![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw bewering is dus dat dit percentage dalend is. Graag een bron voor die bewering. Verder ook de vraag waarom dat historisch zoveel lager is in Frankrijk en waarom Frankrijk in de toekomst een hoger percentage zal hebben dan Belgie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 mei 2025 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles in de juist context plaatsen lijkt vooral voor u een groot probleem te zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er, in deze draad alvast, mee ophouden.
De cijfers zijn wat ze zijn. Verder gelul is dan ook niet meer dan ... gelul. Ik heb mijn punt gemaakt: als het in België voor een jong koppel moeilijk is om een woonst aan te kopen is dat in Frankrijk nog veel moeilijker. Alle cijfers staven dat. Mijn discussiepartner betwist dat maar geeft nergens enige bron of cijfer. Het enige wat hij nog klaar krijgt is wat foto's posten van een huis dat voor een prikje te koop staat. Maar ook hier weer: geen bron, geen verdere info, geen foto's van het interieur, de ligging, de nutsvoorzieiningen,... Nee, niets van dat. Een paar foto's en een bedrag. Dat is wat volgens Mijnheer Daelemans aantoont dat Frankrijk goedkoper is om wonen dan België. Tsja, veel plezier verder.
![]() |
#84 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De ouderen van vandaag hebben de gouden tijd vanaf de jaren 60 kunnen benutten om eigen woningen aan te schaffen. Vandaag is het tegenovergestelde waar. Nu nog logica koppelen aan die gegevens en we zijn er. Citaat:
Citaat:
Wat voorspel je voor de toekomst?
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
In Frankrijk zou de vraag eerder moeten zijn ... waarom zou een laag inkomen geen eigen huis 'willen' hebben i.p.v. kunnen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 mei 2025 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Ga je niet aantonen dat je in Vlaanderen toch wat beters kan kopen?
Dat ben ik van jou niet gewoon.
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Bouwgrond aan 150 a 250€ per m² in Vlaanderen. (mogelijk onderwerp van bestemmingswijziging) Te renoveren woningen vanaf 25.000 in Bourgogne zonder verplichtingen / zonder voorkooprecht van overheden. Te renoveren woningen vanaf 150.000€ in Vlaanderen met renovatieplicht / met voorkooprecht van overheden. Het lijkt er sterk op dat het in Frankrijk heel moeilijk is om een eigen woning te verwerven. ![]() U heeft inderdaad , en overduidelijk , uw punt gemaakt.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 mei 2025 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parijs: 60M2. 1.6Mio Euro. Een dikke 25K per m2 bewoonbare oppervlakt. U ziet, anekdotisch materiaal zoals het uwe is wat het is. Anekdotisch en waardeloos.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() U heeft het over het duurste lapje grond in Parijs als we het hebben over betaalbare woningen in de Bourgogne? Wat wil je daarmee aantonen?
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat je de bluts met de buil moet nemen. Ik kan voor "officieel" €0 een paar km² op naam laten zetten, maar da's dan wel in't midden van zandbakkiestan, en de lokale yizah ophalers zullen hun deeltje wel komen ophalen.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter ook geen hart infarct of ander plotseling medisch probleem. Daar zit ge dan met uw goedkoop huis waar soms nog verplichtingen aan hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Je moet wel kunnen kiezen tussen die blutsen of builen.
In Parijs zijn geen blutsen meer. In België ook niet. Wat is de goedkoopste 'bluts' die je momenteel in uw buurt kan aankopen? Is dat dan een bluts of moet je eerder spreken over een buil?
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, 'moderne mogelijkheden' brengen de wereld aan uw voordeur.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men een ritje doet naar de kustgemeenten die vrij dicht tegen de Franse grens liggen dan weet men genoeg.
Het gaat meestal om Noord-Fransen, of dat allemaal Moslims zijn daar heb ik geen idee van. Als het om Moslims zou gaan die zijn de buurten via hun vrouwen grewapend met GSM in kaart aan het brengen. (ik bedoel: dat ziet men ook veel in de kustgemeenten ![]() Ach kom, met zen allen naar Plopsa dan maar? ![]() Grinch smile? ![]() p.s. Nemen het ook niet al te nauw met de verkeersreglementen ndie in 'ons' land van toepassing zijn die Fransen., Engelsen ook niet, controle? 0,00000000...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 mei 2025 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge kluizenaar wilt spelen moet ge er zelf de realiteiten bij nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge kluizenaar wilt spelen moet ge er zelf de realiteiten bij nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
€180k voor een 55m² modern appartementje. Wonen met 50 andere gezinnen in een woonmachine waar zelfs Le Corbusier de kriebels van zou krijgen.
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Op die koopsites is er volgens mij maar één bedrag dat wordt verrekend.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Onze boerderij is gebouwd in 1817. Buiten enkele nieuwe en tweedehands ramen en deuren is er qua isolatie niks veranderd. Zalig warm in de winter en confortabel koel in de zomer met weinig erergie. Ik heb zo de indruk dat de mensen vroeger qua woningbouw veel verstandelijker te werk gingen dan wat vandaag gebruikelijk is.
![]() |