![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessanter om op te volgen: is Canada hier een voorbeeld aan het tonen om de acties van het waterkieken van Mar-a-Lago te neutraliseren? Het geblaat uit Euroland is -tot heden- wat mij betreft verre van imponerend! ...Zoals gebruikelijk, spijtig genoeg.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.politico.com/news/2025/0...et-musk-025093 Dat was eigenlijk een degradatie, daarvoor was hij officieel (via EO) gevolmachtigd door Trump. https://www.theguardian.com/us-news/...ive-order-musk Maar goed, de Uitvoerende Macht dient niet verkozen te zijn. Het gaat erover dat de Uitvoerende Macht zijn bevoegdheid niet mag overschrijden en dat is nu in de US aan het gebeuren. Voor de rest is Canada duidelijk niet van plan om Trump zijn spelletje van ‘ze hebben toegegeven’ te laten spelen. Ondanks het terugkrabbelen van Trump (https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1533 ) blijven ze zelf in de anval: 25% bovenop voor elektriciteit naar US.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2025 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want ook de Canadezen maken fouten...
Ik heb het dan niet eens over de gevolgen van woke binnenlandse zever (we hebben dat in de EU ook)met vele foute beslissingen met interne economische gevolgen die echter met de waarschijnlijke verandering van de politieke wacht wel weer gecorrigeerd zullen worden.....(ik heb in Belgie ook de indruk dat de tanker aan het keren is na 50 jaar verkeerd varen) Maar enkele maanden geleden bestonden de Candezen het om op een aantal Chinese importproducten,bewerkte metalen produkten en EV's ,importtarieven van 25% op te leggen.... In een geheel parallele beweging van wat de Canadezen de Amerikanen opsolferen na Trumps gekke sprongetjes wringen de Chinezen zelf eens aan de bankschroef...met pijnlijke nauwkeurigheid gericht op waar het de Canadezen meest pijn gaat doen. Voor een groot scala Canadese landbouw en visserijproducten richting China staat er nu 25% importtarieven op aan Chinese zijde... Deze sectoren zijn zelfs GROTER in waarde dan de Canadese EV en metaalsector...... De Canadezen (en de EU) gaan echt verder moeten spreken met Peking....ofwel de bevolking weer ombouwen naar een die WERKT en DINGEN MAAKT" in plaats van "toegevoegde waarde zitten verzinnen op dozen met Chinese technische spullen en de steeds geringer worden groep MAKERS taxpesten. En dan zijn we plots weer in zekere zin in Trumps territorium...ironisch genoeg.... Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2025 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij doet altijd alsof gij recht zou hebben op geweldloosheid van anderen ook al is er geen structuur die dat oplegt op een of andere manier. Vrijheid is in de eerste plaats vrijheid van moord he. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 maart 2025 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rome all over again. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The winds of Change?
Europa moet dringend de E.U. wat opvoeding 2025 bijbrengen. Proberen misschien om ietwat nuchterder om te gaan met mensen zoals Orban, door hem bvb niet verder richting Rusland's ongedierte te sturen? (Niet alles is goed aan 'm maar niet alles is fout evenmin.) Relatie met India/China/Australia/Canada wat positiever benaderen. En godverdomme: voor defensie de belangrijkheid van US of A-landers dringend naar beneden halen, zeker inclusief hun vliegmaschienen en US NATO personeel te Euro-lande. (Invoer/doorvoertaks op elke militair US tank of vliegend/varend ding in de waters/op de baan/ in de lucht van Europa?)* *: Zij mogen dezelfde taks dan heffen over ons materiaal in hun mainland regio! ![]() ![]() ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 maart 2025 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EEn Canadees die een YT-kanaal heeft met betrekking tot oude radios en zo,en met zeer veel Amerikaanse kijkers ....
....had vandaag geen goesting in oude radios,en had dan maar een boodschap voor zijn Amerikaanse kijkers.... https://www.youtube.com/watch?v=aSq6YkGKprM Ik weet even niet meer wat te schrijven... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2025 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Somebody has got to stop this man", zegt deze Canadees.
Een behoorlijk zware boodschap. Wie is die "somebody"? En wat moet die "somebody" doen "to stop this man"? Zonder het over de kwaliteiten of gebreken van Mr. Trump te hebben, het mag eigenlijk al een klein wonder heten dat die nog in leven is.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 maart 2025 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een idiote poging tot geslijmbal, dat schrijfsel hierboven
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb anders wel het gedacht dat gij bijvoorbeeld geen problemen hebt om te zeggen dat iemand die dictator Zelensky eens zou mogen stoppen... Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2025 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft het andere feit dat mensen zoals Orban emigratie en omvolking zien gebeuren in Europa, net zoals gij dat kan zien. Het verschil: hij doet er wat aan, jullie niet. Ik van mijn kant heb meer respect voor zijn benadering daarvan dan voor jullie gekakel omtrent Vloms/Wols Nationalisme in 't plat Vlonderenland of in 't A-cup heuveltjes landsdeel meer in 't Zuiden. Prioriteiten rationeel/pragmatisch correct stellen zou meer intelligent moeten zijn dan de emotionaliteit laten primeren van TijlUylenspiegel &Lamme Goedzak gedrag. Maar ja... die gedachtengang is teveel-en-trop voor nogal wat autochtonen blijkbaar. Ainsi soit-il.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 maart 2025 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen verkiezen te mikken op de VERKEERDE vijand, zijnde autochtone mede Belgenlanders. Ge weet goed genoeg wat ik bedoel, Kjoe.
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is huilie huilie bij de neoliberale rattenvangers.
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Erdogan arresteert z'n politieke tegenstanders. En in Roemenië wordt ge gewoon verboden aan de verkiezingen deel te nemen als ge niet de juiste woorden spreekt. Putin heeft de neiging z'n rivalen te leren vliegen zonder vliegtuig. En trump? Die werd gewoon verkozen.
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Dat gij ne psychopaat bent die iedereen ne kogel door de kop wil schieten, is niet mijn probleem.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Uw commentaar deed me denken aan het recente Carlson Orban interview in Dubai waar Orban het heeft over de drie maal dat Hongarije last had van Rusland (naast de keren dat het gevaar uit het westen kwam). Vooral niet kijken. We willen kunnen blijven ventileren dat Orban 'ne slechte' is die niets van de geschiedenis begrijpt. Mijn indruk is het tegenovergestelde. Het is West Europa dat de geschiedenis vergeten is. Of misschien beter 'wil vergeten'. https://www.hungarianconservative.co...nterview-2025/ Laatst gewijzigd door Bach : 24 maart 2025 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |