![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw favoriete monarch? | |||
Leo 1, die geen woord Nederlands sprak en aanvankelijk zelfs geen koning van Belgique wou worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,19% |
Leo 2, bekend filantroop en afrika-reiziger |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,76% |
Albert 1, Vlamingenhater en ervaren bergbeklimmer |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,90% |
Leo 3, de man die voor het behoud van zijn koningschap gerust met ene Adolf H. wilde samenwerken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,38% |
Boudewijn 1, die blijkbaar iets had tegen Congolese presidenten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,19% |
Bert 2, die voor zover we weten al minstens 1 buitenechtelijk kind heeft, en een serie minderbegaafde echtelijke zonen heeft rondlopen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,14% |
Sorry, ik geloof in een echte democratie, waar men voor een functie geselecteerd wordt op competentie ipv afkomst. |
![]() ![]() ![]() |
60 | 71,43% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Bij Leo II, moet er massamoordenaar staan, de beul van Congo heeft een genocide van 10 miljoen Congolezen op zijn geweten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat Atilla de hun ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bovendien was het belgieksken uiteindelijk een zoethoudertje voor Polle I hij was eerst de troon van het UK beloofd, shit zeg mislukt kapers op de kust een te vroeg overlijden en dan zijn nicht Queen Victoria maar gekroond pech voor Polle I dan maar Griekenland proberen , oeps ook mislukt, ja dan schoot alleen den Belgiek maar over, dus heeft hij maar ja gezegd om toch van iets koning te kunnen spelen... Polle I was dus vooral ge gefrustreerde mens die een paar keer achter den hoofdprijs had gegrepen en content moest zijn met een aalmoes waarvan hij de bevolking haate, ... Zeuneke Polle II was al nie veel beter die zijn ambitie was zo groot dat hij moest en zou een kolonie hebben, wel zijn privé speeltuin kreeg hij dan toch, maar omdat die zodanig veel geld gekost had, moest hij wel maximaale winst realiseren, och het loopt daar toch vol negers die we strafeloos kunnen uitmelken als citroenen, ... De grootste racist van de 19' en 20' ste eeuw als vorst hebben ja dat is wel iets van grandeur hé... ![]() De Engelsen en vooral de amerikanen waren dat gedrag op den duur zo beu dat hij voor het blok werd gezet en zijn kolonie wel aan den belgiek moest afgeven, anders hadden de Engelsen het wel op een andere manier opgelost... jaja, ... toffe vorsten die eerste 2... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Mijn favoriete monarch is Kamiel de oerang-oetang uit de zoo van Antwerpen. Hij is de meest intelligente van alle personen van koninklijke bloede, neemt zichzelf niet serieus en doet geen domme uitspraken. Het is tevens zijn enigste levenstaak om voor een nageslacht te zorgen, de rest is van geen belang in zijn leven. Hij kan evengoed Nederlands als de anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geertje : 11 januari 2005 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergeet blijkbaar dat de koning de formateur benoemt, maw diegene die een regering mag vormen... sire heeft dus meer macht dan algemeen is aangenomen, bovendien heeft sire een aantal bekenden bij de loge zitten, ik heb het hier niet over de loge op de hoek , maar over de loge, de hoogste regionen van de loge dus. Zo heeft zijn koninklijke laagheid een boel te zeggen achter de schermen... Bovendien is hij opperbevelhebber van 't leger, ... zo protocolair zou ik het dus niet durven stellen... Als bepaalde onderzoeken bij het gerecht worden stilgelegd als het koningshuis in beeld komt, dan komt dat niet omdat ze sire willen beschermen, maar wel omdat een of anderen dikken op nen andere zijn koppeke heeft getikt en hem gezegd heeft dat hij zijn carierre kan vergeten als hij nog iets onderneemt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Polle II wou helemaal niets doen voor den Belgiek ! al dat geld is in zijn persoonlijke zakken gegaan, ! in tegendeel hij heeft belgie nog voor zijn speelgoedje doen betalen toen hij het moest wegdoen om diplomatieke incidenten te vermijden ! En dat bovenop het fiet dat België tegen zijn kolonie was en er helemaal geen moest hebben ! Al het geld dat eruit voortgekomen is onder Leo II is opgegaan aan parken en gebouwen ter zijner eer en glorie ten andere... En om zijn speelgoen te krijgen , moest hij concesies aan Britse en Amerikaanse firma's geven om zijn spullen te verschepen en te verhandelen ! In het begin zaten er vooral buitenlanders in de Congo, de officieren van de Force Publique waaren vooral Duitse en Zweedse huurlingen... hier en daar een verloren gelopen belg... Zelf de moniken waren zweden, duitsers en zelf zwarte amerikanen, het is pas achteraf toen die wat veel van hun orgen gingen maken dat onze filantroop belgische monikken liet opsturen die kon hij onder druk zetten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zinnekes die hij mag aframmelen zijn op voorhand goed ingefluisterd als je het mij vraagt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders was het al lang gedaan geweest. Tot zover de dankbaarheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waauw ! Is dat buiten van de rots donderen en zich als een laffe hond gedragen tijdens WO I het belangrijkste wapenfeit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Wie houd zich nu bezig met de monarchie ?
Al vanaf het begin van Belgiëwas de staat gehaat in Europa.Daarom hadden we hier in ''belgië'' een groot leger op een keline bevolking : 100 000 man op een bevolking van 3 miljoen mensen.Dan lieten ze dit leger los op de orangisten,ze vernietigden hun huizen en ze werden van hun rechten beroofd.sindsdien durfde niemand nog een Nederlands-gezinde stem laten horen.tussen nu en 175 jaar geleden zijn er al meer dan een miljoen vlamingen geëmigreerd uit dit kunstmatig gedrocht. belgië is een ongewild land waarbij de grootste bevolkingsgroep al vanaf het begin onderdrukt was. Schande ! Laatst gewijzigd door MagereHein : 11 januari 2005 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat sommige Vlamingen als kanonnenvoer tijdens WOI gebruikt werden, was vooral te wijten aan het feit dat de hogere rangen binnen het Belgisch leger destijds allemaal door Franssprekenden werden bekleed. Op zich is dat niet eerlijk. Ik keur dat zeker niet goed. Maar om dat in de schoenen te schuiven van Albert I is wel heel erg goedkoop! Die racistische franstalige officieren zijn al lang de pijp uit, dus uit men zijn frustratie maar op ons koningshuis... Citaat:
(en dat voor een historicus ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Ik en de koning hebben totaal geen affiniteit met elkaar. Ik zou zijn ONDERDAAN behoren te zijn, iets wat in se ingaat tegen mijn geloof dat individuen gelijkwaardig zijn. Derhalve erken ik de koninklijke familie niet als zijnde MIJN koninklijke familie. 3) Bovenstaande staat volledig los van mijn hoedanigheid van historicus. Dit heeft te maken met mijn hoedanigheid als zelfbewust individu. Citaat:
Citaat:
Wederom vraag ik mij hier af wat de huidige situatie, in uw ogen, voor gelijkenis vertoont met WO2?
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
belgie was meer gegeerd dan gehaat het is ook een erg moeilijke situatie, belgie ligt midden in de europese vlakte, het had geen pyreneeen, alpen of kanaal om zich achter te schermen, het was onvermijdelijk dat de europese machten daar vaak zouden een strijd leveren
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood. ![]() Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 14 januari 2005 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |