Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Moeten gay pride en andere carnavalstoeten afgeschaft worden?
Ja, stoeten zoals Gay Pride en Carnaval zijn vervelend en degoutant. 3 21,43%
Nee, deze stoeten zijn belangrijk om politieke en sociale pijnpunten aan te kaarten. 8 57,14%
Ik ben een hypocriet. 3 21,43%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2024, 07:31   #81
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet of er inderdaad artsen en psychologen zijn die onzorgvuldig handelen in deze materie. (in de zin van: er zullen er wel zijn, maar dat zullen toch grote uitzonderingen zijn, vermoed ik).
In het algemeen heb ik een hogere indruk van onze artsen en paramedici.
Ik denk dat we dat soort artsen vooral moeten zoeken in amerika.. 't is vooral daar dat cufi zijne mosterd vandaan haalt om zo tekeer te gaan.. Er zullen bij ons ook wel mensen zijn die spijt hebben van hun keuze.. of dat nu een geslachtsoperatie is of een braziliaanse butt-lift, er zijn altijd gevallen die nadien beseffen dat ze 't beter niet hadden gedaan. Maar om te beweren dat mensen hier moedwillig op 't verkeerde pad gezet worden richting geslachtstransitie, lijkt me wat overroepen. Alsof mensen gebrainwashed worden door regenboogvlagjes en dito zebrapaden.....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 07:39   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik denk dat we dat soort artsen vooral moeten zoeken in amerika.. 't is vooral daar dat cufi zijne mosterd vandaan haalt om zo tekeer te gaan.. Er zullen bij ons ook wel mensen zijn die spijt hebben van hun keuze.. of dat nu een geslachtsoperatie is of een braziliaanse butt-lift, er zijn altijd gevallen die nadien beseffen dat ze 't beter niet hadden gedaan. Maar om te beweren dat mensen hier moedwillig op 't verkeerde pad gezet worden richting geslachtstransitie, lijkt me wat overroepen. Alsof mensen gebrainwashed worden door regenboogvlagjes en dito zebrapaden.....
je mag de kracht van zo een gaybrapad niet onderschatten, het doet u spontaa n naar beneden kijken en god weet wat kan er in dat onbewaakte moment allemaal gebeuren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 08:17   #83
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De bedoeling is dan wel dat ge naar die link gaat en daar antwoord he. Als je terugtrekt dan ga ik niet blijven schaken met duiven he. Wat er mis aan is wordt getoond in die film waar ze al wat verder staan dan hier.
Over welke link heb je het nu weer?
En ik vroeg om uw uitleg. Jij beloofde jou uitleg.
Ik vroeg niet achter één of ander filmpje.

Citaat:
Het is een opbouw naar iets zeer kwaadaardig.
Jaja, blijf het maar herhalen.
Maar waarom dat zo is.... Nee, dat mogen we zelf invullen.

Citaat:
Als men ergens naartoe wil gaan en ze kunnen daar een groepje voor spannen om strategisch vooruit te komen. Dan zullen ze dat niet laten natuurlijk. En er lopen veel programma's die tot gehoorzaamheid dwingen en snel de geesten kan programmeren om u te komen vertellen wat ge moet doen en wat ge zeker niet moogt doen.
Nu heb je het over het christendom eh? Toch?
Oud 25 juli 2024, 09:13   #84
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
De bedoeling is dan wel dat ge naar die link gaat en daar antwoord he. Als je terugtrekt dan ga ik niet blijven schaken met duiven he. Wat er mis aan is wordt getoond in die film waar ze al wat verder staan dan hier.

Het is een opbouw naar iets zeer kwaadaardig.(...)
Wat dat filmpje aantoont is dat er een christen-fundamentalistische beweging strijdt tegen de duivelse aanwezigheid van holebi en transgenders.... En het komt altijd weer terug neer op datzelfde: fundamentalistische gelovigen die hun heilige boekje als De Waarheid aanzien. Nagenoeg alle weerstand tegenover holebi en transgenders komt vanuit die hoek.. en ze doen ijverig hun best om zoveel mogelijk zieltjes te overtuigen van hun gelijk. En terecht, denken ze, want we komen in een zeer kwaadaardige wereld terecht wanneer holebi en transgenders als gelijkwaardige mensen worden beschouwd.. als die zich mogen uiten in 't openbaar.. zeer kwaadaardig. Duivels en satanistisch. Het einde der tijden, apocalyptische doembeelden, een hemelse strijd tussen goed en kwaad.. onze wereld gaat vergaan wanneer we de transgender laten begaan.. hahahaha.. Wat zijn die gelovigen toch serieuze angsthazen.. schrik voor wat verandering.. schrik om hun macht te verliezen en geen invloied meer te hebben op het wereldse toneel.

Kijk, dat men vijfjarige meisjes die met autootjes spelen niet moet vertellen dat ze waarschijnlijk jongetjes zijn, daar ben ik mee akkoord.. maar men mag kinderen (weet ik veel vanaf welke leeftijd dat nodig is) wel duidelijk maken dat er mensen zijn die zich anders voelen, die niet passen in het christelijke adam&eva-verhaaltje.. want verhaaltjes uit de bijbel zijn niet de norm. Men moet kinderen aanleren respect te hebben voor anderen, hoe anders die anderen ook zijn.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 25 juli 2024 om 09:14.
Oud 25 juli 2024, 09:38   #85
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dat filmpje aantoont is dat er een christen-fundamentalistische beweging strijdt tegen de duivelse aanwezigheid van holebi en transgenders.... En het komt altijd weer terug neer op datzelfde: fundamentalistische gelovigen die hun heilige boekje als De Waarheid aanzien. Nagenoeg alle weerstand tegenover holebi en transgenders komt vanuit die hoek.. en ze doen ijverig hun best om zoveel mogelijk zieltjes te overtuigen van hun gelijk. En terecht, denken ze, want we komen in een zeer kwaadaardige wereld terecht wanneer holebi en transgenders als gelijkwaardige mensen worden beschouwd.. als die zich mogen uiten in 't openbaar.. zeer kwaadaardig. Duivels en satanistisch. Het einde der tijden, apocalyptische doembeelden, een hemelse strijd tussen goed en kwaad.. onze wereld gaat vergaan wanneer we de transgender laten begaan.. hahahaha.. Wat zijn die gelovigen toch serieuze angsthazen.. schrik voor wat verandering.. schrik om hun macht te verliezen en geen invloied meer te hebben op het wereldse toneel.

Kijk, dat men vijfjarige meisjes die met autootjes spelen niet moet vertellen dat ze waarschijnlijk jongetjes zijn, daar ben ik mee akkoord.. maar men mag kinderen (weet ik veel vanaf welke leeftijd dat nodig is) wel duidelijk maken dat er mensen zijn die zich anders voelen, die niet passen in het christelijke adam&eva-verhaaltje.. want verhaaltjes uit de bijbel zijn niet de norm. Men moet kinderen aanleren respect te hebben voor anderen, hoe anders die anderen ook zijn.
Als de ouders niet geleerd hebben om respect te hebben voor anderen, hoe gaan ze het hun eigen kinderen dan aanleren?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 09:50   #86
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als de ouders niet geleerd hebben om respect te hebben voor anderen, hoe gaan ze het hun eigen kinderen dan aanleren?
Van zulke ouders moeten we niet teveel verwachten.
Scholen en onderwijzend personeel kunnen daarbij wel een positieve rol spelen.
Maar 't is voor sommigen taboe dat men andermans' kinderen aanleert dat er wat anders bestaat dan wat in 't heilige boek geschreven staat.
Oud 25 juli 2024, 10:36   #87
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van zulke ouders moeten we niet teveel verwachten.
Scholen en onderwijzend personeel kunnen daarbij wel een positieve rol spelen.
Maar 't is voor sommigen taboe dat men andermans' kinderen aanleert dat er wat anders bestaat dan wat in 't heilige boek geschreven staat.
Niet als ze thuis verrot geslagen worden (homofoben hebben losse handjes) als ze wat ze op school leren thuis vermelden.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 11:13   #88
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Oud 25 juli 2024, 11:21   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt al geleerd met respect voor iedereen om te gaan. Maar daarom moet je niet iedereen laten meelopen in het verhaal. Dat gij ergens een grens legt is uw zaak. Maar mensen die anders geloven dringen ook niets op bij anderen. Dus als er binnen de diversiteit geen plaats meer is voor de cultuur van uw voorvaderen en ge redeneert dat weg op een minderheid om een andere minderheid te verdingen. Dan doet ge zelf wat ge de andere (christenen) ten laste legt. Terwijl we gewoon in ons standpunt willen blijven staan.
Als BigF de zijne over geslachtsoperaties wilt leren, dat hij dat dan doet. Maar het is een hele ideologie waarin niemand het aanbod te kiezen heeft en nog grenzen kan bepalen. Daarom is er nu een wat luider standpunt van die "fundamentele christenen". Wat ze wellicht als compliment aannemen.

Maar goed dat u toch keek en nog oplet en uw zaak weet te verdedigen. Maar ik hoef het niet eens te zijn met u en jij niet met mij.
Oud 25 juli 2024, 11:38   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet als ze thuis verrot geslagen worden (homofoben hebben losse handjes) als ze wat ze op school leren thuis vermelden.
ge moet als kleinen dan ook maar slimmer zijn he.
Oud 25 juli 2024, 12:26   #91
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt al geleerd met respect voor iedereen om te gaan. Maar daarom moet je niet iedereen laten meelopen in het verhaal. Dat gij ergens een grens legt is uw zaak. Maar mensen die anders geloven dringen ook niets op bij anderen. Dus als er binnen de diversiteit geen plaats meer is voor de cultuur van uw voorvaderen en ge redeneert dat weg op een minderheid om een andere minderheid te verdingen. Dan doet ge zelf wat ge de andere (christenen) ten laste legt. Terwijl we gewoon in ons standpunt willen blijven staan.
Als BigF de zijne over geslachtsoperaties wilt leren, dat hij dat dan doet. Maar het is een hele ideologie waarin niemand het aanbod te kiezen heeft en nog grenzen kan bepalen. Daarom is er nu een wat luider standpunt van die "fundamentele christenen". Wat ze wellicht als compliment aannemen.

Maar goed dat u toch keek en nog oplet en uw zaak weet te verdedigen. Maar ik hoef het niet eens te zijn met u en jij niet met mij.
Als jij binnen een gemeenschap van gelovigen wil leven zoals we dat hier in 1910 deden, dan doe je dat toch gewoon? En je mag een processie van traditionele christenen houden, elke zondag dat gedachtengoed beleven in de mis, enzovoort.

Dus wat is je punt nu eigenlijk? Frustratie dat de rest van de samenleving dat niet doet?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 13:04   #92
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Of het nu om Christenen, Moslims, Joden etc... gaat maakt mij niet uit.

Homokoppels/lesbiennes mogen gerust hand in hand lopen. Geen probleem mee.
Ze een pak slaag geven omdat in "wetten" van een godsdienst het niet toegelaten is vind ik er ver over.

Maar aan kinderen te beginnen vertellen over geslachtsoperaties is er helemaal over, een kind is enorm beïnvloedbaar.
Een Aalsters kind dat opgroeide met carnaval zal altijd een carnavalist zijn.
Een kind dat opgroeide in een gemeenschap waar vrouwen minderwaardig zijn zal altijd die gedachte verder dragen.

Laat kinderen aub kinderen blijven, doctrines zijn voor niks nodig.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 13:20   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conner Rousseau weet dat. Iets met een matrak of zo. Het komt er op neer dat ze "leren" dat ze iets geen tweede keer moeten riskeren te doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 13:24   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Religie is oplichting via verzonnen verhaaltjes.
Oplichting is een misdrijf en moet altijd bestreden worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 13:59   #95
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Of het nu om Christenen, Moslims, Joden etc... gaat maakt mij niet uit.

Homokoppels/lesbiennes mogen gerust hand in hand lopen. Geen probleem mee.
Ze een pak slaag geven omdat in "wetten" van een godsdienst het niet toegelaten is vind ik er ver over.

Maar aan kinderen te beginnen vertellen over geslachtsoperaties is er helemaal over, een kind is enorm beïnvloedbaar.
Een Aalsters kind dat opgroeide met carnaval zal altijd een carnavalist zijn.
Een kind dat opgroeide in een gemeenschap waar vrouwen minderwaardig zijn zal altijd die gedachte verder dragen.

Laat kinderen aub kinderen blijven, doctrines zijn voor niks nodig.
Er wordt hier zonder meer een karikatuur geschetst.

Dit is gewoon de hysterie die ook in Wallonië rond EVRAS is gemaakt.

Van doelen in onderwijs rond seksuele diversiteit wordt zonder enige grond gemaakt dat men kleuters een geslachtsoperatie gaat aanpraten.

Je bent net hetzelfde als de hysterische moslima's die hierover in Wallonië manifesteren.

but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 25 juli 2024, 14:37   #96
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het 6'studiejaar mogen ze wel leren waar de klepel hangt, en waarvoor dat die dient niet ? Als daarbij alternatieve samenlevingsvormen of sexuele geaarsdheden worden besproken dat moet ook kunnen.

maar ne kleine van 4 jaar moet nog niet weten dat ze van zijn spelleke ook een spelonkske kunnen maken.
Oud 25 juli 2024, 14:39   #97
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In het 6'studiejaar mogen ze wel leren waar de klepel hangt, en waarvoor dat die dient niet ? Als daarbij alternatieve samenlevingsvormen of sexuele geaarsdheden worden besproken dat moet ook kunnen.

maar ne kleine van 4 jaar moet nog niet weten dat ze van zijn spelleke ook een spelonkske kunnen maken.
Dat is dan ook een mythe dat dat de bedoeling zou zijn.

Een mythe om meteen heel dat pakket te verwerpen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 26 juli 2024, 05:58   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Religie is oplichting via verzonnen verhaaltjes.
Oplichting is een misdrijf en moet altijd bestreden worden.
Genderideologie is ook een social construct. Dat al misdrijven pleegde en duizenden kinderen slachtoffer maakte die op volwassen leeftijd spijt kregen. Wat het een medisch schandaal maakt.
Oud 26 juli 2024, 06:00   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als jij binnen een gemeenschap van gelovigen wil leven zoals we dat hier in 1910 deden, dan doe je dat toch gewoon? En je mag een processie van traditionele christenen houden, elke zondag dat gedachtengoed beleven in de mis, enzovoort.

Dus wat is je punt nu eigenlijk? Frustratie dat de rest van de samenleving dat niet doet?
Het punt is dat wij tot acceptatie gedwongen worden of uitgemaakt worden. Christendom discrimineert die niet meer of minder dan andere zondaars. Dat die ook eens NEEN leren aanvaarden.
Oud 26 juli 2024, 06:27   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Dat is waar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be