![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daaraan deenemen als het al bestaat zou wel zelf destructief zijn. Sinds Albion HK heeft laten vallen zoals een hond zijne stront is het veiliger geen politieke stellingen laat staan critische geluiden te laten horen tegen het Empire du Milieu. Het goede oude Hong Kong is voor altijd dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 december 2024 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. Voor mij hautain en kleinerend. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 december 2024 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk dit filmpje maar eens https://www.youtube.com/watch?v=GCyJD9-bkns Dan zal je zien dat er een grote weerstand is van de Hong Kong Chinezen tegen het opdringen van het Mandarijn Chinees ten nadele van het Kantonees. " @geinikan1kan The first time I travelled to China I went through Hong Kong. I was proud to have learned Mandarin. I remember the young guy at the travel company preferred to speak English than Mandarin. I was impressed with his pride in speaking Cantonese. It was a chance for me to understand culture on the ground is more important than culture in books. You need to listen to people." ![]() Iets wat Jay waarschijnlijk niet doet in Hong Kong. " @everythingwithernest5742 I am a native Hongkonger, and I believe that Cantonese is very important for us. It is wired in our genes, literally. " " @tiffanyy4094 People from China always try to undermine the importance and value of cantonese by saying that it is a DIALECT, while mandarin is actually also a dialect. " " @pinksushi As a Chinese who is not fluent in Mandarin, one can't imagine the amount of subtle disdain and snark I get from Mandarin-speaking Chinese" " @raehu3873 I'm Cantonese living in the US. It makes me sad to learn in my recent visit back in Canto how much my native language has been diluted and replaced by Mandrain. " " @georgeshek6531 We must preserve the ancient Chinese Cantonese language.. .Mandarin is the Northern barbarian language which was forced onto the Hans by the Manchus... remember the saying overthrow the Ching and reinstate the Ming...the Manchus have won with their Mandarin language" Maar volgens onze expat Jay ,is er simpelweg geen weerstand tegen het opgedrongen Mandarijn Chinees in Hong Kong. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 december 2024 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 december 2024 om 18:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij voegde er parmantig aan toe:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 december 2024 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn enigszins idiote zelfingenomen arrogantie is hilarisch.
![]() Doet me hieraan denken: "Wij maken samen nogal stof hé" ![]()
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge streelt mijn arrogant ego hier, E.Gidius. ![]() Bedank om mijn oude post omtrent de Vlonderse taalmuis, tippelend naast een Franse of Engelstalige Olifant, op te rakelen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk? Ik zie het probleem niet. Ben wel blij hier geen mentale kwieten aan het werk te zien zoals die extreme Vlondereirs en hun NMBS taalgemekker. Los daarvan: Inderdaad, als ouder geworden Honkie immigrant denk ik ook soms met ietwat nostalgie terug aan het Hong Kong van 'ons Lisbeth Twee' en aan Hong Kong's Finest in hun groen-kakie uniform en korte broek van weleer. Soit. C'est la vie.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 december 2024 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Uw geloofwaardigheid? Zero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je misschien eens afvragen waarom dat zo is gegroeid kan misschien al zorgen voor enig begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Vlomse extremisten klinken trouwens hoe langer hoe meer als geïmporteerde Araben. (mijn MENING. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 december 2024 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Gevoelsmatig heb ik alleen een band met mijn moedertaal. Daarom vind ik het jammer dat deze cultuur langzaam verdwijnt. Dat is vooral jammer omdat ze verdrongen wordt (in de media) door een afschuwelijk lelijke Brabantse tussentaal en Engels. De mensen die op radio en tv behoorlijk standaard Nederlands spreken zijn tegenwoordig op één hand te tellen. En dan verneem ik dat studenten leerkracht op Limburgse hogescholen de opmerking krijgen dat ze te veel met een Limburgs accent praten. Hoe is het mogelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet mijn ding: taal is communicatie et beperkt zich tot dat in die huidige context hier. (Bij deze: mijn Hokkien, Cantonees en Putongwa sucks zeker veel meer dan Fredje's zijn slaapkamer Thais' ![]() ![]() ![]() My bad. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgens mijn weten is er nog geen enkele Vlaamse stad verengelst,terwijl Vilvoorde en vele andere Vlaamse gemeenten dagelijks meer en meer verfranst worden.Maar dat juichen de Belgicisten natuurlijk toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ongeveer mijn gedachtengang. Hoe interpreteer jij dat dan?
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik misschien? ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig wel uitsluitend met woorden. Gelukkig wel... zoals in "Lowie Lawijt". "Inch AllahVlonderallah".
![]() |