![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overheid al in april gewaarschuwd voor foute stembiljetten
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is volgens mij ook de enige uitweg uit het + 3000 jaar oud systeem om individuen hun aanhang de almacht te verschaffen en de bevolking als hun slaaf te misbruiken / gebruiken. Vroeger fysiek en nu Financieel. Directere democratie referendums op z'n Zwitsers met heel duidelijk niet belanghebbende begrijpbare uitleg vooraf van het hoe en wat, het kostenplaatje bij ja of bij neen enz. is het enige echte democratische gebeuren waar de mensen dan na rustig kennis er over genomen te hebben hun keuze mogen maken !! Een keuze door meerderheid bepaald die dan uitgevoerd word door de politici 100% zoals het aangeboden werd ter keuze voor referendum. Waar vrije interpretatie van de uitslag door de politiekekers of hun partij uit den boze is. En zeker niet nep referendums onder politiekers onder elkaar. Of nog erger een eenmalig referendum zoals als het Brexit gedrocht was !!! Waar mensen door de machtswellustige partijen zo gehersenspoeld werden met voornamelijk valse beloftes, manipulerende omgekochte professors enz. dat de mensen er gek van werden en alles wat via jarenlange moeizame dialoog verwezenlijkt werd overboord wierpen. Om de partij te volgen die hen richting slachtbank voert uit machtswellust. (Idem wat nu in de VS gebeurd via "hou ze dom, de rijke leven van de domme" kies kortzichtig zoals voor Amerikaansfootbal voor A of B gesponserd door grootkapitaal >>> echter in de zak zit je als burger zeker.) Directere democratie op z'n Zwitsers kent geen politieke scheldpartijen, kent geen economische chaos, kent geen taal stribbelingen. Rechtszaken worden binnen het jaar van aangifte definitief uitgesproken. Er geen vreemdelingen probleem is omdat de "gastarbeiders echt als gast behandeld worden en er zelfs voor zouden vechten om in Zwitserland het zomer of winter seizoen te mogen gaan werken" Zelfs de treinen rijden er ondanks 3 verschillende spoorweg sporen wegens geografische Alpen toestand als een Zwitsers uurwerk steeds stipt op tijd!!!! (Europees spoor, smalspoor, berg-tandwiel-spoor) Is het verkiezing propaganda van VB? Ik weet het niet maar als het gericht is op het al of niet samen voegen van gemeenten stelde VB referendum kiezen van de burger voor om het al of niet samengaan. Waardoor VB dus de eerste partij is in dit sjoemel merk België die beweerd de burger mede zeggenschap te wil geven via direct referendum in een politiek gebeuren. Conclusie: Vb dwingt een vast geroest iets als de gemeente politiek bewegen richting keuze van de burger die er woont en leeft. welke partij volgt nu er gemeente verkiezingen voor de deur staan???
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen wantrouwen teveel de politici; ze dreigen teveel misleid te worden door diverse mooipraters, in plaats van te luisteren naar objectieve informatie. Zelfs dat promoten van het Zwitserse systeem is een vorm van mooipraterij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs zonder die verwittiging, vind ik het erg zwak van de pers dat er niet meer doorgevraagd wordt: wie is politiek verantwoordelijk voor die chaos?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ach is van alle tijden. Vroeger waren het de nonnekes die in naam van de ouderen in het rusthuis hun stem eenzijdig uitbrachten op de CVP. Wat ik te gek vind is dat men veel geld uitgaf voor de nieuwe kies pc en waar in feite dit alleen maar visueel iets was tegenover het vroegere Bollejes zetten. Ok, er moet nu minder door de mens geteld worden. Terwijl nu ondertussen duidelijk is dat die grof hebben gefaald en jongeren hebben laten kiezen waar het wettelijk niet mocht. Pffff En waar is er nog gefaald??? dat zal wel stil gehouden worden. Maar ja hier in sjoemel merk België eens naar Zwitserland kijken en hoe ze het ginder vooruitstreven en vooral efficiënt doen bij het constant opnieuw kiezen via referendum is natuurlijk uit de boze. Zwitserland waar ze kunnen kiezen vanuit hun zetel thuis via GSM. En waarom zou dat hier niet kunnen verdorie!!!!! Gans België van groot tot klein loopt hier rond met een GSM, waar de grote meerderheid voor bank enz. itsme gebruikt met vingerafdruk beveiliging enz. steeds opnieuw bewijst dat itsme wel degelijk werkt, veilig werkt. Dus itsme is veilig om bank verrichtingen of andere zeer belangrijke zaken te doen hier en over gans de wereld >>> maar niet voor een eenmalige stem, pfffff ![]() Waarom zou dan niet zoals in Zwitserland een kies gebeuren kunnen verwerkt worden via GSM, met onder de bevolking gekend itsme beveiliging. Het kies systeem zou dan niet falen zoals bij de herkenning van jongeren die nu kozen waar het wettelijk niet kon. Twee keer kiezen zou zeker ook onmogelijk zijn. Bovendien zou dat milieu zeer vriendelijk zijn daar de mensen zich hier en in het buitenland niet meer hoeven te verplaatsen en in de rij gaan staan als een naar de slachtbank gebrachte kudde slaafse schapen. Bovendien zou dit kiezen encryptie versleuteld extreem veilig zijn en de resultaten bliksemsnel afgehandeld worden. Maarja, het sjoemel merk België is nooit efficiënt of zonder sjoemel zeker in Brussel met zen baronie en hun eigen partij militie politie en compleet gepolitiseerde Brusselse justitie.! Waarom makkelijk en vooruitstrevend als het moeilijk, geld kost en verouderd toestand is in een soort nieuw kleedje met KiesPC. KiesPC dat veel geld kostte dat nu terug in de kelders verdwijnt om gelet op de vooruitgang in de PC wereld tegen volgende verkiezing totaal verouderd zal zijn.. en vooral wegens de nu erkennen van vastgestelde fouten (zie jongeren gedoe) zal deze ondemocratische PC brol vernietigt moeten worden wegens onbetrouwbaar niet correct werkend kies systeem. Niets speciaal overigens want alle peperdure IT toestanden aangeschaft en geïnstalleerd door Sjoemel merk België blijken wonderbaarlijk steeds opnieuw te falen tot onbruikbaar. Toch raar hé ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je redenering snijdt immers geen hout: je argument dat mensen makkelijk te misleiden zijn, en daarom voor demagogische partijen stemmen, is immers totaal onlogisch. Waarom zou het niet beter zijn om tussentijds af en toe je mening kunnen geven over individuele dossiers? Je krijgt dan één keer om de 5 jaar de mogelijkheid om te stemmen, en als je dan voor de 'verkeerde' partij gestemd hebt, heb je dus voor 5 jaar je stem verkwanseld. Bovendien, met een indirecte democratie die al 50 jaar lang bewijst dat ze het niet kan, is de vraag of de burger het slechter zou doen. We zitten met een Overheid die op 50 jaar tijd niets gedaan heeft om het probleem van de vergrijzing op te vangen, met onbetaalbare pensioenen, wegen vol putten, een leger dat afgebouwd werd omdat het toch nooit meer oorlog zou worden, een tekort en een staatsschuld die legendarisch zijn. Maar o jeetje, de burger zou wel eens een verkeerde beslissing kunnen nemen. En dat terwijl wij met een overheid zitten die aan de lopende band foute beslissingen neemt, of nog erger, ze voor zich uitschuift.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 juli 2024 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje begrip mag wel ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Wat je nooit hoort is een journalist die eens diezelfde kritische bedenking maakt. De politicus verkondigt dan zijn lulkoek, en de journalist zwijgt, of erger nog, de journalist komt zelf met dat nepargument af.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter illustratie:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illustratie waarvan?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Dus de conclusie is dan maar dat je mensen nooit hun gedacht moet vragen, en gewoon alle beslissingen door hun strot rammen?
U pleit dus gewoon voor de dictatuur? PS: Henry Ford verdient lof omdat hij een betaalbare auto maakte, maar zou vandaag de dag met zijn ideeën niet veel succes meer oogsten. Zo zei hij dat je die auto in om het even welk kleur kon krijgen, als het maar zwart was. We zijn vandaag de dag iets meer vrijheid gewoon dan dat soort beperkingen. PS (2): Henry Ford runde een succesvol bedrijf. De overheid daarentegen stapelt de tekorten op, en moet geld bijdrukken om haar voortdurende falen te verbergen. Je wanbeleid van 50 jaar lang vergelijken met dat van een succesvol zakenman, dat is de pretentie van de overheid en haar pleitbezorgers...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 juli 2024 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juli 2024 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() [quote=De gemuilkorfde;10382646]Dus de conclusie is dan maar dat je mensen nooit hun gedacht moet vragen, en gewoon alle beslissingen door hun strot rammen?
U pleit dus gewoon voor de dictatuur? Is een terechte conclusie dat spijtig genoeg al + 4000 jaar de regel is ter voordele van dictatoriale ijdeltuiten en hun aanhang die parasiet gunsten hopen binnen te rijven. Door het dictatoriaal uitbuitend gebeuren ten uitvoer te brengen, via de kudde onder repressie te houden geruggesteund via steeds meer regels die door het strot geramd word. Bent je braaf al of niet om je familie te beschermen of er tegen >>> dan kan van alles gebeuren met jezelf tot met gans Uw familie omdat ze U als hun kudde bezit aanzien zoals in de slaven tijden .... zie Rusland, China, Iran, Noord Korea, Venezuela >>> verbanning, gevangenis tot doodstraf ....... Hier in sjoemel merk België word men en bijgevolg het ganse gezin langzaam dood geknepen via de huidige economische slavernij = hoogste belastingen + taxen + boetes + bijdrages gecumuleerd.. ter wereld. Terwijl Banken nu al meer personeel te werk moet stelen om de "klant" zijn financiële gedrag te controleren dan er personeel rest om het echte bank gebeuren te verrichten. Tot zelfs telefonisch navragen aan de klant waarvoor opgevraagde gelden dient, of waar op rekening geplaatst geld vandaan komt om dit door te briefen naar papa staat = de belasting dienst. Zelfs alvorens een simpel gekookt eitje kan geheten worden er al meerdere keren belastingen op geint !!!!! . Het uiteindelijke samen verrekenen van al die belastingen op belasting op belasting kan zelfs de waarde van het ei op zich overschrijden of men moet zelf kippen houden die eieren leggen, al zal men daar ook wel belasting op betalen via milieu enz. oeps !!!!! ![]() Terwijl zij die helpen de bevolking te terroriseren gunsten verwerven >> direct of win for live op lange termijn dat vergoed word door eerlijke en brave huisvaders / huismoeders constant financieel dood te knijpen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juli 2024 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Ik verwees al naar hoe in Zwitserland men op heel efficiënte wijze met encryptie beveiligt Via GSM steeds weer zeer snel aan volgende bevraging / referendum kiezen kan doen.
Terwijl hier gekozen werd voor oud bollig gedoe met op democratische vlak "falende kiesPC" wat weer eens weg gegooit geld blijkt te zijn zoals de verschillende PC miskeunen die gemaakt werden voor justitie enz. De wereld gaat snel vooruit, maar terug het warm water uitvinden hoeft niet als er al iets dat bewijst te functioneren bestaat. Politiek wil wel de jeugd doen kiezen OK, maar echt vooruitstrevend kies systeem introduceren wat hen zeker zou aanspreken zoals kiezen via GSM is politici blijkbaar te moeilijk. Terwijl verkiezingen toch van die politici het hun ding zou moeten zijn >>> om dat zij van die verkiezingen eens om de zoveel jaar financieel goed kunnen leven. Of kunnen er geen zakken mee gevuld worden waardoor ze het niet introduceren? Omdat ik het cruciaal vind herhaal ik het nog eens !!! De nieuwe regering zou nu onmiddellijk na hun aanstelling moeten beslissen om na het falen van die kiesPC's snel, en veilig naar voorbeeld van Zwitserland het kies systeem via GSM OOK HIER uit te werken, itsme bestaat en word al zeer veel gebruikt door de bevolking, itsme is hen dus bekend en verstouwd ... dus dit veiligheid aspect heeft bewezen veilig te zijn voor bank verwerkingen, belastingen enz. verrichtingen .... In kombinatie met enkele minimum bezetting kies PC in dienst houden voor hen die over geen GSM beschikken of te paranoia zijn het niet vertrouwen. De toekomst lonkt: Blockchain is een technologie die gegevens op een transparante en beveiligde manier verwerkt. Het is het bijna onmogelijk om gegevens te vervalsen. Wat aan encryptie kan gekoppeld worden voor extra veiligheid. De technologie, die autonoom functioneert zonder centrale controle, bereidde het terrein voor de opkomst van cryptomunten zoals de bitcoin, maar ze zal zeker in de toekomst ook nieuwe digitale toepassingen mogelijk maken. Bijvoorbeeld in de sectoren logistiek, gezondheidszorg, verzekeringen of overheidsdiensten en dan met name in alle domeinen waar er traceerbaarheid op basis van een register nodig is. Concreet kan blockchain toegepast worden bij het kadaster, maar ook in de logistieke keten (bvb biovoeding of duurzaam hout), voor de opvolging van patiënten, personeelsadministratie, enzovoort... Dus kiessysteem >>> als verkiezingen systeem dat kan vaststellen en herkennen wie zich aan meld om wettelijk de kieskeuze te maken. Om via inlogen toestemming te geven of te verhinderen bij meerder keren proberen te kiezen, meer moet het niet kunnen. ![]() De kieskeuze op zich blijft natuurlijk 100.000% geheim. ![]() Waarom moeilijk als het efficiënt, veilig en vooral makkelijk kan van uit de eigen zetel thuis?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 juli 2024 om 18:45. |
![]() |
![]() |