![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik was vroeger misschien wat naïef over Poetin, maar het gevaar van 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend' geldt ook in omgekeerde richting, met name wat de interne vijand van het mentale egalitarisme betreft, van het universele gelijm van het abstracte 'individu' met ontbinding en erosie van cultuur tot gevolg. Alleen hebben wij er een hyperbureaucratie aan overgehouden in plaats van een 'autocraat' die tenminste nog basaal gezond verstand moet hanteren voor zijn eigenbelang. Een bureaucraat draagt niet eens de gevolgen van zijn papieren werkelijkheden.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ge eigen auto's maakt en dat kost U, zeg maar, $ 30 000. En Chinese auto's kosten $ 10 000 voor 't zelfde. Voor 't zelfde geld kan een gezin dus 3 auto's kopen (1 voor de grote kinderen en 2 voor papa en mama) oftewel 1. Uw levensstandaard is lager als ge maar 1 auto kunt kopen he, "ook al is het van eigen bodem". Hebt ge meer werk ? Ja. Maar niet meer inkomen. Ge moet harder werken voor hetzelfde inkomen waar ge minder mee kunt kopen. Waarom ? Omdat ge vroeger, zeg maar, computers maakte die wel op de internationale markt verkocht konden worden. Ge maakte computers die $ 1000 kostten, en de Chinezen ook, maar de uwe waren een beetje beter. Dus kocht men die computers elders. Probleem is, omdat uw land tarieven op auto's legde, gaan anderen tarieven op uw computers leggen. Uw computers krijgen bijvoorbeeld 25% import tarieven daar waar ge vroeger zo kon verkopen. Ge moet ze dus, om ze nog aan de man te brengen, voor $800 verkopen ipv $1000. Want anders kopen uw vroeger kanten de Chinese computers. Ge moet dus harder werken, meer computers maken, voor 't zelfde loon. Maw, tarieven gaan ervoor zorgen dat ge meer moet werken voor hetzelfde inkomen, en dat ge daar minder voor kunt kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar militair is China geen bedreiging voor ons. De Russen hadden goei partners kunnen zijn had Vladimir geen slag van de imperialistische molen gehad. Hij was goed begonnen nochtans. Echter, U economisch binden aan entiteiten waar ge over fundamentele dingen zoals democratie totaal andere visies hebt is niet te doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kent mij ondertussen. Ik denk niet dat democratie een fantastische bestuursvorm is, omdat het gros van de mensen idioten zijn. Maar ik denk dat het de minst gevaarlijke vorm is, omdat ik - in tegenstelling tot gij - overtuigd ben van het universeel "slechte" van elke mens. Iedereen wil iedereen een kloot aftrekken. Geef aan iemand macht, en hij gebruikt het uiteraard om slecht te doen voor zijn medemensen. Enkel democratie kan de slechten met andere slechten confronteren om het onder controle te houden. We willen allemaal elkaars vel he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 maart 2025 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En sta hier ook ergens "on record" zelfs van voor trump verkozen was, dat "tarieven" een slecht idee was. Maar nu dus geïmplementeerd. Als trump deze kleine "window" gebruikt op vollen bak te mikken op de herwaardering van de vrije markt, en het spel van innovatie en concurrentie, en de overheid uit de marktplaats haalt, dan kan het werken. Als het alleen bij de tarieven blijft, dan maakt hij het probleem enkel maar erger.
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
En, het "westen" is voorbij.
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Intussen is het mondiaal gdp van de brics-landen groter dan dat van de g7. Vergeet democratie. De idioten, waarvan je spreekt, hebben dat verneukt.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest mag je hebben. Ga wat in Egypte of Ethiopië ervaren hoe het zit met die Brics-groei
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Het is wat het is. Ik besef wel dat jij je wenst vast te klampen aan vergane glorie, maar DAT zal ons niet herlanceren.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid...cab39f5d&ei=14
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben hier al lang geleden on the record dat ik het dom vind om met tarieven de binnenlandse us manufactuurmarkt te beschermen. Maar voor canada geldt hetzelfde. Wat is canada met dennenbossen als niemand van het hout iets MAAKT.
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen verliest. Geniaal, Trump. US varkenshouders bibberen ook, want de mondiale economie is een beetje te ingewikkeld voor Trump's denkvermogen (en dat van zijn kabinetten). https://www.pigbusiness.nl/artikel/1...ldingsheffing/ Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 29 maart 2025 om 00:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, tarieven maken dat gewoon erger. Omdat eigen manufactuur meer werk vraagt voor minder consumptie. Dat is dus niet wat ge wilt he. Ideaal gezien hebt ge geen enkele binnenlandse manufactuur en is er een truuk waarmee ge het buitenland kunt wijsmaken om U gratis uw consumptie op te sturen. Ah, het volstaat van van uw munt de wereld reserve munt te maken en klaar is kees. Dan wilt ge alles behalve tarieven. Enkel maar dollars printen en consumeren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tarieven kunnen zin hebben voor enkele "strategische" sectoren zoals landbouw, waar ge WILT AANVAARDEN dat het duur en onefficient zal zijn, omdat ge het bij uw eigen domme producenten wilt houden, voor de simpele reden dat eens weg, dat een te grote macht geeft aan den andere, en ge dat niet meer rap kunt terughalen. Bijvoorbeeld, landbouw. Stel dat uwe landbouw volledig foetsie is, ge daardoor geen landbouwgronden meer hebt, en plots gaat de rest van de wereld waar ge uw eten koopt beslissen van U uit te hongeren. Veel te gevaarlijk. Dan gaat ge dus maar uw domme boeren voluit subsidieren, uw eten 3 keer te duur in de winkels hebben, op onefficiente manier aan landbouw doen, maar ge hebt tenminste duur eten. Dat doet ge met tarieven. Dat doet de EU. Dat kost enorm, maar ge hebt tenminste uw eten van bij U. Maar voor alles wat niet echt 200% essentieel is, is dat dom. Eten, water, en energie, dat moet ge in huis houden. Ah ja, en schietgerief... oei. De rest, ma foi... Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2025 om 05:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hadden het idee dat onze visie op de samenleving de enige leefbare was he. Dat is trouwens zo. Het alternatief is despotisme. Ik zie niet goed in waarom wij daaraan zouden moeten toegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we moeten dat als opportuniteit zien: eindelijk af van die ambigue relatie met de USA die ons beschermde maar tevens onder de knie hield. Nu is het gewoon duidelijk dat de USA een vervallende schurkenstaat is geworden, zoals Rusland. China is een technologisch powerhouse geworden, zoals de USA dat enkele decennia geleden was, maar China heeft een enorm probleem: haar demografie. Ze zijn demografisch in zwaar verval. Kortom, Europa heeft een kans als nooit tevoren. Het ergste wat ons kan overkomen is een Oekofobe reactie van "we zijn geen ballen waard' samen met een wens om hier ook een totalitaire bonehead als "leider" te kiezen. Een natie of een groep van bevriende naties moet er altijd van uit gaan dat ze de wereld aan hun voeten gaan leggen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2025 om 05:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal dan toch een heel smalle worden zo tussen Oekraïne onder Russische invloed en Oekraïne onder Europese invloed. Maar ja, ik vermoed dat men daaraan werkt, een VN-strook.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 29 maart 2025 om 06:23. |
![]() |
![]() |