![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 1-2 tussen CUFI en Jan van den Berghe over het geslacht der engelen duurt hier nu al drie pagina's. Mag ik de vraag stellen wat dat te maken heeft met het Russische imperialisme waarover het openingsbericht gaat?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou de volgende persoon hulp geven op welk vlak dan ook aan Rusland???
Citaat:
Missertje van de Amerikanen om die man te laten gaan???? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2024 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu ik geslapen heb, daagt het mij hoeveel hij over Iran, Rusland en Oost Europa te zeggen had. De politiek heeft mij by default meer belogen dan alle christelijke predikanten gecombineerd. En als u zo streng wilt zijn op Charles Lawson, waarom zo timide tegen uw kerkleiders?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 mei 2024 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gratuite uitspraak, vooral als je weet dat er zovele mensen waarschuwen voor al deze zaken. Grappig ook hoe u uithaalt naar een progressieve vleugel in de katholieke Kerk, maar wel eventjes vergeet hoe in de protestantse wereld "zulke huwelijken" al lang worden ingezegend en dergelijke vergif al heel lang en heel diep is doorgedrongen in het mainstream protestantisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._homosexuality Het is dankzij de protestanten dat het beest van onder de mat werd gehaald om aan de gehele wereld te tonen. Ik vraag mij af wat de bijdrage van de katholieken hier in was? Er zijn veel protestanten, maar er is maar 1 katholieke Kerk met de paus als hoofd. Vergeet maar niet waar de Nashville verklaring vandaan kwam. Wij vonden geen steun bij katholieken maar tegenwind. Zij conformeren op de wereld en wij roepen tot bekering.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 mei 2024 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Het gaat erom wie de beste christen is. Ipv van te focussen op wat ze gemeenschappelijk hebben (God)...
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan begon door te triggeren en overweegt die optie niet eens omdat mensen zich in het verleden meermaals vergisten. En dat is zijn recht. Hij begon te schieten op een predikant om aan Babylon de grote voorbij te gaan. Dat komt omdat katholieke volgers al lang hun Bijbel niet meer meenemen naar de kerk en dus ook zo goed als geen schriftkennis hebben. Zij hebben de paus als hoofd en niet Jezus.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Goed mogelijk dat ook volgelingen van die predikant Lawson "goede christenen" zijn. Het gaat eerder hoe ze de Schrift instrumentaliseren om aan de tekst een draai te geven die niet gedekt wordt door de tekst. De Bijbel wordt dan een soort buiksprekers voor hun eigen opvattingen. De NAVO is volgens hen een probleem, dus zal het wel ook zo zijn dat de Schrift al naar de NAVO verwijst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer gratuite uithaal. De katholieke Kerk heeft al altijd heel duidelijke standpunten ingenomen over dit ethisch debat. Al heel lang. Lang voor de Southern Baptists afkwamen met de Nashville-verklaring uit 2017. In de Catechismus van de katholieke Kerk staat dat al in heel duidelijke bewoordingen. De Catechismus werd opgesteld in... 1997. Ook de pausen hebben er meermaals over gesproken. Johannes-Paulus II in het bijzonder. U ziet maar dat uw oordeel niet gebaseerd is op kennis, maar op vooroordelen. Zoals heel vaak voorkomt bij Amerikaanse protestanten, onder wier invloed u overduidelijk staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer de zoveelste gratuite aanname. Zelfs de blinden zien hoe de myriade aan protestantse groepen en groepjes ruziemakend over de vloer rollen. Over zowat alles wat in de Bijbel staat. Of ontkent u dat soms? Zelfs over fundamentele zaken als over God zijn er allerlei stromingen binnen het Amerikaans protestantisme. Ooit gehoord over het unitarisme? Modalisme? "Jesus, the Father in the flesh"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daarnaast nog mijn eigen mening en mijn redding hangt niet af van een hem of diens kerk. Je kan die waarschuwingen zoals de heidenen in de wind slagen. Maar de koninkrijken dezer aarde staan nog steeds onder invloed van den bozen en dus zekerlijk ook Europa. Dat Europa in een oorlog zal belanden is dus onvermijdelijk, zij heeft gehoereerd met de duivel.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de katholieke kerk doet is wel te verantwoorden want zij hebben een hoofd in de hiërarchie, wijle niet anders dan Jezus Christus en de Heilige Geest. Wij hebben een rechtstreekse verbinding zonder langs een hiërarchie te moeten passeren die ons aan allerlei rituelen en sacramenten onderwerpt alvorens "waardig" geacht te worden. Waarom richt U mij zo op wereldse zaken, weg van de profetie van Jezus Christus?
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NAVO op het verhaal van de Apocalyps duwen, is alvast geen "profetie van Jezus Christus". Wel een mooi voorbeeld van het instrumentaliseren van de Schrift en dus de wereld binnenbrengen in het heilsverhaal van de Bijbel. Net mensen als Lawson verlagen de Schrift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij verlaagt de Schrift door de profetie niet serieus aan te nemen in het tijdperk waarvoor ze bedoeld is. The time is at hand ![]()
![]() |