Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 13:41   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
zullen we de cijfers relatief tov overheidssubsidie vergelijken?

het zou me trouwens ook niet verbazen dat inviduele VB-leden weinig geven
het gaat immers imo vaker om lageloners en/of egoisten
De enigen waar ik tot nu toe zeker van ben dat ze geregeld, vrijwillig en in onverdachte tijden, bijdroegen om noodlijdende volkeren te helpen zijn Jan en ikzelf. Jan is VB-er, en ik stemde de laatste keer ook op die partij.

Dat de enige commentaar die BUB-Yann op VB-Jan kon geven een insinuatie was over wapenhandel, daar had ook jij geen enkel bezwaar tegen.

Houd dus je eigen insinuaties maar beter voor jezelf.
Indien partijen solidair willen zijn houdt niemand hen tegen.
Ik heb echter liever dat ze dit dan in alle stilte te doen. Op de rampspoed van anderen maak je geen partijreclame.
Oud 5 januari 2005, 14:10   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is een opmerkelijk simplistische redenering die men vaak hoort in flamingantische kringen (de 2 bijvoeglijke naamwoorden in de laatste zin lijken wel geboren voor elkaar ). Dat geld is niet opgegaan in de lucht, dat geld staat op de spaarboek van de Belg. Geen enkel Europees land heeft zoveel geld van de staat naar de burger zien gaan als Belgie in de laatste 30 jaar (stond trouwens in de tjevengazet enkele maanden terug). Geen enkele EU-burger heeft zoveel geld op de spaarboek als de Belg. Toeval ?
Ik hoef niet voor waarheid aan te nemen wat in een tsjevengazet staat en zou heel graag willen weten wie die 'Belgische burger' is op wiens spaarboekje de Belgische staat de laatste 30 jaar zomaar, gratis voor niets, al die miljarden heeft gestort.

Op het mijne heb ik ze immers nooit iets weten plaatsen. Wat daarop staat is maar een heel klein appeltje voor de grootste dorst. Gelukkig is mijn appartementje en mijn nieuwe autootje betaald.
Ik heb me echter nooit dure veel feestjes, extravagante kledij of andere luxe dingen veroorloofd, maar wel heel mijn leven hard gewerkt en spaarzaam geleefd.

Wat ik wél zeker weet is dat de Belgische staat de hoogste belastingen ter wereld heft en dat 'de' Belg er toch nog in slaagt om, van wat overblijft, het verste te springen. Wedden dat dit meer Vlaamse dan Waalse Belgen zijn?

En ook d�*t zal wel geen toeval zijn.
Oud 5 januari 2005, 14:31   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De enigen waar ik tot nu toe zeker van ben dat ze geregeld, vrijwillig en in onverdachte tijden, bijdroegen om noodlijdende volkeren te helpen zijn Jan en ikzelf. Jan is VB-er, en ik stemde de laatste keer ook op die partij.
Juist. Daarop reageerde ik ook zo fel op deze golf die nu door het medialandschap stroomt. Natuurlijk is het allemaal goed bedoeld, maar men moet anderen nu niet verwijten dat ze niets storten. Daar kan immers ook een bewuste keuze achter zitten. Zelf heb ik een vijftal jaar geleden de keuze gemaakt toen ik, eerder bij toeval, in aanraking kwam met die Vlaamse missionaris die in Peru werkzaam was. Kort erna had ik de gelegenheid in contact te komen met een van die mensen die hier in België een tijd kwam studeren. Toen heb ik ook kunnen vernemen hoe doeltreffend het project wel was. Daarom heb ik besloten voor dat werk een ernstige bijdrage te geven en de rest te laten voor wat het is (vroeger stortte ik bijvoorbeeld ook voor de werken van de Maltezerorde en voor Kerk in Nood).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 januari 2005, 14:38   #84
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het VB krijgt 7 miljoen euro belastinggeld om te verbrassen per jaar.

Maar wat doen ze ermee? Oppotten? Echt verbrassen? Iets zinnigs kunnen ze er spijtig genoeg niet mee doen, want daar heb je verstand voor nodig...
Propaganda, propaganda en niets dan propaganda!
headinajar is offline  
Oud 5 januari 2005, 15:27   #85
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat België (volgens buitenlanders) een modelland was zolang de Waalse elite maar het gevoel had de motor van België te zijn?
neen
misschien kom jij niet vaak buitenlanders tegen, ik echter wel
en volgens hen was alles dat men van belgie hoorde of zag uiterst positief tot de jaren '70

Citaat:
De Waalse elite is nooit anders dan de motor van Wallonië geweest ook al opereerde ze vanuit het, oorspronkelijk Nederlandstalige Brussel.
zever, brussel is ouder dan het nederlands

Citaat:
Blijkbaar is de Waalse elite er dan toch niet zo goed in geslaagd om schitterend werk af te leveren want dan zaten we vandaag nog altijd in die schitterende tijd van de jaren 50/60. Was de Waalse elite de motor van België geweest inplaats van alleen die van Wallonië, dan had Vlaanderen die motor nooit van de Waalse elite overgenomen.
idd, akkoord, de waalse elite heeft serieus de boot gemist, net als bv noord-engeland of noord-frankrijk
Oud 5 januari 2005, 15:31   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de enige commentaar die BUB-Yann op VB-Jan kon geven een insinuatie was over wapenhandel, daar had ook jij geen enkel bezwaar tegen.

Ik heb echter liever dat ze dit dan in alle stilte te doen. Op de rampspoed van anderen maak je geen partijreclame.
1 zwaluw maakt de lente niet
het is niet omdat 1 VB'er geregeld geeft, dat een gemiddelde VB'er veel geeft
ik heb een maandelijkse domiciliering voor verschillende liefdadigheidsprojecten, en ik heb te veel fatsoen en verstand om behanger te zijn, wil dat zeggen dat elke niet-behanger dit ook doet? tuurlijk niet
Oud 5 januari 2005, 15:37   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef niet voor waarheid aan te nemen wat in een tsjevengazet staat en zou heel graag willen weten wie die 'Belgische burger' is op wiens spaarboekje de Belgische staat de laatste 30 jaar zomaar, gratis voor niets, al die miljarden heeft gestort.

Op het mijne heb ik ze immers nooit iets weten plaatsen. Wat daarop staat is maar een heel klein appeltje voor de grootste dorst. Gelukkig is mijn appartementje en mijn nieuwe autootje betaald.
Ik heb me echter nooit dure veel feestjes, extravagante kledij of andere luxe dingen veroorloofd, maar wel heel mijn leven hard gewerkt en spaarzaam geleefd.

Wat ik wél zeker weet is dat de Belgische staat de hoogste belastingen ter wereld heft en dat 'de' Belg er toch nog in slaagt om, van wat overblijft, het verste te springen. Wedden dat dit meer Vlaamse dan Waalse Belgen zijn?

En ook d�*t zal wel geen toeval zijn.
Al die professoren in de economie zullen er dan wel niks van kennen, zeker. Zij gebruiken dan ook geen uiterst kwantifieerbare argumenten als "'de' Belg er toch nog in slaagt om, van wat overblijft, het verste te springen".

Belgie heeft trouwens niet de hoogste belastingen ter wereld. Alweer een zekerheid die wegvalt in je bestaan!
Oud 5 januari 2005, 15:38   #88
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Propaganda, propaganda en niets dan propaganda!
idd
maar 7 miljoen euro voor niks anders dan propaganda
Oud 5 januari 2005, 15:51   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mag ik er je trouwens op wijzen dat ik het vreemd vind dat mensen met geld op een luxemburgse rekening staan te pronken met het geld dat ze aan een goed doel geven? lijkt me beetje schijnheilig vind je niet? of op zijn minst is het een beetje vreemd dat men liever een vreemd volk dan het eigen volk helpt
Oud 5 januari 2005, 16:21   #90
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
neen
misschien kom jij niet vaak buitenlanders tegen, ik echter wel
en volgens hen was alles dat men van belgie hoorde of zag uiterst positief tot de jaren '70
Voila: het ultieme bewijs.
De buitenlander die iets van België hoorde en zag.

Citaat:
zever, brussel is ouder dan het nederlands
so what?
Knuppel zegt dat de Waalse elite zijn zaakjes bedisselde in oorpronkelijk nederlandstalige Brussel.
Oud 5 januari 2005, 16:24   #91
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
mag ik er je trouwens op wijzen dat ik het vreemd vind dat mensen met geld op een luxemburgse rekening staan te pronken met het geld dat ze aan een goed doel geven?lijkt me beetje schijnheilig vind je niet?
Heb jij het over de sossenvakbond?
Die hun geld staat niet in Luxemburg maar naar eigen zeggen in Zwitserland.

Citaat:
of op zijn minst is het een beetje vreemd dat men liever een vreemd volk dan het eigen volk helpt
Way to go Guy, way to go!
Volledig akkoord: en men zegge het nu allemaal mee:
[font=Arial Black][size=4]EIGEN VOLK EERST!![/size][/font]
Oud 5 januari 2005, 16:32   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Voila: het ultieme bewijs.
De buitenlander die iets van België hoorde en zag.
Denk ervan wat je wil, maar het verschil met de huidige situatie is verontrustend, en ook erg genant voor wie eens in het buitenland wil komen.

Citaat:
so what?
Knuppel zegt dat de Waalse elite zijn zaakjes bedisselde in oorpronkelijk nederlandstalige Brussel.
Brussel is van oorsprong helemaal niet Nederlandstalig. Brussel is van oorsprong volgens de behang-definitie zelfs niet vlaams maar brabants.
Oud 5 januari 2005, 16:34   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Heb jij het over de sossenvakbond?
Die hun geld staat niet in Luxemburg maar naar eigen zeggen in Zwitserland.
So? Als er hier een sos hetzelfde uitkraamt als vdb, zal ik hetzelfde zeggen.

Citaat:
Way to go Guy, way to go!
Volledig akkoord: en men zegge het nu allemaal mee:
[font=Arial Black][size=4]EIGEN VOLK EERST!![/size][/font]
Neeneen, beste vriend, dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Ik vind het enkel ironisch dat een persoon die het eigen volk eerst-concept eert, liever vreemd volk dan eigen volk steunt, en hiermee hilarisch genoeg nog loopt mee te pronken ook.
Oud 5 januari 2005, 18:11   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is een opmerkelijk simplistische redenering die men vaak hoort in flamingantische kringen (de 2 bijvoeglijke naamwoorden in de laatste zin lijken wel geboren voor elkaar ). Dat geld is niet opgegaan in de lucht, dat geld staat op de spaarboek van de Belg. Geen enkel Europees land heeft zoveel geld van de staat naar de burger zien gaan als Belgie in de laatste 30 jaar (stond trouwens in de tjevengazet enkele maanden terug). Geen enkele EU-burger heeft zoveel geld op de spaarboek als de Belg. Toeval ?
En nu tijd voor wat toekomstbeelden. Het geld staat inderdaad voor een flink stuk op de spaarboek van de Belg. Aangezien Belgie niet gewapend is tegen de vergrijzingslawine (de staatsschuld wordt gewoonweg te traag afgebouwd, men komt er niet toe om strukturele maatregelen te nemen) gaat de staat vroeg of laat dit geld gewoonweg tot het zijne maken (wel op een zachte manier welliswaar, via een vermogenkadaster, een afschaffing van de bevrijdende roerende voorheffing, en een flinke belasting op dit geld).
Ik zou zeggen, redden wie zich redden kan.
Bob is offline  
Oud 5 januari 2005, 18:25   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of bedoel je de jaarlijkste top-10 plaats in de UN Human development Index voor Belgie?
Twijfel er sterk aan of een onafhankelijk Vlaanderen het hier slechter zou afgebracht hebben dan een unitair Belgie.
Bob is offline  
Oud 5 januari 2005, 19:40   #96
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
En nu tijd voor wat toekomstbeelden. Het geld staat inderdaad voor een flink stuk op de spaarboek van de Belg. Aangezien Belgie niet gewapend is tegen de vergrijzingslawine (de staatsschuld wordt gewoonweg te traag afgebouwd, men komt er niet toe om strukturele maatregelen te nemen) gaat de staat vroeg of laat dit geld gewoonweg tot het zijne maken (wel op een zachte manier welliswaar, via een vermogenkadaster, een afschaffing van de bevrijdende roerende voorheffing, en een flinke belasting op dit geld).
Ik zou zeggen, redden wie zich redden kan.
misschien
ik kies voor de harde manier: brugpensioen afschaffen
Oud 5 januari 2005, 19:41   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Twijfel er sterk aan of een onafhankelijk Vlaanderen het hier slechter zou afgebracht hebben dan een unitair Belgie.
vergelijk bv eens met nederland, denemarken, landen waarmee menig flamingant zioch wel zou willen meer vergelijken veronderstel ik
ze zitten toch altijd in de buurt van belgie, soms ervoor soms erachter
Oud 5 januari 2005, 20:15   #98
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het VB krijgt 7 miljoen euro belastinggeld om te verbrassen per jaar.

Maar wat doen ze ermee? Oppotten? Echt verbrassen? Iets zinnigs kunnen ze er spijtig genoeg niet mee doen, want daar heb je verstand voor nodig...
Hetzelfde wat de andere partijen ermee doen, wat dacht je? Jaloers zeker? Als je nu een fatsoenlijke programma zou ineenflansen zodat je mensen kunt satisfactioneren, dan krijg je misschien dezelfde bedragen toegestoken. En een programma is niet het VB uitkakken.

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 5 januari 2005 om 20:18.
lustige lezer is offline  
Oud 5 januari 2005, 20:46   #99
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Hetzelfde wat de andere partijen ermee doen, wat dacht je? Jaloers zeker? Als je nu een fatsoenlijke programma zou ineenflansen zodat je mensen kunt satisfactioneren, dan krijg je misschien dezelfde bedragen toegestoken. En een programma is niet het VB uitkakken.
nu wordt het helemaal fantastisch: een behanger die denkt dat zijn partij een programma heeft
ik stel voor dat je eens lustig hun "programma" leest
Oud 5 januari 2005, 23:34   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien
ik kies voor de harde manier: brugpensioen afschaffen
Vrees dat beide gaan nodig zijn. Ben zelfs nieuwsgierig wat er eerst zal sneuvelen. Maar dat zal, om verschillende redenen, waarschijnlijk wel het brugpensioen zijn.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be