![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() aja,welk "volk" onderwerpen sepratisten dan?
het belgische "volk"! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De taal kennen is niet goed genoeg. Men moet ook nog kunnen aantonen dat Nederlands de moedertaal is......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burgemeester
|
![]() nva = kiekenkotpolitiek
belgie is belgie; tijdens de metaalindustrie-tijd heeft wallonie veel geïnvesteerd in vlaanderen en hebben zij geklaagd? mss ![]() (net als het gekak op de immigranten. we hebben vorige eeuw nog 2 wereldoorlogen achter de rug, waarbij redelijk wat belgen zelf migrantje konden gaan spelen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Extremisten gijzelen in dit land gewoon de meerderheid.... Waarom geen referendum ? Gewoon vragen aan de Belgen of ze Belg willen blijven en als de Belgen winnen dan moeten de separatisten zich aanpassen of hun mond houden want dan is hun jarenlange deuntje uitgezongen. En als de separatisten winnen dan beginnen pas de moeilijkheden want dan hebben we geen hoofdstad meer en geen tuin meer, de Ardennen.....en ook geen bomen meer, alleen een gehalveerd nog kleiner vlakke land waar geld en onverdraagzaamheid primeren boven menselijke gevoelens. Pauvre petit pays riche....... Letterlijk en figuurlijk vervuild.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 januari 2005 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het gekak op immigranten? Ten eerste zie ik er de relevantie niet van in, het gaat hier over communautaire kwesties. en wat bedoelt u met die belgen die zelf migrantje konden gaan spelen?!?
![]() |
![]() |
#87 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als het zo zit kan je Belgie beter laten bestaan, want al die bossen weg ga veel geld kosten om dat allemaal aan te kopen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar pas ik toch voor als vredelievende vlaming |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe haalt u dan Kyoto ? Maar het milieu dat is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor u. Wat kan men nu kopen met "milieugeld"..... alles Mijnheer, vooral gezondheid en gezondheid is welvaart.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vindt het een belachelijk principe om lucht ergens anders tegaan kopen. En ik heb geen bang om met vlaanderen zelf te streven naar de hoogste norm die haalbaar is voor een economie als de onze. Als u denkt dat de Waalse lucht ons echt dichter brengt zit u dik fout. het verkleind ons probleem alleen maar niet dat van de wereld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u de staat aanvalt en in twijfel trekt, valt u automatisch de Belgische samenleving aan. Partijen ijveren normaal om de welvaart in hun land te verhogen, gans het land.... Hier ijvert een partij voor een deel van de bevolking van het land ten nadele van het andere deel van de bevolking. En zelfs dat is nog niet bewezen, het is niet bewezen dat Vlaanderen er beter zal bij varen. Bovendien is dat een rechtstreekse aanval op de staat België, niet meer en niet minder..... Geert Bourgeois heeft als leuze : " geen ander wapen dan het woord " maar alleen deze zin is op zich al een teken van strijd ...... het is niet verzoenend, het is bedoeld om verdeeldheid te zaaien. Voor mij dus negatieve energie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bourgeois mag van u geen uitspraken doen in de zin van "geen ander wapen dan het woord", maar wat dan met alle andere partijen? een partij probeert zich altijd zo sterk, militant en strijdvaardig mogelijk op te stelllen, dat is inherent aan het meerpartijenstelsel. Als u dat dus allemaal 'negatieve energie' ![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moest u enkel op de transfers duiden dan zou dat eerder positief zijn, men moet inderdaad bepaalde zaken kenbaar maken, maar u gaat veel verder. U verlangt onafhankelijkheid. Andere partijen zoals de VLD of de SPA behartigen de belangen van het Belgische volk in zijn geheel, elk op hun eigen manier dat wel, maar ze veroorzaken geen verdeeldheid en brengen ook Brussel, de hoofdstad van België en Europa, niet in gevaar. Vindt u dat dan zo positief Vlamingen en Brusselaars tegen elkaar op te zetten, Nederlandstaligen en Franstaligen ....... alleen de Islamieten en de Christenen ontbreken nog om naar een andere partij over te stappen. De CDV dat staat toch voor Christen ? Waar is de gedachte van Jezus ? (niet dat ik zo katholiek ben hoor ....)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen hoofdstad? Voor veel Vlamingen is Brussel geen hoofdstad. Het zou ook heel werkbaar zijn, een Waalse hoofdstad in het buitenland. Citaat:
Het is mijn volste recht om aan mijn toekomst te denken en mijn geld te eisen. Waarom krijg ik geen 1.800 EUR jaarlijkse belastingaftrek? Ik weiger immers de Belgische staat te erkennen en toch moet ik betalen aan iets wat ik haat... Is dat democratisch? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Vlaams Nationalisme creeert alleen maar conflicten en heeft tot nu toe NIKS bijgedragen aan de maatschappij, het staat enkel een efficiente werking van de Belgische staat in de weg. De gewone mens heeft niets aan BHV, aan rondzendbrieven en dergelijke. Al dat vlaggengezwaai komt hun de STROT uit.
Laat Verhofstadt eens zijn werk doen, de werkloosheid aanpakken, de economie stimuleren en ons land internationaal promoten ipv hem constant lastig te vallen met jullie "Vlaamse Eisen" die 0 nut hebben. Ja ruzie, dat is het doel waarschijnlijk..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het enige contract wat hij uit de brand heeft kunnen slepen bleek al maanden voordien getekend te zijn. Hoe gaat hij jouw land internationaal promoten? Met één van de hoogste loonkosten ter wereld? Hoe gaat hij de economie stimuleren als hij daar geen geld voor heeft? Je gaat de begroting niet blijven redden met economische one-timers zoals het pensioenfonds van Belgacom. Dit land is een puinhoop, één grote rotzooi. Ik wil mijn 1.800 jaarlijkse euro's terug en ik neem aan dat jij die met de glimlach in mijn plaats gaat betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ze brengen vooral hun eigen portefeuille niet in gevaar, die van het volk daarentegen??? Citaat:
Het waalse of eender welk ander volk wordt door de N-VA helemaal niet gediscrimineerd, integendeel. Als men feiten al niet meer mag in de openbaarheid brengen omdat hierdoor bepaalde individuen zich geviseerd voelen dan spreken we van het einde van onze democratie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
![]() |