![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is de ervaring die hier spreekt.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weet iedereen dat ze reeds kinderen genitaal mutileerden en chemisch steriliseerden. Die fascisten gaan beter opzij staan voor ze ons nen derde keer in een wereldconflict trekken waar het nu met enkele wmd opgelost zal worden.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Institutioneel christenhaat zou het eigenlijk moeten tonen waar de ware vijand zit he.
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 9 november 2024 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut!
Maar de signalen zijn wat ze zijn. Eugenetica, social constructs, vijandsbeelden, demoniseren van politieke tegenstanders die trouw aan hun cultuur/geloof willen blijven. https://m.youtube.com/watch?v=5zBQXbCmlGI Den duivel moet nu ni komen doen alsof hem de goeie is he.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België moet gewoon terug het Belgenlandje van voor de EU worden.
We zijn te klein om hoogmoedig met klimaat edm om te gaan.
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En "neen" ik had niet gekozen om soldaat milicien te worden ..... Maar ben er wel trots op het volbracht te hebben met het idee om het volk van het land te beschermen. Vraag mij af wat U al gedaan hebt voor dit land, buiten hier lullen en dwars liggen = niets opbouwend vermoed ik.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 november 2024 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dank u voor uw dienst, maar uw dienst is geen argument onze kleinkinderen als kanonnenvlees van het vierde rijk op te sturen.
![]() |
![]() |
#91 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tanks zijn natuurlijk passé, het zijn nog de wondermiddelen uit de voorbije oorlogen. Terwijl je toch van de chef-staf zou verwachten dat die weten dat elke nieuwe oorlog de oude manieren bij het huisvuil zet. Natuurlijk, die weten dat, maar vermits er geen geld is blijven we met tanks zitten, terwijl men die nu uit jets en helikopters van op 25 km kapotschiet. Dat was trouwens al zo toen ik soldaat was, 79/81. Een peloton verkenners met Milan raketten schoot drie vier en vijf tanks in frut in dertig seconden, als ze snel genoeg waren en hun job kenden. Beetje zoals David en Goliath.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn peter heeft jaren aan het front tijdens WOI aan de ijzer in die situatie verkeerd. ..... hebben "Pepe en Meme" hun eigen oudste zoon en vele mensen op de vlucht tijdens gans WOII verborgen onderdak verschaft, zelfs toen er maanden een Duitse Panter tank gestationeerd stond op hun boerderij. Misschien dat papa staat mij daardoor inlijft bij de 2Lansiers, oeps. Want ik zelf had er niet voor gekozen. Bij mijn afzwaai moest ik zweren niets vertellen over de 2 Lansiers tot ze ingedeeld werden onder de NAVO om Saddam Hoessein uit te schakelen. Toen kreeg ik persoonlijk een schrijven dat ik van de geheimhouding ontheven werd. Ook nu word ik nog steeds uitgenodigd om aan herdenkingen, bij overlijden enz. deel te nemen via de Verbroedering 2/4 L onder het moto eens familie steeds familie. Ook kreeg ik "de kans" om reserve rijkswachter te worden na mijn legerdienst waar ik niet op ingegaan ben daar ik toen een zelfstandige zaak opgestart had. Reserve rijkswachter zouden alleen in gezet worden bij extreme onlusten in het land, om de bevolking te beschermen. Toen in 1974 toen er nog gestreefd werd aan de opbouw van dit land met positief denken aangepord door onze groot ouders en ouders die nog de oorlog aan de lijve ondervonden hadden, was de legerdienst vervelend maar aanvaard. Daarom ook neem ik met mijn 69 jarige leeftijd nooit een politiek standpunt in, maar probeer ik het steeds sneller afglijden van onze maatschappij voornamelijk door politiek onwil en falen in vraag te stellen. In de hoop zo toch nog een steentje bij te dragen. Terwijl ik jaloers kijk naar het goed politiek en economisch functionerend Zwitserland mogelijk gemaakt door bindende referendums vanuit hun eigen kanton.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal gedrag voor hillbillies met stuk brein door overdadig misbruik van 'substabties'.
Een relikwieten sekte vervoegen in later stadium hielp uiteraard niet echt. Ongevaarlijk tot heden. Wel onder observatie te houden. Het is wat het is.
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Hoewel de discussie over het herinvoeren van de dienstplicht in België op het eerste gezicht begrijpelijk lijkt in een wereld waarin geopolitieke spanningen toenemen, kan ik mezelf geenszins een voorstander noemen van een dergelijke maatregel binnen de huidige politieke context. De kern van mijn bezwaar ligt in het feit dat onze overheden – en hiermee doel ik specifiek op ministers en parlementsleden – zich structureel onttrekken aan iedere vorm van echte verantwoordelijkheid voor de beslissingen die zij nemen, of het gebrek daaraan.
Het vooruitzicht dat jonge mensen, waaronder mijn eigen kinderen, in dienst zouden worden genomen en mogelijk naar het front gestuurd zouden worden, vervult me met afschuw. Zeker wanneer ik zie hoe politieke leiders, vaak van twijfelachtige bekwaamheid en morele integriteit, in alle veiligheid achter hun bureaus blijven zitten, terwijl zij door hun onverantwoordelijk handelen of zelfs door hun incompetentie conflicten veroorzaken die verreikende gevolgen hebben. Het is onaanvaardbaar dat zij zich aan de gevaren van hun eigen beleid kunnen onttrekken, terwijl ze andermans kinderen in de vuurlinie sturen. De dienstplicht mag dan in theorie een instrument van nationale verdediging zijn, in de praktijk zouden we slechts pionnen leveren aan de grillen van een politieke elite die geen verantwoording hoeft af te leggen. Zolang deze structuur van straffeloosheid blijft voortbestaan, acht ik het volstrekt onethisch om jonge levens op het spel te zetten voor leiders die hun eigen falen niet hoeven te dragen. De verantwoordelijkheid voor vrede en veiligheid behoort niet op de schouders van onze jeugd te rusten, maar bij hen die aan de macht staan.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets door misbruik van substanties, maar door ervaringen en fascisten die de puberteit als een ziekte willen behandelen nadat ze experimentele vaccins probeerden inspuiten Die fascisten moeten mij geen vijanden meer verkopen. Ze staan exposed voor de hele wereld en bestaan enkel nog door censuur.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet op zijn Belgenlands dus. Daarenboven zie ik dat niet als creatie van een "Belgae Seal Team Bravo". Het gedacht alleen al... zeker als men zich herinnert hoe ons mama's brave paracommando boelekes zich ooit lieten ontwapenen en vermoorden in Rwanda. Neen, ik zie een militair gestoelde dienstplicht na humaniora eerder als het leren voor zichzelf verantwoordelijkheid te nemen als toegang naar de echte wereld: Van knapen tot man en van meisje tot vrouw. Of ze nu hetero, homo of lesbisch zijn, dat speelt geen rol. Dat ze aangeleerd wordt om zich te gedragen met kloten of tieten aan hun lijf. Daarom zou ik voorstander zijn van herinvoering van dienstplicht anno nu vandaag. Niet om voor een regionale of nationale landsvod te gaan vechten. Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens met Skobolev.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarvoor heb je geen dienstplicht nodig maar scholen die vrij van wokisme en andere propaganda blijft.
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet dat wekelijks rotatie van ouderen / Gepensioneerden zolang ze het fysiek aankunnen. In Zwitserland "graag en zelfs en eer vinden" om de bergen in te trekken om de militaire verdediging infrastructuren te controleren / Onderhouden /schilderen of bv: Bloemen gaan water geven die in bloembakken aan bunkers hangen als camouflage te onderhouden enz. Tja de Zwitsers dragen hun land in hun hart omdat ze kiezen hoe ze willen leven via bindend referendum van uit hun kanton in hun eigen taal. Terwijl we in het sjoemel merk Belgie al decennia lang gedicteerd worden door machtswellustelingen waar we niet voor of tegen kunnen stemmen. Die daardoor als dictators bepalen hoe wij moeten leven terwijl ze wel onze centen opsouperen. Wie zou voor zo een land zen leven willen geven ????
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 november 2024 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen. we hebben ouders nodig die hun verantwoordelijkheid nemen. Ouders die zelf hun kinderen opvoeden, en hen respect, discipline en fatsoen bijbrengen. Ouders die zelf het GOEDE voorbeeld geven. Aan dienstplicht heb ik weinig goede herinneringen. Buiten zuipen heb ik daar vooral afschuw voor het gezag van mentaal beperkte oversten geleerd. |
|
![]() |
![]() |