![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het is niet meteen een gigantisch probleem dat een conducteur het woordje bonjour gebruikt, maar het is symptomatisch voor het manifest gebrek aan respect voor het Nederlands en de taalwetten door Franstaligen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik prijs me gelukkig dat ik meertalig ben en probleemloos kan overschakelen. Mensen die zich opwinden omdat een beleefde trein garde zich uitdrukt in de twee landstalen op een "Vlaams" traject. Moeilijk te vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel Uw voorstel maar eens voor in het Parlement en je zal de Franstalige reactie vlug zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks aan toe te voegen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een Nederlandstalige stad naar een tweetalige stad en daarna naar een Franstalige stad waar je zelfs in de spoedgevallen van de stedelijke ziekenhuizen niet meer in het Nederlands terecht kan ,ook al is dit wettelijk verplicht. Moesten de Franstaligen ook probleemloos overschakelen naar het Nederlands ,zou er nu geen probleem zijn . Maar zij hebben zich niet aan de afspraak gehouden om elkaars taal te leren en dragen daar nu de vruchten van. De Vlamingen zijn de verfransing beu en willen hun eigen Nederlandstalige Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke Limburger ,ook diegenen die enkel Limburgs spreken,kan de Nederlandstalige krant "Het belang van Limburg" lezen en begrijpen ,maar er zijn enorm veel Limburgers die de Franstalige krant "Le Soir "niet kunnen lezen en nog minder begrijpen. Met een verfransing van Limburg heeft Jos geen probleem,maar dat er Nederlands wordt gesproken in Limburg wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad die realiteit willen de Belgicisten niet zien . Zij ontkennen die verfransing zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2024 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liefde moet van beiden kanten komen en dat is inzake taal helemaal niet het geval in Brussel. Ik ben op de hoogte van een stel sukkels uit Herentals die door omstandigheden in Brussel terechtkwamen. Die mensen waren niet tweetalig. Wel het heeft maanden geduurd eer het OCMW ze heeft willen helpen want iedere maatschappelijk werkster vond het maar 2 extremisten. Geen enkele maatschappelijk assistente wou ze ontvangen noch aan huis bezoeken. De situatie van mensen in Brussel die geen Frans kunnen is ronduit schrijnend en draai of keer het hoe je wil dat is allesbehalve normaal en heeft niks te maken met flamingantisme. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2024 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom gij hier maar blijft zeveren over een regio die 1/4 van de wereldomtrek is verwijderd van uw woonplaats blijft wonderbaarlijk.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2024 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() T' Is kij kan better, non? Plus est en toi!
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() 't Leven is minder chagrijnig hier. Gelukkige feesten voor jou ook.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ernstig neem ik dat hier ook niet hoor. ![]() Meningen zijn als konten iedereen heeft er een. Voor Jou ook het beste. Vooral gezond blijven ....dat is het belangrijkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals en gemeend: Cheers ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger konden de echte "Brusseleirs "nog hun Brussels Dialect spreken. Dat was een Nederlands dialect met Franse leenwoorden verstaanbaar voor Nederlandstaligen. Nu spreken de meeste Brusselaars geen Brussels meer ,enkel Frans,Arabisch of Turks. Een Franstalige stad kan onmogelijk de hoofdstad blijven van een land met een meerderheid Nederlandstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reacties in het parlement bevielen me wel.
De Vlaamse partijen die stelden dat de beleefde brave kaartjesknipper zich vergist heeft, wat niet erg is. Maar de nmbs die dan reageert dat de taalwetgeving zou versoepeld moeten worden ... alsof de nmbs iets te zeggen heeft in de kiesprogramma's van de partijen, en vervolgens bij de formatiebesprekingen ... en bla bla. De Waalse partijen, onder leiding van de minister die de nmbs onder zijn bevoegdheid heeft: er is nog nooit iemand gestorven omdat hij beleefd bejegend werd. Gevolg: de Vlaamse partijen die zich stevig gejend voelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |