Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2024, 15:55   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat Bart De Wever het idee van Vlaamse onafhankelijkheid niet meer promoot kan ik wel begrijpen. Want dat betekent de facto het einde van België/Belgique, en gesteggel met de EU. Het zou al fantastisch zijn als we een staatshervorming kunnen doordrukken die een confederale toestand creëert.
Dan had hij duidelijk moeten zijn vanaf dag één van de verkiezingscampagne. En niet zoals nu.

Dan had hij ook een partijcongres moeten houden om het artikel één van het partijhandvest te wijzigen. En nu cavalier seul spelen als partijvoorzitter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 15:56   #82
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Goed geprobeerd, maar het is een oud riedeltje. En het pakt al niet vanaf dag één. N-VA heeft het twee legislaturen mogen en kunnen realiseren, maar het is niets geworden. Als u zo graag wil weten of het Vlaams Belang kan het realiseren, wel, neem dan de uitgestoken hand van het Vlaams Belang aan. Na die legislatuur kunt u dan beoordelen of ze iets hebben bereikt.
Neen NVA zat in 1 federale regering, de rest was oppositie zoals VB.
Dergelijke verzinsels werken misschien op de VB facebook pagina .

EN welke hand van VB? Hier bespuwd men NVA en de wever. Ik kan me inbeelden dat de meer radicale aanhangers van vb hier zitten maar met sujetten als de de winter, van rooy en Tom Vandendriessche (oa) is het duidelijk dat vb voor de zetels gaat en niet voor mee te besturen.

De campagne maakt dat ook duidelijk: van iederen zich afzetten en nog extreme standpunten innemen . Logisch dat het dan nog eens 5 jaar oppositie word.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 15:57   #83
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik begrijp dat jij het kunt begrijpen dat De Wever het eerste programmapunt niet langer kan/wil "promoten". Het staat echter nog altijd op dezelfde plaats waar het ook bij het Vlaams Belang staat: op de eerste plaats.
Van grieken zei ook dat hij premier kon worden zonder belgie te splitsen, niet anders dann de wever. Grappig hoe de VB adapten dat straal negeren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 16:00   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Van grieken zei ook dat hij premier kon worden zonder belgie te splitsen, niet anders dann de wever. Grappig hoe de VB adapten dat straal negeren.
U liegt. Dit is niet wat Tom Van Grieken zei. Ik heb u dit artikel trouwens al voorgelegd, maar u koos ervoor het te negeren. Nogmaals:

Citaat:
Tom Van Grieken (Vlaams Belang) premier? “Ja, maar niet van harte”
Door Corneel Vanfleteren
Maandag 3 juni 2024

Het lijkt een zuiver hypothetische vraag: wat als Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken de kans krijgt om premier te worden? Het leverde een “Ja, maar” op.

Gehoord: Tom Van Grieken zou een job als premier aanvaarden.

Op Radio 2 kreeg Van Grieken de vraag of hij premier van België wil worden als hij daarmee aan het hoofd komt te staan van een regering die het land niet splitst. “Het is een moeilijke beslissing”, geeft hij toe. Hij staat immers niet achter de staatsstructuur van België zoals die nu is. Van Grieken zou het liefst ogenblikkelijk de Vlaamse onafhankelijkheid willen uitroepen.

“Maar als ik al de rest van ons programma kan uitvoeren en er is alleen nog maar een klein laagje België? Dat zou ik dan misschien nog durven te aanvaarden. Het zou in elk geval niet van harte zijn”, geeft hij als antwoord op de vraag.

In de praktijk lijkt die kans zo goed als nihil. Geen enkele Waalse partij wil met Vlaams Belang regeren, en ook de Vlaamse partijen, behalve N-VA, schaarden zich achter het cordon sanitaire dat Vlaams Belang uitsluit van regeringsdeelname. En zelfs bij N-VA ligt regeren met Vlaams Belang moeilijk. De kans dat N-VA dan door de Franstalige partijen in de ban wordt gedaan, is groot.
https://businessam.be/tom-van-grieke...iet-van-harte/
Oud 8 juni 2024, 16:05   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

EN welke hand van VB? Hier bespuwd men NVA en de wever. Ik kan me inbeelden dat de meer radicale aanhangers van vb hier zitten maar met sujetten als de de winter, van rooy en Tom Vandendriessche (oa) is het duidelijk dat vb voor de zetels gaat en niet voor mee te besturen.

De campagne maakt dat ook duidelijk: van iederen zich afzetten en nog extreme standpunten innemen . Logisch dat het dan nog eens 5 jaar oppositie word.
Actie, reactie. De N-VA krijgt gewoon de drek in het gezicht terug die ze al jarenlang over het Vlaams Belang verspreidt. Zal ik herinneren aan de scheldpartij van Bart DW over VB'ers als "drollen in een papieren zak die je in brand moet steken".

De campagne maakt duidelijk dat de N-VA nu volop op zoek is naar de postjes. Het ultieme doel is Bart DW als premier en om dat driekleurig lintje te bereiken, is hij bereid om zowat alles in de vuilbak te gooien wat de N-VA tot N-VA maakt. Zelfs artikel één van deze Vlaams-nationalistisch partij. Of beter: wat ooit een Vlaams-nationalistische partij is geweest.

Goed luisteren. Ook over dat gedoe over "Van Grieken als premier":

https://www.youtube.com/watch?v=GuMcgEqH5DU
Oud 8 juni 2024, 22:38   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ze zijn bij de VLD al aan het uitglijden over de liters vliegende spetter die in het rond vliegt
Wacht tot morgenavond, als het slecht is voor hen, dan wordt het lachen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 22:52   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wacht tot morgenavond, als het slecht is voor hen, dan wordt het lachen.
De uitslag van de verkiezingen interesseert me eigenlijk geen reet. Ik wens alleen de totale vernedering voor De Croo. Ik wil die klootzak niet meer zien in de Belgische politiek. Nog nooit in heel mijn leven heb ik zoveel misprijzen en walging gevoeld voor een persoon. Alexander De Croo is van het laagste dat er bestaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 22:55   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De uitslag van de verkiezingen interesseert me eigenlijk geen reet. Ik wens alleen de totale vernedering voor De Croo. Ik wil die klootzak niet meer zien in de Belgische politiek. Nog nooit in heel mijn leven heb ik zoveel misprijzen en walging gevoeld voor een persoon. Alexander De Croo is van het laagste dat er bestaat.
Mental breakdown!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 juni 2024 om 23:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 22:56   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mental breakdown!
Veel sterkte Dadee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 juni 2024, 22:57   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel sterkte Dadee.
Ik hoop voor u hetzelfde.

Scheld gerust nog wat verder.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 23:08   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik hoop voor u hetzelfde.

Scheld gerust nog wat verder.
De waarheid kwetst natuurlijk. Alexander De Croo is nu eenmaal een nepotisme product die de welvaart van dit land op het spel zet voor zijn eigen carriere. Daarenboven is hij ook nog eens een pathologische leugenaar. Dat maakt van hem gewoonweg een door en door slecht persoon.

Je moet mij helemaal geen sterkte wensen. Dat is absoluut niet nodig. Ik weet immers al langer dan vandaag wat er aan zit te komen en ik heb daar al heel lang vrede mee. De middenklasse gaat bloeden en zeer zwaar. Op het altaar van De Croo zijn carriere. En dan nog ga jij erin slagen om de schuld daarvan in anderen hun schoenen te schuiven. So be it.
Oud 8 juni 2024, 23:11   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens het laatste debat vanavond had hij weer grote plannen voor na de verkiezingen. Toen De Wever hem vroeg waarom hij die niet had uitgevoerd tijdens de voorbije vier jaar, verslikte hij zich

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 juni 2024 om 23:12.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 23:23   #93
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Vlaamse nationalisten zijn geen vlaggenzwaaiers zoals men hier soms beweert

Maar is een bewuste doordachte keuze

Vlaams nationalisme moet in het voordeel zijn van de bevolking door zelfbestuur

Ik kan me perfect vinden in het confederalisme
En is op termijn ook in het voordeel van Wallonië

Dan komt de vraag
Moet men nog verder?
Wat is de meerwaarde?
En wat is het werk binnen België en Europa?

Als ik lees dat er binnen NV-A er overeenkomst is voor confederalisme en dat voorrang heeft op hun artikel 1

Dan is dat een verstandelijke keuze

Tenzij Wallonië confederalisme afschiet en NV-A dwingt naar artikel 1

Denk twee keer na Wallonië zou ik zeggen
Zeker als NV-A vbl meer dan 45 procent halen

In feite is confederalisme een compromis voorstel dat NV-A doet
"Met de walen als het kan en zonder als het moet".

Dat is niet nieuw.

Laatst gewijzigd door hamac : 8 juni 2024 om 23:28.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 23:29   #94
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U liegt. Dit is niet wat Tom Van Grieken zei. Ik heb u dit artikel trouwens al voorgelegd, maar u koos ervoor het te negeren. Nogmaals:

https://businessam.be/tom-van-grieke...iet-van-harte/
".. tot er een dun laagje Belgie overblijft. "

Hmm.
Oud 8 juni 2024, 23:39   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tijdens het laatste debat vanavond had hij weer grote plannen voor na de verkiezingen. Toen De Wever hem vroeg waarom hij die niet had uitgevoerd tijdens de voorbije vier jaar, verslikte hij zich
Die vraag zou ik ook willen stellen als ik de politici van regeringspartijen op tv bezig hoor wat ze allemaal gaan doen maar nooit gedaan hebben toen ze in de regering zaten en al die jaren de kans hadden uit de voeren wat ze NU beloven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 02:23   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar enfin, hebben die gasten geen dure communicatie-adviseurs die hen voorbereiden op zo'n evidente vragen?
Oud 9 juni 2024, 10:13   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kortom een “fatwa” tegen de Dweil.
Oud 9 juni 2024, 10:31   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had hij duidelijk moeten zijn vanaf dag één van de verkiezingscampagne. En niet zoals nu.

Dan had hij ook een partijcongres moeten houden om het artikel één van het partijhandvest te wijzigen. En nu cavalier seul spelen als partijvoorzitter.
Ik denk dat hij vanaf dag één heel duidelijk was.

TVG wil vijf jaar gaan slapen en dan de onafhankelijkheid uitroepen.
Dat is pas de mensen blaaskes wijsmaken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 10:32   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2
Oud 9 juni 2024, 10:33   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, heb ik ook gehoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be