Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2024, 14:44   #81
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard islamitische kleding.

Citaat:
.... Bij Laura ging er een geestelijke crises (conflict) aan vooraf.
Ze bekeerde zich om aan haar leven inhoud te geven.
Nu is ze blijkbaar nog volledig afhankelijk van haar ouders ...
Die zijn feitelijk de dienaren van Allah. Steunen zij de moskee?
Het roept bij mij de vraag op of nederlandse jongens zich ook bekeren tot de islam. Zo ja, waarom?

https://dit.eo.nl/artikel/islam-nede...bekeren-tiktok
Een slank figuur in een taupe jurk in lagen, niet getailleerd, ongeveer zoals hieronder, de schoenen niet zichtbaar, met een crèmekleurig leren hand/schouder tasje, maar onder de hoofddoek een maskerachtige zwarte nikab met een rechthoekige opening die de ogen nadrukkelijk vrijlaat. Ze vroeg in goed Nederlands of ze haar fiets hier mocht neerzetten.
Ik had haar niet eerder gezien en zei dat ik haar in die kledij een elegante verschijning vond (waarop ze mij bedankte met een glimlach-hikje in de stem), maar of dat niet gevaarlijk was met die lange jurk in lagen op de fiets.

Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2024, 10:35   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een slank figuur in een taupe jurk in lagen, niet getailleerd, ongeveer zoals hieronder, de schoenen niet zichtbaar, met een crèmekleurig leren hand/schouder tasje, maar onder de hoofddoek een maskerachtige zwarte nikab met een rechthoekige opening die de ogen nadrukkelijk vrijlaat. Ze vroeg in goed Nederlands of ze haar fiets hier mocht neerzetten.
Ik had haar niet eerder gezien en zei dat ik haar in die kledij een elegante verschijning vond (waarop ze mij bedankte met een glimlach-hikje in de stem), maar of dat niet gevaarlijk was met die lange jurk in lagen op de fiets.

Maar daar tegenover staat een goddeloze samenleving die homoseksuelen een maand lang half naakt op straat laat paraderen met een overheid die seksueel verwarde kinderen alleen maar meer verwart.

Ge zijt dus als democratie het voorbeeld van waarom anderen zo fundamenteel in religie gaan schuilen.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2024, 21:50   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Die mens op de foto is trouwens een man. Zie de handen.
Oud 9 oktober 2024, 10:32   #84
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Cultuur en geloof en seksualiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die mens op de foto is trouwens een man. Zie de handen.
Citaat:
Maar daar tegenover staat een goddeloze samenleving die homoseksuelen een maand lang half naakt op straat laat paraderen met een overheid die seksueel verwarde kinderen alleen maar meer verwart.

Ge zijt dus als democratie het voorbeeld van waarom anderen zo fundamenteel in religie gaan schuilen.
Godsdienst en seksualiteit gaan samen in en buiten een huwelijk en bijbel en koran.
De soorten bestaan door natuurlijke behoeften en nieuwsgierigheid te bevredigen.
Verwarring is onvermijdelijk denk ik. Democratie heeft de verwarring niet veroorzaakt.

Citaat:
"Religie en spiritualiteit niet allerminst onverenigbaar met fysiek en online sekswerk, maar kunnen juist unieke verbindingen en betekenisvolle ervaringen creëren voor zowel sekswerkers als hun klanten."

Het geheime religieuze en spirituele leven van sekswerkers.
https://www.netkwesties.nl/1663/het-...spirituele.htm
Oud 9 oktober 2024, 10:52   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst en seksualiteit gaan samen in en buiten een huwelijk en bijbel en koran.
De soorten bestaan door natuurlijke behoeften en nieuwsgierigheid te bevredigen.
Verwarring is onvermijdelijk denk ik. Democratie heeft de verwarring niet veroorzaakt.

Citaat:
"Religie en spiritualiteit niet allerminst onverenigbaar met fysiek en online sekswerk, maar kunnen juist unieke verbindingen en betekenisvolle ervaringen creëren voor zowel sekswerkers als hun klanten."

Het geheime religieuze en spirituele leven van sekswerkers.
https://www.netkwesties.nl/1663/het-...spirituele.htm
Ajb he
Seks is natuurlijk ja. Politici en andere psychopaten die een heel alfabet ontwerpen om kinderen seksueel te misleiden (en daarna chemische sterilisatie op uit te voeren) zijn verre van natuurlijk bezig.
Oud 9 oktober 2024, 11:13   #86
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ajb he
Seks is natuurlijk ja. Politici en andere psychopaten die een heel alfabet ontwerpen om kinderen seksueel te misleiden (en daarna chemische sterilisatie op uit te voeren) zijn verre van natuurlijk bezig.
Waarop u doelt met misleiden is mij niet bekend.

1. Politici zijn culruurproducten en ook natuurprodukten.
2. Het zijn volksvertegenwoordigers.
3. Ze ontwerpen de culturen niet.
Oud 9 oktober 2024, 11:13   #87
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie, als centraal bestandsdeel van een cultuur, speelt een cruciale rol bij het handhaven van orde en cohesie in een samenleving.
Ah ja? En waarom is dat?
Pastoors die niet van (of uit) de misdienaars kunnen blijven, spelen die een cruciale rol in handhaven van orde en cohesie?

Ik zou niet weten waar religie een rol speelt in orde en cohesie.

Citaat:
Is een samenleving zonder God dan wel mogelijk? Zijn er voorbeelden?
Ik zou niet weten waarom samenleven zonder god niet mogelijk is.
Meer nog; ik denk dat samenleven zonder god beter zou werken dan met.

Als ik kijk naar wat religie ooit al heeft bijgedragen aan de mensheid zie ik meer miserie en ellende dan vooruitgang.
Oud 9 oktober 2024, 11:16   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop u doelt met misleiden is mij niet bekend.

1. Politici zijn culruurproducten en ook natuurprodukten.
2. Het zijn volksvertegenwoordigers.
3. Ze ontwerpen de culturen niet.
Genderideologie is een social construct. Voornamelijk door eugenetische zotten ontworpen om eugenetica op misleidde kinderen te voeren.
Lees aub: https://www.catholicnewsagency.com/n...nder-surgeries
Oud 9 oktober 2024, 11:36   #89
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ajb he
Er worden geen kinderen misleid.

Er wordt hoogstens uitleg gegeven aan kinderen.

Maar dat mag van jou niet eh?
Kinderen moeten dom blijven.
Kinderen mogen alleen geloven wat in de bijbel staat.
Kinderen mogen zelf niet nadenken, dat wordt voor hen gedaan.
Kritische geesten worden niet getolereerd. Die krijgen een pak rammel met een bijbel.

En dat begint al met uw 'misleiden'. Dat is al de eerste aanzet om kinderen niet te laten nadenken. Je vertelt je kind van begin af aan dat het over misleiden gaat. Begin daar jong genoeg mee en misschien gelooft uw kind dat. En dan heb je niet meer gedaan dan uw kind zelf ...misleid. Want eens even nadenken over de grond van de zaak gaat dat kind niet meer doen.
Oud 9 oktober 2024, 11:37   #90
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genderideologie is een social construct. Voornamelijk door eugenetische zotten ontworpen om eugenetica op misleidde kinderen te voeren.
Lees aub: https://www.catholicnewsagency.com/n...nder-surgeries
Religie ook. Voornamelijk door machtsbeluste mensen ontworpen om anderen onder de knoet te krijgen en te voorkomen dat mensen voor zichzelf gaan nadenken.

Laatst gewijzigd door BigF : 9 oktober 2024 om 11:38.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2024, 11:38   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Er worden geen kinderen misleid.

Er wordt hoogstens uitleg gegeven aan kinderen.

Maar dat mag van jou niet eh?
Kinderen moeten dom blijven.
Kinderen mogen alleen geloven wat in de bijbel staat.
Kinderen mogen zelf niet nadenken, dat wordt voor hen gedaan.
Kritische geesten worden niet getolereerd. Die krijgen een pak rammel met een bijbel.

En dat begint al met uw 'misleiden'. Dat is al de eerste aanzet om kinderen niet te laten nadenken. Je vertelt je kind van begin af aan dat het over misleiden gaat. Begin daar jong genoeg mee en misschien gelooft uw kind dat. En dan heb je niet meer gedaan dan uw kind zelf ...misleid. Want eens even nadenken over de grond van de zaak gaat dat kind niet meer doen.
U las de link dus niet en blijft uw eigen denkwereld als referentie nemen. Ja dan wordt de wereld van anderen plots heel vreemd.
Oud 9 oktober 2024, 11:40   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie ook. Voornamelijk door machtsbeluste mensen ontworpen om anderen onder de knoet te krijgen en te voorkomen dat mensen voor zichzelf gaan nadenken.
Neen we moeten allemaal zoals u denken natuurlijk en daarom dat ge aast om uw doctrine aan andermans kinderen op te leggen.
Totalitair.
Oud 9 oktober 2024, 12:15   #93
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen we moeten allemaal zoals u denken natuurlijk en daarom dat ge aast om uw doctrine aan andermans kinderen op te leggen.
Totalitair.
Toch heeft Bigf een punt, Cufi.
De kerk heeft als doel om kinderen te misleiden.

Wouter van Bezien wil ...

"Heldere grenzen trekken.
Zoals hoger uitgelegd, is er een groot verschil tussen culturele vrijheid en cultuurrelativisme. Via zo’n permanente dialoog kunnen en moeten er heldere grenzen getrokken worden en kan er in één adem ook besloten worden tot ‘redelijke aanpassingen’. We kunnen dan met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen fenomenen als vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme, discriminatie, verbaal geweld in de publieke ruimte, enzovoort. Tegelijk zouden we het ook eens kunnen worden over redelijke aanpassingen zoals bijvoorbeeld het toestaan van verlof op verschillende momenten voor religieuze feestdagen. Ook dat gaat om het gevoel van erbij te horen."

https://www.sampol.be/2013/05/pleido...urele-vrijheid
Oud 9 oktober 2024, 12:21   #94
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch heeft Bigf een punt, Cufi.
De kerk heeft als doel om kinderen te misleiden.

Wouter van Bezien wil ...

"Heldere grenzen trekken.
Zoals hoger uitgelegd, is er een groot verschil tussen culturele vrijheid en cultuurrelativisme. Via zo’n permanente dialoog kunnen en moeten er heldere grenzen getrokken worden en kan er in één adem ook besloten worden tot ‘redelijke aanpassingen’. We kunnen dan met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen fenomenen als vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme, discriminatie, verbaal geweld in de publieke ruimte, enzovoort. Tegelijk zouden we het ook eens kunnen worden over redelijke aanpassingen zoals bijvoorbeeld het toestaan van verlof op verschillende momenten voor religieuze feestdagen. Ook dat gaat om het gevoel van erbij te horen."

https://www.sampol.be/2013/05/pleido...urele-vrijheid
Ik ben baptist. En ik ontkende nooit de problematiek binnen christendom. Maar de Bijbel is de Wet en niet wat individuele kerken en gelovigen doen.
Voor ons is homoseksualiteit een zonde en zijn mannen die zich verwijfd gedragen een gruwel.
Dat is zo geschreven.

Wie dringt zich dan op als wij homo's en transmensen vrij laten maar vragen kinderen seksualiteit zélf te laten ontdekken zonder hulp van volwassenen tenzij die gevraagd wordt?
Of is het normaal om aan kleuters te zeggen dat ze van geslacht kunnen veranderen? Wat gelogen is want je kan enkel van geaardheid veranderen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 oktober 2024 om 12:23.
Oud 9 oktober 2024, 12:31   #95
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totalitair.
Net niet.
Als ik zou willen dat iedereen denkt als ikzelf moet ik een religie beginnen.
Dat is de beste manier om mensen hetzelfde te laten denken als uzelf.

Ik wil net dat mensen voor zichzelf denken.
Zonder dat één of ander eeuwenoud boek hen gaat vertellen hoe ze moeten denken.

Ik sta dus veel verder van totalitair af dan eender welke christen.
Oud 9 oktober 2024, 12:39   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net niet.
Als ik zou willen dat iedereen denkt als ikzelf moet ik een religie beginnen.
Dat is de beste manier om mensen hetzelfde te laten denken als uzelf.

Ik wil net dat mensen voor zichzelf denken.
Zonder dat één of ander eeuwenoud boek hen gaat vertellen hoe ze moeten denken.

Ik sta dus veel verder van totalitair af dan eender welke christen.
Maak uzelf dat maar wijs ja.
Oud 9 oktober 2024, 12:41   #97
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U las de link dus niet en blijft uw eigen denkwereld als referentie nemen. Ja dan wordt de wereld van anderen plots heel vreemd.
Nee, inderdaad. Ik las die link niet.
Ik ben met u aan't discussieren, niet met een link.

Als u mij wil vertellen wat er in die link staat en waarom dat van belang is zal ik dat wel lezen.
Maar ik ga hier niet zomaar elke link lezen die voor mijn voeten wordt gegooid. Ik heb nog andere dingen te doen.

En waarom zou ik mijn standpunt veranderen omdat jij een link post waarin iemand tegen genderoperaties is?
Waarom zou dat mijn zienswijze moeten veranderen?
Waarom zou ik de wereld van anderen vreemd vinden enkel en alleen omdat ik jou link niet gelezen heb?

Heb ik ooit gezegd dat genderoperaties per definitie succes hebben? Dat dat altijd een succesverhaal is? Dat men daar lichtzinnig mee moet omspringen?
Dat doe ik nergens, in geen enkele draad, in geen enkele discussie.

Maar toch blijf jij halsstarrig beweren dat ik kinderen wil misleiden en aan wil zetten tot operaties.

Dat is de reden van dat eewige gezeik tussen ons.

Voor mijn part mogen zo'n operaties verboden worden onder de leeftijd van 18. Geen probleem mee.
Maar er over vertellen mag voor mijn part al wel veel vroeger.
Ik zie niet in waarom we kinderen die waarheid (dat soort operaties bestaan nu eenmaal) moeten onthouden.

En dat is de reden waarom die discussie tussen ons blijft duren.
Jij blijft mij beschuldigen van dingen die ik nooit gezegd heb en waar ik niet eens voorstander van ben. Getuige je link van iemand die spijt heeft van haar/zijn operatie. Wat heeft dat met mijn mening van doen? Heb ik ooit gezegd dat dat niet kan gebeuren misschien?

Het probleem is dat jij zo ver heen bent in je haat tegen alles wat met gender te maken heeft dat je ook begint te briezen tegen iemand die toch links en rechts een nuance wil leggen.
Gewoon het feit dat ik dat soort operaties onder de aandacht wil brengen is voor jou al te veel. En dan gebruik je geen argumenten om mij het vuur aan de schenen te leggen, nee, dan gebruik je gewoon trol-technieken. Mij continu dingen in de mond blijven leggen die ik nooit gezegd heb.

Dat is uw tactiek.
Oud 9 oktober 2024, 12:45   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, inderdaad. Ik las die link niet.
Ik ben met u aan't discussieren, niet met een link.
k.
Ja maar ik ben liever niet meer met iemand in gesprek dat weigert zich te verdiepen in een ervaringsdeskundige en zichzelf als referentie blijft nemen.
Oud 9 oktober 2024, 12:45   #99
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak uzelf dat maar wijs ja.
Denk er maar eens over na.

Vertelt het christendom zijn volgelingen niet wat ze moeten doen en hoe ze moeten leven?

En doe ik dat?
Als ik kinderen vertel over dat soort operaties zet ik kinderen net aan om er over na te denken. Om er een eigen mening over te vormen. Niet gekleurd door één of ander boek of één of andere mening.

En dat is uw probleem.
Jij ziet niet in dat ikzelf ook niet eens voorstander ben het lichtzinnig omspringen met dat soort operaties. Maar ik zie wel dat er mensen zijn die er mee geholpen kunnen worden, omdat ik dat ondermeer in mijn eigen omgeving heb zien gebeuren.

Dus wil ik iemand aanzetten tot? Nee, zeker niet.
Wil ik iemand van informatie voorzien zodat ze er zelf over na kunnen denken? Ja, zeker wel.

Kent u punten waarbij het christendom zijn volgelingen wil aanzetten tot kritisch nadenken?
Ik denk het niet.
Oud 9 oktober 2024, 12:47   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk er maar eens over na.

Vertelt het christendom zijn volgelingen niet wat ze moeten doen en hoe ze moeten leven?

En doe ik dat?
Als ik kinderen vertel over dat soort operaties zet ik kinderen net aan om er over na te denken. Om er een eigen mening over te vormen. Niet gekleurd door één of ander boek of één of andere mening.

En dat is uw probleem.
Jij ziet niet in dat ikzelf ook niet eens voorstander ben het lichtzinnig omspringen met dat soort operaties. Maar ik zie wel dat er mensen zijn die er mee geholpen kunnen worden, omdat ik dat ondermeer in mijn eigen omgeving heb zien gebeuren.

Dus wil ik iemand aanzetten tot? Nee, zeker niet.
Wil ik iemand van informatie voorzien zodat ze er zelf over na kunnen denken? Ja, zeker wel.

Kent u punten waarbij het christendom zijn volgelingen wil aanzetten tot kritisch nadenken?
Ik denk het niet.
Gij wilt andermans kinderen bijleren over gender.
Wij willen enkel onze eigen kinderen weghouden van die dwaalleer.

Leert gij daar wat ge wilt, maar de dwang komt van u als ge dat overal wilt doortrekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be