![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had haar niet eerder gezien en zei dat ik haar in die kledij een elegante verschijning vond (waarop ze mij bedankte met een glimlach-hikje in de stem), maar of dat niet gevaarlijk was met die lange jurk in lagen op de fiets. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zijt dus als democratie het voorbeeld van waarom anderen zo fundamenteel in religie gaan schuilen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mens op de foto is trouwens een man. Zie de handen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
De soorten bestaan door natuurlijke behoeften en nieuwsgierigheid te bevredigen. Verwarring is onvermijdelijk denk ik. Democratie heeft de verwarring niet veroorzaakt. Citaat: "Religie en spiritualiteit niet allerminst onverenigbaar met fysiek en online sekswerk, maar kunnen juist unieke verbindingen en betekenisvolle ervaringen creëren voor zowel sekswerkers als hun klanten." Het geheime religieuze en spirituele leven van sekswerkers. https://www.netkwesties.nl/1663/het-...spirituele.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Seks is natuurlijk ja. Politici en andere psychopaten die een heel alfabet ontwerpen om kinderen seksueel te misleiden (en daarna chemische sterilisatie op uit te voeren) zijn verre van natuurlijk bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
1. Politici zijn culruurproducten en ook natuurprodukten. 2. Het zijn volksvertegenwoordigers. 3. Ze ontwerpen de culturen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pastoors die niet van (of uit) de misdienaars kunnen blijven, spelen die een cruciale rol in handhaven van orde en cohesie? Ik zou niet weten waar religie een rol speelt in orde en cohesie. Citaat:
Meer nog; ik denk dat samenleven zonder god beter zou werken dan met. Als ik kijk naar wat religie ooit al heeft bijgedragen aan de mensheid zie ik meer miserie en ellende dan vooruitgang.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees aub: https://www.catholicnewsagency.com/n...nder-surgeries |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt hoogstens uitleg gegeven aan kinderen. Maar dat mag van jou niet eh? Kinderen moeten dom blijven. Kinderen mogen alleen geloven wat in de bijbel staat. Kinderen mogen zelf niet nadenken, dat wordt voor hen gedaan. Kritische geesten worden niet getolereerd. Die krijgen een pak rammel met een bijbel. En dat begint al met uw 'misleiden'. Dat is al de eerste aanzet om kinderen niet te laten nadenken. Je vertelt je kind van begin af aan dat het over misleiden gaat. Begin daar jong genoeg mee en misschien gelooft uw kind dat. En dan heb je niet meer gedaan dan uw kind zelf ...misleid. Want eens even nadenken over de grond van de zaak gaat dat kind niet meer doen.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 oktober 2024 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totalitair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
De kerk heeft als doel om kinderen te misleiden. Wouter van Bezien wil ... "Heldere grenzen trekken. Zoals hoger uitgelegd, is er een groot verschil tussen culturele vrijheid en cultuurrelativisme. Via zo’n permanente dialoog kunnen en moeten er heldere grenzen getrokken worden en kan er in één adem ook besloten worden tot ‘redelijke aanpassingen’. We kunnen dan met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen fenomenen als vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme, discriminatie, verbaal geweld in de publieke ruimte, enzovoort. Tegelijk zouden we het ook eens kunnen worden over redelijke aanpassingen zoals bijvoorbeeld het toestaan van verlof op verschillende momenten voor religieuze feestdagen. Ook dat gaat om het gevoel van erbij te horen." https://www.sampol.be/2013/05/pleido...urele-vrijheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ons is homoseksualiteit een zonde en zijn mannen die zich verwijfd gedragen een gruwel. Dat is zo geschreven. Wie dringt zich dan op als wij homo's en transmensen vrij laten maar vragen kinderen seksualiteit zélf te laten ontdekken zonder hulp van volwassenen tenzij die gevraagd wordt? Of is het normaal om aan kleuters te zeggen dat ze van geslacht kunnen veranderen? Wat gelogen is want je kan enkel van geaardheid veranderen. Laatst gewijzigd door CUFI : 9 oktober 2024 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zou willen dat iedereen denkt als ikzelf moet ik een religie beginnen. Dat is de beste manier om mensen hetzelfde te laten denken als uzelf. Ik wil net dat mensen voor zichzelf denken. Zonder dat één of ander eeuwenoud boek hen gaat vertellen hoe ze moeten denken. Ik sta dus veel verder van totalitair af dan eender welke christen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben met u aan't discussieren, niet met een link. Als u mij wil vertellen wat er in die link staat en waarom dat van belang is zal ik dat wel lezen. Maar ik ga hier niet zomaar elke link lezen die voor mijn voeten wordt gegooid. Ik heb nog andere dingen te doen. En waarom zou ik mijn standpunt veranderen omdat jij een link post waarin iemand tegen genderoperaties is? Waarom zou dat mijn zienswijze moeten veranderen? Waarom zou ik de wereld van anderen vreemd vinden enkel en alleen omdat ik jou link niet gelezen heb? Heb ik ooit gezegd dat genderoperaties per definitie succes hebben? Dat dat altijd een succesverhaal is? Dat men daar lichtzinnig mee moet omspringen? Dat doe ik nergens, in geen enkele draad, in geen enkele discussie. Maar toch blijf jij halsstarrig beweren dat ik kinderen wil misleiden en aan wil zetten tot operaties. Dat is de reden van dat eewige gezeik tussen ons. Voor mijn part mogen zo'n operaties verboden worden onder de leeftijd van 18. Geen probleem mee. Maar er over vertellen mag voor mijn part al wel veel vroeger. Ik zie niet in waarom we kinderen die waarheid (dat soort operaties bestaan nu eenmaal) moeten onthouden. En dat is de reden waarom die discussie tussen ons blijft duren. Jij blijft mij beschuldigen van dingen die ik nooit gezegd heb en waar ik niet eens voorstander van ben. Getuige je link van iemand die spijt heeft van haar/zijn operatie. Wat heeft dat met mijn mening van doen? Heb ik ooit gezegd dat dat niet kan gebeuren misschien? Het probleem is dat jij zo ver heen bent in je haat tegen alles wat met gender te maken heeft dat je ook begint te briezen tegen iemand die toch links en rechts een nuance wil leggen. Gewoon het feit dat ik dat soort operaties onder de aandacht wil brengen is voor jou al te veel. En dan gebruik je geen argumenten om mij het vuur aan de schenen te leggen, nee, dan gebruik je gewoon trol-technieken. Mij continu dingen in de mond blijven leggen die ik nooit gezegd heb. Dat is uw tactiek.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk er maar eens over na.
Vertelt het christendom zijn volgelingen niet wat ze moeten doen en hoe ze moeten leven? En doe ik dat? Als ik kinderen vertel over dat soort operaties zet ik kinderen net aan om er over na te denken. Om er een eigen mening over te vormen. Niet gekleurd door één of ander boek of één of andere mening. En dat is uw probleem. Jij ziet niet in dat ikzelf ook niet eens voorstander ben het lichtzinnig omspringen met dat soort operaties. Maar ik zie wel dat er mensen zijn die er mee geholpen kunnen worden, omdat ik dat ondermeer in mijn eigen omgeving heb zien gebeuren. Dus wil ik iemand aanzetten tot? Nee, zeker niet. Wil ik iemand van informatie voorzien zodat ze er zelf over na kunnen denken? Ja, zeker wel. Kent u punten waarbij het christendom zijn volgelingen wil aanzetten tot kritisch nadenken? Ik denk het niet.
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij willen enkel onze eigen kinderen weghouden van die dwaalleer. Leert gij daar wat ge wilt, maar de dwang komt van u als ge dat overal wilt doortrekken. |
|
![]() |
![]() |