![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat in tegenstelling tot het Moldavisch blitzend flitsend Estepper-troeteltje in een Brussels stadspark, het perfect ok is om een fietsend Antwerps carnavalsjoodje plat te rijden.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ambulancier aan het woord ;
Stef Vanlee, verpleegkundige spoed UZA, auteur van 112 verhalen met, over en op spoed en theatermaker Fractie van een seconde. Elke spoedrit is een race tegen de klok, maar ook een evenwichtsoefening tussen snelheid en veiligheid. En die balans voelt steeds brozer, schrijft hij Wat me stoort is dat er nog te veel misverstanden bestaan over hoe te reageren op prioritair verkeer. Sommigen schieten in paniek. Anderen denken dat wij ‘voorrang’ hebben op alles, altijd, zonder nuance. Dat is niet zo. Wij mogen afwijken van verkeersregels, ja – maar elke afwijking moet verantwoord blijven. Wij zijn nog altijd verantwoordelijk voor wat er onderweg gebeurt. Voor die kinderen die gestorven zijn – en voor alle anderen die we nog willen helpen – moeten we alles doen om de route naar hulp veiliger te maken. Niet alleen sneller. Ook zorgvuldiger. Want als hulp onderweg zelf schade aanricht, verliezen we allemaal. https://www.demorgen.be/meningen/hoe...cht~b81ea9d3a/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar niet elke verkeersovertreding rechtvaardigt een achtervolging. Dat bepaal ik niet, dat bepalen hogere instanties die voorschriften maken voor agenten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er bestaan immers regels voor wat wel en niet mag bij achtervolgingen. De meerderheid hier is blijkbaar zo dom dat ze dat niet begrijpen en denken dat agenten werkelijk alles mogen. Citaat:
Of vind jij dat er voor agenten geen regels gelden? Dan heb ik slecht nieuws voor u. U beslist daar niet over. U mag daar over denken wat u wil. Dat verandert niets aan de regels. En die werden in Brussel geschonden. Ook al vind u van niet. Citaat:
Citaat:
Omdat ik een duidelijk verschil zie tussen de 2 gevallen. Sirenes, zwaailichten, openbare weg vs park, liegende flikken... U negeert al die verschillen neem ik aan? U vind het meer dan oké dat agenten de regels aan hun laars lappen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 juni 2025 om 19:07. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En normaal mens ziet dat in 1 van de 2 gevallen de regels gevolgd werden en in het andere totaal niet. Citaat:
Citaat:
Ik lees echter wat mensen die er iets van kunnen weten er van vinden. En die kunnen er iets van vinden omdat die bv les geven aan de politieschool over wat agenten wel en niet mogen. Verontschuldig mij dat ik in dit geval die mensen eerder geloof dan uw toogpraat.
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geval 1 werd een vluchtende gebruiker van een illegaal voortuig per ongeluk plat gereden.
In geval 2 werd een carnavalsjoodje per ongeluk plat gereden. Maar dat is dus niet waar ik naar wijs in deze draad. Ik wijs op de 2 maten en 2 gewichten. Dode misdrijfpleger wordt verdedigd, dode fietser krijgt per direct toffe koosnaampjes. Citaat:
Mare, dat was mijn vraag niet. U vroeg me om "normaal" te doen, en u als grote leidsman, vraag ik u "geef me eens een goed voorbeeld". Helaas, helaas. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u kan me ook nergens aantonen dat ik dat doe. Ik keur diens gedrag niet goed. Hij reed rond op een voertuig waarmee hij niet rond mag rijden. Nergens, maar dan ook nergens keur ik dat goed. Maar ook het ingrijpen van de politie keur ik niet goed. Gewoon omdat die zowat tegen al hun regels zondigden. Citaat:
Het ging in beide gevallen om een ongeval. Maar in het eerste om een ongeval waar de agenten duidelijk schuld aan hadden (omdat ze hun regels niet volgden) en het tweede geval gewoon een ongeval. Want daar volgden ze de regels wel maar zelfs dan kan er al eens iets fout lopen. Vandaar het verschil. Citaat:
Citaat:
Ik veronderstel dus dat u regelmatig de politieschool bezoekt of er les volgt. Of zuigt u dat van die lat zo maar uit uw duim? En trouwens: waar men de lat ook legt. Die ligt er voor elke agent. En elke agent dient die te volgen. Ook al vindt u dat ze te laag ligt. Citaat:
Mensen discussieren daar. Als ik niet akkoord ga met uw stelling is het niet meer dan normaal dat ik u -ocharme toch- "aanval". ![]() U kan, in plaats van daarover te gaan janken, ook gewoon wegblijven. Wat verwacht u? Dat u hier uw mening lost en dat iedereen daar sowieso mee akkoord gaat? Als ik u -nogmaals ocharme- aanval is dat omdat ik van mening ben dat uw schrijfsels het verdienen aangevallen te worden. En ik ben er vrij in dat te doen. Het forum bestaat niet uitsluitend uit rechtse figuren die allemaal netjes 'ja' knikken als u iets zegt...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 4 juli 2025 om 12:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oke, nog eentje die de opzet van een discussieforum niet begrijpt...
Het spijt mij dat ik niet akkoord ga met alles wat jullie schrijven. Maar het spijt me van geen kanten dat ik daar dan ook niet tegen in ga. U hebt mogelijkheden genoeg om mijn "aanvallen" te ontwijken. U kan wegblijven, u kan me negeren, u kan me zelfs op uw negeerlijst zetten,... De keuze is aan u.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel traantjes als je vindt dat ik u "aanval"... ![]()
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vindt a) ik vind b). En we hebben beide onze argumenten. Mss stoppen we er beter mee?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw argumenten gaan redelijk dikwijls uit van uw eigen klein leefwereldje, terwijl wij het grotere plaatje zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Kinderen tot en met 12 (of was het 10?) mogen op voetpaden en zebrapaden fietsen. De bestuurder was echter een prioritair voertuig. Niemand is dus in fout en dit is een zeer spijtig ongeval.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het maakt ook niet uit. Of mijn argument nu op persoonlijke ervaringen gebouwd is op of idealisme, het verandert niets aan het argument op zich. Daarnaast zit u er met die analyse mijlenver naast. Ik ben immers nog nooit van mijn leven geconfronteerd geweest met een zwaar verkeersongeval of met agenten die niet volgens de regels handelden. Ik zou dus niet weten waarom ik in deze draad argumenten zou gaan halen uit 'mijn eigen ervaringen'. En die zever van "wij zien het grotere plaatje" is ook niet meer dan zever hoor. Want als jij het grotere plaatje zou zien zou je niet ijveren voor flikken die naar eigen goeddunken mogen doen en laten wat ze willen. Dat is op geen enkele manier een vooruitgang voor de maatschappij. Kijk rond in de wereld en vertel mij eens waar flikken dat wel mogen. Noord-Korea misschien? Het grotere plaatje... Laat me niet lachen.
![]() |
![]() |
#95 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gecheckt met wegcode artikel. 9.1.2.5 Citaat:
Citaat:
Daar zijn dus zeker geen uitzonderingen voor kleine kinderen. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2025 om 08:54. |
|||||
![]() |
![]() |