Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 14:09   #81
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

aja,welk "volk" onderwerpen sepratisten dan?
het belgische "volk"!
nico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:13   #82
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Wat is uw moedertaal.
Ha...... een nieuw doorslaggevend argument van NVA .......racisme op basis van taal ?
De taal kennen is niet goed genoeg. Men moet ook nog kunnen aantonen dat Nederlands de moedertaal is......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:17   #83
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

nva = kiekenkotpolitiek

belgie is belgie; tijdens de metaalindustrie-tijd heeft wallonie veel geïnvesteerd in vlaanderen en hebben zij geklaagd? mss maar er is blijkbaar niets van in huis gekomen en dat zal nu ook het geval zijn. om een scheiding te bekomen moet je al met een absurde meerderheid zijn medunkt en die zal er nooit zijn.

(net als het gekak op de immigranten. we hebben vorige eeuw nog 2 wereldoorlogen achter de rug, waarbij redelijk wat belgen zelf migrantje konden gaan spelen.)
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:18   #84
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wilt u nu zeggen dat ik mij moet verdedigen...... waarom ik Belg wens te blijven. Dat is het toppunt. Dit land bestaat en voor de separatisten moet een Belg uitleggen waarom hij Belg wenst te blijven. En bovendien wil u dan geen rekening houden met identiteit en emoties. Wat telt er dan voor u? Alleen geld ?
Als u emoties en identiteit wilt gebruiken als argument mij niet gelaten. ik wou alleen aantonen dat ik mijn emoties ook zou kunnen gebruiken om een hereniging met Nederland te bepleiten. En voor mij zelf heb ik dat niet nodig.
Oud 10 januari 2005, 14:27   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
aja,welk "volk" onderwerpen sepratisten dan?
het belgische "volk"!
Ze bedreigen het Belgische volk, ja ! En beletten de federale regering haar werk te doen door de gemoederen te verhitten en de dialoog moeilijker te maken.
Extremisten gijzelen in dit land gewoon de meerderheid....

Waarom geen referendum ? Gewoon vragen aan de Belgen of ze Belg willen blijven en als de Belgen winnen dan moeten de separatisten zich aanpassen of hun mond houden want dan is hun jarenlange deuntje uitgezongen.
En als de separatisten winnen dan beginnen pas de moeilijkheden want dan hebben we geen hoofdstad meer en geen tuin meer, de Ardennen.....en ook geen bomen meer, alleen een gehalveerd nog kleiner vlakke land waar geld en onverdraagzaamheid primeren boven menselijke gevoelens.

Pauvre petit pays riche.......
Letterlijk en figuurlijk vervuild.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 januari 2005 om 14:37.
Oud 10 januari 2005, 14:30   #86
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
nva = kiekenkotpolitiek

belgie is belgie; tijdens de metaalindustrie-tijd heeft wallonie veel geïnvesteerd in vlaanderen en hebben zij geklaagd? mss maar er is blijkbaar niets van in huis gekomen en dat zal nu ook het geval zijn. om een scheiding te bekomen moet je al met een absurde meerderheid zijn medunkt en die zal er nooit zijn.

(net als het gekak op de immigranten. we hebben vorige eeuw nog 2 wereldoorlogen achter de rug, waarbij redelijk wat belgen zelf migrantje konden gaan spelen.)
Uw stelling is onjuist. Leest u er het werk van prof. Hannes maar eens op na.
Het gekak op immigranten? Ten eerste zie ik er de relevantie niet van in, het gaat hier over communautaire kwesties. en wat bedoelt u met die belgen die zelf migrantje konden gaan spelen?!?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:30   #87
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ze bedreigen het Belgische volk, ja ! En beletten de federale regering haar werk te doen door de gemoederen te verhitten en de dialoog moeilijker te maken.

Waarom geen referendum ? Gewoon vragen aan de Belgen of ze Belg willen blijven en als de Belgen winnen dan moeten de separatisten zich aanpassen of hun mond houden want dan is hun jarenlange deuntje uitgezongen.
En als de separatisten winnen dan beginnen pas de moeilijkheden want dan hebben we geen hoofdstad meer en geen tuin meer, de Ardennen.....en ook geen bomen meer, alleen een gehalveerd nog kleiner vlakke land waar geld en onverdraagzaamheid primeren boven menselijke gevoelens.

Onee zijn inees de ardennen weg van de wereld!!!
Als het zo zit kan je Belgie beter laten bestaan, want al die bossen weg ga veel geld kosten om dat allemaal aan te kopen
Oud 10 januari 2005, 14:34   #88
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme is niet gericht tegen het belgische volk, maar tegen de staat België. Zij stellen eisen, net als andere groepen, zoals holebi's, migranten, arbeiders,... Is dat het werk van de regering bemoeilijken? Neen, dat is wat ze behoren te doen in een democratie, hun eisen kenbaar maken, opdat de regering er werk van kan maken. Hoe komt u tot de stelling dat extremisten in dit land de meerderheid gijzelen?

Oud 10 januari 2005, 14:34   #89
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Hmm als ik jouw goed begrijp wil je zeggen dat jij vindt dat je als flamigant geen mening mag verkondigen. Dat is nu eenmaal het democratisch spel. Als jij je mening zou kunnen opdringen dan komen we pas in een Iers of Baskisch senario.
Daar pas ik toch voor als vredelievende vlaming
Oud 10 januari 2005, 14:36   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
Onee zijn inees de ardennen weg van de wereld!!!
Als het zo zit kan je Belgie beter laten bestaan, want al die bossen weg ga veel geld kosten om dat allemaal aan te kopen
Neen, ze zijn wel uw erfgoed niet meer......
Hoe haalt u dan Kyoto ? Maar het milieu dat is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor u. Wat kan men nu kopen met "milieugeld"..... alles Mijnheer, vooral gezondheid en gezondheid is welvaart.....
Oud 10 januari 2005, 14:40   #91
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe haalt u dan Kyoto ? Maar het milieu dat is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor u. Wat kan men nu kopen met "milieugeld"..... alles Mijnheer, vooral gezondheid en gezondheid is welvaart.....
voor mij is de Waalse lucht zo iets als de Russische lucht.
Ik vindt het een belachelijk principe om lucht ergens anders tegaan kopen. En ik heb geen bang om met vlaanderen zelf te streven naar de hoogste norm die haalbaar is voor een economie als de onze. Als u denkt dat de Waalse lucht ons echt dichter brengt zit u dik fout. het verkleind ons probleem alleen maar niet dat van de wereld
Oud 10 januari 2005, 14:48   #92
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Vlaams-nationalisme is niet gericht tegen het belgische volk, maar tegen de staat België. Zij stellen eisen, net als andere groepen, zoals holebi's, migranten, arbeiders,... Is dat het werk van de regering bemoeilijken? Neen, dat is wat ze behoren te doen in een democratie, hun eisen kenbaar maken, opdat de regering er werk van kan maken. Hoe komt u tot de stelling dat extremisten in dit land de meerderheid gijzelen?
Wat is dat nu voor iets ?
Als u de staat aanvalt en in twijfel trekt, valt u automatisch de Belgische samenleving aan.
Partijen ijveren normaal om de welvaart in hun land te verhogen, gans het land.... Hier ijvert een partij voor een deel van de bevolking van het land ten nadele van het andere deel van de bevolking. En zelfs dat is nog niet bewezen, het is niet bewezen dat Vlaanderen er beter zal bij varen.
Bovendien is dat een rechtstreekse aanval op de staat België, niet meer en niet minder.....
Geert Bourgeois heeft als leuze : " geen ander wapen dan het woord " maar alleen deze zin is op zich al een teken van strijd ...... het is niet verzoenend, het is bedoeld om verdeeldheid te zaaien.
Voor mij dus negatieve energie.
Oud 10 januari 2005, 16:13   #93
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor iets ?
Als u de staat aanvalt en in twijfel trekt, valt u automatisch de Belgische samenleving aan.
Partijen ijveren normaal om de welvaart in hun land te verhogen, gans het land.... Hier ijvert een partij voor een deel van de bevolking van het land ten nadele van het andere deel van de bevolking. En zelfs dat is nog niet bewezen, het is niet bewezen dat Vlaanderen er beter zal bij varen.
Bovendien is dat een rechtstreekse aanval op de staat België, niet meer en niet minder.....
Geert Bourgeois heeft als leuze : " geen ander wapen dan het woord " maar alleen deze zin is op zich al een teken van strijd ...... het is niet verzoenend, het is bedoeld om verdeeldheid te zaaien.
Voor mij dus negatieve energie.
Hola, nu zeg je al iets heel anders. Een paar posts terug werd er nog gesteld dat men het belgische 'volk' zou aanvallen. Partijen zijn in se belangenvertegenwoordigers dus het feit dat een vlaams-nationalistische partij de belangen van Vlaanderen behartigt, en daarbij de strijd aanbindt met het instituut België is niet meer dan normaal. Als de Christen-democraten een beslissing maken of een programma opstellen, is dat vanuit hun achterban, en niet vanuit de hele bevolking.
Bourgeois mag van u geen uitspraken doen in de zin van "geen ander wapen dan het woord", maar wat dan met alle andere partijen? een partij probeert zich altijd zo sterk, militant en strijdvaardig mogelijk op te stelllen, dat is inherent aan het meerpartijenstelsel. Als u dat dus allemaal 'negatieve energie' vindt, dan stel ik voor dat u naar de volksrepubliek China of Cuba verhuist...

Oud 10 januari 2005, 17:02   #94
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Hola, nu zeg je al iets heel anders. Een paar posts terug werd er nog gesteld dat men het belgische 'volk' zou aanvallen. Partijen zijn in se belangenvertegenwoordigers dus het feit dat een vlaams-nationalistische partij de belangen van Vlaanderen behartigt, en daarbij de strijd aanbindt met het instituut België is niet meer dan normaal. Als de Christen-democraten een beslissing maken of een programma opstellen, is dat vanuit hun achterban, en niet vanuit de hele bevolking.
Bourgeois mag van u geen uitspraken doen in de zin van "geen ander wapen dan het woord", maar wat dan met alle andere partijen? een partij probeert zich altijd zo sterk, militant en strijdvaardig mogelijk op te stelllen, dat is inherent aan het meerpartijenstelsel. Als u dat dus allemaal 'negatieve energie' vindt, dan stel ik voor dat u naar de volksrepubliek China of Cuba verhuist...
Het instituut België bestaat uit Vlaanderen en Wallonië. Wanneer u Vlaanderen van Wallonië wilt afscheuren en Wallonië gaat daar niet mee akkoord dan schaadt u automatisch de belangen van Wallonië. Ook schaadt u de belangen van de Vlamingen die geen scheiding willen want u wilt hen scheiden van hun partner. Eigenlijk dwingt u een scheiding af tussen mensen die dat eigenlijk niet willen. Beroepsmisvorming ?
Moest u enkel op de transfers duiden dan zou dat eerder positief zijn, men moet inderdaad bepaalde zaken kenbaar maken, maar u gaat veel verder. U verlangt onafhankelijkheid.
Andere partijen zoals de VLD of de SPA behartigen de belangen van het Belgische volk in zijn geheel, elk op hun eigen manier dat wel, maar ze veroorzaken geen verdeeldheid en brengen ook Brussel, de hoofdstad van België en Europa, niet in gevaar.
Vindt u dat dan zo positief Vlamingen en Brusselaars tegen elkaar op te zetten, Nederlandstaligen en Franstaligen ....... alleen de Islamieten en de Christenen ontbreken nog om naar een andere partij over te stappen.

De CDV dat staat toch voor Christen ?
Waar is de gedachte van Jezus ? (niet dat ik zo katholiek ben hoor ....)
Oud 10 januari 2005, 18:05   #95
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus... gewoon zwijgen maar? Waarvoor dient dan nog de oppositie? Het is juist hun taak de meerderheid het moeilijk te maken en als de drijfveer van die oppositie het Vlaams nationalisme is, dan heeft niemand hen het zwijgen op te leggen...
Citaat:
Je bedoelt die bietekwieten die 25 jaar terug in de tijd willen keren naar een onwerkbaar model, gebaseerd op emotionele gevoelens louter dan rationele overwegingen?

Citaat:
Waarom geen referendum ? Gewoon vragen aan de Belgen of ze Belg willen blijven
Yeah right! De uitslag ken je toch al... Het Vlaams-nationalisme heeft bij Jan met de pet momenteel een nog giftige bijsmaak en als je nu een referendum gaat houden is het onmogelijk om de mensen onze kant te laten kiezen, simpelweg omdat ze geen goesting hebben om na te denken over de gevolgen en schrik hebben voor alles wat nieuw is...
Citaat:
en als de Belgen winnen dan moeten de separatisten zich aanpassen of hun mond houden want dan is hun jarenlange deuntje uitgezongen.
Neen, want dan zal er nog steeds jaarlijks 11,3 miljard gestolen en in een moeras gedumpt worden en dan zal Vlaanderen nog verder dat moeras getrokken worden omdat het krampachtig wordt vastgehouden door Wallonië tot ook wij kopje onder gaan.

Citaat:
En als de separatisten winnen dan beginnen pas de moeilijkheden want dan hebben we geen hoofdstad meer en geen tuin meer, de Ardennen.....
Jeetje, jullie zijn toch tendentieus...
Geen hoofdstad? Voor veel Vlamingen is Brussel geen hoofdstad. Het zou ook heel werkbaar zijn, een Waalse hoofdstad in het buitenland.

Citaat:
en ook geen bomen meer, alleen een gehalveerd nog kleiner vlakke land waar geld en onverdraagzaamheid primeren boven menselijke gevoelens.
Nog kleiner? So what? België maakt nu ook geen ene zier uit op wereldvlak en doet het economisch niet goed. Waarom dan niet zorgen dat tenminste de welvarende helft van het land het economisch goed doet? Dat Frankrijk zich het lot van de Walen maar aantrekt, het is toch één volk...

Het is mijn volste recht om aan mijn toekomst te denken en mijn geld te eisen. Waarom krijg ik geen 1.800 EUR jaarlijkse belastingaftrek? Ik weiger immers de Belgische staat te erkennen en toch moet ik betalen aan iets wat ik haat... Is dat democratisch?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:06   #96
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kom kom, het grootste deel van Vlaanderen is nog steeds groen, natuurlijk of aangelegd...
Oud 10 januari 2005, 18:13   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Vlaams Nationalisme creeert alleen maar conflicten en heeft tot nu toe NIKS bijgedragen aan de maatschappij, het staat enkel een efficiente werking van de Belgische staat in de weg. De gewone mens heeft niets aan BHV, aan rondzendbrieven en dergelijke. Al dat vlaggengezwaai komt hun de STROT uit.

Laat Verhofstadt eens zijn werk doen, de werkloosheid aanpakken, de economie stimuleren en ons land internationaal promoten ipv hem constant lastig te vallen met jullie "Vlaamse Eisen" die 0 nut hebben. Ja ruzie, dat is het doel waarschijnlijk.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:20   #98
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Vlaams Nationalisme creeert alleen maar conflicten en heeft tot nu toe NIKS bijgedragen aan de maatschappij, het staat enkel een efficiente werking van de Belgische staat in de weg. De gewone mens heeft niets aan BHV, aan rondzendbrieven en dergelijke. Al dat vlaggengezwaai komt hun de STROT uit.

Laat Verhofstadt eens zijn werk doen, de werkloosheid aanpakken, de economie stimuleren en ons land internationaal promoten ipv hem constant lastig te vallen met jullie "Vlaamse Eisen" die 0 nut hebben. Ja ruzie, dat is het doel waarschijnlijk.....
Verhofstadt? Dezelfde premier die indertijd de bedrijven in de VS ging lokken met het debielige televisiespotje? Hij heeft een extra Airbus moeten bestellen om alle bedrijfsleiders die in het beloofde land België wilden investeren mee te kunnen nemen.

Het enige contract wat hij uit de brand heeft kunnen slepen bleek al maanden voordien getekend te zijn.

Hoe gaat hij jouw land internationaal promoten? Met één van de hoogste loonkosten ter wereld? Hoe gaat hij de economie stimuleren als hij daar geen geld voor heeft? Je gaat de begroting niet blijven redden met economische one-timers zoals het pensioenfonds van Belgacom.

Dit land is een puinhoop, één grote rotzooi. Ik wil mijn 1.800 jaarlijkse euro's terug en ik neem aan dat jij die met de glimlach in mijn plaats gaat betalen?
Oud 10 januari 2005, 18:20   #99
Jafar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Andere partijen zoals de VLD of de SPA behartigen de belangen van het Belgische volk in zijn geheel, elk op hun eigen manier dat wel, maar ze veroorzaken geen verdeeldheid en brengen ook Brussel, de hoofdstad van België en Europa, niet in gevaar.
moet lol zijn zeker.
Ze brengen vooral hun eigen portefeuille niet in gevaar, die van het volk daarentegen???
Citaat:
Vindt u dat dan zo positief Vlamingen en Brusselaars tegen elkaar op te zetten, Nederlandstaligen en Franstaligen .......
N-VA streeft naar goed bestuur. De realiteit is dat in de huidige structuur van België niet mogelijk is en dit omdat de meeste Waalse politici hun verantwoordelijk niet willen of kunnen openen. Daarom hun streven naar onafhankelijkheid.
Het waalse of eender welk ander volk wordt door de N-VA helemaal niet gediscrimineerd, integendeel.
Als men feiten al niet meer mag in de openbaarheid brengen omdat hierdoor bepaalde individuen zich geviseerd voelen dan spreken we van het einde van onze democratie.
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:55   #100
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dus... gewoon zwijgen maar? Waarvoor dient dan nog de oppositie? Het is juist hun taak de meerderheid het moeilijk te maken en als de drijfveer van die oppositie het Vlaams nationalisme is, dan heeft niemand hen het zwijgen op te leggen...
Juist, zolang je de gemeenschap niet schaadt....
Citaat:
Yeah right! De uitslag ken je toch al... Het Vlaams-nationalisme heeft bij Jan met de pet momenteel een nog giftige bijsmaak en als je nu een referendum gaat houden is het onmogelijk om de mensen onze kant te laten kiezen, simpelweg omdat ze geen goesting hebben om na te denken over de gevolgen en schrik hebben voor alles wat nieuw is...
't Is toch geen waar zeker ?
Citaat:
Neen, want dan zal er nog steeds jaarlijks 11,3 miljard gestolen en in een moeras gedumpt worden en dan zal Vlaanderen nog verder dat moeras getrokken worden omdat het krampachtig wordt vastgehouden door Wallonië tot ook wij kopje onder gaan.
Als u één van de zeven "gelukkigste" landen ter wereld een moeras noemt dan zegt dat veel over uw realiteitszin...... Wees blij dat uw wieg in België stond ! Het had veel erger kunnen zijn.

Citaat:
Geen hoofdstad? Voor veel Vlamingen is Brussel geen hoofdstad.
Weer iets dat we ontkennen ? Negationisme..... Brussel is niet de hoofdstad van België....

Citaat:
Nog kleiner? So what? België maakt nu ook geen ene zier uit op wereldvlak en doet het economisch niet goed
België doet het zeer goed in vergelijking met de wereld en in vergelijking met vele Europese landen...

Citaat:
Het is mijn volste recht om aan mijn toekomst te denken en mijn geld te eisen. Waarom krijg ik geen 1.800 EUR jaarlijkse belastingaftrek? Ik weiger immers de Belgische staat te erkennen en toch moet ik betalen aan iets wat ik haat... Is dat democratisch
Uw toekomst en dat van uw kinderen hangt af van het voorbeeld van Amerika en de maatregelen die zullen getroffen worden om het milieu te beschermen.... En voor de rest hebt u echt niet te klagen. België heeft de beste gezondheidszorg ter wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be