![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat oa ook over een chauffeur, een butler, een kindermeisje, een bodyguard, een grafiste, boekhouders ... die zoals iedereen weet ontonbeerlijk zijn om aan parlementswerk te doen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zijn minst is het geen keuken die op een heel andere locatie staat.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel zal dat niet zijn want in totaal gaat het om 4.4 miljoen Euro, door een tiental mensen van 2004 tot 2016. Dat is dus ongeveer 40 000 Euro per jaar per persoon, totale overhead. Het moet goedkoop volk zijn in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wat het is,onwettig en onterecht bestemd overheidsgeld is onwettig en onterecht bestemd overheidsgeld.
Hopelijk blijft men verder de ganse politieke koterij onderzoeken....aanwijzingen zijn dat de EU-godheden zichzelf wel heel rijk blijven bedienen...We hebben hier in Belgie verschillende gevalletjes de laatste jaren....en het betrof bedragjes in dezelfde orde-grootte. Politiek gezien is er het risico natuurlijk dat een indruk bestaat van afrekening en uitschakelen van een politieke tegenstander van het Franse establishment.. Maar o wee als straks blijkt dat Rechts Frankrijk,na het overlijden van Le Pen senior en het elimineren van zijn dochter zich schaart achter een andere persoon en er nog sterker door wordt? Die Le Pen dynastie vertoonde toch al wat sleet en leek soms al op een soap-serie. Ten gronde ondertussen kan het Franse establishment zich vooral sterk maken omtrent hun Europees leiderschap aangaande Oekraine en tegen de VS. Maar het binnenland is ook niet onbelangrijk....broeit iets?....zijn de mensen tevreden?.......alles OK? Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2025 om 05:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat een Euro parlementslid de EU wil vernietigen. Dat is de reden waarom hij denkt dat hij verkozen werd. Dan is "zijn mandaat gebruiken om de EU te ontmantelen" toch de juiste manier om te handelen zou ik denken. En kan die zeggen dat om zijn mandaat om de EU te vernietigen het beste uit te oefenen, dat op nationaal vlak gebeurt. Een EU parlementslid moet niet "trouw zijn aan Europa" he. Europa is geen land, maar een administratieve structuur, waartegen men geen "verraad" kan plegen. Je kan perfect een verkozene zijn om de EU te ontbinden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2025 om 06:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het echte slachtoffer hier is het gerecht. Die activistische rechters ondermijnen het idee dat men vertrouwen kan hebben in rechtspraak. En dat is heel vervelend, want dan ga je Trumpiaanse toestandjes krijgen waar men rechters gewoon niet meer volgt, maar wel de dictator van 't moment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Maar trachten het judicieel apparaat dan terug op het spoor te krijgen kan je niet meteen gelijkschakelen met dictatoriale neigingen. Het probleem van rechters die zich wetgevers wanen moet opgelost worden, en ik meen dat aan activistische rechters gaan vragen om terug braaf de wet toe te passen niet gaat werken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 april 2025 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeltjeb.
“Le Pen: heeft 5 miljoen euro verduisterd en mag vijf jaar lang geen functie bekleden. Lagarde: verduisterde 400 miljoen euro en werd ruim twee jaar later president van de ECB.” 31/03/2025, 22:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaar op rust
Geld voor parlementair medewerkers dat wordt doorgesluisd naar het partijhoofdkwartier? Dat is exact wat al onze politieke partijen in de Senaat doen. Bij ons gaat het wel om meer geld (13,5 miljoen per jaar) dan bij Le Pen (7 miljoen over 12 jaar). standaard.be/buitenland/rec… |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens de enorme teleurstelling en tegelijkertijd de grote waarschuwing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs niet eens zo in deze Le Pen affaire, voor zover ik het begrepen heb. De RN (toen FN) parlementsleden en hun staf werkten gewoon voor RN aspecten. Er was geen stelen van fondsen, gewoon van "werktijd", en daarover kan gedebatteerd worden in welke mate een verkozene vrij is om aan politiek te doen zoals het hem belieft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Le Pen is een amateurke die zo een grote dingen niet aan kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 april 2025 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik was bijlange de enige niet. Toen ik vroeg of ik daarmee ambras kon krijgen (het was op vraag van de directie he, enfin in opdracht van de directie) was het antwoord: natuurlijk niet, iedereen doet dat. Ik heb de mailtjes bijgehouden waar de directie mij dat vraagt en waar ik vraag of ikzelf persoonlijk risico loop door zulke dingen te doen. Op een zeker moment ben ik gaan zeggen dat ik dat gewoon niet meer wilde doen. Men heeft daar niet lastig over gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen persoonlijke mening te stellen dat iemand die ronduit staat te liegen, niet echt een betrouwenswaardig leider kan zijn he. Dat is gewoon een evidentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen kwaad woord mijnentwege over het huidige RN en ik wens Marine een goede overgang toe, zonder teveel vapeurkes.
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed begrijp was het Le Pen zelf die aangedrongen heeft op die wet.
Het is altijd hetzelfde met die extreemrechtsen: Law and Order, maar niet voor henzelf. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 april 2025 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik herhaal: gans het debat is over de onwettelijkheid van wat er gebeurde. Dat is het verschil tussen een politicus met mandaat zien als een "werknemer" of als een, eh, politicus met een mandaat die aan politiek doet. Dat het Le Pen zelf is die zou aandringen op een wet is eigenaardig, want het was de gewoonte om SYSTEMATISCH het omgekeerde standpunt in te nemen als wat Le Pen zegde of wilde. De dag dat zij zou stellen dat de zon 's morgens op komt had men gezegd dat de zon 's morgens ondergaat. Het debacle hier is niet dat Marine Le Pen een veroordeling heeft opgelopen. Het debacle is dat de juridische gronden voor de uitspraak zodanig schots en scheef zijn dat men zich de indruk niet kan ontdoen dat die veroordeling politiek is. Ttz, dat die rechter dacht van ¨de natie moeten te redden" door "extreem rechts een klap toe te brengen zodat zij niet de volgende president kan worden". Had de motivering voor het verdict stevig en logisch geweest, dan zou er geen probleem zijn. Maar het is echt bij de haren getrokken, waar men in alle uithoeken van het wetboek is gaan zoeken en rare redeneringen aan de dag heeft gelegd om dit kunnen te doen. Voor mij is dat eerder een slechte dag voor het gerecht. Bijvoorbeeld: de directe uitvoerbaarheid. Normaal is dat een notie in het recht, waarbij een uitgesproken straf in eerste aanleg NIET opgeschort wordt tot aan beroep, als er 1) gevaar voor de maatschappij bestaat 2) recidive verwacht kan worden. De rechter heeft dat ingeroepen voor de onverkiesbaarheid, op basis van "recidive". En waarom ? Omdat ten gronde de verdediging de feiten erkent en geen mea culpa heeft gegeven, en dus "in de mindset zit dat ze het zouden kunnen herdoen". Dat is absurd omdat Marine Le Pen GEEN VOORZITSTER MEER IS van RN, en dus niet KAN recidiveren ten eerste. Ten tweede is dat problematisch omdat de verdediging juist draait over het al dan niet onwettig zijn van wat er gebeurd is. Kortom, er komt hier een veroordeling van de VERDEDIGINGSSTRATEGIE, wat een aanfluiting is van het recht. Men moet berecht worden voor daden, en kan niet veroordeeld worden voor de verdediging (zolang het geen obstructie inhoudt van de rechtsgang). Kortom, het argument voor directe uitvoerbaarheid houdt geen enkele steek en is een aanfluiting van elke vorm van rechtspraak. Maar is evident poltitiek gemotiveerd om Marine te beletten zich kandidaat te stellen in 2027 (beroep zal veel later vallen). Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2025 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |