is om eerlijk en inhoudelijk op mijn stelling in te gaan. Ik ken Bach niet persoonlijk, dus kan ik ook geen conclusie trekken of hij een goede of kwade pier is. Niemand heeft een oplossing over dit conflict, maar dan zomaar feiten door de strot proberen te dwingen, en al wie het waagt tegen te spreken is een nazi, dat lijkt serieus op een absolutistisch patroon. "Ik heb de waarheid in pacht, punt aan de lijn". Zo discussieert men niet.

Over het emotionele: de heer (ik neem aan dat het een heer is) Bach heeft mij en anderen meerdere keren op dit forum voor nazi uitgescholden, terwijl juist hij op de joden aan het schieten is. Qua persoonlijke aanval en kolossale hypocrisie kan dat tellen.

En een koele en afstandelijke analyse is in feite heel kort: Hamas en hun aanhang zijn de grens overgestoken, hebben op de brutaalste manier het zwijn uitgehangen en krijgen nu de rekening gepresenteerd.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 22:53   #93
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het eerder als een berekenende manier van analyseren: wat is in mijn belang, en wat niet. Wat mijn interessen ten goede komt, ondersteun ik, waar ik geen last van heb, kan me niet schelen, en waar ik wel last van heb, moet weg. Het geheel is nog vrij rationeel en logisch doorgedacht. Zijn sympathieen voor genocide komen voort uit de drang voor eigen voordeel en zelfbehoud. Noem het extreem rationeel berekenen. Zeker niet sympathiek voor iedereen, maar is extreme emotie dat wel?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2024, 06:17   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, extreem betekent dan "volledig coherent" zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2024, 06:19   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een extremist is iemand die een bepaalde gezindheid aanhangt en daarin op bepaalde onderwerpen verder gaat (extremer) dan de vastgestelde leer.
Wel, dan kan men als rationeel wezen ENKEL maar een extremist zijn he. Kan je bijvoorbeeld een niet-extremistische wiskundige zijn ? Dat is er een die verder gaat in de wiskundige logica dan de "vastgestelde" leer ? Ene die zo nu en dan een rekenfout maakt om geen extremist te zijn ?

Maar wat is de "vastgestelde" leer van iets, als men die zelf bepaalt ? Stel dat men een gematigde racist is, wat wil dat zeggen ? Iemand die negers kruisbrandt, maar nu en dan ook een die met een neger op restaurant gaat ?

Gematigd wil dus gewoon zeggen "niet altijd rationeel coherent met zijn principes" ?
Oud 4 januari 2024, 06:21   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 4 januari 2024, 06:29   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een citaat van Heinrich Himmler !

Waar ik in plaats van Germany, Israel geschreven heb.
Kijk, de reden waarom de nazi propaganda werkte, was dat ze HEEL LOGISCH WAS. Maar GESTEUND OP VALSE "FEITEN". Ik wist niet dat het van Himmler kwam, maar hij had daar natuurlijk GELIJK indien het JUIST was wat hij als feiten naar voren schoof.

Kortom, de Holocaust zou GERECHTVAARDIGD zijn indien de "feiten" die de nazi's de Joden in hun schoenen schoven, terecht waren. Gans het foutieve aan de holocaust is niet de exterminatie geweest an sich, maar de leugens over de basis feiten WAAROM ze dat moesten doen.

Nu is dat wel het verschil met de Palestijnen en Israel, waar de aangehaalde feiten terecht zijn: als Israel zich laat doen wordt het van de kaart geveegd door de Palestijnen, ze zeggen dat al openlijk 75 jaar lang. Mocht dat waar geweest zijn voor de Joden in Duitsland, dan had Himmler meer dan gelijk en dan was het hoog tijd om daar aan een holocaust te beginnen he. Trouwens, het doet ons wat aan vandaag denken natuurlijk ook. Het punt was natuurlijk dat - voor zover wij weten natuurlijk want alles is indirecte kennis omdat we die periode niet meemaakten - de Joden in werkelijkheid helemaal geen bedreiging voor Duitsland vormden. DIE verdraaiing van de feiten is de grote fout/wandaad van de nazi's. Niet de holocaust an sich. Het gegeven dat ze die op verkeerde nep-feiten hebben doorgevoerd.
Oud 4 januari 2024, 07:29   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd dat Atmosphere dat hardop durft te zeggen in't openbaar.
Oud 4 januari 2024, 08:52   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dat zo, misschien helemaal niet. Want we weten ook allemaal dat de islamitische gelovigen mogen liegen dat ze zwart zien, zolang het tegenover dhimmi’s is.
Oud 4 januari 2024, 08:57   #100
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Max Blumenthal vat de realiteit kort en bondig samen vanuit VS perspectief. Zonder VS medeplichtigheid was er nu geen Gaza gruwel. In het verleden werd al getoond dat de VS het bloedvergieten van Israël kan stoppen als ze willen.
·

"What this is really about: the Zionist billionaire class imposing uniformity of though and totalitarian restrictions on speech and organizing on Americans on behalf of a malign foreign apartheid entity engaged in genocide."

Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2024 om 09:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be