![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zel de regering De Wever de volledige legislatuur overleven? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 52,94% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haha, gaan we nu echt beweren dat Michel gewoon doorging door 1 weekje te doen alsof zijn regering niet viel? Gaan we het echt op semantiek laten aankomen of gaan we de realiteit onder ogen komen en inzien dat die regering viel omdat Michel niet loyaal was naar zijn regeringspartner toe.
Nu ja, als Dadee intellectueel oneerlijk wil zijn, mij niet gelaten hoor. Iedere weldenkende mens weet dat Michel zijn ontslag indiende bij de koning en iedereen weet dat dit kwam omdat hij Marrakech ondertekende.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Dagoberts,zoals Ferdinand Huts, zitten al lang in het buitenland.
De hardwerkende Vlamingen met een bijeengespaard kapitaaltje die nu op de beurs beleggen ,zitten voornamelijk bij de N-VA nu de Open-VLD geïmplodeerd is. Die gaan we terug verliezen door de meerwaardetaks. De kans is ook groot dat de meer Vlaams gezinde vleugel van de partij ook zal verdwijnen omdat er geen Vlaamse eisen werden binnengehaald. Wat dit zal geven zullen we al bij de eerstvolgende peilingen kunnen zien. Maar ik vrees voor een leegloop. Daarom heb ik ook tegen dit regeerakkoord gestemd op het Congres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En uiteraard is Bouchez a pain in the ass maar hij kan toch ook niet met alles wegkomen. Toen hij en voorzitter van de MR en minister wilde worden werd hij door de MR (Whilmes) netjes terug gefloten omdat het invullen van beide posten tegen de partijstatuten is. Maar dat hij zal blijven stoken is een feit. Gisteren was hij al bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haar afkomst ? Ze is van Wilrijk afkomstig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat je verhaal ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() N-VA zelf zegt dat ze ontslag namen, maar jij blijft stoicijns ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt voor de bevolking positiever over. En dat kan N-VA inderdaad stemmen kosten maar de grote schuldige is de mini partij Vooruit. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 5 februari 2025 om 12:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De boom in uw oog eens bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf jij maar beweren dat Michel zijn regering niet zelf de muur in reed om Europees president te worden. Hoho, priceless. Al even erg als Dadee gij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Een dochter van Luc Bertrand, voorzitter van de Raad van Bestuur van Ackermans & Van Haren.
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat NVA de regering opblies was wel degelijk hun schrik dat Francken door het schandaal zou moeten aftreden. Ik herinner me een interview met Jambon en Francken waarin ze het pact een hele vooruitgang vonden omdat het het sluiten van bilaterale akkoorden met de landen van waaruit de vluchtelingen kwamen erg zou vergemakkelijken.. Jambon zei dat hij zelf aan de tekst had mee geschreven wat waarschijnlijk wel een leugen was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke visie over de meerwaarde van gans het forum: ik vind het amusant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 februari 2025 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overleven ? Ik vrees van niet. Er zijn te veel Walen die gaan vissen...
Wallonie heeft z'n ekonomische problemen volledig aan zichzelf te danken. + Vandaag zien de franstaligen in het federale bestel een laatste dam tegen het verdwijnen v.d. regionale "solidariteit". De tijd v.d. wafelijzerpolitiek is voorbij. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW heeft met z'n regering het euthanasieproces van belgie in gang gezet.
Anders gezegd: de navelstreng tussen de federale staat & de deelstaten wordt (langzaam) doorgeknipt. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 20 februari 2025 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat de essentie van democratie. Het is trouwens dat wat Trump zo populair aan het maken is: hij doet wat hij beloofd heeft.
![]() |