Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2024, 13:29   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Onzin.
Gij kiest de prijs van dierenvoeding niet
,
Al eens gekeken hoeveel verschillende merken en per merk "menus" er zijn?

Ja, vivandenaldivoer is er ook nog.

Hoe dacht u dat men vroeger werkhonden kon in gang houden? Niet door die een zak " premium menu voor middelgrote actieve honden" door hun strot te wurgen hoor.
Schoonmoeders oplossing voor het opkweken van een goed afgerichte defensieve Mechelaar. Goedkoop (orgaan)vlees , rijst en een scheut lijnzaadolie. En een goeie koeieknook voor het betere bijtwerk.
Citaat:
gij kiest een dierenarts consult of de prijs van een operatie niet, gij zult het betalen.
Je kan wel rondshoppen tot ge een dierenarts vind die voldoet aan uw eisen. En anders, gewoon niet naar de dierenarts gaan.
Maar dan moet ge al een gore sadist zijn wil je je zelfgekozen verantwoordelijkheid laten afzien.
Citaat:
En die prijzen zijn zodanig gestegen dat ze van de pot gerukt zijn.
Alle prijzen zijn gestegen, of de euro is gewoon minder waard, kies zelf.
Oud 13 november 2024, 13:59   #82
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Gij kiest de prijs van dierenvoeding niet, gij kiest een dierenarts consult of de prijs van een operatie niet, gij zult het betalen.
Zeg Oma, nagenoeg alles is qua prijs gestegen.. energie, voedsel, de bouw, kleding, ... Daar kan flink over gejammerd worden, maar niets belet u een en ander te laten wanneer ge het u niet kunt permitteren of te kiezen voor een goedkoper alternatief.. dat ligt bij tarieven van dierenartsen uiteraard wat moeilijker als bij voeding.

Maar wete, mensen zouden beter eens wat langer OP VOORHAND nadenken over wat ze zich allemaal aanschaffen.. want er is niet alleen de kost bij aankoop, er is vaak nog een flinke kost die erna komt.. En wanneer ge een dier in huis haalt dan hoort ge te weten dat 't dier ziek kan worden waardoor consultaties en mogelijks operaties betaald moeten worden..

Net zoals ge op voorhand kunt inschatten hoeveel onderhoudskosten uw dier met zich meebrengt.. ik heb niet voor niets gekozen voor een hond met korte haren en een makkelijk te onderhouden vacht omdat ik geen zin heb om naar een hondenkapsalon te gaan.. geld speelt bij deze keuze zelfs geen rol.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 13 november 2024 om 14:00.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 14:01   #83
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als je uw hond goed eten wilt geven, kost dat toch meer dan een mens hoor. (...)
lol

Als ik soms lees hoe gij loopt te cheapskaten op vlak van voedsel, dan kan ik mij voorstellen dat mijn honden beter af zijn..

Maar serieus: wanneer uw hond zijn 'goed eten' meer kost dan uw eigen eten, dan klopt er iets niet.. Een van mijn honden krijgt aangepaste voeding omwille van een allergie.. ik moet het inschatten, maar vermoed dat zijn eten mij € 100 per 2 maanden kost.. met dat bedrag kom ik nog geen twee weken toe..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 13 november 2024 om 14:09.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 20:25   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
lol

Als ik soms lees hoe gij loopt te cheapskaten op vlak van voedsel, dan kan ik mij voorstellen dat mijn honden beter af zijn..

Maar serieus: wanneer uw hond zijn 'goed eten' meer kost dan uw eigen eten, dan klopt er iets niet.. Een van mijn honden krijgt aangepaste voeding omwille van een allergie.. ik moet het inschatten, maar vermoed dat zijn eten mij € 100 per 2 maanden kost.. met dat bedrag kom ik nog geen twee weken toe..
Wat geeft ge die dan?
Het droogvoer alleen al is 40 euro voor paar kg, als je kwaliteit wilt.
Dan moeten die nog nat eten en dat is rauw vlees met organen.
Komt ge in deze tijd toe met 7 euro per dag? Nope. Tenzij ge blikvoeding met bewaarmiddelen wilt geven, das ook een optie.

Ik eet nog steak, vis, lam, alles maar koop dat gewoon bewuster.

Edit: als ik over een hond spreek, spreek ik natuurlijk wel over een werkpaard he. Staffords, pitbulls, mastiffs,... Hoewel die laatste vooral veel eten en slapen

Een hond is veel duurder dan een kat. Als je ze wilt verwennen.
ASMR Pitbull feeding beurt: https://m.youtube.com/shorts/d63u1D98N3k

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 november 2024 om 20:32.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 20:49   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier onze trouwe viervoeter.
Ze wijkt gene meter van mij af als ik thuis ben.
Ik "kocht" die in het asiel. Ze was totaal onderkomen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Loesje za.png‎
Bekeken: 22
Grootte:  140,9 KB
ID: 120230  

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 november 2024 om 20:49.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 20:49   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Gij kiest de prijs van dierenvoeding niet, gij kiest een dierenarts consult of de prijs van een operatie niet, gij zult het betalen.
Zeker als ze pup of kitten zijn is het belangrijk voor goede kwaliteit te kiezen om problemen op latere leeftijd te voorkomen.
En ja dat is immens duur.

Wat je wel te kiezen hebt is de grootte van uw dier. Als je een pitbull hebt die veel beweegt vergeleken met een yorkshire, is die laatste vanzelfsprekend tot 10 keer goedkoper.

Adopteer een kat
Oud 13 november 2024, 20:54   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker als ze pup of kitten zijn is het belangrijk voor goede kwaliteit te kiezen om problemen op latere leeftijd te voorkomen.
En ja dat is immens duur.

Wat je wel te kiezen hebt is de grootte van uw dier. Als je een pitbull hebt die veel beweegt vergeleken met een yorkshire, is die laatste vanzelfsprekend tot 10 keer goedkoper.

Adopteer een kat
De katten die ik hier buiten heb lopen, krijgen afval vlees. De katten worden hier (als ze niet overreden worden) 16 tot 20 jaar.
Ze zijn niet tam, ik kan ze wel vangen in een vangkooi voor de jaarlijkse vaccinaties, om ze te presenteren aan de veearts doe ik wel goede handschoenen aan.

Hier lopen momenteel 6 "wilde" of niet tamme katten rond.
Kostprijs voor de vaccinaties en het ontwormen, voor de zeven katten (mijn tamme gaat dan ook mee) is 300 euro.
Ik heb wel ne goede veearts (vooral goedkoop).

PS: De wilde katten zijn steriel gemaakt, maar niet gechipt. De poezen hebben een gaatje in de rechteroor, de katers een gaatje in de linkeroor (als ze gevangen worden, weten ze dat ze gecastreerd of steriel zijn).

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 november 2024 om 20:57.
Oud 13 november 2024, 21:39   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De katten die ik hier buiten heb lopen, krijgen afval vlees. De katten worden hier (als ze niet overreden worden) 16 tot 20 jaar.
Ze zijn niet tam, ik kan ze wel vangen in een vangkooi voor de jaarlijkse vaccinaties, om ze te presenteren aan de veearts doe ik wel goede handschoenen aan.

Hier lopen momenteel 6 "wilde" of niet tamme katten rond.
Kostprijs voor de vaccinaties en het ontwormen, voor de zeven katten (mijn tamme gaat dan ook mee) is 300 euro.
Ik heb wel ne goede veearts (vooral goedkoop).

PS: De wilde katten zijn steriel gemaakt, maar niet gechipt. De poezen hebben een gaatje in de rechteroor, de katers een gaatje in de linkeroor (als ze gevangen worden, weten ze dat ze gecastreerd of steriel zijn).
Wat is afvalvlees? Als ze buitengaan zullen ze wel wat jagen ook.
Voor 6 katten is 300 euro wel een goede prijs.
Oud 13 november 2024, 22:15   #89
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
,
Al eens gekeken hoeveel verschillende merken en per merk "menus" er zijn?
Ja, vivandenaldivoer is er ook nog.

Hoe dacht u dat men vroeger werkhonden kon in gang houden? Niet door die een zak " premium menu voor middelgrote actieve honden" door hun strot te wurgen hoor.
Schoonmoeders oplossing voor het opkweken van een goed afgerichte defensieve Mechelaar. Goedkoop (orgaan)vlees , rijst en een scheut lijnzaadolie. En een goeie koeieknook voor het betere bijtwerk.
Niet enkel werkhonden.
Vroeger was het normaal dat huisdieren, kat, hond, kregen van wat er na het eten overbleef van tafel.
(Orgaan)vlees, rijst en olie zijn nu zelfs duurdere etenswaren voor de mens geworden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan wel rondshoppen tot ge een dierenarts vind die voldoet aan uw eisen. En anders, gewoon niet naar de dierenarts gaan.
Maar dan moet ge al een gore sadist zijn wil je je zelfgekozen verantwoordelijkheid laten afzien.
Alle prijzen zijn gestegen, of de euro is gewoon minder waard, kies zelf.
Ik hoef helemaal niet rond te shoppen want ik heb geen hond.

En niet naar de dierenarts gaan en je huisdier maar laten creperen is geen optie, toch niet voor mensen die al jaren een huisdier hebben en nu een peperdure medische behandeling voor hun ouder, geliefd en ziek huisdier nodig hebben maar niet kunnen betalen.
Oud 13 november 2024, 22:20   #90
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Oma, nagenoeg alles is qua prijs gestegen.. energie, voedsel, de bouw, kleding, ... Daar kan flink over gejammerd worden, maar niets belet u een en ander te laten wanneer ge het u niet kunt permitteren of te kiezen voor een goedkoper alternatief.. dat ligt bij tarieven van dierenartsen uiteraard wat moeilijker als bij voeding.
Ja, en? Gij kunt een hond die je al 10 jaar hebt, niet laten verhongeren omdat de prijzen van dierenvoeding gestegen zijn.
Gij kunt een zieke hond niet laten creperen omdat de tarieven van dierenartsen torenhoog zijn geworden.

Schaam jezelf om voor te stellen dat mensen maar "een en ander moeten laten wanneer ge het u niet kunt permitteren" om je hond de nodige zorgen te geven die je normaal zou moeten kunnen geven!
En ik hoef helemaal niks te laten want ik heb geen hond.

Van enige empathie is er geen sprake voor mensen die al jarenlang een hond hebben die nu oud is en medische zorgen nodig heeft maar door de gestegen prijzen het niet meer kunnen betalen.
Citaat:
Maar wete, mensen zouden beter eens wat langer OP VOORHAND nadenken over wat ze zich allemaal aanschaffen.. want er is niet alleen de kost bij aankoop, er is vaak nog een flinke kost die erna komt.. En wanneer ge een dier in huis haalt dan hoort ge te weten dat 't dier ziek kan worden waardoor consultaties en mogelijks operaties betaald moeten worden..
Gij weet ook niet op voorhand dat ALLE prijzen de pan gaan uitswingen.
Citaat:
Net zoals ge op voorhand kunt inschatten hoeveel onderhoudskosten uw dier met zich meebrengt.. ik heb niet voor niets gekozen voor een hond met korte haren en een makkelijk te onderhouden vacht omdat ik geen zin heb om naar een hondenkapsalon te gaan.. geld speelt bij deze keuze zelfs geen rol.
Nee, dat kun je dus nooit op voorhand inschatten want onderhoudskosten kunnen stijgen zoals dat nu het geval is.
Uw keuze voor een kortharige hond uit gemakzucht is irrelevant in deze discussie.
Oud 14 november 2024, 09:35   #91
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat geeft ge die dan?
Het droogvoer alleen al is 40 euro voor paar kg, als je kwaliteit wilt.
Als je €50 a €60 uitgeeft voor een zak van 12 kg heb je al fatsoenlijk droogvoer hoor. Carocroc, Hills, Smolke,...

Citaat:
Dan moeten die nog nat eten en dat is rauw vlees met organen.
Dat moogt me dan toch wel eens uitleggen. Waarom moet een hond die droogvoer krijgt ook nog nat eten (rauw vlees bv)krijgen?

Citaat:
Komt ge in deze tijd toe met 7 euro per dag? Nope. Tenzij ge blikvoeding met bewaarmiddelen wilt geven, das ook een optie.
Met €7 per dag geef ik 6 honden eten. Dagelijks. Fatsoenlijk eten.
Als jij €7 per dag aan je hond uitgeeft maar wel takjes in het park gaat rapen om op te koken moet je eens dringend in de spiegel kijken denk ik.

Citaat:
Ik eet nog steak, vis, lam, alles maar koop dat gewoon bewuster.
Nu heb je het over jezelf eh? Toch? Want het wordt verwarrend.

Citaat:
Edit: als ik over een hond spreek, spreek ik natuurlijk wel over een werkpaard he. Staffords, pitbulls, mastiffs,... Hoewel die laatste vooral veel eten en slapen
En hoeveel mensen moeten een 'werkpaard' als een stafford of mastiff hebben als huisdier? Hoeveel mensen hebben sowieso nog een 'werkhond' nodig?
Dit is als zeggen dat het onderhoud van een auto minstens €20.000 per jaar kost. En er dan bij zeggen dat je het wel over echte auto's als Bentley en Ferrari hebt.
Het gemiddelde gezin heeft geen nood aan een huisdier zoals jij het hierboven beschrijft.

Citaat:
Een hond is veel duurder dan een kat. Als je ze wilt verwennen.
Als je een hond goed verzorgt hoef je hem niet te verwennen.
Denk jij echt dat een hond denkt: "Shit seg, nu word ik hier wel echt verwend door mijn baasje, een lekkere filet pur!!"?

Nee hoor, die hond denkt niks en schrokt die filet pur binnen net als alle andere eten.
Oud 14 november 2024, 09:56   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is afvalvlees? Als ze buitengaan zullen ze wel wat jagen ook.
Voor 6 katten is 300 euro wel een goede prijs.
Afval vlees.
Dat kunnen koteletten zijn, maar ook biefstuk, braadworst, ...

Ik snij dat klein en kook dat. Ik doe er ook wat broodkruimels of stukjes brood bij, soms zelfs een beetje spaghetti.

Momenteel heb ik twee diepvriezers vol zitten met zo afvalvlees van de tafel.
Oud 14 november 2024, 10:00   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je €50 a €60 uitgeeft voor een zak van 12 kg heb je al fatsoenlijk droogvoer hoor. Carocroc, Hills, Smolke,...

Dat moogt me dan toch wel eens uitleggen. Waarom moet een hond die droogvoer krijgt ook nog nat eten (rauw vlees bv)krijgen?

Als jij €7 per dag aan je hond uitgeeft maar wel takjes in het park gaat rapen om op te koken moet je eens dringend in de spiegel kijken denk ik.

En hoeveel mensen moeten een 'werkpaard' als een stafford of mastiff hebben als huisdier? Hoeveel mensen hebben sowieso nog een 'werkhond' nodig?
Dit is als zeggen dat het onderhoud van een auto minstens €20.000 per jaar kost. En er dan bij zeggen dat je het wel over echte auto's als Bentley en Ferrari hebt.
Het gemiddelde gezin heeft geen nood aan een huisdier zoals jij het hierboven beschrijft.

Denk jij echt dat een hond denkt: "Shit seg, nu word ik hier wel echt verwend door mijn baasje, een lekkere filet pur!!"?

Nee hoor, die hond denkt niks en schrokt die filet pur binnen net als alle andere eten.
Tja, als je in die dure winkels gelijk Tom en Jerry het voer koopt ...

Mijn zoon koopt dat bij de veearts, is altijd iets goedkoper dan in zo'n dierenwinkel.
De veearts heeft één dag per week iemand in dienst voor de verkoop van dierenvoeder, je besteld online en haalt het af, desondanks is het daar steeds aanschuiven.
Oud 14 november 2024, 11:17   #94
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je in die dure winkels gelijk Tom en Jerry het voer koopt ...
Mijn zoon koopt dat bij de veearts, is altijd iets goedkoper dan in zo'n dierenwinkel.
De veearts heeft één dag per week iemand in dienst voor de verkoop van dierenvoeder, je besteld online en haalt het af, desondanks is het daar steeds aanschuiven.
Vroeger boden dierenartsen enkel specifieke voeding aan voor medische redenen, bijvoorbeeld bij nierproblemen.
Maar steeds meer vee-/dierenartsen delen nu ook in de winst bij de verkoop van gewone dierenvoeding, dat jaagt de prijs ook omhoog.

Hoe mensen zich in allerlei bochten moeten wringen om hun hond nog te kunnen voeden heeft alles te maken met hoe duur die voeding en onbetaalbaar het houden van een huisdier is geworden.
Citaat:
Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
Die stinkgazet hbvl zou beter aanklagen:
Dat het een schande is dat hondeneigenaren met een gemiddeld inkomen al moeten gaan lenen om voor hun zieke hond een noodzakelijke operatie van vijfduizend euro te kunnen betalen.

Daardoor blijven de asielen ook stampvol zitten en is er steeds meer sprake van verwaarlozing en lijden van dieren omdat mensen een bezoek aan de dierenarts uitstellen, net zoals dat gaat met mensen en de tandarts/huisarts.
Dat is de schuld van hebzuchtige dierenartsen, hallucinante prijsstijgingen en niet van de mensen, die moeten wel betalen want ze hebben geen keuze.
Ter vergelijking: met 5.000€ = 200.000 BF kocht men nog niet zolang geleden een tweedehands auto weetjewel?!
Wie vindt die prijs nu nog normaal voor een operatie van een ziek dier of de jaarlijkse kost voor het houden van een huisdier?
Hoeveel asieldieren worden nu niet geadopteerd omdat het te duur is?
Oud 14 november 2024, 12:14   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja het moet allemaal niet. Maar een hond droog én natvoer geven is beter. Rauw en soms warm. Zonder ajuin, look zout of andere speciale specerijen. Bouillon van beenderen en dan gelatine van rund. Daarin uw vlees, organen,...

En ja een hond of kat weet wanneer ze iets lekker krijgen en wanneer niet. Je moet het zelfs aanpassen op gesteriliseerde of gecastreerde dieren.
Het verwennen is een vorm van zorg he
Oud 14 november 2024, 12:15   #96
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger boden dierenartsen enkel specifieke voeding aan voor medische redenen, bijvoorbeeld bij nierproblemen.
Maar steeds meer vee-/dierenartsen delen nu ook in de winst bij de verkoop van gewone dierenvoeding, dat jaagt de prijs ook omhoog.
Als dierenartsen dierenvoeding verkopen jaagt dat de prijs omhoog...
Dat mag je me toch eens uitleggen.

Citaat:
Hoe mensen zich in allerlei bochten moeten wringen om hun hond nog te kunnen voeden heeft alles te maken met hoe duur die voeding en onbetaalbaar het houden van een huisdier is geworden.
Ik gaf hier al meermaals aan dat €1 per dag aan voeding volstaat voor een gemiddelde hond.
Als mensen geen €1 per dag kunnen missen kopen ze beter een hamster of een goudvis.

Citaat:
Die stinkgazet hbvl zou beter aanklagen:
Dat het een schande is dat hondeneigenaren met een gemiddeld inkomen al moeten gaan lenen om voor hun zieke hond een noodzakelijke operatie van vijfduizend euro te kunnen betalen.
Mensen die €5000 gaan lenen om hun hond te laten opereren moeten bij mij niet komen klagen.
Als mijn hond een operatie nodig heeft van €5000 krijgt-ie nog welgeteld 1 spuitje en een plechtige uitvaart.
Het gaat nog steeds om een dier eh?
Ik zie mijn honden doodgraag, heb al continu honden sinds mijn 6de verjaardag en zou niet zonder kunnen maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om €5000 te geven aan een operatie.

Citaat:
Daardoor blijven de asielen ook stampvol zitten en is er steeds meer sprake van verwaarlozing en lijden van dieren omdat mensen een bezoek aan de dierenarts uitstellen, net zoals dat gaat met mensen en de tandarts/huisarts.
Dat is de schuld van hebzuchtige dierenartsen, hallucinante prijsstijgingen en niet van de mensen, die moeten wel betalen want ze hebben geen keuze.
Jij bekijkt het wel echt heel kortzichtig hoor.
Denk jij dat de kosten voor die veearts zelf ook niet gestegen zijn?
Wat kost die mens zijn personeel? Wat kosten de producten die hij gebruikt tijdens operaties? Wat kost de huur of de afbetaling van zijn praktijk?

De kosten van een veearts stijgen gewoon mee met de rest van de consumptieprijzen. Daar heeft die dierenarts verder niks over te vertellen.
Inflatie heet dat. Zoek het maar eens op.

Citaat:
Ter vergelijking: met 5.000€ = 200.000 BF kocht men nog niet zolang geleden een tweedehands auto weetjewel?!
Nu ook nog hoor.

Citaat:
Wie vindt die prijs nu nog normaal voor een operatie van een ziek dier of de jaarlijkse kost voor het houden van een huisdier?
En de jaarlijkse kost voor het rijden met een auto? Voor het opvoeden van een paar kinderen? Voor het uitoefenen van een hobby? Voor het eten gaan kopen in de winkel? Voor medische redenen? Voor onderhoud van de woning?

Heb jij niet in de gaten dat die prijzen allemaal gestegen zijn de laatste jaren?
Is het dan niet normaal dat de prijs voor het houden van een huisdier ook stijgt?
Oud 14 november 2024, 12:19   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afval vlees.
Dat kunnen koteletten zijn, maar ook biefstuk, braadworst, ...

Ik snij dat klein en kook dat. Ik doe er ook wat broodkruimels of stukjes brood bij, soms zelfs een beetje spaghetti.

Momenteel heb ik twee diepvriezers vol zitten met zo afvalvlees van de tafel.
Slimme zet.
Ik heb als feeder ook wel wat in de vriezer. Mixen van kippenhartjes, lever, runferhart, eendenmaagskes,.. En dat wordt ook met wat brood, pasta, rijst of zelfs korrels gemixt. Je mag ze ook af en toe pompoen of zoete patat geven.

En als ge da geeft wanneer ge thuis komt iedere keer, zien ze u als de apex.
Oud 14 november 2024, 12:21   #98
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja het moet allemaal niet. Maar een hond droog én natvoer geven is beter. Rauw en soms warm. Zonder ajuin, look zout of andere speciale specerijen. Bouillon van beenderen en dan gelatine van rund. Daarin uw vlees, organen,...

En ja een hond of kat weet wanneer ze iets lekker krijgen en wanneer niet. Je moet het zelfs aanpassen op gesteriliseerde of gecastreerde dieren.
Het verwennen is een vorm van zorg he
Nee, verwennen heeft niks met zorg te maken.

En als je gaat beginnen dat "droog en nat voer geven beter is" kan je natuurlijk bezig blijven.
Je hond elke dag filet pur geven is beter dan brokken.
Je hond zijn eten overgieten met kreeftesoep is beter en lekkerder dan dat je dat met water doet.

Maar dat heeft niks te maken met 'zorg'.
Als je fatsoenlijk voor je hond wil zorgen kost dat lang geen rib uit je lijf.

Wil je je hond gaan 'verwennen' omdat je gelooft dat die daar gelukkiger van wordt zijn dat extraatjes. Die zijn niet nodig. Die kost geef je uit omdat je daar zelf voor kiest maar in feite zijn dat overbodige uitgaven.

En lekker, bij een hond...
Al eens bij stilgestaan dat we het over honden hebben?
Hier bij ons staat in de keuken een propere bak met fris, vers water voor mijn honden.
En als ik mijn honden buiten laat gaan ze steevast drinken uit de onderzetters van plantenbakken of uit de betonnen bak die onder de pomp staat.
Om maar aan te geven: dat 'water' ziet zo groen als gras, dat ligt vol sledder en snotachtige slijmen, er drijft een groenachtig schuim op en het zit vol beestjes allerlei.
En dat vind mijn hond lekker.
Oud 14 november 2024, 12:36   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, verwennen heeft niks met zorg te maken.

En als je gaat beginnen dat "droog en nat voer geven beter is" kan je natuurlijk bezig blijven.
Je hond elke dag filet pur geven is beter dan brokken.
Je hond zijn eten overgieten met kreeftesoep is beter en lekkerder dan dat je dat met water doet.

Maar dat heeft niks te maken met 'zorg'.
Als je fatsoenlijk voor je hond wil zorgen kost dat lang geen rib uit je lijf.

Wil je je hond gaan 'verwennen' omdat je gelooft dat die daar gelukkiger van wordt zijn dat extraatjes. Die zijn niet nodig. Die kost geef je uit omdat je daar zelf voor kiest maar in feite zijn dat overbodige uitgaven.

En lekker, bij een hond...
Al eens bij stilgestaan dat we het over honden hebben?
Hier bij ons staat in de keuken een propere bak met fris, vers water voor mijn honden.
En als ik mijn honden buiten laat gaan ze steevast drinken uit de onderzetters van plantenbakken of uit de betonnen bak die onder de pomp staat.
Om maar aan te geven: dat 'water' ziet zo groen als gras, dat ligt vol sledder en snotachtige slijmen, er drijft een groenachtig schuim op en het zit vol beestjes allerlei.
Dan zijn we het oneens.
Ik vind een dier verwennen een vorm van zorg. Het gaat niet over extra, maar geven wat ze echt nodig hebben en meer.
Een hond dat goede beentjes krijgt, weet echt wel van wie die dat krijgt.
Geeft ge ze een rubberen been met daarin zo'n speciale pasta in, zijn ze ff zoet. Das toch een vorm van voor uw dieren zorgen? Zorgen dat ze zacht en proper liggen enzo...

Mijn beesten drinken alleen uit een fontein en zijn te vies van een plas
Oud 14 november 2024, 13:15   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik veel honden bezig zie denk ik dat die stront ook lekker ruiken vinden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be