Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2025, 08:21   #81
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jij zal dan ook nooit behoefte hebben om iemand anders zijn ID kaart te bekijken.
Dus of hij er 1 heeft of wat erop staat kan jou inderdaad niet schelen.
De iD kaart heeft een functie waar jij helemaal niet bij betrokken bent. Dus de regels waaraan die kaart moet voldoen worden bepaald door haar functie. Niet door jij, ik of de drager ervan.
Oke, kan ik in meegaan.

Stel je voor dat we die letter op de ID gewoon schrappen.
Waar gaat dat problemen geven?

Die letter is gewoon overbodig.
Dat er dus geen letter of een mogelijkheid van 25 letters op staan speelt in principe totaal geen rol.

Er staan vingerafdrukken op die kaart.
Gaat dan een letter echt nog een verschil maken?

Laatst gewijzigd door BigF : 9 april 2025 om 08:22.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 08:27   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, kan ik in meegaan.

Stel je voor dat we die letter op de ID gewoon schrappen.
Waar gaat dat problemen geven?

Die letter is gewoon overbodig.
Dat er dus geen letter of een mogelijkheid van 25 letters op staan speelt in principe totaal geen rol.

Er staan vingerafdrukken op die kaart.
Gaat dan een letter echt nog een verschil maken?
Dat klopt en dat is nu net wat de wetgever doet hé. Als je er geen letter op wil, dan kan dat nu gewoon. Maar voor Cavaria is dat blijkbaar weer een probleem en moet de aanvrager in kwestie er gelijk welke letter op kunnen zetten. Vervolgens maakt de ambtenaar van burgerlijke stand er een N van ipv een M en zitten we met een hysterische aanvrager. Gewoon niets vermelden lijkt me dan ook gewoon de simpelste oplossing als we te maken hebben met iemand die zich interessant wil voelen.

Kijk hé, als dit de grootste problemen zijn die we moeten oplossen in dit land dan zou ik heel tevreden zijn, maar zouden onze wetgevers en beleidsmakers zich niet beter bezig houden met belangrijkere zaken dan het gezaag van pakweg Cavaria?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 09:58   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Om u te identificeren denk ik.

Maar de verlichting blijft uit...

Waarom wordt identificeren moeilijker als er een X ipv een V of een M op je kaart staat?
Je foto en vingerafdrukken staan er op. Weinig discussie over identiteit denk ik.

Ga je me nu echt vertellen dat 1 (één) letter op een ID problemen gaat geven??

Als je er eens goed over nadenkt is die ene letter zelfs eigenlijk gewoon overbodig.
Nee, dat ga ik je heus niet vertellen, maar hoe iemand zich voelt hoort zeker niet thuis op een paspoort.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 09:59   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt en dat is nu net wat de wetgever doet hé. Als je er geen letter op wil, dan kan dat nu gewoon. Maar voor Cavaria is dat blijkbaar weer een probleem en moet de aanvrager in kwestie er gelijk welke letter op kunnen zetten. Vervolgens maakt de ambtenaar van burgerlijke stand er een N van ipv een M en zitten we met een hysterische aanvrager. Gewoon niets vermelden lijkt me dan ook gewoon de simpelste oplossing als we te maken hebben met iemand die zich interessant wil voelen.

Kijk hé, als dit de grootste problemen zijn die we moeten oplossen in dit land dan zou ik heel tevreden zijn, maar zouden onze wetgevers en beleidsmakers zich niet beter bezig houden met belangrijkere zaken dan het gezaag van pakweg Cavaria?
Inderdaad, er zijn heel andere katten te geselen.
Oud 9 april 2025, 10:43   #85
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Een X op de idk toestaan voor die enkele interseksepersoon ... 200.000 idk met een X moeten maken voor alle aandachtshoeren en geïndoctrineerde labiele mensen ... voor transpersonen is het ook al niet nodig want die nemen het omgekeerde van hoe ze geboren zijn ...

Echte extreem rechtse mensen eisen die X trouwens ook, voor iedereen die niet voldoet aan de M of V van bij de geboorte, als een jodenster ... maar ik geloof niet dat in Europa extreem rechts bestaat ... nog niet ... maar dat komt nog ... refugees welcome ... islam is vrede ... extreem rechts en links hand in hand naar anderland ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 9 april 2025 om 11:03.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 11:24   #86
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zoals een potje gaan bleiten in oekraïne en ons geld uitdelen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 14:16   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Neen, niet ons geld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 april 2025, 15:06   #88
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet ons geld.
Hoezo, niet ons geld?
Heb je het journaal gemist?
Premier de wever beloofde zelenski fier 1 miljard euro Belgisch geld als steun voor zijn oorlog in oekraïne.
Waar denk je dat pezewever bart dat geld haalt? Uit zijn eigen zak?
Dat is wel zeker ONS belastinggeld, nietwaar? (Mogelijk bestemd om onze pensioenen te betalen )
En dat is geen kattenpis, hé....voor wie € niet meer kan omrekenen: dat is VEERTIG MILJARD BF!

De federale regering schijnt nog veel geld te hebben, waarom worden wij dan kapotbezuinigd?
Oud 9 april 2025, 15:07   #89
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, niet ons geld.
Allee gij, T'zal dan van zijn inkomen zijn dat hij dat gaat uitdelen, hij stijgt enorm in mijn achting daarmee.
Echt had het niet gedacht dat hij daartoe in staat was, nu van ene die op elk moment kan bleiten............ https://m.youtube.com/watch?v=iJ65utPJXBk

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 9 april 2025 om 15:08.
Oud 9 april 2025, 15:30   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Compleet off topic maar goed, omdat jullie onwetendheid zo stuitend is zal ik het toch maar eens klaar en duidelijk stellen dat de VB propaganda die jullie slikken je reinste onzin is.

Dus nee, niet ons geld. Het gaat om belastingen op de inkomsten van Euroclear uit de beleggingen die ze doen met bevroren Russische fondsen. Dat geld beschouwen als Belgisch geld is lachwekkend en onwaar.

Laatst gewijzigd door fox : 9 april 2025 om 15:30.
Oud 9 april 2025, 15:42   #91
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Compleet off topic maar goed, omdat jullie onwetendheid zo stuitend is zal ik het toch maar eens klaar en duidelijk stellen dat de VB propaganda die jullie slikken je reinste onzin is.

Dus nee, niet ons geld. Het gaat om belastingen op de inkomsten van Euroclear uit de beleggingen die ze doen met bevroren Russische fondsen. Dat geld beschouwen als Belgisch geld is lachwekkend en onwaar.
En da's dan een regelrechte oorlogsverklaring naar de Russen toe.
Nu ja jullie afgod zal het wel uitvechten met de Vladimir
Oud 9 april 2025, 16:19   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig, je wordt geconfronteerd met je eigen onwetendheid en dan doe je er nog een schepje bovenop. Nu denk je nog dat dit de eerste keer is dat dit soort constructie wordt toegepast. Wagner toch, informeer je toch eerst alvorens jezelf belachelijk te maken.
Oud 9 april 2025, 16:23   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs hier sla je de bal, zoals gewoonlijk, compleet mis.
Oud 9 april 2025, 16:32   #94
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grappig, je wordt geconfronteerd met je eigen onwetendheid en dan doe je er nog een schepje bovenop. Nu denk je nog dat dit de eerste keer is dat dit soort constructie wordt toegepast. Wagner toch, informeer je toch eerst alvorens jezelf belachelijk te maken.
Hij zou beter het kunnen gebruiken geld dat we al uitbetaald hebben aan de zogenaamde vluchtelingen en deserteurs te recupereren , zou de leider dan toch ook eens iets nuttigs hebben verwezenlijkt, maar zoals al de politiekers eenmaal aan het schoteltje op telt alleen hun eigen beurs, blijkbaar is hij op zoek naar een europees jobke.
ps zijt gij misschien zijn woordvoerder dat gij hem zo adoreert
Da's een fotoke die ongeveer in de buurt komt hoe ik de leider zie, ik zou er nog enkele borden bijzetten om het compleet te maken, één naar boven naar onder en nog eentje achteruit.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 9 april 2025 om 16:33.
Oud 9 april 2025, 16:40   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zou beter het kunnen gebruiken geld dat we al uitbetaald hebben aan de zogenaamde vluchtelingen en deserteurs te recupereren , zou de leider dan toch ook eens iets nuttigs hebben verwezenlijkt, maar zoals al de politiekers eenmaal aan het schoteltje op telt alleen hun eigen beurs, blijkbaar is hij op zoek naar een europees jobke.
Da's een fotoke die ongeveer in de buurt komt hoe ik de leider zie, ik zou er nog enkele borden bijzetten om het compleet te maken, één naar boven naar onder en nog eentje achteruit.
Ik adoreer die mens niet, ik ben gewoon niet zo een fan van mensen die onwaarheden debiteren omdat ze niet geinformeerd zijn. Maar goed, doordat je het nu begint te hebben over deserteurs en europese jobs, lijkt het me vrij duidelijk dat je niet echt geinteresseerd bent in feiten.
Oud 9 april 2025, 16:47   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een checkbox "Heeft een lul" zou duidelijker zijn. Toont ook ineens de relevantie van een geslacht op een identiteitskaart aan.
Waarom zou dat irrelevant zijn?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 17:06   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat vind ik geen argument.

Waarom moet de overheid weten welk mijn geslacht is?
Vroeger, in andere en vervlogen tijden, was dat "normaal", vb. legerdienst.

Ik zou die melding schrappen van het bevolkingsregister, dus tegelijk ook van vb. geboorteakte, identiteitskaart, paspoort ... enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 17:08   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betaal met graagte de premie van mijn brandverzekering. Inboedel inbegrepen.
Ik zal maar niet zeggen wat ik van anderdenkenden op dit vlak denk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2025, 17:14   #99
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat vind ik geen argument.

Waarom moet de overheid weten welk mijn geslacht is?
Vroeger, in andere en vervlogen tijden, was dat "normaal", vb. legerdienst.

Ik zou die melding schrappen van het bevolkingsregister, dus tegelijk ook van vb. geboorteakte, identiteitskaart, paspoort ... enz.
Dus ook geen aparte mannen en vrouwencompetities meer. (En dus ook geen internationale competities met landen waar dat nog wel geldt) Geen exclusief mannen of vrouwen clubs, zelfs voor wie dat zou willen. Hoeveel vrijheid ben je bereid op te geven voor de wens van die minderheid ?
Oud 9 april 2025, 18:22   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een onnozele bijdrage alweer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be