Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2024, 09:29   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Philip DW gaat dat fantastisch vinden !

Eindelijk gaat de grote droom van zijn idool Cyriel Verschaeve vervulling krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 12:50   #82
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
U bent duidelijk niet in een land geweest tijdens de gruwelijke CCCP bezetting door de Russen dat jaren heeft geduurd.

Ik wel, 3 keer en heb daar toen contact gehad met onderdrukte mensen die zelfs bang waren om te spreken in het bijzijn van hun eigen kinderen door de repressie.

HET GAAT HEM NIET OM GROND, WANT DAAR LEVEN MENSEN OP (als ze niet gevlucht of gedood zijn)!!!

Die mensen leefden daar als slaven onder CCCP bestel, ten gunste van de Russen DIE HEN, de personen en het land OP ALLE Gebied terroriseerden en UITKNEPEN ALS CITROEN. Wat de Russen, Poetin nu weer wil.

Geen wonder dat er gestreefd WERD / word door hen om onder de NAVO PARAPLU TE KOMEN ZITTEN.

Geen wonder dat ze nu al die oorlog ontberingen willen ondergaan om niet terug onder het Russische juk te komen zitten!!!

Hier is er maar 4 jaar ellende / ontbering geweest, daar jaren van repressie dat hier nooit zo erg geweest is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus eigenlijk wil je de legerdienst invoeren om uw haat voor de Russen met daad te voegen? Want zelf zult ge niet naar de frontlinie lopen natuurlijk.
Waarom hier de term "haat" gebruikt wordt is een raadsel.
Het is de ervaring die hier spreekt.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 12:59   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Waarom hier de term "haat" gebruikt wordt is een raadsel.
Het is de ervaring die hier spreekt.
Wij, Belgen, liggen beter wakker van dien Duits en haar wereldrijkers dan de Rus. De laatste keer verkocht den Duits Rusland ook als vijand en werden ze later door de Rus voor beeldschermen geplaatst om de concentratiekampen te tonen.

Nu weet iedereen dat ze reeds kinderen genitaal mutileerden en chemisch steriliseerden. Die fascisten gaan beter opzij staan voor ze ons nen derde keer in een wereldconflict trekken waar het nu met enkele wmd opgelost zal worden.
Oud 9 november 2024, 13:03   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Institutioneel christenhaat zou het eigenlijk moeten tonen waar de ware vijand zit he.
Oud 9 november 2024, 14:41   #85
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij, Belgen, liggen beter wakker van dien Duits en haar wereldrijkers dan de Rus. De laatste keer verkocht den Duits Rusland ook als vijand en werden ze later door de Rus voor beeldschermen geplaatst om de concentratiekampen te tonen.

Nu weet iedereen dat ze reeds kinderen genitaal mutileerden en chemisch steriliseerden. Die fascisten gaan beter opzij staan voor ze ons nen derde keer in een wereldconflict trekken waar het nu met enkele wmd opgelost zal worden.
Realiseer jij je dat uw berichten raar overkomen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 14:53   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het enige wat ik in het leger heb geleerd is stevig pinten drinken. Ok toegegeven, dat is ondertussen meer dan 35jaar geleden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 november 2024 om 14:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 15:20   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut!

Maar de signalen zijn wat ze zijn. Eugenetica, social constructs, vijandsbeelden, demoniseren van politieke tegenstanders die trouw aan hun cultuur/geloof willen blijven.

https://m.youtube.com/watch?v=5zBQXbCmlGI

Den duivel moet nu ni komen doen alsof hem de goeie is he.
Oud 9 november 2024, 15:27   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

België moet gewoon terug het Belgenlandje van voor de EU worden.
We zijn te klein om hoogmoedig met klimaat edm om te gaan.
Oud 9 november 2024, 21:01   #89
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk wil je de legerdienst invoeren om uw haat voor de Russen met daad te voegen? Want zelf zult ge niet naar de frontlinie lopen natuurlijk.
Heb mijn legerdienst 1974 volbracht als 2 Lansier toen omschreven als troupe d'élite - elite troepen Bataljon van de koning.

En "neen" ik had niet gekozen om soldaat milicien te worden ..... Maar ben er wel trots op het volbracht te hebben met het idee om het volk van het land te beschermen.

Vraag mij af wat U al gedaan hebt voor dit land, buiten hier lullen en dwars liggen = niets opbouwend vermoed ik.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 november 2024 om 21:02.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 21:08   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb mijn legerdienst 1974 volbracht als 2 Lansier toen omschreven als troupe d'élite - elite troepen Bataljon van de koning.

En "neen" ik had niet gekozen om soldaat milicien te worden ..... Maar ben er wel trots op het volbracht te hebben met het idee om het volk van het land te beschermen.

Vraag mij af wat U al gedaan hebt voor dit land, buiten hier lullen en dwars liggen = niets opbouwend vermoed ik.
Geen rotte kl.. dus ik heb niets verkeerd gedaan.

Dank u voor uw dienst, maar uw dienst is geen argument onze kleinkinderen als kanonnenvlees van het vierde rijk op te sturen.
Oud 9 november 2024, 23:13   #91
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij de tanks dus. Riskante job als het effectief oorlog was geworden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 11:09   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Soldaat zijn bij de gevechtseenheden in het algemeen is een riskante job.

Tanks zijn natuurlijk passé, het zijn nog de wondermiddelen uit de voorbije oorlogen. Terwijl je toch van de chef-staf zou verwachten dat die weten dat elke nieuwe oorlog de oude manieren bij het huisvuil zet.
Natuurlijk, die weten dat, maar vermits er geen geld is blijven we met tanks zitten, terwijl men die nu uit jets en helikopters van op 25 km kapotschiet. Dat was trouwens al zo toen ik soldaat was, 79/81. Een peloton verkenners met Milan raketten schoot drie vier en vijf tanks in frut in dertig seconden, als ze snel genoeg waren en hun job kenden. Beetje zoals David en Goliath.
Oud 10 november 2024, 20:44   #93
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Kopt, Wie vooraan in de frontlinie moet zien te overleven is steeds canonvlees. Ohja, wij hadden zelfs toen als enigen in het Belgische leger gevlochten bruine lederen knopen als aan duiding van uitzonderlijk canonvlees eerste klasse, terwijl ieder ander leger uniform koper / goud kleurige knopen had op het uitgangs-uniform. 2Lansier leuze: "sterf als eerste zoals voorheen".

Mijn peter heeft jaren aan het front tijdens WOI aan de ijzer in die situatie verkeerd. ..... hebben "Pepe en Meme" hun eigen oudste zoon en vele mensen op de vlucht tijdens gans WOII verborgen onderdak verschaft, zelfs toen er maanden een Duitse Panter tank gestationeerd stond op hun boerderij.

Misschien dat papa staat mij daardoor inlijft bij de 2Lansiers, oeps. Want ik zelf had er niet voor gekozen.

Bij mijn afzwaai moest ik zweren niets vertellen over de 2 Lansiers tot ze ingedeeld werden onder de NAVO om Saddam Hoessein uit te schakelen. Toen kreeg ik persoonlijk een schrijven dat ik van de geheimhouding ontheven werd.
Ook nu word ik nog steeds uitgenodigd om aan herdenkingen, bij overlijden enz. deel te nemen via de Verbroedering 2/4 L onder het moto eens familie steeds familie.

Ook kreeg ik "de kans" om reserve rijkswachter te worden na mijn legerdienst waar ik niet op ingegaan ben daar ik toen een zelfstandige zaak opgestart had.
Reserve rijkswachter zouden alleen in gezet worden bij extreme onlusten in het land, om de bevolking te beschermen.

Toen in 1974 toen er nog gestreefd werd aan de opbouw van dit land met positief denken aangepord door onze groot ouders en ouders die nog de oorlog aan de lijve ondervonden hadden, was de legerdienst vervelend maar aanvaard.
Daarom ook neem ik met mijn 69 jarige leeftijd nooit een politiek standpunt in, maar probeer ik het steeds sneller afglijden van onze maatschappij voornamelijk door politiek onwil en falen in vraag te stellen.

In de hoop zo toch nog een steentje bij te dragen.

Terwijl ik jaloers kijk naar het goed politiek en economisch functionerend Zwitserland mogelijk gemaakt door bindende referendums vanuit hun eigen kanton.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 11 november 2024, 02:39   #94
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal gedrag voor hillbillies met stuk brein door overdadig misbruik van 'substabties'.
Een relikwieten sekte vervoegen in later stadium hielp uiteraard niet echt.
Ongevaarlijk tot heden. Wel onder observatie te houden.

Het is wat het is.
Oud 11 november 2024, 03:57   #95
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Hoewel de discussie over het herinvoeren van de dienstplicht in België op het eerste gezicht begrijpelijk lijkt in een wereld waarin geopolitieke spanningen toenemen, kan ik mezelf geenszins een voorstander noemen van een dergelijke maatregel binnen de huidige politieke context. De kern van mijn bezwaar ligt in het feit dat onze overheden – en hiermee doel ik specifiek op ministers en parlementsleden – zich structureel onttrekken aan iedere vorm van echte verantwoordelijkheid voor de beslissingen die zij nemen, of het gebrek daaraan.

Het vooruitzicht dat jonge mensen, waaronder mijn eigen kinderen, in dienst zouden worden genomen en mogelijk naar het front gestuurd zouden worden, vervult me met afschuw. Zeker wanneer ik zie hoe politieke leiders, vaak van twijfelachtige bekwaamheid en morele integriteit, in alle veiligheid achter hun bureaus blijven zitten, terwijl zij door hun onverantwoordelijk handelen of zelfs door hun incompetentie conflicten veroorzaken die verreikende gevolgen hebben. Het is onaanvaardbaar dat zij zich aan de gevaren van hun eigen beleid kunnen onttrekken, terwijl ze andermans kinderen in de vuurlinie sturen.

De dienstplicht mag dan in theorie een instrument van nationale verdediging zijn, in de praktijk zouden we slechts pionnen leveren aan de grillen van een politieke elite die geen verantwoording hoeft af te leggen. Zolang deze structuur van straffeloosheid blijft voortbestaan, acht ik het volstrekt onethisch om jonge levens op het spel te zetten voor leiders die hun eigen falen niet hoeven te dragen. De verantwoordelijkheid voor vrede en veiligheid behoort niet op de schouders van onze jeugd te rusten, maar bij hen die aan de macht staan.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 07:18   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Normaal gedrag voor hillbillies met stuk brein door overdadig misbruik van 'substabties'.
Een relikwieten sekte vervoegen in later stadium hielp uiteraard niet echt.
Ongevaarlijk tot heden. Wel onder observatie te houden.

Het is wat het is.
Uiteraard ongevaarlijk want het grootste gevaar is de democratie.
Niets door misbruik van substanties, maar door ervaringen en fascisten die de puberteit als een ziekte willen behandelen nadat ze experimentele vaccins probeerden inspuiten

Die fascisten moeten mij geen vijanden meer verkopen. Ze staan exposed voor de hele wereld en bestaan enkel nog door censuur.
Oud 11 november 2024, 07:18   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hoewel de discussie over het herinvoeren van de dienstplicht in België op het eerste gezicht begrijpelijk lijkt in een wereld waarin geopolitieke spanningen toenemen, kan ik mezelf geenszins een voorstander noemen van een dergelijke maatregel binnen de huidige politieke context. De kern van mijn bezwaar ligt in het feit dat onze overheden – en hiermee doel ik specifiek op ministers en parlementsleden – zich structureel onttrekken aan iedere vorm van echte verantwoordelijkheid voor de beslissingen die zij nemen, of het gebrek daaraan.

Het vooruitzicht dat jonge mensen, waaronder mijn eigen kinderen, in dienst zouden worden genomen en mogelijk naar het front gestuurd zouden worden, vervult me met afschuw. Zeker wanneer ik zie hoe politieke leiders, vaak van twijfelachtige bekwaamheid en morele integriteit, in alle veiligheid achter hun bureaus blijven zitten, terwijl zij door hun onverantwoordelijk handelen of zelfs door hun incompetentie conflicten veroorzaken die verreikende gevolgen hebben. Het is onaanvaardbaar dat zij zich aan de gevaren van hun eigen beleid kunnen onttrekken, terwijl ze andermans kinderen in de vuurlinie sturen.

De dienstplicht mag dan in theorie een instrument van nationale verdediging zijn, in de praktijk zouden we slechts pionnen leveren aan de grillen van een politieke elite die geen verantwoording hoeft af te leggen. Zolang deze structuur van straffeloosheid blijft voortbestaan, acht ik het volstrekt onethisch om jonge levens op het spel te zetten voor leiders die hun eigen falen niet hoeven te dragen. De verantwoordelijkheid voor vrede en veiligheid behoort niet op de schouders van onze jeugd te rusten, maar bij hen die aan de macht staan.
Herinvoering van 'militair gestructureerde diensplicht' zou miens inziens een andere richting moeten uitgaan.
Niet op zijn Belgenlands dus.
Daarenboven zie ik dat niet als creatie van een "Belgae Seal Team Bravo". Het gedacht alleen al... zeker als men zich herinnert hoe ons mama's brave paracommando boelekes zich ooit lieten ontwapenen en vermoorden in Rwanda.

Neen, ik zie een militair gestoelde dienstplicht na humaniora eerder als het leren voor zichzelf verantwoordelijkheid te nemen als toegang naar de echte wereld:
Van knapen tot man en van meisje tot vrouw. Of ze nu hetero, homo of lesbisch zijn, dat speelt geen rol. Dat ze aangeleerd wordt om zich te gedragen met kloten of tieten aan hun lijf. Daarom zou ik voorstander zijn van herinvoering van dienstplicht anno nu vandaag.
Niet om voor een regionale of nationale landsvod te gaan vechten.
Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens met Skobolev.
Oud 11 november 2024, 07:50   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Daarvoor heb je geen dienstplicht nodig maar scholen die vrij van wokisme en andere propaganda blijft.
Oud 12 november 2024, 17:08   #99
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Herinvoering van 'militair gestructureerde diensplicht' zou miens inziens een andere richting moeten uitgaan.
Niet op zijn Belgenlands dus.
Daarenboven zie ik dat niet als creatie van een "Belgae Seal Team Bravo". Het gedacht alleen al... zeker als men zich herinnert hoe ons mama's brave paracommando boelekes zich ooit lieten ontwapenen en vermoorden in Rwanda.

Neen, ik zie een militair gestoelde dienstplicht na humaniora eerder als het leren voor zichzelf verantwoordelijkheid te nemen als toegang naar de echte wereld:
Van knapen tot man en van meisje tot vrouw. Of ze nu hetero, homo of lesbisch zijn, dat speelt geen rol. Dat ze aangeleerd wordt om zich te gedragen met kloten of tieten aan hun lijf. Daarom zou ik voorstander zijn van herinvoering van dienstplicht anno nu vandaag.
Niet om voor een regionale of nationale landsvod te gaan vechten.
Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens met Skobolev.
Dus zoals in Zwitserland waar ze officieel (?) geen leger hebben .... waar ze een opleiding krijgen en zelfs hun wapen mogen meenemen naar huis en behouden want nadien blijven ze "vrijwillig" in feit inzetbaar tot hun +100 jaar om hun land te beschermen. En daar hebben ze zelf voor gekozen !!!!

Weet dat wekelijks rotatie van ouderen / Gepensioneerden zolang ze het fysiek aankunnen.
In Zwitserland "graag en zelfs en eer vinden" om de bergen in te trekken om de militaire verdediging infrastructuren te controleren / Onderhouden /schilderen of bv: Bloemen gaan water geven die in bloembakken aan bunkers hangen als camouflage te onderhouden enz.

Tja de Zwitsers dragen hun land in hun hart omdat ze kiezen hoe ze willen leven via bindend referendum van uit hun kanton in hun eigen taal.

Terwijl we in het sjoemel merk Belgie al decennia lang gedicteerd worden door machtswellustelingen waar we niet voor of tegen kunnen stemmen. Die daardoor als dictators bepalen hoe wij moeten leven terwijl ze wel onze centen opsouperen. Wie zou voor zo een land zen leven willen geven ????

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 november 2024 om 17:15.
Oud 13 november 2024, 08:57   #100
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor heb je geen dienstplicht nodig maar scholen die vrij van wokisme en andere propaganda blijft.
Scholen?

Neen. we hebben ouders nodig die hun verantwoordelijkheid nemen. Ouders die zelf hun kinderen opvoeden, en hen respect, discipline en fatsoen bijbrengen. Ouders die zelf het GOEDE voorbeeld geven.
Aan dienstplicht heb ik weinig goede herinneringen. Buiten zuipen heb ik daar vooral afschuw voor het gezag van mentaal beperkte oversten geleerd.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be